reklama
načítám data...

Mustang s výkonem větším než Hellcat pod milion a půl?

11. května 2016, 21:05 10 komentářů Vojta Dobeš WTF?

V Americe vám prodají Mustang s výkonem 736 koní za 40 tisíc dolarů. V Česku byste ho pořídili za necelých 1,4 milionu...

WTF?: Mustang s výkonem větším než Hellcat pod milion a půl?

Možná už jste o tom slyšeli. Americký dealer Fordu, Lebanon Ford ze státu Ohio, nabízí nové Mustangy GT s kompresorem Roush Phase 2 za $39,995. To představuje výkon 727 bhp (736 k) za v přepočtu 944 000,- Kč. Přepočet je ale jedna věc a finální cena věc druhá. Přidejte 10 % clo, 21 % DPH, náklady na dovoz a přihlášení, a vezměte v úvahu, že to celé nejspíš nechcete dělat sami (věřte mi, je to pěkná otrava) a cena rázem vyletí kamsi na úroveň nového BMW M4. A to je za Mustang docela dost peněz, i když má výkon skoro jako jeho jmenovec ze druhé světové…

Naštěstí jsou ale Mustangy od oficiálních dealerů levnější než ty ze "šedého dovozu”. Můžete tedy jednoduše zajít k vašemu nejbližšímu dealerovi Ford (respektive do nejbližšího z těch označených jako ‘Ford Store’ a tedy oprávněných prodávat Mustangy) a objednat si osmiválcový Mustang za necelých 1 100 000 Kč. Až přijdete domů, zasednete jednoduše k internetu a objednáte si Roush Phase 2 Supercharger Kit za $7,459. Když připočítáte dopravu, clo a DPH, měl by vás vyjít zhruba na čtvrt milionu.

Instalace kitu má dle informací od Roush Performance stát zhruba $1,500 – to ovšem počítá s hodinovou sazbou $110, která odpovídá jak samotné Roush Performance, tak většině amerických dealerů. U nás se pravděpodobně s cenou práce dostanete mnohem níž a lze tudíž počítat s tím, že vás bude instalace kompresoru stát řekneme 20-30 tisíc korun.

“Gétéčko pro chudé” se tak může zhruba za cenu Golfu R či nijak oslnivě vybaveného BMW 430i změnit v bestii, která v přímce zahanbí téměř jakéhokoliv soupeře. Pravda, ke zhruba 1 400 000,- Kč dosavadních nákladů budete muset patrně připočítat několik desítek tisíc za proces schvalování, pokud chcete mít všechno zcela legální, ale na druhou stranu, na první technickou pojedete až za čtyři roky…

reklama

Tak co, kdo z vás do toho půjde? Ozvěte se, chceme se svézt!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nedy
11. května 2016, 21:18
0

Já bych se trošku obával, jak to bude zvládat zbytek auta. Konkrétně převodovka, diferenciál, uložení nápravy, brzdy, atd...

reagovat
Knightrider
11. května 2016, 22:27
0

Ja mel na minule generaci taky kompresor a to konkretne od Edelbrocku, pravda je, ze podvozek byl hodne upraveny, ale jinak to auto to zvladalo naprosto bez problemu. Ono jde o to, ze se nejedna jen o ten kompresor, ale o cely kit, ktery treba v mem pripade dale obsahoval rozsirenou chladici soustavu s pridavnym chladicem pod predni naraznik, otevrene sani vzduchu s novym potrubim a vetsi skrtici klapkou, nove kladky remenic s jinym zprevodovanim, vetsi vstriky, vahu vzduchu, pridavnou ridici jednotku palivove soustavy a kompletne preprogramovanou ridici jednotku auta. Zkratka je to hodne sofistikovany system. Neni to jen o primontovani kompresoru k motoru. Me tahle sranda stala cca 200 tisic a montaz nejakych dvacet, takze tyhle odhady cen jsou naprosto odpovidajici realite.

reagovat
Mírus
12. května 2016, 15:29
0

Nechtěl bych tu vnášet moc nějaké "politicko-ekonomické sociologie" a berte mě s rezervou, ale fakt by mě zajímalo, jestli tenhle (bez urážky) "dragster pro americké studenty" není pro cca 90% čtenářů autíčkáře za půldruhého míče pořád mimo rozpočet. Pletu se hodně?

reagovat
Matěj Podhorský
12. května 2016, 18:23
0

To je přesně stejný problém jako s 'dostupným coupé, nebo coupé pro masy'. Řešilo se to mnohokrát, bylo kolem toho mnoho dohadů, ale výsledek takový, že stejně každý odcházel s tím názorem, co přišel.

Ve zkratce: to, že je to u nás drahý ještě neznamená, že to jinde, například na trzích, na kterých ve světě automobilů skutečně záleží, nemůže být dostupné a pro masy:)

Vojta Dobeš
12. května 2016, 18:55
0

... nemluvě o tom, že když to je na bohatých trzích dostupné pro masy, tak to pro masy u nás bude dostupné za 10 let jako ojetina, až to bude stát 150 tisíc.

adam7c3
12. května 2016, 19:30
0

150 tisíc? Ani dneska se u nás neda sehnat 10 let starej V8 Mustang pod 350

Knightrider
13. května 2016, 08:50
0

Přesně tak. A pokud to bude s kompresorem, tak i za těch deset let to nejspíš nepůjde pod půl milionu. Za těch 150 tisíc můžeš mít Mustanga s V8, ale bude 20 let starej.

Aleš
12. května 2016, 16:35
0

Tak to je opravdu bomba na kolech. Škoda že na něj(zatím) nemám.

reagovat
Mírus
13. května 2016, 00:25
0

O.K. Rozumím. Nechtěl jsem svou poznámkou zpochybňovat oprávněnost existence auta, ani to, zda bude (celosvětově) obchodně úspěšné. Jen mi připadá trochu srandovní (a zároveň smutné), že o nových autech, o kterých se tu bavíme a zajímají nás, líbí se nám, a někteří o nich taky ví řadu detailů (technika, historické odkazy)atd., tak si naprostá většina z nás může nechat jenom zdát a tak maximálně se může těšit na jejich bazarové ceny. Mimochodem je tu i jedna souvislost: kupci v bazarech nejsou zákazníky automobilek, ergo kladívko, podle jejich vkusu se výrobci neřídí.

reagovat
Fr
Franc
20. května 2016, 10:55
0

Hele asi takhle, ja mam taky vlhky sny o 250gto apod. I kdyz vim ze origo si nekoupim, tak stejne o tom aute chci mit co nejvic info a bavit se o nem.

Tenhle mustang je pekac, na kterej spousta lidi za par let jako ojetinu naktak dosahne... Mozna i snaz nez dnes na shelby super snake minuly generace



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 e39 523i 1999
BMW Řada 5 e39 523i

1999 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

International 1210 Special 1977
International 1210 Special

1977 rok výroby
1000 koní výkon
5 000 ccm objem

Jeep Wrangler YJ 1989
Jeep Wrangler YJ

1989 rok výroby
103 koní výkon
2 464 ccm objem

BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW 2004
BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW

2004 rok výroby
245 koní výkon
4 398 ccm objem