logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Mustang s výkonem větším než Hellcat pod milion a půl?

V Americe vám prodají Mustang s výkonem 736 koní za 40 tisíc dolarů. V Česku byste ho pořídili za necelých 1,4 milionu…

Možná už jste o tom slyšeli. Americký dealer Fordu, Lebanon Ford ze státu Ohio, nabízí nové Mustangy GT s kompresorem Roush Phase 2 za $39,995. To představuje výkon 727 bhp (736 k) za v přepočtu 944 000,- Kč. Přepočet je ale jedna věc a finální cena věc druhá. Přidejte 10 % clo, 21 % DPH, náklady na dovoz a přihlášení, a vezměte v úvahu, že to celé nejspíš nechcete dělat sami (věřte mi, je to pěkná otrava) a cena rázem vyletí kamsi na úroveň nového BMW M4. A to je za Mustang docela dost peněz, i když má výkon skoro jako jeho jmenovec ze druhé světové…

Naštěstí jsou ale Mustangy od oficiálních dealerů levnější než ty ze "šedého dovozu”. Můžete tedy jednoduše zajít k vašemu nejbližšímu dealerovi Ford (respektive do nejbližšího z těch označených jako ‘Ford Store’ a tedy oprávněných prodávat Mustangy) a objednat si osmiválcový Mustang za necelých 1 100 000 Kč. Až přijdete domů, zasednete jednoduše k internetu a objednáte si Roush Phase 2 Supercharger Kit za $7,459. Když připočítáte dopravu, clo a DPH, měl by vás vyjít zhruba na čtvrt milionu.

Instalace kitu má dle informací od Roush Performance stát zhruba $1,500 – to ovšem počítá s hodinovou sazbou $110, která odpovídá jak samotné Roush Performance, tak většině amerických dealerů. U nás se pravděpodobně s cenou práce dostanete mnohem níž a lze tudíž počítat s tím, že vás bude instalace kompresoru stát řekneme 20-30 tisíc korun.

“Gétéčko pro chudé” se tak může zhruba za cenu Golfu R či nijak oslnivě vybaveného BMW 430i změnit v bestii, která v přímce zahanbí téměř jakéhokoliv soupeře. Pravda, ke zhruba 1 400 000,- Kč dosavadních nákladů budete muset patrně připočítat několik desítek tisíc za proces schvalování, pokud chcete mít všechno zcela legální, ale na druhou stranu, na první technickou pojedete až za čtyři roky…

Tak co, kdo z vás do toho půjde? Ozvěte se, chceme se svézt!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Nedy
11. 5. 2016, 21:18 0 reagovat

Já bych se trošku obával, jak to bude zvládat zbytek auta. Konkrétně převodovka, diferenciál, uložení nápravy, brzdy, atd...

Nezn.uživatel
11. 5. 2016, 22:27 0 reagovat

Ja mel na minule generaci taky kompresor a to konkretne od Edelbrocku, pravda je, ze podvozek byl hodne upraveny, ale jinak to auto to zvladalo naprosto bez problemu. Ono jde o to, ze se nejedna jen o ten kompresor, ale o cely kit, ktery treba v mem pripade dale obsahoval rozsirenou chladici soustavu s pridavnym chladicem pod predni naraznik, otevrene sani vzduchu s novym potrubim a vetsi skrtici klapkou, nove kladky remenic s jinym zprevodovanim, vetsi vstriky, vahu vzduchu, pridavnou ridici jednotku palivove soustavy a kompletne preprogramovanou ridici jednotku auta. Zkratka je to hodne sofistikovany system. Neni to jen o primontovani kompresoru k motoru. Me tahle sranda stala cca 200 tisic a montaz nejakych dvacet, takze tyhle odhady cen jsou naprosto odpovidajici realite.

Mírus
12. 5. 2016, 15:29 0 reagovat

Nechtěl bych tu vnášet moc nějaké "politicko-ekonomické sociologie" a berte mě s rezervou, ale fakt by mě zajímalo, jestli tenhle (bez urážky) "dragster pro americké studenty" není pro cca 90% čtenářů autíčkáře za půldruhého míče pořád mimo rozpočet. Pletu se hodně?

M P
12. 5. 2016, 18:23 0

To je přesně stejný problém jako s 'dostupným coupé, nebo coupé pro masy'. Řešilo se to mnohokrát, bylo kolem toho mnoho dohadů, ale výsledek takový, že stejně každý odcházel s tím názorem, co přišel.

Ve zkratce: to, že je to u nás drahý ještě neznamená, že to jinde, například na trzích, na kterých ve světě automobilů skutečně záleží, nemůže být dostupné a pro masy:)

BobAsh
12. 5. 2016, 18:55 0

... nemluvě o tom, že když to je na bohatých trzích dostupné pro masy, tak to pro masy u nás bude dostupné za 10 let jako ojetina, až to bude stát 150 tisíc.

adam7c3
12. 5. 2016, 19:30 0

150 tisíc? Ani dneska se u nás neda sehnat 10 let starej V8 Mustang pod 350

Nezn.uživatel
13. 5. 2016, 08:50 0

Přesně tak. A pokud to bude s kompresorem, tak i za těch deset let to nejspíš nepůjde pod půl milionu. Za těch 150 tisíc můžeš mít Mustanga s V8, ale bude 20 let starej.

Aleš
12. 5. 2016, 16:35 0 reagovat

Tak to je opravdu bomba na kolech. Škoda že na něj(zatím) nemám.

Mírus
13. 5. 2016, 00:25 0 reagovat

O.K. Rozumím. Nechtěl jsem svou poznámkou zpochybňovat oprávněnost existence auta, ani to, zda bude (celosvětově) obchodně úspěšné. Jen mi připadá trochu srandovní (a zároveň smutné), že o nových autech, o kterých se tu bavíme a zajímají nás, líbí se nám, a někteří o nich taky ví řadu detailů (technika, historické odkazy)atd., tak si naprostá většina z nás může nechat jenom zdát a tak maximálně se může těšit na jejich bazarové ceny. Mimochodem je tu i jedna souvislost: kupci v bazarech nejsou zákazníky automobilek, ergo kladívko, podle jejich vkusu se výrobci neřídí.

Franc
20. 5. 2016, 10:55 0

Hele asi takhle, ja mam taky vlhky sny o 250gto apod. I kdyz vim ze origo si nekoupim, tak stejne o tom aute chci mit co nejvic info a bavit se o nem.

Tenhle mustang je pekac, na kterej spousta lidi za par let jako ojetinu naktak dosahne... Mozna i snaz nez dnes na shelby super snake minuly generace

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte