K dokonalosti má rozhodně daleko. Počínaje prapodivným nasupeným čumákem, přes spartánskou kabinu či retardované řazení zpátečky a uskákaným podvozkem konče, Genesis skutečně neztělesňuje preciznost, kultivovanost ani eleganci. Ale koho zajímá dokonalost? Leda Platóna nebo matfyzáka postiženého OCD. Každý nadšený řidič musí ocenit brutální sílu motoru, lehkost ovládání i ochotu, s níž se auto žene do zatáčky dveřmi napřed.
S atmosférickým šestiválcem o objemu 3,8 litru a poháněnou zadní nápravou je tenhle Hyundai jedním z posledních mohykánů staromilského ‚petrolheadství‘, něco jako relikt lepších, rychlejších, hlasitějších a smradlavějších časů. Jenže žádná radost netrvá věčně, a tak Genesis Coupé už příští rok posílí řady oplakávaných automobilových božstev minulosti. Modelový rok 2016 má být jeho poslední.
Jasně, už v okamžiku uvedení nové luxusní značky Genesis bylo jasné, že si obhroublé kupé bude muset najít jiné místo v hierarchii. Ale definitivní konec? Hyundai se zklamané fanoušky snaží chlácholit ujišťováním, že už se tvrdě pracuje na novém, sofistikovanějším a luxusnějším kupé, které vyjede do světa pod novou značkou Genesis. V kuloárech se dokonce šušká něco o osmi válcích. PR oddělení hýří optimismem. Osobně se však nemohu ubránit zklamání, jaké cítí přírodovědec nad dalším vymřelým druhem. Připadá mi, že solventní zájemci o velké luxusní kupé mají sakra z čeho vybírat. Naopak řidiči toužící po silném, ale jednoduchém sportovním vercajku se smutně stahují do nehostinných biotopů trhu s ojetinami.
Nezbývá než otevřít inzerci a dát se do hledání. Kdo ví, jestli se starý dobrý Genesis za pár let nestane vyhledávaným artiklem s odpovídající cenovkou…
04. srpna 2016, 11:12
0
Neviděl bych to tak černě, myslím (doufám), že to stejně skončí "jen" dotaženější a nápaditější konkurencí Camara a Mustangu. Bohužel s o něco větší cenovkou... Ale kdo ví... Cena ojetin snad bude klasat hyundaím tempem a spolehlivost se udrží an dostatečný úrovni... Btw má někdo tušení, jestli pasuje zadní špéra z 3.8 na 2.0T? Bohužel 3.8 donedávna na prodej moc nebylo...
04. srpna 2016, 15:22
0
Genesis byl právě konkurencí šestválcového Camara a Mustangu doteď. A upřímně, moc mu to nešlo :)
04. srpna 2016, 16:25
0
Zajimave, asi pred mesicem jsem 3.8 prodaval a dalsi 2 me delali konkurenci. Spera by pasovat mela.
04. srpna 2016, 17:44
0
2Vojta: Budeme doufat, že teď zacílí na V8... Někde jsem četl, že si Hyundai v US začíná věřit na BMW, ač mě na jednu stranu zajímá, jak si představuje konkurenci 440i, celkem mě to děsí :D ...
2Evlo: Máš pravdu, zrovna koukám na mobile a ač má 2T převahu, je třiosmiček už na prodej dost. Moje chyba :)
04. srpna 2016, 20:45
0
Co by ne, interier je u BMW nic moc, tam to uz bude u lepsiho hnujdaje pravdepodobne na vyssi urovni, komplikovany bmw motory taky za moc nestoji, nevidim v tom problem ...
05. srpna 2016, 10:09
0
Dobeš: Ale co jsem koukal na americké testy v6 coupé, tak v ních genesis mustanga i camaro celkem suvereně porážel. A po FL je prý to auto mnohem lepší než první verze která se u nás prodávala. Rspec verze je tam i celkem vychvalovaná co se jízdy na okruhu týče. To že se konkurence prodávala mnéhem lépe je celkem jasné. Amíci jsou jako Češi. Tady také jezdí většinou jen škodofky i když seat většinou nabízí zajímavnější alternativy.
05. srpna 2016, 11:05
0
Nicméně ty recenze je potřeba brát hodně s rezervou, usa verze je od eu odlišná v kolech, v některých verzích, v brzdách ve všech verzích a v podvozku ve všech verzích.
Ta co se prodávala u nás byla prostě jako když by někdo zkusil z mustangu udělat sporťák, který dokáže fungovat jako GT.
Asi budu za divného člověka, ale aktuální generace mustangu mě příjde, že je opravdu hodně udělaná tak jako bylo gen coupe.
05. srpna 2016, 14:12
0
Jo ale u nás mi přijde že se FL vůbec neprodával. Tam odladili podvozek, motory získaly opravdu hodně výkonu, zvedla se kvalita interiéru, auto dostalo nový 8-mi stupňový automat (tuším) a byl předělaný čumák auta.
Po tomhle vylepšení byl jediným konkurentem nissan 370z protože americká coupé zaostávala.
Nikdy to neporovnávali s v8, tam by asi camaro něco dohnalo. Potažmo proti současným generacím poníka a camara by Hcoupé asi ani neuspělo. Doba šla dál, ford a cheverolet se poučili. První posunul stanga o desítku let kupředu a camaro bylo odlehčeno a zmenšeno.
04. srpna 2016, 16:24
1
Alespon budou, pripadni kupujici, usetreni interakce s hyundai. Jasne, v CR okrajova zalezitost, ale i tak - nemoznost si to poridit je jen dobra pro celkove mentalni zdravi populace.
05. srpna 2016, 12:14
3
Měl jsem dvě v širším okruhu známých a že by to byla nějaké extra hitparáda, to mi teda nepřišlo, byť musím uznat, že zvuk to mělo fajn. Ale tím to u mě začínalo a končilo. Samozřejmě na tomhle, ne příliš pozitivním, přístupu se mohlo taky poměrně zásadně podepsat to, že jeden z majitelů je idiot a druhý pak debilní idiot.