načítám data...

Minuta ticha za Hyundai Genesis Coupé

04. srpna 2016, 10:00 10 komentářů Viola Procházková

Odmítám tomu uvěřit. Surový, uřvaný automat na zábavu za volantem odchází ze scény. Svět už nikdy nebude jako dřív...

Zobrazit galerii

K dokonalosti má rozhodně daleko. Počínaje prapodivným nasupeným čumákem, přes spartánskou kabinu či retardované řazení zpátečky a uskákaným podvozkem konče, Genesis skutečně neztělesňuje preciznost, kultivovanost ani eleganci. Ale koho zajímá dokonalost? Leda Platóna nebo matfyzáka postiženého OCD. Každý nadšený řidič musí ocenit brutální sílu motoru, lehkost ovládání i ochotu, s níž se auto žene do zatáčky dveřmi napřed.
S atmosférickým šestiválcem o objemu 3,8 litru a poháněnou zadní nápravou je tenhle Hyundai jedním z posledních mohykánů staromilského ‚petrolheadství‘, něco jako relikt lepších, rychlejších, hlasitějších a smradlavějších časů. Jenže žádná radost netrvá věčně, a tak Genesis Coupé už příští rok posílí řady oplakávaných automobilových božstev minulosti. Modelový rok 2016 má být jeho poslední.

Jasně, už v okamžiku uvedení nové luxusní značky Genesis bylo jasné, že si obhroublé kupé bude muset najít jiné místo v hierarchii. Ale definitivní konec? Hyundai se zklamané fanoušky snaží chlácholit ujišťováním, že už se tvrdě pracuje na novém, sofistikovanějším a luxusnějším kupé, které vyjede do světa pod novou značkou Genesis. V kuloárech se dokonce šušká něco o osmi válcích. PR oddělení hýří optimismem. Osobně se však nemohu ubránit zklamání, jaké cítí přírodovědec nad dalším vymřelým druhem. Připadá mi, že solventní zájemci o velké luxusní kupé mají sakra z čeho vybírat. Naopak řidiči toužící po silném, ale jednoduchém sportovním vercajku se smutně stahují do nehostinných biotopů trhu s ojetinami.

Nezbývá než otevřít inzerci a dát se do hledání. Kdo ví, jestli se starý dobrý Genesis za pár let nestane vyhledávaným artiklem s odpovídající cenovkou…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sklenk@
04. srpna 2016, 11:12
0

Neviděl bych to tak černě, myslím (doufám), že to stejně skončí "jen" dotaženější a nápaditější konkurencí Camara a Mustangu. Bohužel s o něco větší cenovkou... Ale kdo ví... Cena ojetin snad bude klasat hyundaím tempem a spolehlivost se udrží an dostatečný úrovni... Btw má někdo tušení, jestli pasuje zadní špéra z 3.8 na 2.0T? Bohužel 3.8 donedávna na prodej moc nebylo...

reagovat
BobAsh
04. srpna 2016, 15:22
0

Genesis byl právě konkurencí šestválcového Camara a Mustangu doteď. A upřímně, moc mu to nešlo :)

Ev
Evlo
04. srpna 2016, 16:25
0

Zajimave, asi pred mesicem jsem 3.8 prodaval a dalsi 2 me delali konkurenci. Spera by pasovat mela.

Sklenk@
04. srpna 2016, 17:44
0

2Vojta: Budeme doufat, že teď zacílí na V8... Někde jsem četl, že si Hyundai v US začíná věřit na BMW, ač mě na jednu stranu zajímá, jak si představuje konkurenci 440i, celkem mě to děsí :D ...

2Evlo: Máš pravdu, zrovna koukám na mobile a ač má 2T převahu, je třiosmiček už na prodej dost. Moje chyba :)

Vr
Vrooom
04. srpna 2016, 20:45
0

Co by ne, interier je u BMW nic moc, tam to uz bude u lepsiho hnujdaje pravdepodobne na vyssi urovni, komplikovany bmw motory taky za moc nestoji, nevidim v tom problem ...

CerVus
05. srpna 2016, 10:09
0

Dobeš: Ale co jsem koukal na americké testy v6 coupé, tak v ních genesis mustanga i camaro celkem suvereně porážel. A po FL je prý to auto mnohem lepší než první verze která se u nás prodávala. Rspec verze je tam i celkem vychvalovaná co se jízdy na okruhu týče. To že se konkurence prodávala mnéhem lépe je celkem jasné. Amíci jsou jako Češi. Tady také jezdí většinou jen škodofky i když seat většinou nabízí zajímavnější alternativy.

Ev
Evlo
05. srpna 2016, 11:05
0

Nicméně ty recenze je potřeba brát hodně s rezervou, usa verze je od eu odlišná v kolech, v některých verzích, v brzdách ve všech verzích a v podvozku ve všech verzích.

Ta co se prodávala u nás byla prostě jako když by někdo zkusil z mustangu udělat sporťák, který dokáže fungovat jako GT.

Asi budu za divného člověka, ale aktuální generace mustangu mě příjde, že je opravdu hodně udělaná tak jako bylo gen coupe.

CerVus
05. srpna 2016, 14:12
0

Jo ale u nás mi přijde že se FL vůbec neprodával. Tam odladili podvozek, motory získaly opravdu hodně výkonu, zvedla se kvalita interiéru, auto dostalo nový 8-mi stupňový automat (tuším) a byl předělaný čumák auta.
Po tomhle vylepšení byl jediným konkurentem nissan 370z protože americká coupé zaostávala.
Nikdy to neporovnávali s v8, tam by asi camaro něco dohnalo. Potažmo proti současným generacím poníka a camara by Hcoupé asi ani neuspělo. Doba šla dál, ford a cheverolet se poučili. První posunul stanga o desítku let kupředu a camaro bylo odlehčeno a zmenšeno.

Ev
Evlo
04. srpna 2016, 16:24
1

Alespon budou, pripadni kupujici, usetreni interakce s hyundai. Jasne, v CR okrajova zalezitost, ale i tak - nemoznost si to poridit je jen dobra pro celkove mentalni zdravi populace.

reagovat
briza
05. srpna 2016, 12:14
3

Měl jsem dvě v širším okruhu známých a že by to byla nějaké extra hitparáda, to mi teda nepřišlo, byť musím uznat, že zvuk to mělo fajn. Ale tím to u mě začínalo a končilo. Samozřejmě na tomhle, ne příliš pozitivním, přístupu se mohlo taky poměrně zásadně podepsat to, že jeden z majitelů je idiot a druhý pak debilní idiot.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem