Zatímco jeden koncept směřuje na dobrodruhy v nás, nese název Powerful Explorer a disponuje robustními terénními gumami nebo navijákem, druhý koncept Stylish Adventurer je více rodinným dostavníkem s korbou, obouvající silniční gumy na velká kola.
Pod karoserií, kterou lze snadno nazvat nejelegantnějším pick-upem v kosmíru, schovává se základ vypůjčený z Nissanu Navara. Navzdory tomu, že koncepty třídy X vypadají na povrchu poněkud „mastňácky“, hlavním stavebním prvkem tedy zůstává žebřinový rám a samozřejmě i tuhá zadní náprava. I díky tomu umí třída X vézt 1.1 tuny nákladu na korbě a další 3.5 tuny zaháknuté na kouli.
Standardní Navara má čtyřkolku řešenou připojitelným pohonem přední nápravy, který je ovšem prost středového diferenciálu. Tohle tradiční řešení se ale Mercedesu nehodí do krámu, takže třída X dostane klasický 4Matic s variabilním rozdělením točivého momentu. Oba koncepty představené ve Stockholmu mají pod kapotou dieselový šestiválec, produkční verze ale pravděpodobně dostane i slabší čtyřválce.
Zatímco v bočním profilu karoserie lze místy pozorovat zmíněnou Navaru, interiér nového Xka je od japonské sestřičky na hony vzdálen. Pětimístný vnitřní prostor je luxusním místem k bytí, kombinuje barvy, materiály sedadel a nemuselo by se za něj stydět ani vysloveně luxusně pojaté auto. Nechybí infotainment s touchpadem, volant pošitý broušenou kůží nebo dřevěné dekory. Koncept zaměřený do terénu má potom dekory karbonové a před spolujezdcem hrdě ční rudý hasicí přístroj.
Ač vypadají naprosto parádně, oba vozy jsou stále pouze koncepty. Mercedes sice tvrdí, že jsou velmi blízko produkční variantě, ale jak to ve výsledku dopadne, dozvíme se až v průběhu příštího roku. Těžko říct, jestli se do sériové výroby dostanou třeba ta koncová světla, řešená linkou kolem celého čela korby. Na konci 2017 potom třída X nastoupí do prodeje. Auta pro Evropu budou vyráběna ve španělské Barceloně po boku Navary.
























RCNP
25. 10. 2016, 21:44Zbytečný, přehnaný, pravděpodobně předražený a vrchol sprostýho badge engineeringu. Takže bych prosil jednoho v tý strašný žlutý, díky!
Souča
25. 10. 2016, 22:23dobrá úchylárna :D
Zasněný student
25. 10. 2016, 22:38A teď ještě nějaký ten Jurský park pro propagaci :-D
Safa
25. 10. 2016, 22:41Tenhle mi přijde ještě lepší... :o)
http://1amx6334n50q160ggd2e4oo8.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/bfi_thumb/MER-BENZ-FOIR-NICK-done--2xwgo8eztzjnl3kdnv0tfu.jpg
beastar
26. 10. 2016, 01:24Tady jedině Dodge Ram.
Nezn.uživatel
26. 10. 2016, 08:29Popřípadě Ford F-150 Raptor nebo alespoň Chevrolet Silverado/GMC Sierra. Bral bych cokoliv z týhle americký trojky. :-)
beastar
26. 10. 2016, 12:44Pravda Raptor i Silverado jsou taky výborný prostě v tomhle segmentu pro mě z jasných důvodů existují jen US auta :)
Nezn.uživatel
26. 10. 2016, 13:42Pro mně totéž. :-)
Polar Bear
26. 10. 2016, 02:24Blé, zase kamna na dehet. A pickup s normálním motorem také jde udělat, viz F150. Ale na druhou stranu, kdyby mi to někdo nabídnul jako služebák, sazomet bych zkousnul. Tyhle medvědy vypadají masakrálně :)
RCNP
26. 10. 2016, 08:57Jak bych si do normálního auta diesel nekoupil, tak v pickupu mi to dava smysl. To je napul pracovni stroj a tak se hodi mit pytel kroutaku a rozumnou spotřebu při tahání nesmyslů. Shodou okolnosti jsem mel možnost jezdit v Defiku a v Navaře (min. gen.) a benzín mi v nich nechyběl. Ale škoda, že nedělají manuál.
martin_100
26. 10. 2016, 11:46Teda ten terénější model je vyslověne parádní.... jo nechme se překvapit jestli se panstvo odkope a dá tutomu projektu zelenou .... já bych si přál aby tomu tak bylo.
Wanix
1. 11. 2016, 16:44vypadá to skvěle, hlavně ten Explorer, snad se chytne!