Drobnou nevýhodou je, že na rozdíl od Nürburgringu, je trať na Isle of Man funkční pouze jednou v roce a to tehdy, když se zde koná maniakální závod silničních motorek Tourist Trophy. Pouze těch několik dní se zde dá jet naprosto libovolná kudla, čehož už poněkolikáté využil i rallye závodník Mark Higgins, který tak nějak tradičně drží rekord ve třídě automobilů.
Stejně jako v případě roku 2014, ze kdy pochází poslední rekord 19 minut a 15 sekund, zvolil Higgins jako svůj povoz Subaru WRX STI. Tentokrát se ovšem nejedná o téměř sériové auto, ale o takové, které přímo za účelem zdolávání rekordu postavila firma Prodrive. Cíl byl jasný. Zvednout průměrnou rychlost během kola ze stávajících 190 na 200+ km/h a srazit čas jak jen to půjde.
A tak se podařilo. Díky významnému odlehčení, změnám v aerodynamice, podvozku a samozřejmě i díky výkonu za hranicí 500 koní, trhnul Higgins svůj vlastní rekord. Tentokrát objel nejrychlejší kolo za 17 minut a 49 sekund, což znamená průměrnou rychlost 204 km/h.
Higginsovi se prý jelo dobře, ale štvaly ho mušky na čelním skle, kterých zejména v posledních částech kola bylo opravdu požehnaně. Už se nemůžeme dočkat kompletního on-boardu, který by měl přijít co nevidět. Zatím alespoň tato malá ochutnávka:
07. června 2016, 11:46
0
Mě by zajímalo, jak si vybíral vůz, kterým pojede. Že zvolil základ v rally speciálu a ne nějakém klasickém sporťáku. Myslíte, že by stejně drahé Lamborghini, nebo Porsche atd bylo rychlejší? Nebo je to dáno typem trati? Jaký čas by tam asi zajela formule, nebo nějaký vůz DTM?
07. června 2016, 12:13
0
Zajimava otazka.
07. června 2016, 12:22
0
Já bych řekl protože dotyčný je rallye jezdec, tak zvolil rallye auto. Nic moc dalšího bych v tom nehledal.
07. června 2016, 12:25
0
jo tak formule nebo DTM... by mě zajímalo co by to udělalo na tech horizontech kde litaj motorky vzduchem... :D
07. června 2016, 12:27
1
Nijak to nesleduji, takze nevim, ale z informaci ze Subaru nepouzil poprve bych odvodil ze bud' je to jeho tradicni nacini na lamani rekordu nebo se Subaru ma nejakou dohodu o propagaci.
07. června 2016, 12:29
0
Vzhledem k rozdilum v aerodynamice mezi motorkou a DTM/formuli bych rekl ze by to az tak moc nevzletlo =/
07. června 2016, 12:47
0
07. června 2016, 18:49
0
no to by asi byl problém. Celkem pomalý, takže přítlak nic moc a ostrý zlom. Obávám se že by to nadzvedlo předek, se vším co k tomu patří. Tohle prostě okruhové speciály nezvládnou. Museli by z toho udělat nějakou podivnost, podvozek, aerodynamiku přestavět že by z toho byla formule na rally.
07. června 2016, 20:11
0
takže subaru :D
07. června 2016, 12:52
0
Mark je prostě subarista. Nic víc bych v tom nehledal. http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=65&t=Mark-Higgins
07. června 2016, 15:24
0
Spíš by mě zajímalo, jestli to je rally speciál, nebo rallycross speciál. Typoval bych to druhé (tedy cca 500 koní).
07. června 2016, 15:39
0
řekl bych že to auto nemá žádnou konkretní specifikaci, je prostě postavený na pokoření rekoru na TT trati....
07. června 2016, 15:43
0
To samozřejmě ano. Ale minimálně ten podvozek musí z něčeho vycházet. A to mě právě zajímá... :o)
07. června 2016, 17:09
1
Spekulace, ale byl bych ochoten věřit, že to bude velice podobné rally setupu na rychlou asfaltovou soutěž... dává to smysl s ohledem na povrch trati TT, Higginsovy rallyové zkušenosti a další. Samozřejmě jinak to auto vypadá jako okruhovka, ale to jen kastle se spoilery.
08. června 2016, 15:28
0
safa: podvozok bude vychadzat zo subaru ;) a naladeny podla profilu trate.. nic magicke za tym nehladaj
08. června 2016, 19:40
0
Aha. :o)
Já myslel, že podvozky pro rally, rallycross či okruhy se nějak výrazněji liší. Ale asi to bude tak, jak psal Matěj. Podvozek v asfaltové rally verzi, k tomu podle m motor z rallycrossu (bo WRC mělo omezení na 300 koní max.)...
08. června 2016, 20:05
0
motor bude od Prodrivu naladěnej na požadovanou uroveň, nevim proč by to mělo furt z něčeho vycházet... prostě upravenej motor Subaru od Prodrive...
08. června 2016, 21:18
0
Na CarThrottle jsem narazil na tenhle článek ;-)
https://www.carthrottle.com/post/5-amazing-technical-details-on-the-subaru-wrx-sti-tt-record-car/
09. června 2016, 00:04
0
Díky! ;o)
09. června 2016, 07:12
0
Takže jsem měl níže pravdu:D WRC podvozek...
07. června 2016, 14:05
1
1. - Je to Subaru jezdec
2. - Formule urcite ne, ale nejspis by to nedaly ani DTM specialy....neni to okruh ale okreskove zavodeni kde je WRC nejvhodnejsi naradi.
07. června 2016, 21:13
0
Krásne auto a ešte krajší výsledok. :)
07. června 2016, 22:24
0
První delší videjko přímo od Prodrivu, první onboard záběry!
08. června 2016, 11:31
0
u půlky záznamu nemám zvuk. Je chyba na mém přijímači nebo jim tam chybí překladatel do znakové řeči? :-D
08. června 2016, 19:38
0
Ne, chyba je u autora videjka. Prodrive už se za to v diskuzi omluvil a slíbil co nejdříve dodat full onboard. ;o)
08. června 2016, 11:32
0
Tenhle rekord pro mě akorát ještě víc ukazuje, jací magoři jsou na těch mašinách. Se všemi výhodami čtyř kol a plechů kolem sebe je pořád pomalejší než motorky.
08. června 2016, 14:17
0
Přesně. Rekord kola na mašině je o víc než 45 s lepší. "No snad není možný!" :-)
08. června 2016, 18:58
0
tento rok novej rekord 16:58
08. června 2016, 19:42
0
Spíš by mě zajímalo, kdyby v tom neseděl Higgins, ale Loeb nebo Ogier. Pak věřím, že budou atakovat i rekord mašin. Mark je sice super pilot, ale v porovnání s oběma Seby pořád "druhá liga"...