načítám data...

Lexus RX bez touchpadu a šestiválce, zato v růžové!

První jízdní dojmy jsou tu. Některé změny nadchnou, jiné trošku zamrzí, jako celek je ale RX přesně takové, jak si ho představujete.

zobrazit celou galeriiFoto: Lexus

Nejprodávanější Lexus na světě, a co je překvapivější – nejprodávanější Lexus v Česku. Nestává se často, aby největší a nejdražší auto bylo zároveň tím nejžádanějším, RX však dokazuje, že to není nemožné. U zákazníků značky, kteří často zůstávají věrní po většinu života, má obdobné postavení jako v jiných kruzích velké Volvo. Když zvažují auto pro rodinu, vlastně ani nezvažují – mají rovnou jasno. RX je obrovské, komfortní a na spotřebu skromné SUV, navíc s puncem toyotí spolehlivosti. 

Do Česka teď dorazily první kousky páté generace, které jsme měli možnost okouknout i krátce projet během novinářské akce na Chateau Mcely. Přiznám se, že mě ihned zaujala barva jednoho z nich, jemná měděná přecházející až do růžové. Jmenuje se Sonic Copper a je parádní! Mimořádně se však povedl i zbytek designu – efektní přední maska, zadní propojená světla a celkové proporce, dohromady tutový recept na pokračující prodejní úspěchy. A samozřejmě kabina bez sebemenšího kompromisu na materiálech či zpracování. Automobilka poprvé nabízí i sedačky ze syntetické kůže, to kdyby měl zákazník touhu chovat se více ekologicky, v nabídce ale samozřejmě zůstává i klasická, voňavá, měkoučká, zkrátka úchvatná kůže. 

Foto: Lexus

Po usednutí mě zahřálo u srdce, že touchpad na ovládání radiomapy definitivně zmizel v propadlišti dějin. Sice s ním byla sranda, když jste nezasvěcené osobě dali úkol něco najít v menu nebo v navigaci a pak pozorovali její stoupající frustraci, přesto bych asi dala přednost každodenní použitelnosti. Ta je teď velmi příjemná a u velkého dotykového displeje pořád ještě zbývá dostatečné množství fyzických tlačítek.

Zvětšil se prostor pro pasažéry vzadu a více teď naložíte i do kufru, který má ve všech verzích bez ohledu na baterie objem 612 litrů. Ve vyšších výbavách pak můžete dostat soundsystém Marke Levinson s 21 reproduktory a ambientní osvětlení s 64 barvami. Celá tahle krása má jen jednu vadu a tou je asistent upozorňující na překročení rychlosti, který se musí deaktivovat po každém nastartování.

Foto: Lexus

Úplně poprvé je RX k dispozici jako hybrid do zásuvky. Verze 450h+ je určena výhradně pro evropský trh, má baterii s kapacitou 18,1 kWh a čistě na elektřinu dle výrobce ujede až 65 kilometrů. Celkový výkon 309 koní slibuje slušnou dynamiku a po vybití baterie by se auto mělo chovat jako běžný hybrid s úsporným provozem. 

Kromě PHEV najdeme v nabídce dvě hybridní motorizace – slabší 350h a 500h. Rozhodla jsem se jít naproti štěstíčku a co nejlepšímu prvnímu dojmu, proto jsem si k testovací jízdě vybrala 500h, bohužel nikoli růžové, ale černé. Jde nejen o to nejlepší, co může RX předvést, ale taky o celkem zajímavé technické řešení – hybridní ústrojí spojené s přeplňovaným benzínovým motorem. Ano, jde o nástupce starého dobrého šestiválce, který z nabídky definitivně mizí. Předsudky stranou, nástupce se za své čtyři válce nemusí stydět ani v nejmenším. Pokud jde o dynamiku, jen málokdo by od velkého SUV požadoval víc. Přepnuto do sportovního režimu jede jako příslovečná píchlá svině, navíc za doprovodu velmi libého – byť ne tak docela přirozeného – zvuku. Za zmínku stojí také převodovka, v případě této motorizace nikoliv eCVT (nejsem fanda…), ale klasický šestistupňový hydroměnič, který řadí bezkonkurenčně.

Foto: Lexus

Nemusím ale zdůrazňovat, že RX je především pohodlné auto. Okolí Mcel tuto vlastnost prověřilo přímo dokonale. V širém okolí jsou tu totiž asi tak dva kilometry nového asfaltu, tuším někde mezi Seleticemi a Doubravany. Zbytek silnic jsou tankodromy, navíc po zimě jaksepatří vymlácené, což znamená spoustu děr a výmolů, které mohl adaptivní podvozek s natáčecí zadní nápravou spolykat téměř bez povšimnutí. 

Základní cena Lexusu RX se započítaným hybridním bonusem 10% činí 1 611 000 Kč, PHEV varianta startuje na 2 079 000 Kč a vrcholná verze 500h na 2 277 000 Kč.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

to
tomaass2
14. března 2023, 18:48
0

Možná to není nejřidičtější volba auta, ale já bych ho v garáži jako rodinný vůz měl velice rád. Radši v té khaki-zelené, ale tahle měděná je taky parádní.

V jiných recenzích se hodně zmiňovaly zvláštní kliky dveří, jak jste je viděli vy? Díky.

reagovat
Viola Procházková
14. března 2023, 21:03
6

Osobně si na tenhle typ inovací nepotrpím. Myšlenka je fajn, ale praxe taková, že mě na akci museli z auta dvakrát vytahovat :D

XT
XTad
14. března 2023, 19:51
7

"nástupce se za své čtyři válce nemusí stydět ani v nejmenším"..."byť ne tak docela přirozeného – zvuku"
Asi se stydi, kdyz je maskuje reprakama

reagovat
Sa
Sato
14. března 2023, 21:42
2

vsetko vacsie ako hot hatch sa za 4rnek stydi, a ak nie tak by sa malo

beastar
15. března 2023, 09:36
-1

Tahle auta budí zájem. Hlavně teda novinářů a Rusů. Případně východní ženy si na to potrpí. Jinak to nemá moc co nabídnout.

reagovat
Ju
Junior
17. března 2023, 00:03
0

pohled na ceník vrcholů nabídky Lexus a poté k Dajbychovi na granddaddyho LC, už nahnal do "prémiovější" značky nejednoho sergeje.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer 6,2D Silverado 1988
Chevrolet Blazer 6,2D Silverado

1988 rok výroby
130 koní výkon
6 217 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem

Chevrolet C30 Hauler - ramptruck 1984
Chevrolet C30 Hauler - ramptruck

1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem

Ford Mustang 3.7,USA verze 2015
Ford Mustang 3.7,USA verze

2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem