Ano, je to tak. Už i slovutný Land Rover naskočil na módní vlnu městských crossoverů, které sice vypadají terénně, ale mají hnanou jen přední nápravu. Pokud vám před léty přišel Freelander jako svatokrádež, pravděpodobně si už chystáte vidle a louče a míříte do ulic. Jenže jak už to tak bývá, nic není černobílé a když odhlédneme od lpění na tradicích, dává takovéhle auto v portfoliu značky docela dobrý smysl.
Land Rovery už totiž pěkně dlouho neslouží jen jako vojenská auta a parťáci na náročných expedicích. Stalo se z nich postupem času docela luxusní zboží. Zcela evidentní je to u Range Roveru, to je kapitola sama pro sebe, ale i nové Discovery rozhodně neudělá ostudu na zámkově dlážděné ulici před hranatou vilkou ve Slivenci. No a podobný osud velmi pravděpodobně čeká i nový Defender, který, ač je v terénu poměrně schopný, bude pravděpodobně trávit většinu času spíše na asfaltkách.
Jenže oba výše jmenovaní jsou přeci jen docela velká auta. Pro rodinu s třemi dětmi a psem je to ideální, ale co když potřebujete druhé auto na krátké cesty po okolí ve dvou lidech a chcete zůstat věrní značce? Máte smůlu, nebo musíte zabrousit mezi ojetiny a hledat právě onen první Freelander. Jenže to už je fakt starý krám.
Tudíž nepochybuji, že “Baby Defender” si svoje publikum najde a stane se z něj oblíbená ozdoba městských bulvárů. Navíc se chystá snad i plug-in hybridní verze, případně elektromobil, takže vůz uspokojí i ekologicky smýšlející (nebo spíš ty, kteří chtějí parkovat v centru bez omezení). A to ani nemluvím o tom, jak tenhle prcek zahýbe flotilovými emisemi.
A koncovým uživatelům udělá jistě radost cena, která by měla startovat na 25.000 librách, takže kolem 750 tisíc korun. Za tu cenu snad spotřebitel odpustí vozu tři půllitrové válce i fakt, že vůz stojí na platformě OMEGA, která pochází od indické Taty.
Obrázky u článku jsou ilustrace designéra Dejana Hristova, nepochází od Land Roveru a výsledný produkt bude pravděpodobně vypadat jinak. Ale bez obrázků by to tu bylo moc chudé a nehezké.
05. listopadu 2020, 11:28
1
Mestsky crossover na baterky a/nebo s trivalcem a na indicke platforme... to musim mit (teda musel bych, kdybych vlastnil nejaky panoptikum zrudnosti :-D )
Jeste by mohl mit karoserii ze soji, aby byl uplne trendy :-):-)
05. listopadu 2020, 15:20
3
myslím, že je to přijatelná daň za to, že může existovat 3.0L šestiválec, nebo dokonce 5.0L V8 ve větších modelech. Imho o nic jiného než o flotilové emise nejde.
05. listopadu 2020, 15:52
0
"Levný" tříválec jen s předním pohonem za třičtvrtě miliónu - dobrej fór a stejný úlet jako Duster předokolka (za polovinu).
05. listopadu 2020, 19:49
3
tu samou konfiguraci za stejné prachy prodává i Volvo. A prodávají se víc, jak ty "full size" modely. Evidentně to svůj trh má.
05. listopadu 2020, 16:07
1
Pokud jde o menšího sourozence Disca a Defka do města, tak co Evoque? Nevím jestli se stále dělá jako 3dv., sice se moc chechtáků neušetří, ale co už.
Takže městský crossover (velikostně jako Jimny) za ¥25k bude v ČR za výrazně více než s/prostý přepočet. V případě nějaké elektrifikované verze a 4x4? Nečekal bych cenu pod mega. Good Luck Tata
05. listopadu 2020, 18:37
0
V rychlosti som ten nadpis precital ako "Trikolova predokolka" :-D
05. listopadu 2020, 19:21
0
Nechcem byt zly prorok, ale ako teple rozky sa to predavat nebude.
Toto asi bude druhe auto do rodiny. A to zacnu kupujuci mudrovat, ze to nie je 4x4 a co ked v Bratislave nasnezi a to je pre zenu a bezpecnost je na prvom mieste atd.
Nebude to vyzerat ako na fotke, nazivo to zrazu bude naozaj male.
Obcan si za to kupi Octaviu.
Nezavidim nikomu, kto chce priniest novy model auta na trh. Vela ludom sa to mozno bude pacit, ale predavat sa to bude len o trochu lepsie ako evoque cabrio.