načítám data...

Královský trůn na čtyřech kolech

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 je sám o sobě výjimečným vozem. Kousek, se kterým jezdil španělský král Juan Carlos I., je ještě výjimečnější. Nyní může být váš. Youngtimer za babku to ale není.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Královský trůn na čtyřech kolech

Tohle není auto pro každého a nikdy nebylo. Majestátní Mercedes-Benz třídy S generace W116 ve svém vrcholném provedení 450 SEL 6.9 byl autem, které si mohli dovolit jen průmysloví magnáti, ropní šejkové, diktátoři, králové a hvězdy Hollywoodu.

V roce 1975, kdy se už rozběhla ropná krize, se pánové v Mercedesu nebáli osadit svůj nejvyšší model doposud největším motorem V8 o objemu 6,9 l disponujícím výkonem 210 kW, tedy 286 koní. S touhle strojovnou uměl eskový parník dát stovku za 7,4 sekundy a maximálku 225 km/h. Dvanáctiválcová Lamborghini té doby, Espada či Jarama, nebyla zase o tolik rychlejší.

Síla 450 SEL 6.9 se neukrývala jen pod kapotou, ale zejména v oblasti komfortu, technologií a samozřejmě vnitřního prostoru. Hydropneumatické pérování bylo standardním prvkem, od roku 1978 také ABS, tehdy inovativní prvek bezpečnosti, který poslední dvě dekády bereme jako samozřejmost. Elektrické nastavování a vyhřívání sedadel bylo za příplatek stejně jako například telefon, který údajně (dle některých zdrojů) stál kolem 18 000 marek! Jen pro upřesnění, v roce 1975 stál tento topmodel necelých 70 000 DM, čímž se zařadil mezi absolutní automobilovou smetánku.

Před pár dny jsem na německém serveru mobile.de objevil 450 SEL 6.9, který patřil španělskému králi Juanu Carlosovi I, resp. sloužil v královském autoparku španělského dvora v druhé polovině 70. let. Modrý vůz doprovázel krále a jeho manželku Sofii při cestách po Španělsku, byl pancéřovaný (vážil 2100 kg) a měl jednu ne úplně překvapivou vlastnost – střešní okno nad zadními sedadly, aby se královský pár mohl z okna vyklánět a zdravit přihlížející davy.

Cena vozu s 213 000 najetými kilometry je, vzhledem k jeho historii, na vcelku přijatelné úrovni (42 000 EUR). Avšak je potřeba mít na paměti, že servisní náklady na motor a podvozek šestdevítky jsou srovnatelné s provozem raketoplánu.  

odaz na inzerát: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=256305054


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
31. března 2018, 10:28
0

ve w116 je nádherný svezení. v tý době to muselo být něco úžasnýho, kór s tímhle motorem, navíc prodloužená verze... krása

reagovat
Skipper
31. března 2018, 13:04
2

Poslintal jsem si monitor...

reagovat
Irwinek
31. března 2018, 16:25
0

No prosím, kdejakej král se vozí v 6,9 a já se musel spokojit s nafťákem :-D ale svezeníčko to bylo úžasný. Tenkrát to byl sotva 5 let starej auťák, měl najeto necelých sto tisíc a už se dával pryč :-(

reagovat
Pólin
03. dubna 2018, 11:11
0

Teda, zajímavé...kde jsi se k tomu dostal?

Irwinek
03. dubna 2018, 12:56
0

Někdy v 85 - tém u strejce ve švajcu, ale mám pocit, že měl americký nárazníky. ale na 100 % si to už nepamatuji

Jimi
31. března 2018, 18:16
1

Pokud ho chcete vidět v akci, koukněte na film Ronin, jedna z nejlepších automobilových honiček.

reagovat
Po
Poledník
03. dubna 2018, 07:49
0

V akci je možný tuhle prasárnu vidět i ve filmu Lost Highway od Davida Lynche.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem