reklama
načítám data...

Královský trůn na čtyřech kolech

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 je sám o sobě výjimečným vozem. Kousek, se kterým jezdil španělský král Juan Carlos I., je ještě výjimečnější. Nyní může být váš. Youngtimer za babku to ale není.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Královský trůn na čtyřech kolech

Tohle není auto pro každého a nikdy nebylo. Majestátní Mercedes-Benz třídy S generace W116 ve svém vrcholném provedení 450 SEL 6.9 byl autem, které si mohli dovolit jen průmysloví magnáti, ropní šejkové, diktátoři, králové a hvězdy Hollywoodu.

V roce 1975, kdy se už rozběhla ropná krize, se pánové v Mercedesu nebáli osadit svůj nejvyšší model doposud největším motorem V8 o objemu 6,9 l disponujícím výkonem 210 kW, tedy 286 koní. S touhle strojovnou uměl eskový parník dát stovku za 7,4 sekundy a maximálku 225 km/h. Dvanáctiválcová Lamborghini té doby, Espada či Jarama, nebyla zase o tolik rychlejší.

Síla 450 SEL 6.9 se neukrývala jen pod kapotou, ale zejména v oblasti komfortu, technologií a samozřejmě vnitřního prostoru. Hydropneumatické pérování bylo standardním prvkem, od roku 1978 také ABS, tehdy inovativní prvek bezpečnosti, který poslední dvě dekády bereme jako samozřejmost. Elektrické nastavování a vyhřívání sedadel bylo za příplatek stejně jako například telefon, který údajně (dle některých zdrojů) stál kolem 18 000 marek! Jen pro upřesnění, v roce 1975 stál tento topmodel necelých 70 000 DM, čímž se zařadil mezi absolutní automobilovou smetánku.

reklama

Před pár dny jsem na německém serveru mobile.de objevil 450 SEL 6.9, který patřil španělskému králi Juanu Carlosovi I, resp. sloužil v královském autoparku španělského dvora v druhé polovině 70. let. Modrý vůz doprovázel krále a jeho manželku Sofii při cestách po Španělsku, byl pancéřovaný (vážil 2100 kg) a měl jednu ne úplně překvapivou vlastnost – střešní okno nad zadními sedadly, aby se královský pár mohl z okna vyklánět a zdravit přihlížející davy.

Cena vozu s 213 000 najetými kilometry je, vzhledem k jeho historii, na vcelku přijatelné úrovni (42 000 EUR). Avšak je potřeba mít na paměti, že servisní náklady na motor a podvozek šestdevítky jsou srovnatelné s provozem raketoplánu.  

odaz na inzerát: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=256305054


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
31. března 2018, 10:28
0

ve w116 je nádherný svezení. v tý době to muselo být něco úžasnýho, kór s tímhle motorem, navíc prodloužená verze... krása

reagovat
Skipper
31. března 2018, 13:04
2

Poslintal jsem si monitor...

reagovat
Irwinek
31. března 2018, 16:25
0

No prosím, kdejakej král se vozí v 6,9 a já se musel spokojit s nafťákem :-D ale svezeníčko to bylo úžasný. Tenkrát to byl sotva 5 let starej auťák, měl najeto necelých sto tisíc a už se dával pryč :-(

reagovat
Pólin
03. dubna 2018, 11:11
0

Teda, zajímavé...kde jsi se k tomu dostal?

Irwinek
03. dubna 2018, 12:56
0

Někdy v 85 - tém u strejce ve švajcu, ale mám pocit, že měl americký nárazníky. ale na 100 % si to už nepamatuji

Jimi
31. března 2018, 18:16
1

Pokud ho chcete vidět v akci, koukněte na film Ronin, jedna z nejlepších automobilových honiček.

reagovat
Po
Poledník
03. dubna 2018, 07:49
0

V akci je možný tuhle prasárnu vidět i ve filmu Lost Highway od Davida Lynche.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem