načítám data...

Královský trůn na čtyřech kolech

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 je sám o sobě výjimečným vozem. Kousek, se kterým jezdil španělský král Juan Carlos I., je ještě výjimečnější. Nyní může být váš. Youngtimer za babku to ale není.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Královský trůn na čtyřech kolech

Tohle není auto pro každého a nikdy nebylo. Majestátní Mercedes-Benz třídy S generace W116 ve svém vrcholném provedení 450 SEL 6.9 byl autem, které si mohli dovolit jen průmysloví magnáti, ropní šejkové, diktátoři, králové a hvězdy Hollywoodu.

V roce 1975, kdy se už rozběhla ropná krize, se pánové v Mercedesu nebáli osadit svůj nejvyšší model doposud největším motorem V8 o objemu 6,9 l disponujícím výkonem 210 kW, tedy 286 koní. S touhle strojovnou uměl eskový parník dát stovku za 7,4 sekundy a maximálku 225 km/h. Dvanáctiválcová Lamborghini té doby, Espada či Jarama, nebyla zase o tolik rychlejší.

Síla 450 SEL 6.9 se neukrývala jen pod kapotou, ale zejména v oblasti komfortu, technologií a samozřejmě vnitřního prostoru. Hydropneumatické pérování bylo standardním prvkem, od roku 1978 také ABS, tehdy inovativní prvek bezpečnosti, který poslední dvě dekády bereme jako samozřejmost. Elektrické nastavování a vyhřívání sedadel bylo za příplatek stejně jako například telefon, který údajně (dle některých zdrojů) stál kolem 18 000 marek! Jen pro upřesnění, v roce 1975 stál tento topmodel necelých 70 000 DM, čímž se zařadil mezi absolutní automobilovou smetánku.

Před pár dny jsem na německém serveru mobile.de objevil 450 SEL 6.9, který patřil španělskému králi Juanu Carlosovi I, resp. sloužil v královském autoparku španělského dvora v druhé polovině 70. let. Modrý vůz doprovázel krále a jeho manželku Sofii při cestách po Španělsku, byl pancéřovaný (vážil 2100 kg) a měl jednu ne úplně překvapivou vlastnost – střešní okno nad zadními sedadly, aby se královský pár mohl z okna vyklánět a zdravit přihlížející davy.

Cena vozu s 213 000 najetými kilometry je, vzhledem k jeho historii, na vcelku přijatelné úrovni (42 000 EUR). Avšak je potřeba mít na paměti, že servisní náklady na motor a podvozek šestdevítky jsou srovnatelné s provozem raketoplánu.  

odaz na inzerát: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=256305054

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
31. března 2018, 10:28
0

ve w116 je nádherný svezení. v tý době to muselo být něco úžasnýho, kór s tímhle motorem, navíc prodloužená verze... krása

reagovat
Skipper
31. března 2018, 13:04
2

Poslintal jsem si monitor...

reagovat
Irwinek
31. března 2018, 16:25
0

No prosím, kdejakej král se vozí v 6,9 a já se musel spokojit s nafťákem :-D ale svezeníčko to bylo úžasný. Tenkrát to byl sotva 5 let starej auťák, měl najeto necelých sto tisíc a už se dával pryč :-(

reagovat
Pólin
03. dubna 2018, 11:11
0

Teda, zajímavé...kde jsi se k tomu dostal?

Irwinek
03. dubna 2018, 12:56
0

Někdy v 85 - tém u strejce ve švajcu, ale mám pocit, že měl americký nárazníky. ale na 100 % si to už nepamatuji

Jimi
31. března 2018, 18:16
1

Pokud ho chcete vidět v akci, koukněte na film Ronin, jedna z nejlepších automobilových honiček.

reagovat
Po
Poledník
03. dubna 2018, 07:49
0

V akci je možný tuhle prasárnu vidět i ve filmu Lost Highway od Davida Lynche.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Fabia 1.2 TSI 66kW Ambiente+ 2017
Škoda Fabia 1.2 TSI 66kW Ambiente+

2017 rok výroby
90 koní výkon
1 197 ccm objem

Mercedes-Benz CLA CLA 180 2017
Mercedes-Benz CLA CLA 180

2017 rok výroby
122 koní výkon
1 595 ccm objem

Dodge Challenger GT 3.6 V6 ,4x4 11500km! 2019
Dodge Challenger GT 3.6 V6 ,4x4 11500km!

2019 rok výroby
305 koní výkon
3 605 ccm objem

Pontiac Fiero V6 1986
Pontiac Fiero V6

1986 rok výroby
120 koní výkon
3 100 ccm objem

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem