načítám data...

Kafe&Káry Brno vol. 18: Májové setkání s aprílovým počasím

11. května 2017, 07:22 7 komentářů M P Kafe&Káry

I přes značně aprílové počasí byly první květnové Kafe&Káry velice příjemné. Tentokrát dokonce za účasti Vavrise a jedné pravé české legendy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když jsem se v neděli ráno pokoušel probudit, bylo pořádání tradičního autíčkářského setkání poslední věcí, na kterou bych chtěl myslet. Leč povinnost volala a tak po vydatné polední snídani bylo načase sebrat se a připravit se k akci. Rychlá kontrola předpovědi počasí ovšem mnoho radosti nepřinesla, informace z asi šesti různých zdrojů si navzájem protiřečily, a pokud se v něčem shodovaly, pak v tom, že asi zmokneme. Proto jsem si do Yarise přibalil kromě kabátu i krásný růžový deštník.

Před druhou se skutečně dostavila bouřka, ale to už nebylo nač čekat, neb jsme s Vavrisem akorát nakládali Františka a kávu a vyráželi vstříc místu konání. Tam už nás, jako vždy, čekala pestrá skupinka automobilů a družící se motoristé. Nechyběla Panda a PepaSFI, černý Cherokee a pár dalších amerik. Jako vzpomínka na bujaré fotbalové veselí opodál postával zájezdový autobus. To už jsme si říkali, že to dneska bude asi slabší, když se začala sjíždět další a další auta, jejichž konečný počet bych odhadnul na něco mezi 30 až 40. 

Podívaná to nakonec byla opravdu pěkná, a přátelským rozhovorům nijak nebránily ani pravidelné vydatné přeháňky, které jsem přečkával coby cukrový panáček uschován v příjemném teple kabiny maličké Toyoty. Leckoho překvapil místní notoricky známý Trinom, který přivezl svého nového angličana, tedy vlastně japonku, krásnou modrou RX-7 FD3S. Do její kabiny nevěřícně usedali další a další amerikanisté až se nakonec vytvořila taková maličká fronta.

Jiní přemýšleli, zda do obrovitého výfuku nenacpou pěst jednu, nýbrž dvě, někteří snad chtěli zkusit štěstí s hlavou. Nechyběla ani skupinka BMW, krásný Mercedes W126 (taková pěkná Čína se dnes už moc nevidí) s úžasně pohodlným sofa vzadu, nebo třeba Alfa GTV s Bussem pod kapotou, kterou Vavris prostě musel projet. Nechyběla ani početná skupina příznivců toho nejlepšího roadsteru na světě a svou návštěvou nás poctili i brněnští CarGuys. Opravdovou kuriozitou byl pak hnědohnědý Lincoln Towncar předělaný na kabriolet, skutečná to kuriozita poutající značnou pozornost.

Moje srdce si ovšem získal exponát zcela odlišný. Víte, nikdy jsem nebyl zarytým milovníkem starých škodovek, a třeba takové erko mě nechávalo zcela chladným, stejně jako nepropadám nostalgickým záchvatům a steskům při pohledu na jejich aktuální ceny. Jakmile se ovšem na plácku před lužáneckým stadionem objevila nádherná Škoda 130RS, nemohl jsem od ní odtrhnout oči. Vůz po kompletní rekonstrukci vypadal jako nový a jeho pán ochotně a trpělivě zodpovídal všetečné otázky slintajících přihlížejících, zatímco vzadu stojící Miatě nezbylo, než výmluvně valit bulvy. 

Kafe&Káry tak byly krásným půlením prodlouženého víkendu, a mně nezbylo než konstatovat, že chuti příznívců aut a Autíčkáře setkávat se a hovořit o svých oblíbených vozech nezabrání ani to nejroztodivnější počasí. A ještě jeden dojem jsem si odnesl, ačkoli bych byl raději, kdyby to bylo mé malé tajemství. Ona ta kompresorová Miata vůbec není špatný počin! Nakonec je možná dobře, že se do ní nevejdu.

Fotografie pořídili CZmisak a Kristýna, jejich kompletní fotogalerie naleznete zdezde.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

lu
luv
11. května 2017, 16:59
1

rx-7 super :)

reagovat
Trinom
11. května 2017, 17:35
1

Určitě o ní ještě uslyšíte :)

jc
11. května 2017, 21:41
0

budu se tesit :)

Chosé
12. května 2017, 17:53
1

To je pravda, je slyšet o 3 ulice dál. :D

sheogh
31. května 2017, 12:39
0

Tak co? Kdy bude vol.19 v srdci moravy? :-D

reagovat
František Čáslavský
02. června 2017, 00:28
0

11.6. :-)

sheogh
04. června 2017, 12:22
0

OK :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem