logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Jaguar si urval rekord mezi sériovými sedany na Nürburgringu

V souvislosti s Jaguarem XE SV Project 8 padá spousta superlativ. Je to nejvýkonnější a nejrychleji akcelerující auto značky, ale nově také rekordman na Severní smyčce.

Obávaný německý okruh má nového čtyřdveřového krále. Až dosud patřilo prvenství Alfě Romeo Giulia Quadrifoglio, ale z Itálie se teď pomyslný pohár přesouvá do Británie. Alfě totiž nakopali pozadí velvyslanci z Jaguaru v čele s kompaktním monstrem XE SV Project 8 .

Malý sedan s pětilitrovým přeplňovaným osmiválcem je limitovanou edicí, která nemá s klasickými verzemi stejného auta společného téměř nic. Pod jeho kapotou se nachází pěkných 600 koní výkonu, přenášených rovnou na všechna kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 3. Připočtěte si k tomu přepracovaný podvozek, velké brzdy, lepší aerodynamiku a další prvky, a začne být docela jasné, proč je tahle věc tak strašidelně rychlá.

Zcela konkrétně je tak rychlá, že absolvovala kolo na Nürburgringu za 7 minut a 21 sekund. To je o 11 sekund rychleji, než v případě Alfy a dokonce rychleji, než za kolik umí Nürburgring některé supersporty.

Je nicméně vhodné podotknout, že zatímco je Alfa skutečně produkčním autem, které si může objednat každý a které nestojí nesmyslné množství peněz, Jaguar je přesně druhým případem. Jeho speciální série je omezená na 300 kusů, z nichž každý šplhá cenou hodně přes 4 miliony korun. Takže ano, Jaguar je sice o třídu rychlejší, ale pro mnoho lidí zůstane pravým vítězem pořád Alfa.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
GanGreen
29. 11. 2017, 15:30

Takze jaguar postavil ctyrdverovej sedan pro DVA , s ochranou kleci misto zadnich sedacek, aby to natreli seriovy alfe? Gratuluju panum do anglie, to zaslouzi respekt :-D :-D :-D

2
JLK
29. 11. 2017, 15:58

A jeste k tomu potrebovali temer o 100 koni vic. Tento rekord je lepsi reklama pro Alfu nez predchozi rekord samotne Alfy =D

0
beastar
29. 11. 2017, 16:06

Mimochodem Zonda měla 6:47 a taky se tim nechlubili (skoro:)) Jinak souhlasím, že to je teda opravdu výkon. Možná to chtělo 8x8 a rovnou 1000 koní.

0
saage
29. 11. 2017, 18:51

A jeste k tomu to nebylo ani cele kolo :-)

0 reagovat
Autíčkový Jelen
29. 11. 2017, 19:51

Alfa se nemusí bát...stále drží rekord pro zajetí nejrychlejšího kola se sériovým čtyřdveřovým autem na Ringu zatímco jezdec měl na sobě džíny a triko s krátkým rukávem...a gopro přidělaný izolepou :D

2
GanGreen
29. 11. 2017, 20:11

asi takhle?

4
Autíčkový Jelen
29. 11. 2017, 20:21

Přesně tak, zrovna tenhle obrázek jsem měl na mysli :D Představuji si to nějak takhle: *Středisko Alfy Romeo, úterý odpoledne* Vedení: "Hej Fabio! Dopij to espresso a pojď sem! Máš čas? Potřebujeme mít do pátku jednu Giulii QV na akci ve Velké Británii, mohl by si ji tam dovést?" Fabio:" No ok, není problém"...Vedení:" Super tak si vem tu červenou co stojí venku, právě se vrátila z předváděčky...*Fabio odchází*..."Hej! A počkej ještě chvíli...pokud by si měl po cestě moc času tak se udělej něco pro image značky...třeba se stav na Ringu nebo tak něco...GoPro s izolepou najdeš vzadu...a radši i nějakou tou helmu aby se neřeklo, snad bude v kumbále jedna navíc....Ciao!"

2
beastar
29. 11. 2017, 20:52

Tak nějak to vypadá. A jsem rád že lidem už ty jejich rekordy s klecema v kombinéze a se zázemím jak pro f1 lezou krkem. Vidim to tak že Fabiuv čas je pro mě tisíckrát lidštější a jako zájemci třeba o Alfu mi řekne 1000x víc.

0
GanGreen
29. 11. 2017, 21:08

a jako zájemce o porsche tě donutí přehodnotit tvuj názor a koupit alfu :D

0
beastar
29. 11. 2017, 21:21

To asi ne. Tam asi budou i další faktory;) Jako zájemce o Porsche tě to konečně donutí koupit Zondu a ne ty německy kraksny.

0
Autíčkový Jelen
29. 11. 2017, 21:52

Na těch rekordech mi spíš vadí politika typu: "Přidali jsme tam klec (tak aby ničemu nepomáhala) tak pro jistotu vyhodíme ven rádio" (Honda), Clubsport S jel zase na již předělaným Flugplatzu, atd........Ale úplně nejvíce k ničemu je prostě to, že je tam tolik faktorů, že se prostě nedá zařídit aby to bylo úplně fér...jezdec, počasí a hlavně pneumatiky (o těch se už diskutuje dlouho)

0
speedfred
30. 11. 2017, 13:01

Jeleň , pobavil si parádne . Palec hore

0
Autíčkový Jelen
30. 11. 2017, 16:17

Tak to je paráda...Díkec :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte