načítám data...

Hyundai i10 N-Line Style: Malý špión

Další malinký korejský vůz a tentokrát skrz naskrz republikou.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Hyundai i10 N-Line Style: Malý špión

Náhoda tomu chtěla, že Kubajs potřeboval zakoupit a odvézt vůz zrovna z Dolního Žukova, což je kousek od mého rodného města. Letmým pohledem na kalendář testovaček pak bylo zvoleno vozidlo, tedy to poslední volné. Ale nepředbíhejme…

Hyundai i10 je nejmenší. Kuba ho už měl půjčený ve verzi bez turba a červených doplňků, a tak se cesty na druhý konec republiky trošku obával. Ale jak už mi bylo zřejmé z Picanta, výkonu je zde dosti. A celkově jde o velmi podobné vozy. Jen Hyundai mi při mém prvotním osahávání přišel trošku tupější a uskákanější. Jenže za to mohly hlavně zimní pneumatiky a březnové teplé počasí. Stačilo vymést pár zatáček a lamely to vzdaly. Jinak je na palubě vše potřebné, protiprokluz i otravně pípající lane assist se dají vypnout jednoduchým podržením dvou tlačítek a sportovní řadící páka fakt skvěle padne do ruky.

foto: Jan Machač. autickar.cz

Vesnický domek kus za Prahou, 9:30 dopoledne: Jakub se potácí k vozidlu s lanem v ruce, protože když budeme mít lano, nebude to lano potřeba. Optimismus nám nechybí…

Jediné, co mne zarazilo, byl zdvih fyzických tlačítek kolem obrazovky. Už jsem tak zvyklý na všechno dotykové, že jsem si zprvu připadal až nepatřičně. Ale to je podružné. Automobil dosahuje legálních rychlostí s grácií, na dálnici D11 v klidu probíráme nesmrtelnost chrousta a těšíme se na pábitelské zážitky. Jenže ono se nic moc neděje. Jistě, v rámci lockdownu je provoz mírný, takže to sypeme, jak to jde, ale auto ničím neobtěžuje, frčí do dáli a my pindáme. 

foto: Jan Machač. autickar.cz

Následujících 100 kilometrů okresek pak jen potvrdilo, že muší váha a 74 kW z malého tříválce fakt stačí i na nějaké to divočejší předjíždění. Muší váha dovoluje akcelerovat vcelku slušně, ale jakmile se přidá aerodynamický odpor, radost z mála končí. Auto se zarazí o vzduch už někde kolem 160 km/h a pak už jen s vypětím všech sil dotahuje až ke konečnému maximu. Ale to je společné všem lehounkým krabičkám. 

Silnice č. 35 někde před Mohelnicí: Musíme zastavit na pumpě, protože se nám chce čůrat. Máme za sebou asi 200 kilometrů skrz okresy a nikde žádná kontrola, takže ani zastávka.

foto: Jan Machač. autickar.cz

Podstatné je, že jsme stále na špici pelotonu a není to tím, že bychom ostatní brzdili. Kubajs se cítí spokojeně, kouká na Waze zobrazený uprostřed auta a snad jen nedostatečná bombastičnost audia mne na naší dlouhé a rychlé cestě zamrzela. Navíc jsem si s potěšením hrál s řadičkou a ač jsou převody dlouhé, je jich jen pět a nafukovací motor tahá od nějakých dvou tisíc tak, jak by snad ani neměl. 

Turbodíru samozřejmě najdete na svém místě, ale při výkonech a váze nejde o vůbec nic nebezpečného, a navíc to řidiči dělá většinou radost. A ta kulička na řadičce, už jsem to zmiňoval? Oproti pocitu z ní si musím postěžovat na gumovost plynového pedálu. Jako by v něm nebylo žádné tření. Trochu více "odezvy" by neškodilo, i když je to asi malichernost. Červeně prošívaný volant potěší a jinak jde o levně a chytře postavené malé auto.

foto: Jan Machač. autickar.cz

Ostrava – Výškovice, ulice Lumírova: Přepadová návštěva mé ctěné matky dopadla naložením mikrovlnné trouby do kufru automobilu. Vlezla se. A pořád žádná kontrola…

Zvenku pak jednoznačně vítězí díky prďácké černé s červenou střechou a zuby. Je sice divné, mít na autě něco asymetricky, ale tohle je červený, takže OK. Navíc se pořád bavíme o jen mírně přiostřené verzi zcela běžného vozu. Proto to Line za N. Nemusíte se bát tvrdého podvozku, auto taky nemá nijak přehnaně znepraktičtěný interier, naopak, máte tu jen bezva motůrek, červený věci vevnitř, šachovnice v budících a ty tři zuby na grilu. 

foto: Jan Machač. autickar.cz

Jinak jde o přepravní kapsli překvapivých vlastností. Skutečně jen posez "jako na trůnu" prozrazuje, kde se děla magie s prostorem. Jinak si není moc na co stěžovat, snad jen absence adaptivního tempomatu, ale… Je to i10, nejmenší Hyundai!

Někde mezi Bludovickým kopcem a Třanovicemi: Dochází k prvnímu střetu s policejní kontrolou. Ukazujeme papíry, na doklady se nás nikdo neptá. A po asi třech stech metrech zastavujeme další kontrole. Ta už chce papír jen jeden. Asi nevypadáme dost podezřele. Marně dumám nad tím, proč…

Je to přesně ten typ auta, který mám rád. Je naprosto dostatečný, pokud člověk jede sám, není nepohodlný, ale je rychlý, má milé detaily, ale jinak absolutně ničím nadmíru neobtěžuje. Výkonově je přesto zazásoben na nějaké to kravení v péči plného zdvihu podvozku. Navíc je i přes vnější rozměry možno naložit více než jen dva lidi, bez toho, aby došlo k nějakým zásadním kompromisům.

foto: Jan Machač. autickar.cz

Verdikt

Hyundai i10 N-Line Style je vše, co potřebujete, pokud nepotřebujete vozit ledničku. Je až s podivem, že tak malý prcek zrovna od této značky natolik vyhověl parametrům našeho nerealistického testu.

Dálnice D1 kdesi před Olomoucí: Kubajs si nákup vozidla vylepšil kontrolou neexistující dálniční známky. Pánové celníci byli nadmíru milí a já zjišťuji, že moje doklady jsou hezky připraveny na stole. V Praze. V policejním státě ale ještě nežijeme, takže Kuba přispívá do státního rozpočtu a mizíme. Expedice Amork je dokončena.

Technické údaje

  • Motor: Benzinový tříválec, 74 kW (100 koní) ve 4 500 ot/min, 172 Nm v 1500 ot/min
  • Převodovka: Manuální, pětistupňová
  • Max. Rychlost: 185 km/h
  • Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,5 s 
  • Hmotnost: cca 1 100 kg 
  • Délka: 3 675 mm
  • Spotřeba: Udávaná 5,4, v testu mezi sedmi a osmi litry na sto kilometrů
  • Cena: Motorizace a výbava momentálně za 420 000 Kč.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
12. dubna 2021, 22:03
1

Chcel som napísať, že to je celkom drahé na kórejskú pandu, ale potom som si višmol že to má 74kw, veď to je vlastne panda 100HP. Vygooglil dobový test na auto.cz z roku 2007 a tam píšu že panda 100HP stála 371.900,-Kč. Takže asi fajn :)

reagovat
Jan Machač
12. dubna 2021, 22:26
1

A pokud nepotřebuješ cingrlátka, ale jen auto a motor, tak ušetříš ještě dalších 30. Není to drahé, před zhruba osmi lety stála slušná fiesta taky čtyři kila a to je hodnota peněz jinde.

Avex
13. dubna 2021, 07:56
1

To přece nemůžeme srovnávat, těch 370 tis. před 15 lety odpovídá půl míči dneska. Ve finále je tohle o 60 tisíc levnější jak ta Panda před 15 lety:)

Jan Machač
13. dubna 2021, 10:42
0

A to tu máme ještě skok v desítkách procent, který proběhl minulý rok...

ro
rock
13. dubna 2021, 15:12
3

Slušná (i neslušná) Fiesta
1. je o třídu vejš
2. nebude ve stokoňové variantě v +- podobné výbavě o moc dražší než to i10 dokonce i dneska (řekněme okolo 450 t). Nebude mít kontrastní střechu, to je pravda. Ale bude mít šestikvalt.

Tadle i10 v plné je sakra drahá...

Jan Machač
13. dubna 2021, 16:35
0

Litrová foukaná fiesta je skutečně o krapet levnější. Opět se ale bavíme o jinak vybaveném a troufám si tvrdit, že méně hbitém autě...

ro
rock
13. dubna 2021, 21:38
1

No, já vidím v ceníku, že Fiesta 100 k Titanium je dneska za 365 t, s paketem Sada Assist Plus a Sada Audio 14 bude narvaná výbavou až po strop a dohromady to vyjde na cca 411 t. Nebude ovšem mít rychlý pruhy ani plaketky a bude pravděpodobně opravdu u něco málo pomalejší než ta i10 - ovšem bavíme se o desetinách sekundy v 0-100 atp.
Ale dosáhneš taky na 125 k mildhybrid ST Line, kterej na tom bude dynamicky určitě líp než ta i10 a v základu je za 405 t. Tam už je potřeba dodatečnou výbavu volit obezřetněji, ale za nějakých 440-460 odjedeš s nádherně vymazlenou Fiestou.

Jan Machač
13. dubna 2021, 23:35
0

ale tahle varianta motorizace se dá pořídit i bez toho paketu za snad 30k, zkus si to nakonfigurovat. Ono to venkoncem není fakt špatné ani cenově...

Kuře
13. dubna 2021, 23:43
3

Přes 400 tisíc za takhle malý auto je prostě hodně no matter what...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem