načítám data...

Focus RS se ve výrobě moc neohřeje. Hot-hatch od Fordu končí v dubnu

Korunovaný král ostrých hatchbacků má před sebou poslední dva měsíce výroby, než se odebere do věčných lovišť. Ještě před tím si však můžete jako cenu útěchy koupit oranžovou „The Heritage Edition“.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pro mnoho lidí je takhle brzký konec aktuálního Focusu RS, který se představil teprve v roce 2016, asi dost překvapující. Bohužel právě pozdní uvedení na trh je oním důvodem. Standardní Focus současné generace se totiž vyrábí od roku 2011, takže na ostrého bráchu čekal docela dlouho. Právě letos má být Fordem představena zcela nová generace a s tou starou odejde i ostrá čtyřkolka o výkonu 350 koní. Poslední vůz sjede z linky 6. dubna.

Jako poslední „hurá“ má potom posloužit speciální edice The Heritage Edition v popelářsky oranžové barvě. Ta slaví padesát let od prvního modelu Escort a přináší pár drobností navrch oproti standardnímu modelu.

The Heritage Edition je vybavena předním samosvorným diferenciálem Quaife a zároveň i navýšením výkonu od dvorního tunera Mountune. Díky kitu s novým vzduchovým filtrem, jinému obtokovému ventilu turba a přenastavené řídící jednotce umí rychlý Focus hned 370 koní a 510 Nm točivého momentu.

Má to ovšem jeden dost nemilý háček. Všech padesát kusů speciální edice, které Ford vyrobí, bude určeno výhradně pro britský trh a tedy vybaveno pravostranným řízením. My a všichni ostatní, kdo řídí na správné straně silnice, máme tedy smůlu.

Vyvstává už jen otázka, jak to bude s rodem rychlých Focusů nadále. Nová generace se ukáže zhruba za dva měsíce, a pokud se má historie opakovat, na rychlou verzi si opět počkáme několik let.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
16. února 2018, 16:07
1

vzhledem k problemum s motory si vsichni ve fordu asi oddychnou :D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. února 2018, 19:53
0

Jsi mi to vzal z pusy. :-)

Autíčkový Jelen
16. února 2018, 20:38
0

Přijde mi zajímavé jak ty hromady 2.3 Ecoboostu jezdí prakticky bez problémů a ty ve Focusech se tolik kazí. Je to sice lehce odlišná jednotka, ale se stejným základem (rozdíl výkonu je 317 vs 350 koní).

GanGreen
16. února 2018, 20:41
2

já o tom něco četl, problem byl snad u dodavatele těsnění pod makovici... ale ruku za to nedám ;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. února 2018, 21:59
0

Nekde jsem to cetl. V Mustangu s tim problem neni, ale ve Focusu je napric a je tam neco jinak a tam se to sere. Uz jsem ale linej hledat, co presne za problem tam je. Nekde se ztraci voda kolem tesneni po hlavou u sroubu.

FamArt
17. února 2018, 08:29
0

Je zaujímavé že v dnešnej technickej dobe, plnej skúseností a inšpirácie, kde automobilky venujú milióny a miliardy na vývoj a zázemie a inžinierov vznikne vcelku dokonalé auto s takým problémom

Autíčkový Jelen
17. února 2018, 09:38
2

Ještě zajímavější je podle mě jakej je to důkaz auta jako složitého komplexního stroje. Stačí špatný kus těsnění pod hlavou v okolí šroubů a sranda končí, auto je prakticky nepoužitelné, ikdyž je jinak téměř dokonalé.

sp
spooon
17. února 2018, 17:14
1

Chyba byla v záměně těsnění s druhým motorem. Asi tam bylo ještě víc odlišnosti, když to dokázalo udělat takovou neplechu. Ale se správným těsněním jinak Focus žádnej problém nemá a veselé jezdí

Breakthru
18. února 2018, 17:57
0

buzna Prokopec na Auto forum zamáčkne slzu, páč nebude o čem psát.....
Ford není jedinej, kdo měl přešlap.Konstrukční závady a svolávačky se týkaj spousty aut.....Jestliže někdo zaměnil typ těsnění, tak je to ještě řešitelná závada.Ten motor je rozdílnej ve verzi pro Mustang a a RS.Logicky, když jedno je RWD a druhý FWD....

reagovat
GanGreen
18. února 2018, 19:27
0

však nikdo nerika ze ford je jedinej, tak buď klidnej.. :D řešitelná závada to je, ale jsou případy kdy se musela vyměnit hlava/motor?? (nejsem si jistej) protože to prostě bylo v pochvě... ;)
a svolvačka kvuli motoru je hold trošku větší terno než kvuli vadnymu airbgu někde "v kufru" :D

Breakthru
18. února 2018, 19:44
0

to byla narážka třeba na pisálky z autofora....Focusu RS se nevyrobí jako běžnejch 1.6, takže to není takovej objem aut a hlavně ten výkon je velkej, takže nějaká ta náchylnost tam prostě je.Druhá strana mince je ta, jak se k tomu majitelé chovaj....
Že došlo k výměně motoru na záruku je dost možný....jestliže těsnění nevyhovovalo a došlo k velkýmu zatížení, tak mohlo v extrémních případech dojít k poškození.Záleží na tom, jak se těsnění poškodilo.Jestli došlo ke smíchání vody a oleje, jestli natekla do válců a ohnuly se ojnice , mohlo dojít i k prasknutí hlavy vlivem přehřátí atd....osobně jsem žádný mrtvý RS neviděl, ani o něm neslyšel.Pouze jsem co tejdne o tom četl z tady těch sraček od "odborníka" Prokopce.

H_F
27. března 2018, 01:41
0

ja bych se teda jeste zastavil u toho "korunovanyho krale ostrych hatchbacku"
kdo ho korunoval a cim si to zaslouzil?

za me je to prilis tezka nepovedena mrcha, ktery mezi 4kolkama a v terenu v klidu natrhne prdel evo
a na okruhu ji natrhne nejeden predokolej hatch

plus znam celkem hodne zajimavejsich hatchu, ktery sou ridicsky mnohem zabavnejsi, nez tahle skoro 1600kg vazici svine

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem