načítám data...

E36 vs. E36 aneb střídání stráží v redakční garáži...

"...aha, takže sis vlastně koupil to, cos měl, jen to má dvě dveře a je to 3x dražší?", vysypal ze sebe kamarád jednu z prvních reakcí na moje nové auto... No jo, to jsem ale pěkný blbec, blesklo mi hlavou. Cos to proboha udělal?!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mám trochu pocit, že jsem se ocitl v reálné verzi vtipu o bačovi, co má bílé a černé ovce. Proč?

Vavris, co to máš zas za auta?

No tak to menší, to je BMW.

A to větší?

No, to je taky BMW…

A jezdí ty BMW dobře?

No, to menší Z3 jo, to má 2.8…

A ten sedan?

No ten taky, taky má 2.8…

A co ta barva kastle, za tím se lidi otáčejí, co? 

No tak za Z3 jo, protože má tu červenou hellrot…

A ten sedan?

No, ten má taky tu červenou hellrot.

A proč pořád mluvíš jen o té Z3?

No ta je přece moje!

A ten sedan?

No ten taky…

Upřímně řečeno, občas vážně pochybuji o svém duševním zdraví. Místo 328i E36, kterou jsem měl jako "dočasný povoz" se v naší pomyslné redakční garáži uhnízdilo Z3 Coupé, co by kandidát na opiplávanou víkendovku. Auto se stejným motorem, barvou, interním označením a také valnou většinou techniky. Bohužel jak poznamenal kamrád, skoro tři krát tak drahé. Panebože proč? Navíc je Z3 Coupe dosti vzdálená od mé původní myšlenky: "Aspoň jednou v životě chci opravdu rychlé auto!" Leč různé okolnosti, nabídka trhu a jedno trochu ukvapené rozhodnutí (podpořené ve značné míře tím úchvatně osobitým designem) tomu chtěly jinak. Ach nebe, co jsem to koupil?

Na celý předchozí odstavec naštěstí existuje jeden zaručený lék. Nastartovat a vymést tím okopaným krpálem krajnice přilehlé okresky. Přísahám, že si nedokážu představit více paradoxní příklad, kdy jsou dvě E36 teoreticky tak stejné a zároveň tak diametrálně odlišné. Najel jsem toho v Zetku příliš málo, než abych ze sebe vysoukal jakékoliv komplexnější hodnocení, ale co se týče jízdy, tak Z3 Coupé 2.8 versus 328i E36 na standardním podvozku = knockout pro sedan v prvním kole.

Je neuvěřitelné, co dokáže udělat pár centimetrů kratšího rozvoru, širšího rozchodu a nižšího těžiště… a taky ta archaická zadní náprava, která by teoreticky měla býti spíše nevýhodou…  a ta krabička s ozubenýma kolečkama, co jí Němci nazývají sperrdifferential…   a kratší převodovka… a rychlejší řízení.. a…   ZASE MĚ BAVÍ JEZDIT! Z3 je prý o 30 kilo těžší, než 328i. Prdlajs, pocitově je spíš o 300 kilo lehčí. A o sto vesmírů ovladatelnější. Krucinál, jak mi tohle chybělo.

Abych řekl pravdu, v hlavě pořád vrtá červ pochybnosti, že jsem si měl počkat na třílitr. Nebo že bych se měl líp, kdybych se zbláznil a utratil úplně všechny peníze za Boxstera S nebo M3. Protože mít 190 koní v docela těžkém autě není oproti vděčné a levné Miatě příliš ospravedlnitelné. Ale to už je teď jedno. Aspoň je důvod ověřit pravost tvrzení o levné laditelnosti M52B28. A až naučím Zetko brzdit a oservisuji jej ze všech drobných nedokonalostí, můžete se těšit na podrobnější recenzi…

PS: Těch předních lamp si prosím nevšímejte :)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vajtek
04. dubna 2014, 10:21
0

Diagnóza Z3 Coupé - vítám tě! :-)

http://imagizer.imageshack.us/a/img841/7705/fbqf.jpg

reagovat
Sn
Snowman000
04. dubna 2014, 10:54
0

Velka gratulacia a v tej cervenej fakt nema chybu ;)

PS: Ticho zavidim :)))

reagovat
David Marek
04. dubna 2014, 15:24
-1

Kdyby to bylo aspoň kabrio... já po včerejší vyjížďce se šéfem v jeho červeném kabriu zjistil, že mě štve, že malé a celkem hbité kabrio nemám (ono proti mým vozům je cokoliv hbité)

reagovat
Vajtek
04. dubna 2014, 16:16
0

"Kdyby to aspoň bylo kabrio..." Jedním slovem NE. Kabrio není tak dobré, není tak cool a rozhodně postrádá faktor originality.

David Marek
04. dubna 2014, 17:18
0

tak to zase nesouhlasim, protože v létě je prostě kabrio super (a nejlépe s pevnou střechou)

Vajtek
04. dubna 2014, 17:39
0

Jo, v létě vítr ve vlasech je příjemnej. Ale tím končí všechny výhody. U Z3 navíc pevnou střechu jen tak nesundáš kdy se ti zachce.

David Marek
04. dubna 2014, 22:09
0

(jako správně línej člověk pevnou střechou u kabria myslim pevnou sklápěcí střechu)
jinak samozřejmě ke kabriu by měl mít člověk druhé auto na normální ježdění, neberu kabrio jako něco použitelného na každý den a období, takže chápu, že si někdo vezme coupe, ale moje priorita by byla kabrio :)

Vajtek
04. dubna 2014, 23:52
0

Jo, to chápu. :-) Jen chci říct, že jsou lepší kabria než Z3. Z3 kabrio není nijak vyjímečný oproti sestřičce kupé.

BobAsh
05. dubna 2014, 18:10
0

Jak říká Vajtek. Z3 Coupe je zajímavý, designově jedinečný auto, a fakt dobře jezdí. Z3 Cabrio je něco jako Miata, jen je to horší a stojí to víc peněz na koupi i provoz.

Sa
Savle
04. dubna 2014, 15:43
0

Myslim ze moc dobra volba. Jako vzdycky si muze clovek rikat, ze mel koupit neco jineho. Kazde auto ma neco do sebe. Taky jsem mel kdysi Z3 coupe v hledacku. Nakonec padla volba jinam, ale taky dobry. Preju at slouzi a jses spokojeny.

reagovat
st
stqeno
06. dubna 2014, 13:57
0

skus ho nekde zvazit, za me jednoznacne kupe, kabrio neni tak tuhe

reagovat
Pi
Pivrnec911
06. dubna 2014, 21:50
1

Obě jsou krásné...

reagovat
Ma
Marvi
07. dubna 2014, 15:38
0

Dotaz na autora: Nekoupil si ho náhodou v Praze - Modřanech? Mám pocit, že mi tohle éro stálo rok pod okny. I ta spz sedí.

(a ano, ty lampy byly to první, čeho jsem si na něm všimnul, když jsem se přistěhoval.

reagovat
Vavris Vavrisovic
07. dubna 2014, 19:46
0

Koupil jsem z Rudné, ale na 99% to bude ona...

To
Tomas
18. dubna 2014, 20:45
0

Mas stesti :) dost zavidim :D po z3coupe koukam uz tri roky,bohuzel mi vzdy zena nejak utrati prachy dovolenou atp :D.. Kazdopadne presne po tehle jsem cca pred mesicem koukal..bohuzel asi budu muset par let jeste pockat a spise se prvne zkusit sehnat barak s garazi coz bude par desitek let trvat :D mam radeji imola red ale tahle byla opravdu krasna..

bu
buteo
12. května 2014, 14:25
0

Tak ještě jednou: Vítej,bratře ve zbrani! A užívej si, ty náše hračka jsou fakt návykový.
(Jestli jsem jen trošku k tvé volbě přispěl, jsem na to hrdý. (-:)

reagovat
On
Ondřej Veverka
17. prosince 2015, 23:03
0

Gratuluji ke koupi! Pokud ji zachováte v originálu a ve skvělé kondici tak se vám vaše investice celkem rychle znásobí!

reagovat
Vavris Vavrisovic
17. prosince 2015, 23:12
0

Po roce vlastnictví jsem naznal, že Z3C nebyla krok správným směrem, takže nyní se už vyhřívá v garáži nového majitele :-)

On
Ondřej Veverka
18. prosince 2015, 19:27
1

Tak to já doufám že si ji někdy pořídím. Nejraději v Mku ale i 2,8l/3,0l bych nepohrdnul. zatím si dosytosti užívám svojí 730i e32 s m30b30 a už se těším až zprovozním svoji 525 e12 :-) Až je dotáhnu do zdárného konce tak snad našetřím na další kousek :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem