Mám trochu pocit, že jsem se ocitl v reálné verzi vtipu o bačovi, co má bílé a černé ovce. Proč?
Vavris, co to máš zas za auta?
No tak to menší, to je BMW.
A to větší?
No, to je taky BMW…
A jezdí ty BMW dobře?
No, to menší Z3 jo, to má 2.8…
A ten sedan?
No ten taky, taky má 2.8…
A co ta barva kastle, za tím se lidi otáčejí, co?
No tak za Z3 jo, protože má tu červenou hellrot…
A ten sedan?
No, ten má taky tu červenou hellrot.
A proč pořád mluvíš jen o té Z3?
No ta je přece moje!
A ten sedan?
No ten taky…
Upřímně řečeno, občas vážně pochybuji o svém duševním zdraví. Místo 328i E36, kterou jsem měl jako "dočasný povoz" se v naší pomyslné redakční garáži uhnízdilo Z3 Coupé, co by kandidát na opiplávanou víkendovku. Auto se stejným motorem, barvou, interním označením a také valnou většinou techniky. Bohužel jak poznamenal kamrád, skoro tři krát tak drahé. Panebože proč? Navíc je Z3 Coupe dosti vzdálená od mé původní myšlenky: "Aspoň jednou v životě chci opravdu rychlé auto!" Leč různé okolnosti, nabídka trhu a jedno trochu ukvapené rozhodnutí (podpořené ve značné míře tím úchvatně osobitým designem) tomu chtěly jinak. Ach nebe, co jsem to koupil?
Na celý předchozí odstavec naštěstí existuje jeden zaručený lék. Nastartovat a vymést tím okopaným krpálem krajnice přilehlé okresky. Přísahám, že si nedokážu představit více paradoxní příklad, kdy jsou dvě E36 teoreticky tak stejné a zároveň tak diametrálně odlišné. Najel jsem toho v Zetku příliš málo, než abych ze sebe vysoukal jakékoliv komplexnější hodnocení, ale co se týče jízdy, tak Z3 Coupé 2.8 versus 328i E36 na standardním podvozku = knockout pro sedan v prvním kole.
Je neuvěřitelné, co dokáže udělat pár centimetrů kratšího rozvoru, širšího rozchodu a nižšího těžiště… a taky ta archaická zadní náprava, která by teoreticky měla býti spíše nevýhodou… a ta krabička s ozubenýma kolečkama, co jí Němci nazývají sperrdifferential… a kratší převodovka… a rychlejší řízení.. a… ZASE MĚ BAVÍ JEZDIT! Z3 je prý o 30 kilo těžší, než 328i. Prdlajs, pocitově je spíš o 300 kilo lehčí. A o sto vesmírů ovladatelnější. Krucinál, jak mi tohle chybělo.
Abych řekl pravdu, v hlavě pořád vrtá červ pochybnosti, že jsem si měl počkat na třílitr. Nebo že bych se měl líp, kdybych se zbláznil a utratil úplně všechny peníze za Boxstera S nebo M3. Protože mít 190 koní v docela těžkém autě není oproti vděčné a levné Miatě příliš ospravedlnitelné. Ale to už je teď jedno. Aspoň je důvod ověřit pravost tvrzení o levné laditelnosti M52B28. A až naučím Zetko brzdit a oservisuji jej ze všech drobných nedokonalostí, můžete se těšit na podrobnější recenzi…
PS: Těch předních lamp si prosím nevšímejte :)





Vajtek
4. 4. 2014, 10:21Diagnóza Z3 Coupé - vítám tě! :-)
http://imagizer.imageshack.us/a/img841/7705/fbqf.jpg
Snowman000
4. 4. 2014, 10:54Velka gratulacia a v tej cervenej fakt nema chybu ;)
PS: Ticho zavidim :)))
David Marek
4. 4. 2014, 15:24Kdyby to bylo aspoň kabrio... já po včerejší vyjížďce se šéfem v jeho červeném kabriu zjistil, že mě štve, že malé a celkem hbité kabrio nemám (ono proti mým vozům je cokoliv hbité)
Vajtek
4. 4. 2014, 16:16"Kdyby to aspoň bylo kabrio..." Jedním slovem NE. Kabrio není tak dobré, není tak cool a rozhodně postrádá faktor originality.
David Marek
4. 4. 2014, 17:18tak to zase nesouhlasim, protože v létě je prostě kabrio super (a nejlépe s pevnou střechou)
Vajtek
4. 4. 2014, 17:39Jo, v létě vítr ve vlasech je příjemnej. Ale tím končí všechny výhody. U Z3 navíc pevnou střechu jen tak nesundáš kdy se ti zachce.
David Marek
4. 4. 2014, 22:09(jako správně línej člověk pevnou střechou u kabria myslim pevnou sklápěcí střechu)
jinak samozřejmě ke kabriu by měl mít člověk druhé auto na normální ježdění, neberu kabrio jako něco použitelného na každý den a období, takže chápu, že si někdo vezme coupe, ale moje priorita by byla kabrio :)
Vajtek
4. 4. 2014, 23:52Jo, to chápu. :-) Jen chci říct, že jsou lepší kabria než Z3. Z3 kabrio není nijak vyjímečný oproti sestřičce kupé.
BobAsh
5. 4. 2014, 18:10Jak říká Vajtek. Z3 Coupe je zajímavý, designově jedinečný auto, a fakt dobře jezdí. Z3 Cabrio je něco jako Miata, jen je to horší a stojí to víc peněz na koupi i provoz.
Savle
4. 4. 2014, 15:43Myslim ze moc dobra volba. Jako vzdycky si muze clovek rikat, ze mel koupit neco jineho. Kazde auto ma neco do sebe. Taky jsem mel kdysi Z3 coupe v hledacku. Nakonec padla volba jinam, ale taky dobry. Preju at slouzi a jses spokojeny.
stqeno
6. 4. 2014, 13:57skus ho nekde zvazit, za me jednoznacne kupe, kabrio neni tak tuhe
Pivrnec911
6. 4. 2014, 21:50Obě jsou krásné...
Marvi
7. 4. 2014, 15:38Dotaz na autora: Nekoupil si ho náhodou v Praze - Modřanech? Mám pocit, že mi tohle éro stálo rok pod okny. I ta spz sedí.
(a ano, ty lampy byly to první, čeho jsem si na něm všimnul, když jsem se přistěhoval.
Vavris Vavrisovic
7. 4. 2014, 19:46Koupil jsem z Rudné, ale na 99% to bude ona...
Tomas
18. 4. 2014, 20:45Mas stesti :) dost zavidim :D po z3coupe koukam uz tri roky,bohuzel mi vzdy zena nejak utrati prachy dovolenou atp :D.. Kazdopadne presne po tehle jsem cca pred mesicem koukal..bohuzel asi budu muset par let jeste pockat a spise se prvne zkusit sehnat barak s garazi coz bude par desitek let trvat :D mam radeji imola red ale tahle byla opravdu krasna..
buteo
12. 5. 2014, 14:25Tak ještě jednou: Vítej,bratře ve zbrani! A užívej si, ty náše hračka jsou fakt návykový.
(Jestli jsem jen trošku k tvé volbě přispěl, jsem na to hrdý. (-:)
Ondřej Veverka
17. 12. 2015, 23:03Gratuluji ke koupi! Pokud ji zachováte v originálu a ve skvělé kondici tak se vám vaše investice celkem rychle znásobí!
Vavris Vavrisovic
17. 12. 2015, 23:12Po roce vlastnictví jsem naznal, že Z3C nebyla krok správným směrem, takže nyní se už vyhřívá v garáži nového majitele :-)
Ondřej Veverka
18. 12. 2015, 19:27Tak to já doufám že si ji někdy pořídím. Nejraději v Mku ale i 2,8l/3,0l bych nepohrdnul. zatím si dosytosti užívám svojí 730i e32 s m30b30 a už se těším až zprovozním svoji 525 e12 :-) Až je dotáhnu do zdárného konce tak snad našetřím na další kousek :-)