reklama
načítám data...

Další SUV bez střechy na obzoru. Tentokrát od VW

19. června 2018, 13:15 10 komentářů Daniel Borský Novinky

Volkswagen plánuje návrat otevřených aut. Tentokrát to však nebude oblíbený Golf s charakteristickým obloukem nad hlavou, nýbrž prodejně úspěšný crossover.

zobrazit celou galeriiNovinky: Další SUV bez střechy na obzoru. Tentokrát od VW

Myšlenka crossoveru bez střechy je pro nás stále poněkud těžko uchopitelná. Pořád totiž máme před očima Nissan Murano CrossCabriolet a to je vskutku nepěkná představa. Range Rover Evoque Convertible však ukázal, že takové auto vyrobit jde, může dobře fungovat a dokonce i zajímavě vypadat. A právě díky úspěchu otevřeného Range Roveru nejspíš dostaneme další dekapitovaný crossover. Tentokrát však od značky, od které byste to patrně vůbec nečekali. 

Volkswagen málokdy uvede na trh model, jenž by nedával racionální smysl. Účetní mají u nich přednost před nadšenci. Přesto bychom se však v dohledné době jednoho auta, které nezapadá do škatulek, mohli dočkat. Jen nevím nakolik tahle zpráva udělá radosti všem milovníkům automobilů. Volkswagen chystá vůz bez střechy. Jenže bude postavený na základech kompaktního crossoveru T-Roc. Je to špatně, nebo se to dá považovat za zajímavý nápad? 

Když se nad touto zprávou hlouběji zamyslíme, tak to v podstatě dává docela smysl. U Volkswagenu mají kabriolety poměrně dlouhou tradici. Otevřený Golf typu "košík na jahody," model EOS s pevnou skládací střechou anebo trochu hipsterský Beetle Cabrio. Z této nabídky však zůstal už jen Beetle, který navíc u nás oficiálně už není dostupný (museli byste pro něj do Německa). To by se však v roce 2020 mělo změnit. Právě na tento rok je totiž naplánovaná výroba modelu T-Roc Cabrio. 

reklama

Šéf prodejů VW Jürgen Stackmann se nechal slyšet, že "je to sice auto, které nepotřebujeme, ale strašně ho chceme. Víme, že trh pro tento vůz není velký, ale přesto věříme v jeho úspěch." Volkswagen nedávno představil vizi "20 before 2020," podle které by v roce 2020 měla tvořit 40% všech prodejů značky auta kategorie SUV. T-Roc Cabrio s plánovanou produkcí 15 – 20 tisíc vozů ročně by tomu měl napomoci. Výroba daného modelu by měla probíhat v továrně Osnabrück, přičemž VW vyčlenil 80 milionů Eur na modernizaci výrobní linky právě pro T-Roc bez střechy. V souvislosti s tímto crossoverem se hovoří také o ostré verzi R. Jeho výroba však dosud nebyla definitivně odklepnuta. 

Jak se na problematiku vozů SUV bez střechy díváte vy? Je to nesmysl, nebo byste o takovém autě uvažovali? Jedná se o módní vlnu, která přejde stejně rychle jako letní bouřka, nebo se máme připravit na přílivovou vlnu takto koncipovaných automobilů? 

Zdroj: motor1, Autocar 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
19. června 2018, 13:45
0

VW se asi inspiroval školní prací studentů mladoboleslavské průmyslovky. Takže budu hádat. VW vedení rozhodne, že T-Roc bez střechy do produkce půjde a Karoq nikoliv :-)

reagovat
Inženýr
19. června 2018, 14:42
0

Podle mně je ten Land Rover Evoque stejný jako Murano - auto pro bárbíny, z mého pohledu nepotřebná blbost. VW však není o nic horší než nějaký Land Rover, a proto mi to přijde naprosto v pořádku. Pokud to někdo chce, ať to má. Myslím, že v případě něčeho tolik neobvyklého a "kontroverzního" je úplně nepostatné, od jaké značky takový vůz pochází.

reagovat
Matěj Podhorský
19. června 2018, 14:48
0

Jenže ta idea toho auta je tak krásná :) Vím, že jej takhle nikdo používat nebude, ale představ si výlety do přírody autem bez střechy. Dodávám, že on ten Evoque není v terénu vůbec neschopnej, byť samozřejmě hardcore offroad to není. U nás je to samozřejmě s tím offroaděním dost napytel, ale jako stroj na objíždění vinic ve Francii a Itálii to musí být naprosto úžasný!

beastar
19. června 2018, 16:50
0

Murano Cabrio byl přešlap. Jinak obyčejný Murano fakt auto pro barbíny neni. S 3.5 v6 4x4 pod kapotou to jede velice slušně. A vcelku se to i chová jako auto a ne jako krabice od bot.

Myšlenka takovýho auta je fajn. Jenže už to někdo vymyslel. Vinice mužů objíždět i ve Francii třeba s Wranglerem, Jimnym, Samuraiem či Vitarou, Pajero bylo snad cabrio také. Případně g63 a další podobný vágny. Tak wů kérs aboud dhét.

Inženýr
19. června 2018, 17:21
0

Matěj: Když se to veme takto, ten nápad špatnej není. Problém je v tom, že si to většinou koupí nějakej půjčkovej lůzr, kterej to bude parkovat v centru smogu u své skleněné barabizny, kvůli které se zaprodal na půl století. Až v tom uvidím normálního člověka jak objíždí vinice, tak to asi opravdu bude mít ten styl, a taky můj názor na podobná auta se může změnit.

Beastar: Já Murano respektuji. Reagoval jsem na slova v článku, která jsem pochopil jakože zvýšený hatchback od Nissanu je "fuj", zatímco od značky králů spolehlivosti (Evok) je stejná blbost naprosto v pořádku.

PachezZ
20. června 2018, 01:03
0

Zrovna předevčírem sem na Mallorce koukal na tohle kombo a moc se mi to zamlouvalo... Evoque bez střechy a na přívěsu loď... co víc v těhle končinách chtít? :)

Knightrider
19. června 2018, 16:16
2

Pro nás velký kluky je tady Wrangler. S tím se dá jezdit všude. :-)

A mimochodem, zrovna na tom jihu Francie jich jezdí hromady. Kluci asi vědí, že to není úplně blbej nápad. ;-)

reagovat
Inženýr
19. června 2018, 20:33
0

No, Wrangler to je jiné téma. Za tímto se rád otočím, ať už má střechu nebo nikoliv.

Knightrider
19. června 2018, 22:13
0

To já taky. Naopak T-roc mně nechává úplně v klidu. Obzvlášť po tom, co jsem se v tom svezl.

Ev
Evlo
19. června 2018, 23:05
0

Uvidme no, na 12M 1% operak kolem

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Cheyenne extended cab 1991
Chevrolet Cheyenne extended cab

1991 rok výroby
176 koní výkon
6 200 ccm objem

Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY 2016
Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY

2016 rok výroby
147 koní výkon
2 200 ccm objem

Peugeot 206  1999
Peugeot 206

1999 rok výroby
65 koní výkon
1 587 ccm objem

Jeep Comanche  1987
Jeep Comanche

1987 rok výroby
125 koní výkon
4 000 ccm objem

Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav 1975
Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem