O budoucnosti mohutného motoru W16 se rozpovídal šéf značky Stephan Winkelmann. Dle jeho slov bude Bugatti Chiron Sport posledním vozem svého druhu. Na vině jsou čím dál přísnější ekologické normy, do kterých se mohuný čtyřikrát přeplňovaný osmilitr zkrátka nedá napasovat.
S ohromujícím výkonem patnácti set koní zůstane tedy Bugatti Chiron Sport nejvýkonnějším vozem poháněným výhradně spalovacím motorem už navždy. Dost možná se ale podle Winkelmanna ještě před úplným ukončením výroby dočkáme přitvrzené verze Chironu, jakéhosi následovníka Veyronu Super Sport, který posune výkon ještě trochu výše.
Další modely značky se prý již nevyhnou určité formě elektrifikace pohonu. Bugatti se tak pravděpodobně vydá cestou hybridních jednotek stejně jako například Ferrari, Porsche, nebo McLaren. Toho, že následovníkovi legendární W16 bude chybět výkon se ale prý rozhodně bát nemusíme. Jen ten zvuk šestnáctiválce – ten zkrátka žádný elektromotor nenahradí.
07. listopadu 2018, 18:22
0
A co takhle hybrid s tímto motorem? Umělý, tupý eurosssr test spotřeby to sníží, tak by to snad mohlo vyhovět nesmyslným požadavkům, a výkon to posune ke galaktickým hodnotám
07. listopadu 2018, 18:45
0
Už teď je to dost těžké, 2 tuny to má teď prázdné a ultrahybrid s bateriemi by asi tu hmotnost moc nevylepšil...
08. listopadu 2018, 11:34
0
nový, lehký a odolný materiály pokročily ve vývoji, tak by tím mohli trochu nadváhy srazit. Sic by to dorovnal aku pack a rotační cívka s magnetama, ale výkonove by to bylo o dost zajímavější. No asi to zůstane jen u mýho vlkýho snu :-)
08. listopadu 2018, 12:18
1
To by mohly, ale nejtěžší je z toho motor s komplet příslušenstvím- na tom se moc neušetří, pokud to chtějí normálně uchladit... střed je karbonový monokok s přišroubovanými ALU-rámy a na tom karbonové a ALU panely karoserie- tam to taky asi nebudou desítky kil... a hlavně vnitřní výbava- ta dělá taky hodně- už jenom ty metry kvalitní kůže...takže pokud nepřijde revoluční lehčí a hlavně odzkoušený materiál-známe Němce... :D
poslední analog McLaren F1 (6.1V12) měl asi 1100kg a na 400km/h by mu možná stačilo 700 koníků nebo jenom 7.převodový stupeň...
08. listopadu 2018, 17:40
0
Myslím že samotný motor s převodovkou váží v Chironu 528kg....takže kdyby si přidal baterky a elektromotor tak jseš tak skoro na tuně jen co se pohonu týče.
07. listopadu 2018, 22:57
0
No nevím jak často mění EU pravidla, ale poslední co pamatuji. Tak na automobilky s výrobou do 1000 vozů rok se emisní limity nevztahují. Navíc je pokuta cca 95e za 1g. I kdyby Bugatti mělo 500g/km tak navýšena cena o necelých 50 tis EUR nové majitele nevytrhne.
Viděl bych spíš problém s náklady na vývoj jejich W16. Přeturbený osmi hrnek s elektromrchou je v rámci koncernu už hotov a těch 1500+ koní z toho dostanou taky. A to nechci řešit problémy přenosu výkonu od W16 na kola. Varianta hybrid bude finančně levnější a tím větší zisk pro VW.
08. listopadu 2018, 11:32
0
já bych řekl, že Bugatti je stejně spíš jen na zvýšení prestiže, než na výdělek, když jich prodaj tak málo. A ta W16 je v tomhle geniální. Plebejskou V8 má každej druhej rodinej kombík.
08. listopadu 2018, 15:48
0
A v tom je ten problém. Osobně mám image Bugatti (Veyron, Chiron) nad Pagani, Koenigseggem, McLarenem, atd. Pokud přijde o W16 tu image nemusí udržet. Vlastně to bude jen "evoluční EB110" s elektrem. Veyron byl účetně ztrátový a hodně to bylo probírané v médiích. U Chirona to už pravda být nemusí. Ale tam hodně závisí, jak si to VW zaúčtuje v rámci koncernu.
08. listopadu 2018, 13:06
0
A co Devel Sixteen? Ten by mel mit taky 16 valec :)
08. listopadu 2018, 14:01
0
S ním je to v tuhle chvíli dost ve hvězdách. Popravdě řečeno se projekt potýká s problémy ohledně pohonné jednotky, jestli se nepletu.
08. listopadu 2018, 23:01
0
no vypadá docela použitelně :D
08. listopadu 2018, 19:04
2
Sakra a tady si každej druhej brousil zuby na další nový Bugatti. Budeme se muset smířit s tim, že si koupíme jenom hybrid:( Holt svět je nespravidlivej.