Žádný rekord sice v tomto případě nepadl, ale to, co předvedlo Camaro ZL1, zaslouží přinejmenším velké uznání. Americký muscle-car zajel 22 kilometrů dlouhou Severní smyčku Nürburgringu za krásných 7 minut a 29 sekund. Tím vylepšil čas předchozí generace téměř o 12 sekund a v žebříčku se posunul do velmi vybrané společnosti.
Na dlouhém přírodním okruhu je Camaro jen o sekundu pomalejší než Lamborghini Huracan, starší McLaren MP4-12C nebo legendární Porsche Carrera GT. Necelé dvě sekundy ho potom dělí od času BMW M4 GTS, které je bráno za etalon mezi sportovními kupé. Na rozdíl od Camara ZL1 je ale M4 GTS velmi exkluzivní edicí za nesrovnatelně vyšší sumu.
Na videu, krom toho jaká kudla se jede, zaujme člověka ještě jedna věc. Povšimněte si, že řidič neřadí, ale nechává volbu kvaltů na automatickém režimu desetistupňové převodovky. Není to ale kvůli tomu, že by byl tak líný. To ona převodovka prostě řadí tak dobře. Ústrojí samo přeřazuje a podřazuje ve správné momenty, takže ani kdyby řidič řadil sám pádly pod volantem, rychlejší by ve výsledku stejně nebyl.




Nezn.uživatel
25. 10. 2016, 15:13Že by ty americký sráče nakonec uměly i zatáčet a brzdit? :-D Tady to ale českýmu člověku stejně nikdo nevysvětlí. :-)
Polar Bear
25. 10. 2016, 15:27No až na Vette to taky moc neuměly. Ale ony na to ani nebyly nikdy moc stavěné (američan na trhu s automobily asi požadoval jiné vlastnosti, mimo jiné třeba i cenu). Můj americký pohřebák taky nemá na podvozek z BMW (nebo v případě nečeho lidovějšího třeba Mondeo). Ale já si to nekupoval na okruh, ale jako ideální městské přibližovadlo tady do Šalingradu.
Ale ono to spousta lidí a novinářů (převážně z Evropy) americkým muscle carům vyčítá, tak se asi americké automobilky rozhodly pro změnu (už i Cadillac :) ). A je vidět, že to umí dobře.
Nezn.uživatel
25. 10. 2016, 16:28Já ti nevím. Pár amerických šuplíků už jsem měl nebo další alespoň řídil a nikdy jsem neměl pocit, že by to nezatáčelo. :-) Ale asi záleží na typu auta. A hlavně stáří. :-)
Stýv Sendrs
26. 10. 2016, 07:51Teď už jo, ale trvalo jim to pár desítek let, než si to uvědomili. U Američanů je priorita akcelerace a co největší objem (ať už je jakkoliv zbytečný), jízdní vlastnosti tam nikoho moc nezajímají a to, jaký čas auto zajede někde v Evropě jim může být ukradené
Nezn.uživatel
26. 10. 2016, 08:01Hmm, koukam, ze ty o americkych autech nevis vubec nic. Jen co se rekne v hospode.
beastar
1. 11. 2016, 15:07Tak pozor v Rychle a zběsile se jezdí všude v přímce ta čtvrt míle tak je jasný že řeší jenom výkon ne?:) Ne tak jako aut co zatáčí a jedou umí dost ale co vidím tak i dost těch co jenom jedou a s tou ovladatelnosti už to od pohledu není šlágr chce to ale hodnotit konkrétní auta a ne pausalizovat.
PeterLuk
27. 10. 2016, 06:59Ono sa to ľahko ide rýchle, keď stačí držať ruku n volante a nohu na plyne, a to auto si prerazí cestu medzi bariérami. :D :D
Ale vážne, toto snáď konečne znamená stopku pre tie hospodské reči, jak susedovho bratranca tety strýkov dedo počul od svojho známeho, že tie americké autá sú na hovno, majú väčšiu spotrebu než Felda a nezatáčajú (nie, neznamená, určite to Amíci ako všetko zmanipulovali a natáčali to v štúdiu :D). Až na ten len mierne evolučný dizajn (čakal som trošku väčšie zmeny, hoc si sám niesom istý, či ich vôbec bolo treba) za mi nové Camaro naozaj páči a je mi veľmi sympatické. :) Dočkáme sa ich teda oficiálne aj u nás (tradične, s meškaním oproti USA), alebo to nakoniec bude len individuálny dovoz (viem že už jeden kúsok v Čechách je)? Bolo by fajn, keby po boku GT86 a Mustangov rozšírili slovenský (český) vozový park. :)
Nezn.uživatel
29. 10. 2016, 21:32Vzhledem k tomu, ze Chevrolet v Evrope oficialne skoncil (i kdyz to byly jen preznaceny srágory od korejskyho Daewoo, ktery s americkym Chevroletem nemely moc spolecnyho), tak se tady asi Camara objevi jen z individualniho dovozu.
BobAsh
30. 10. 2016, 01:29Neskončil, v Německu se dá Camaro koupit normálně oficiálně od dealerů Chevy.
Nezn.uživatel
30. 10. 2016, 06:46Zajimavy. Koukam, ze Chevrolet Deutschland nabizi jen Camaro a Corvettu. Takze to nejspis bude zase v siti od Kreumansu spolecne s Cadillacem, ale ten korejsky Chevrolet, tak jsme ho znali po cely Evrope, je nastesti pryc.
PeterLuk
31. 10. 2016, 02:36Však práve, to som ppočul už veľakrát, že sa má ponúkať spolu s Vette ako jediné dva Chevrolety u nás aj oficiálne. Ale zo stránok nášho dovozcu mám pocit, že zaspal v minulom desatročí a žiaľ, u nás som o žiadnom novom Camare nepočul. Tak ale, teoreticky aspoŇ nejaký, ak to v Nemecku funguje. :) Dík za info.
BobAsh
31. 10. 2016, 22:10No hlavně když se to oficiálně prodává v Německu, tak se to dá bez problémů a bez větších nákladů přihlásit i tady (má to EU homologaci) a pravděpodobně to budou i servisovat český dealeři Opel/Chevy, který servisujou 5th Camara.
Nezn.uživatel
1. 11. 2016, 06:43V Cesku vsichni dealeri Chevroletu skoncili. Je z nich bud Opel nebo uplne jiny znacky. Co vim od lidi, kteri maji korejsky Chevrolety, nakoupeny normalne novy u nas, tak uz maji problemy se servisem i oni, takze dost pochybuju, ze takhle snadno pujde servisovat Camaro.
beastar
1. 11. 2016, 10:39Budeš s tím muset do Německa nebo doufat že to v Opelu zkusí bez výmluvy a vezmou to. Jinak kdo by to chtěl dělat nebo prodávat ty Daihatsu...
Nezn.uživatel
1. 11. 2016, 11:08Kdepak. Normálně bych zajel do servisu Amerik, kterých je v celým Česku tři prdele.
beastar
1. 11. 2016, 12:49A skutečně si s tím dokážou poradit ? Jeden týpek takhle dostal do brzd chladicí kapalinu a do okruhu chlazení brzdovku dělal to nějaký uceň a bylo to v Hradci nějaký servis amerik. Takže je jich dost ale co kvalita práce?
Nezn.uživatel
1. 11. 2016, 13:29Kvalitních je jich dost. S tím problém není.
beastar
1. 11. 2016, 15:01Tak to rád slyším tak až si za dvacet let půjdu pro Camaro do bazaru tak budu potom mít kde servisovat;)
Nezn.uživatel
1. 11. 2016, 15:21Za 20 let ne. Dej tomu tak tři až pět. :-D
beastar
1. 11. 2016, 16:54Já sem na tom špatně co nad milion už je pro mě hodně tak dobře těch 5 tomu dám to už by potom i dnešní Ram mohl být za pade tak to koupím oboje :)
Nezn.uživatel
2. 11. 2016, 09:07No vidíš, a budeš to mít spláchnutý najednou. :-)
beastar
2. 11. 2016, 11:36Neni nad to odlehčit téma vtipnou vsuvkou ne :)) To Camaro už asi víc odlehčit nepůjde ale docela bych z toho chtěl udělat derivát kastle Camaro na podvozku z Rama s kompresorama jako má ta MB G 6x6 abych rovnou z dálnice sjel do lesa a nemusel podhušťovat a potom dofukovat kola....
Nezn.uživatel
2. 11. 2016, 11:53Takhle nějak by to šlo? :-D
http://1.bp.blogspot.com/-bA860i0iWw8/VhddhSWFvEI/AAAAAAAANcY/JJGJEpRohfY/s1600/Rueffer-Camaro-Troubleshooter-1.jpg
beastar
2. 11. 2016, 13:50To je přesně ono vypadá to jak speciál na Dakar a to mě tak napadá že Camaro asi Dakar ještě nejelo třeba by se dalo získat požehnání i od Chevy ale cena té úpravy by asi atakovala cenu dvou nových aut plus to přestavované dám vědět zkušenosti s amerikama se budou hodit a ten Dakar 2035 by se stihnout dal.
Nezn.uživatel
2. 11. 2016, 15:11Já bych to bral takhle i na ježdění po Praze. :-D
PeterLuk
4. 11. 2016, 13:37Zahraj si The Crew, tam je všetko možné :D
http://jpeg.cz/images/2016/11/04/tD7kG.png
Nezn.uživatel
4. 11. 2016, 15:03Já hry nehraju, ale díky.
M P
4. 11. 2016, 15:18Tohle je vůbec zajimavý trend úprav automobilů. Velice se mi to líbí, mám pocit, že něco podobného jezdilo i v jednom z posledních dílů takového toho tuningového opusu magnum... ale tam to byl Charger.
Poznáte toto?
PeterLuk
4. 11. 2016, 17:25No a čo potom tá offroad 911 či tá prestavba BMW 2002! Pravda, niesú to Ameriky.
beastar
4. 11. 2016, 21:44Jestli myslíš 911 tu 953 co jela v roce 84 Dakar tak to byla bomba sice Porsche v podstatě dalo jenom karoserii a něco málo a jinak se to překopalo komplet asi jako "MINI" na Dakary ale vypadalo to fantasticky.
beastar
4. 11. 2016, 21:47Matěj: No neznám to ale vypadá to dobře to asi nebude fotka tady z Čech co ? :))
PeterLuk
5. 11. 2016, 01:18Myslel som najme toto. ;) Ale dakarská 911 si zaslúži zmienku tiež....
http://petrolicious.com/the-legends-behind-lufgekuhlt-built-a-perfect-porsche-911-safari-machine
beastar
5. 11. 2016, 10:35Tak to sem ani neznal ale celkem zajímavá konverze i se zachováním relativně puvodni podoby
johan
27. 10. 2016, 10:17preco sa casomiera spusti na konci cielovej rovinky ale zastavi uz na zaciatku? :O