načítám data...

CAD nákresy Corvette s motorem uprostřed jsou tady a jsou pravé

19. prosince 2017, 15:28 11 komentářů Dominik Valášek Novinky

Již pár dní kolují po internetu obrázky vyfocené v CAD editoru, ukazující technické finesy připravované Corvette s motorem vzadu-uprostřed. Až teď se však potvrdila jejich pravost.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Že jsou obrázky pravé a skutečně „vynesené“ z GM, nechtěně potvrdili právníci, kteří po některých médiích a facebookových stránkách požadovali odstranění snímků. Jako důvod uváděli, že jsou obrázky majetkem General Motors a podléhají autorským právům. Dopadlo to jak muselo – obrázky původně z CorvetteForum.com po internetu kolují zvesela dál, jen teď už všichni bezpečně vědí, že jsou pravé.

Takže co tady vlastně vidíme? Podle všeho skutečně připravovanou Corvette nadcházející generace C8, která jako vůbec první ve své dlouhé historii vyjede na trh s motorem umístěným za zády posádky.

Dost možná nejzajímavějším prvkem je ohromný pomocný rám pod motorem, poskládaný z hliníkových odlitků a zjevně i ocelových částí.  Na rámu potom sedí samotný motor, konkrétně by se mělo jednat o klasický atmosférický osmiválec s označením LT1. Na další dvojici obrázků se ovšem objevuje i jiný motor, zjevně doplněný o turbodmychadlo.

Samozřejmě nechybí ani transaxle převodovka umístěná za motorem. Na internetu vznikla diskuze, zda se jedná o manuální nebo automatickou skříň, ale pravděpodobnější je automat vzhledem k velikosti.

Vedle motoru jsou na CAD rozkresech k vidění ještě nastavitelné tlumiče s vinutými pružinami (Corvette používá již po několik generací kompozitní listová pera), nastavitelné komponenty podvozku nebo velké brzdy s ještě většími brzdiči a přístupem vzduchu.

A kdy celou tu parádu konečně uvidíme i jinak, než jako špionážní snímky nebo CAD výkresy? To vlastně nikdo pořádně neví. Říká se, že se nová Corvette ukáže již v lednu na autosalonu v Detroitu, ovšem nic není jisté. Pořádně nevíme vlastně ani to, zda „Vette“ s novou koncepcí zcela nahradí tu stávající, nebo jí pouze doplní.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vavris Vavrisovic
19. prosince 2017, 15:42
0

Chce se mi říct... vlastně, já to řeknu: Tolik práce a přitom bude nakonec beztak zase FR :-)

reagovat
Raspby
19. prosince 2017, 15:45
3

Možná jen otočí celé auto zadkem dopředu, motor vzadu uprostřed, pohon předních kol, řízení zadních kol...a je to :-D

Woyta
20. prosince 2017, 00:16
1

Nic proti ale tohle vykresy nejsou. Snimky s ramem jsou prezentace na interni porady. Snimky auta jsou jen otevrena sestava v CAD SW. (jakou vidam kazdy den). Nicmene nasledky pro toho co to vynesl budou dosti neprijemne. Identifikovat datum porizeni snimku neni tezke podle konkretniho stavu sestavy. Rekl bych, ze snimky pochazi z interní porady na kterou byl pozvan externista, ktery vyfotil projekcni platno. Takovych porad nebyva moc a nebyva na nich moc lidi. Tedy vypatrat konkretniho vynika bude snadne. Takze nekdo pekne zavaril sobe a firma pro kterou dela zaplati mastnou pokutu a dlouho bude na suchu. Jop. Obcas se vyplati vedet na co si davat pozor kdyz se chcete pochlubit na cem delate. :D

reagovat
Cu
Customman
20. prosince 2017, 14:23
0

No nevím,
kolik už bylo konceptů Vette s motorem uprostřed a nakonec vždy zůstalo u klasiky. A to by to v těch dobách (přelom 60s/70s-nástup supersportů, bídná sedmdesátá a hledání nového, hitech 90s...) dávalo mnohem větší smysl. Dneska je na tom Vette s pověstí a reálnými výkony mnohem lépe. Proč teď měnit zavedenou značku/koncept? Jakože americká R8? Vette jde nahoru i cenou, ale stejně-neodradilo by to tu "spodní" část zákazníků Vette, která není tak úplně k supersportům/track carům?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. prosince 2017, 18:25
0

Mne i par dalsich Corvettaku, ktery znam, to odrazuje stoprocentne. Povazujeme to za konec klasicky Corvetty.

Autíčkový Jelen
20. prosince 2017, 18:36
0

Mně tato změna dává smysl jen v tom ohledu, že se stačí podívat kam až vynesl Chevrolet stávající generaci Camara, ZL1 má 650 koní, a ZL1 1LE je kladivo na trati. Corvettu už prostě není moc kam posouvat, dosáhla limitu aut pro motor vpředu a zadní náhon (ZR1 už má 750 koní, výš už to asi moc nepůjde), její pozici teda nahradí Camaro a Corvette půjde výš. Akorát se s tím budou muset smířit skalní příznivci.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. prosince 2017, 18:55
0

Zakaznici Corvette jsou uplne jini, nez u Camara. Bez ohledu na vykony obou aut. Camaro se sice vykonove hodne posunulo, ale Corvette je jinde, byt papirove to muze vypadat jinak.

beastar
20. prosince 2017, 18:55
0

Jelen to zní skoro i logicky to co popisuješ. Za poslední roky se všechno mění moc rychle. A pravdou je, že ty výkony se posunuli opravdu raketově nahoru. S tím i ceny.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. prosince 2017, 19:08
0

Beastar: Logicky to sice zni, ale pokud znas obe sorty majitelu, tak je ti jasny, ze jsou kazda skupina nekde jinde.

Autíčkový Jelen
20. prosince 2017, 19:20
0

To je právě to co mě zaráží...ty skupiny lidí, i image obou aut jsou velmi odlišné, ale myslím, že jinak to asi nepůjde. Jednou by na to asi stejně došlo a myslím, že už začali narážet na limit, takže dává logiku udělat to teď (GM se daří, atd.)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. prosince 2017, 19:38
0

S mid engine Corvette se experimentuje uz od C3, tak uvidime. Kazdopadne nikomu z ortodoxnich Corvettaku se to nezamlouva.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem