logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Editorial

Bude Donald Trump oblíbeným prezidentem petrolheadů?

Nový americký prezident změní doma i ve světě spoustu věcí. Co to bude znamenat pro nadšence do aut? Máme se bát nebo radovat?

Protože jsme si na Autíčkáři zakázali politiku, nebudeme vám říkat, co si o nově zvoleném prezidentu Trumpovi myslíme. Řekněme jen, že naše pocity jsou různé a velmi smíšené.

Co však můžeme rozebírat zcela bez obav, to je vliv, jaký bude mít jeho prezidentování na svět automobilů. Zdá se totiž, že ať si myslíme o Trumpovi jako prezidentovi cokoliv, bude jeho funkční období zlatým časem zajímavých aut. Proč by to tak mělo být?

Protože Trump nesnáší ekology, nerozumí jim a nechce s nimi mít nic společného. Proto si jako přechodného šéfa environmentální agentury EPA, do jejíchž pravomocí patří mimo jiné takové záležitosti jako standardy emisí a spotřeby CAFE, vybral předního klimaskeptika Myrona Ebella. A dokonce se několikrát nechal slyšet, že by celou EPA nejraději zrušil.

Co to znamená, zvláště když chce Trump navíc podporovat domácí průmysl, snižovat daně a zvyšovat cla na importované zboží, je asi jasné.

Americká auta budou větší. Silnější. Lesklejší. Zlatější. Tedy, zlatější asi ne, pokud si Trump zase nenechá postavit nějakou speciální edici Cadillaku.

Největší radost bude mít pravděpodobně pan Marchione, pod jehož vedení provozuje koncern FCA politiku “Hellcat do každé rodiny” – což samozřejmě pro průměrné hodnoty spotřeby a emisí neznamená nic moc dobrého. Ale pokud zmizí? Chrysler 300C Hellcat? Již slibovaný Jeep Grand Cherokee Hellcat (tedy vlastně Trackhawk)? Ram 1500 Hellcat? Ram ProMaster alias Ducato Hellcat? Ostatně i původní Hellcaty, Charger a Challenger, jsou vysloveně “Trumpovské” – velké, hlučné a oranžové.

A ostatní koncerny se nepochybně nenechají zahanbit. Takže pokud máte rádi velká a šílená auta, těšte se.

Protože americká auta teď budou YUUUUUUGE.

A ať si o tom zbytku myslíme cokoliv, mohlo by to být docela cool.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
piwel
10. 11. 2016, 10:02

Příslib lepších (automobilových) zítřků vyzařuje i z jeho garáže :) málokterý demokratický vládce má SLR, Phantom nebo Diablo :D

0 reagovat
Nezn.uživatel
10. 11. 2016, 11:51

To je sice fajn, ale jen od včerejška stoupnul u České Spořitelny Dolar o 0,93%, takže v tom zase takovou pecku nevidím. Potřebuju nakoupit v USA nějaký díly a než jsem se probudil do dnešního dne, už jsou ve výsledku o několik stovek dražší.

1
piwel
10. 11. 2016, 13:01

ono to zase klesne... a když ne, tak za měsíc si na to lidi zvyknou :)

0
Nezn.uživatel
10. 11. 2016, 14:20

B) je správně. Kde jsou ty časy, když jsem kupoval v USA věci při kurzu 14,5 Kč za USD. :-(

0
M P
10. 11. 2016, 16:41

Tak ja si pamatuju dolar za 40, za 15, tedka je za 25 no, pritom jeste pred tremi lety se pohyboval kolem 20. Si nevyberes.

0
Nezn.uživatel
10. 11. 2016, 18:04

Za 40,- byl naposledy někdy po revoluci. To už je sakra dlouhá doba.

0 reagovat
Leo29
10. 11. 2016, 13:03

Ja som zvedavy teda čo to bude znamenať pre Teslu a Muska

2
Adam
10. 11. 2016, 15:03

SMRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRT

0
martin_100
10. 11. 2016, 16:20

kéž by to tesla neustála

0 reagovat
honzarov
10. 11. 2016, 16:02

Proč bych se měl těšit na někoho, kdo má v zájmu zvýšit cla? Což neznamená nic jiného, než že se recipročně zvýší cla i na druhé straně? Z toho asi ani pan černosvetrník mít radost nebude.

1
Woyta
10. 11. 2016, 16:14

Mexiko je od dovozni dane do US osvobozeno. To je jeden z duvodu, proc tam evropske a sijske firmy stavi fabriky . Zavedeni cel by mělo pomoci domácí produkci. EU nam ten trh taky neuveritelne pokrivila.

0
honzarov
10. 11. 2016, 17:10

A co je mě do amerického trhu? Pro mě je snad zajímavé, za kolik si tady americké auto koupíš. A pro mě je zajímavé, kolik aut se z Evropy také vyveze, neboť zde máme tuzemské subdodavatele. Snad chceme vyrábět auta hlavně u nás. A ne v Mexiku. A pro mě je i důležité, aby byl na americké automobilky vyvíjen konkurenční tlak, aby byly více motivovány rozšiřovat zastoupení. A větší konkurence - to je taky tlak na ceny. ...

0
Woyta
10. 11. 2016, 23:10

Polovinu ceny US auta ti tvori clo a DPH. Vyvoz aut z evropy? Z evropy se vyveze jen par soucastek. Ocel je z ciny.

0
Woyta
11. 11. 2016, 17:10

Jo opravdu. Vetsina veci se vyrabi lokalne protoze se nevyplati je dovazet. Kdyz navrhuji i obycejne blbe dvere tak musim pocitat se 7mi ruznymi motory spousteni oken od ruznych vyrobcu.

0 reagovat
Jenyk
10. 11. 2016, 20:34

Já doufal v TTIP, aby zmizela cla na dovoz z USA. No, asi marně.

0
Woyta
12. 11. 2016, 01:02

Jo a z Evropy by se stala nova cina. Uz ted je vyroba v cine pomalu drazsi nez u nas v CR.

0 reagovat
bitner
10. 11. 2016, 20:50

Donald Trump prezidentem vubec nebude, nebot jeste nez stihne prevzit urad, tak nastane konec sveta.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte