logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

BMW představuje M2 Competition. Bude i manuál!

Někomu stačí obyčejná M2, případně slabší M240i. Pokud ale máte pro strach uděláno, M2 Competition je přesně pro vás.

Dvojkové BMW máme rádi. Posledně testovaná 240i nás bavila opravdu velmi. Na M2 teprve čekáme, ale nejmenší plnotučné “emko” rozděluje motoristy na příznivce a odpůrce. Pro jedny je úžasně sexy se svými širokými boky a atletickou postavou, největší odvážlivci dokonce tvrdí, že je to reinkarnace M3 E30. Pak jsou ale i tací, kteří tvrdí, že vrcholem mužnosti je naopak slabší, ale stále ještě dost rychlá M240i. Ti nyní přestanou číst, protože M2 ještě posílila.

Ano, edice Competition posílila, a to hodně. Třílitrový šestiválec poskytuje o 40 koní víc. Celkový výkon tedy nyní činí 405 koní. Pokud máte rád newtonmetry, budete také spokojeni, je jich celkem 550Nm. Tahle nálož katapultuje M2 Competition z nuly na sto za 4 sekundy, nebo 4.2, pokud máte manuál. Přesně tak, můžete mít jak svojspojku DCT, tak manuál.

To jsou skvělé zprávy, já bych rád zastavil nad jednou věcí. Uvědomujete si, že tohle jsou čísla velice podobná legenárnímu osmiválci z M5 E39? A to v takhle malém autě. Někdo se musel zbláznit, ale nám se to moc líbí! Aby motor takové výkony zvládnul, dostal lepší mazání a chladicí soustavu z M3 Competition. M3 dodala také lepší brzdy. 

Co tam máme dál? Ano, samosvor! Aktivní M diferenciál se může plně uzamknout za 150 milisekund, což vás bude zajímat, pokud si užíváte práci s Excelem. Nám ostatním bude stačit vědomí, že tohle bude pálit gumy jako splašené. Samozřejmostí je k vylomeninám svolná stabilizace, aby si trochu toho bokování užili i méně zdatní jedinci. Pro frajery za volantem je však DSC OFF jediná možnost. Pak vám pomáhej Bůh.

Máte-li zálusk, těšte se, M2 Competition by měla být dostupná v létě 2018. Zatím však netušíme, kolik si za toto peklo bude BMW účtovat. Tak vám aspoň prozradím, že s příplatkovým M Drivers Package to můžete rozohnit až na 280 km/h. Mám tušení, že dneska se vám nebude usínat právě nejsnáz.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
Inženýr
18. 4. 2018, 20:25

Nová BMW mi lezou krkem - jak tím, že se snaží zahodit dobré věci z minulosti, tak nelogičností označení, a v neposlední řadě to s jejích designem jde od deseti k pěti...

Tohle se mi však opravdu líbí! Vypadá to hezky decentně a přitom agresivně, má přehršel výkonu, a nabízí možnost manuálu pro skutečné řidiče. Jednoduše - BMW jak má být.

1
beastar
18. 4. 2018, 20:39

Oni už si evidentně uvědomili, že je třeba do tý historie říznout a vzít z toho to nejlepší. Je to fajn. Tohle auto vypadá skvěle jen je trochu k smíchu jak se dneska musí psát S MANUÁLEM!!! Jako kdyby to bylo něco skvělýho. Když před pár lety to bylo normální a u limošky si byl za socku když si objednal manuel...

0
M P
18. 4. 2018, 21:20

Beastar: souhlas, v tomhle jsem ale šel naproti petrolheadům. Já osobně bych to bral s automatem a byl spokojen :)

2
Inženýr
18. 4. 2018, 21:38

Beastar, to je výsledek doby, bohužel. Manuál je třeba pro mně nutností, pokud se bavíme o podobném autě. Narozdíl od některých (my víme, od koho) by mi automat v nabídce nevadil, ale sám bych šáhl po manuálu. Nejhorší je když to prostě zruší a člověk pak nemá na výběr..

1
sheogh
20. 4. 2018, 11:15

souhlas, po dlouhe dobe zase BMW, ktery bych fakt moc chtel :-) A bez muceni se priznam, ze bych sel jednoznacne do dvojspojky, manual na denni pouzivani uz nikdy :-D

-1 reagovat
Jimi
18. 4. 2018, 21:10

Doufám, že Competition už vyladili...


X2 měla taky problémy...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte