načítám data...

Bentley chce s Bentaygou trhnout rekord legendárního Pikes Peak

O hrozné spoustě SUV vám budou výrobci tvrdit, že se jedná vlastně o převlečené sporťáky. Jen některá auta však zvládnou předvést potřebné důkazy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

O prvním SUV od britského Bentley si můžete myslet cokoliv, ale faktem zůstává, že je tady a budoucnost značky je díky němu hned o kousek světlejší. Vlastně místo toho, abychom na Bentaygu srdnatě nadávali, zamysleme se raději nad tím, že by její prodeje mohly přinést větší rozpočet a rozvázat tak ruce inženýrům při navrhování klasických kupé a sedanů.

Nicméně k věci. Bentley o svém mastodontu samozřejmě tvrdí, že je nejlepší, nejrychlejší a kdoví co ještě. Teď ovšem chystá i pořádný důkaz, a sice výjezd v rekordním čase na vrchol Pikes Peak. To je ten vrch, kde se každoročně pořádá závod a padne několik rekordů, na které my potom koukáme s pusou dokořán.

Šestisetkoňová Bentayga s dvanáctiválcem bude na svou osudovou jízdu zcela sériová, dovybavená jen bezpečnostním rámem a povinným protipožárním systémem. Zde se vyplatí připomenout, že vyjet Pikes Peak pochopitelně není úplná sranda. Dvacet kilometrů trati se kroutí skrz 156 zatáček a na vrcholu, tyčícím se 4 kilometry nad mořem, je o 42 % méně kyslíku, než na úrovni moře. Jezdci i jejich auta tu proto začínají být poněkud dýchaviční.

A proti jakému času vlastně Bentayga jede? Bentley není první značkou, která se rozhodla vyslat SUV na kopec. V roce 2013 to udělal Range Rover s modelem Sport a byl z toho dosud platný rekord 12 minut a 35 sekund. Chce-li být Bentayga nejrychlejším SUV světa, musí tento čas překonat.

Tak se tak zdá, že by mohla mít kategorie SUV svůj vlastní „Nürburgring“, kde se budou výrobci s novými modely přetahovat o časy. Stejně jako v případě Nürburgringu, je i čas zajetý na Pikes Peak pro koncového zákazníka absolutně nepodstatnou hodnotou. Ale tyhle tahanice je vždycky docela sranda sledovat, takže vlastně proč ne.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RCNP
19. ledna 2018, 16:19
0

To bude jak sledovat pohyby litosférických desek.

reagovat
Jakub Pospíšil
19. ledna 2018, 16:31
1

Vlastně to je jako Hannibal, který poslal slony přes alpy. Efektní, ale vcelku zbytečné a hodně zavalité.

reagovat
PeterLuk
19. ledna 2018, 22:45
0

Od SUV by som skôr čakal Dakar. Ale obávam sa, že dnes je to jedno, či máte základ z prémiového SUV alebo z malého hatchbacku, a či idete na Pikes Peak alebo na Dakar. Tie autá už dnes obvykle nemajú spoločnú ani len karosériu, nie to že by sa dačo z toho premietlo do sériového auta. Verím že Bentayga je rýchla, ale obávam sa, že sa toho z toho veľa do sériového auta neprenesie. Ale tak čo, žial časy, keď spolu závodili EVÁ a STI-čka na erzetách, a minimálne obrazne aj v uliciach sú už preč, veď Monte Carlo je dnes už len stupeň výbavy s čierno lakovanou maskou...

reagovat
RCNP
20. ledna 2018, 14:16
0

Pokud si správně pamatuju, tak ten RR byl v podstatě sériovka, jen myslím měl klec apod. Tudíž +- to co se děje na NS. Že to nebude speciál jako jezdí dakar kdy na trubkovym rámu je kastle dle zadání.

beastar
20. ledna 2018, 16:09
0

Sériovka není dneska nic. Většina aut jsou přesně navržený podle zadání. Když je třeba udělat rekord, nebo něco odjet v rámci závodu.

RCNP
21. ledna 2018, 11:05
0

Jasně, ale nebude to trubkovej rám s LS1 převlečenej za Bentaygu. Je mi jasný, že se to bude zvenku i zevnitř snažit tvářit co nejvíc jako série, ale budou tam jiný gumy, jinak nastavenej podvozek, jiná mapa, jiný kritický díly a vytrhaný všechno co není vidět. Ale furt je to jen v rámci možností upravený sériový auto. Navíc už hodně dlouho je Pikes Peak asfaltový, tudíž není potřeba z toho dělat rally speciál. Takhle vypadal ten RR

PeterLuk
21. ledna 2018, 23:16
0

Ah tak, takže ide "len" o toto. Nečítal som celý článok, tak sorry, moja chyba, tak nejak som čakal, že sa plánujú zúčastniť Pikes Peak International Hill Climbu s niečím podobným, ako bola Loebova 208. Pikes Peak je pekná a náročná trať, a ako vodič určite ocením, keď bude moje auto schopné jazdiť rýchlo, a to aj na serpentínach, len aby sa z toho nestal druhý Nurburgring...

Autíčkový Jelen
20. ledna 2018, 14:15
1

Otázkou je jestli koncern Volkswagen naschvál neposlal Bentaygu na Pikes Peak, a Urus asi pošle na Ring. Dva rekordy na dvou místech...tak se jejich auta nebudou muset měřit mezi sebou...chytré VW...chytré.

reagovat
beastar
20. ledna 2018, 16:14
1

Taky si myslím, že se probojuji v kategorii automobilových žebříčků dost vysoko. Titul Zvratka roku 2018 i v kruté konkurenci opět obhájí. Kluci Alí a Mushharaff už se teda těší až si to ve zlatý metle koupí. U nás Jarda vod kolotočů a Samir od koksu taky obetujou 31 měsíčně aby si to pořídili. Vw bude happy a místo sportovního modelu vyvine další takovou věc. Vypadá to jak Kia Carens na chudach křížená s Thomasem the train tomu nepomůže ani svěcená voda natož rekord.

reagovat
Leo29
28. ledna 2018, 09:04
0

Myslím že vzhľadom k množstvu športových áut ktoré koncern VW vyrába si môže dovoliť občas vyrobiť aj niečo luxusnejšie. :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem