O prvním SUV od britského Bentley si můžete myslet cokoliv, ale faktem zůstává, že je tady a budoucnost značky je díky němu hned o kousek světlejší. Vlastně místo toho, abychom na Bentaygu srdnatě nadávali, zamysleme se raději nad tím, že by její prodeje mohly přinést větší rozpočet a rozvázat tak ruce inženýrům při navrhování klasických kupé a sedanů.
Nicméně k věci. Bentley o svém mastodontu samozřejmě tvrdí, že je nejlepší, nejrychlejší a kdoví co ještě. Teď ovšem chystá i pořádný důkaz, a sice výjezd v rekordním čase na vrchol Pikes Peak. To je ten vrch, kde se každoročně pořádá závod a padne několik rekordů, na které my potom koukáme s pusou dokořán.
Šestisetkoňová Bentayga s dvanáctiválcem bude na svou osudovou jízdu zcela sériová, dovybavená jen bezpečnostním rámem a povinným protipožárním systémem. Zde se vyplatí připomenout, že vyjet Pikes Peak pochopitelně není úplná sranda. Dvacet kilometrů trati se kroutí skrz 156 zatáček a na vrcholu, tyčícím se 4 kilometry nad mořem, je o 42 % méně kyslíku, než na úrovni moře. Jezdci i jejich auta tu proto začínají být poněkud dýchaviční.
A proti jakému času vlastně Bentayga jede? Bentley není první značkou, která se rozhodla vyslat SUV na kopec. V roce 2013 to udělal Range Rover s modelem Sport a byl z toho dosud platný rekord 12 minut a 35 sekund. Chce-li být Bentayga nejrychlejším SUV světa, musí tento čas překonat.
Tak se tak zdá, že by mohla mít kategorie SUV svůj vlastní „Nürburgring“, kde se budou výrobci s novými modely přetahovat o časy. Stejně jako v případě Nürburgringu, je i čas zajetý na Pikes Peak pro koncového zákazníka absolutně nepodstatnou hodnotou. Ale tyhle tahanice je vždycky docela sranda sledovat, takže vlastně proč ne.
19. ledna 2018, 16:19
0
To bude jak sledovat pohyby litosférických desek.
19. ledna 2018, 16:31
1
Vlastně to je jako Hannibal, který poslal slony přes alpy. Efektní, ale vcelku zbytečné a hodně zavalité.
19. ledna 2018, 22:45
0
Od SUV by som skôr čakal Dakar. Ale obávam sa, že dnes je to jedno, či máte základ z prémiového SUV alebo z malého hatchbacku, a či idete na Pikes Peak alebo na Dakar. Tie autá už dnes obvykle nemajú spoločnú ani len karosériu, nie to že by sa dačo z toho premietlo do sériového auta. Verím že Bentayga je rýchla, ale obávam sa, že sa toho z toho veľa do sériového auta neprenesie. Ale tak čo, žial časy, keď spolu závodili EVÁ a STI-čka na erzetách, a minimálne obrazne aj v uliciach sú už preč, veď Monte Carlo je dnes už len stupeň výbavy s čierno lakovanou maskou...
20. ledna 2018, 14:16
0
Pokud si správně pamatuju, tak ten RR byl v podstatě sériovka, jen myslím měl klec apod. Tudíž +- to co se děje na NS. Že to nebude speciál jako jezdí dakar kdy na trubkovym rámu je kastle dle zadání.
20. ledna 2018, 16:09
0
Sériovka není dneska nic. Většina aut jsou přesně navržený podle zadání. Když je třeba udělat rekord, nebo něco odjet v rámci závodu.
21. ledna 2018, 11:05
0
Jasně, ale nebude to trubkovej rám s LS1 převlečenej za Bentaygu. Je mi jasný, že se to bude zvenku i zevnitř snažit tvářit co nejvíc jako série, ale budou tam jiný gumy, jinak nastavenej podvozek, jiná mapa, jiný kritický díly a vytrhaný všechno co není vidět. Ale furt je to jen v rámci možností upravený sériový auto. Navíc už hodně dlouho je Pikes Peak asfaltový, tudíž není potřeba z toho dělat rally speciál. Takhle vypadal ten RR
21. ledna 2018, 23:16
0
Ah tak, takže ide "len" o toto. Nečítal som celý článok, tak sorry, moja chyba, tak nejak som čakal, že sa plánujú zúčastniť Pikes Peak International Hill Climbu s niečím podobným, ako bola Loebova 208. Pikes Peak je pekná a náročná trať, a ako vodič určite ocením, keď bude moje auto schopné jazdiť rýchlo, a to aj na serpentínach, len aby sa z toho nestal druhý Nurburgring...
20. ledna 2018, 14:15
1
Otázkou je jestli koncern Volkswagen naschvál neposlal Bentaygu na Pikes Peak, a Urus asi pošle na Ring. Dva rekordy na dvou místech...tak se jejich auta nebudou muset měřit mezi sebou...chytré VW...chytré.
20. ledna 2018, 16:14
1
Taky si myslím, že se probojuji v kategorii automobilových žebříčků dost vysoko. Titul Zvratka roku 2018 i v kruté konkurenci opět obhájí. Kluci Alí a Mushharaff už se teda těší až si to ve zlatý metle koupí. U nás Jarda vod kolotočů a Samir od koksu taky obetujou 31 měsíčně aby si to pořídili. Vw bude happy a místo sportovního modelu vyvine další takovou věc. Vypadá to jak Kia Carens na chudach křížená s Thomasem the train tomu nepomůže ani svěcená voda natož rekord.
28. ledna 2018, 09:04
0
Myslím že vzhľadom k množstvu športových áut ktoré koncern VW vyrába si môže dovoliť občas vyrobiť aj niečo luxusnejšie. :-D