Pokud jste vyrůstali v přibližně stejné době jako já, jistě si vybavíte červené EVO letící vstříc dalšímu vítězství ve světovém šampionátu rallye. Ano, mám na mysli Tommiho Mäkinena a jeho Lancer oděný v závodních barvách Marlboro. Do příchodu francouzského ufona Sebastiana Loeba byl Mäkinen jediným pilotem, kterému se podařilo vyhrát šampionát čtyřikrát po sobě. Jeho pracovním nástrojem býval legendární Lancer EVO. Svůj první titul vyhrál v roce 1996 na EVO III a poslední v devětadevadesátem na šestce. A právě o ní dnes bude řeč. Našli jsme totiž pro vás jeden zajímavý kousek na prodej.

Škarohlídi tenkrát tvrdili, že Lancer byl velmi průměrné závodní auto. Vavříny, které Mäkinen sbíral jak na běžícím pásu, byly údajně především zásluhou jeho úžasných řidičských schopnosti. Co je na tom pravdy, netuším. Malou nápovědou může být fakt, že Mitsubishi za celou vítěznou éru ovládlo pohár konstruktérů pouze jedinkrát. Na druhou stranu, nás dnes nezajímá závodní speciál, nýbrž jeho silniční verze. A ta byla skvělá.

EVO VI vypadá, jako kdyby právě dorazilo z rallye erzety. Vepředu mohutná nasávací tlama, vkusně doplněná o průduchy na kapotě. Vzadu obrovské křídlo, které výborně poslouží i jako žehlící prkno. Všechno přitom kupodivu působí účelně a přirozeně. Interiér neohromí kvalitou ani zpracováním, budí však dojem, že vydrží opravdu hrubé zacházení. Radost vám budou dělat skvělé sedačky, dokonale obepínající tělo. A to se zatraceně hodí, neboť pod kapotou trůní strojovna o výkonu 280 koní. Zběsilý, testosteronem překypující, foukaný dvoulitrový čtyřválec je dokonalým ztělesněním doby, kdy se turbo nedávalo do aut kvůli snížení normované spotřeby, ale naopak za účelem zrychlení tepové frekvence řidiče. K tomuto úkolu je EVO jako stvořené. Díky fantastickému pohonu všech kol se Lancer drží silnice lépe než hladové klíště na hřbetu kočky. Tempo, jakého je šestá evoluce japonského sedanu schopna dosáhnout na běžné okresce, je naprosto maniakální a pro běžného smrtelníka nepochopitelné. Jediným limitujícím faktorem tohoto auta je vaše odvaha. Správný recept, jak užít všech jeho dovedností, je vypnout si část mozku zodpovědnou za sebekontrolu. Vsadím boty, že potom budete nejrychlejší účastník silničního provozu široko daleko. Ještě úžasnější jsou ovšem schopnosti auta na sněhu. Skoro by se mohlo zdát, že popírá fyzikální zákony. Radost vám bude dělat pětistupňová, nakrátko poskládaná manuální převodovka. V neposlední řadě je třeba zmínit návykový zvuk, který vám zcela jistě nažene husí kůži. Troufám si tvrdit, že je to velmi podobné představení, jako když se účastníte střeleckých zkoušek na raketové střelnici. Tohle auto má prostě všechno, co potřebuje nadšený petrolhead k životu. Hledáte kladivo na supersporty? EVO VI je odpověď.

Inzerovaný kousek je v bílé barvě, na lehoučkých sedmnáctipalcových kolech Enkei. Jedná o specifikaci RS2, což znamená méně výbavy, ale především o něco nižší hmotnost než v případě varianty GSR. Ručička váhy se zastaví těsně pod 1300 kg. Za tohle konkrétní monstrum na čtyřech kolech pak vyskládáte na stůl přesně 380 fialových papírků s obrázkem Františka Palackého. To se nemusí zdát jako přehnaná částka, obzvlášť když uvážíte fakt, že se jedná o auto v sériovém stavu. Takových se dnes už moc nenajde. Pokud vás standardní výkon přestane bavit, jediným omezením bude velikost vaší peněženky. Výčet možných úprav je takřka nekonečný. Doporučuji neváhat, může se totiž dost dobře stát, že v budoucnu bude shánění podobného auta o hodně složitější.











Michal88
18. 1. 2016, 10:22Tohle auto, mě vždycky fascinovalo podstatně víc, než Impreza. :) Asi protože nemělo tak velkou a hlasitou skupinu fanoušků, ale o to je přitažlivější. :) No, mít 400 kilokorun babiškovských...
Bigg.I
18. 1. 2016, 11:05Tady kde žiju používá někdo jedno podobné jako daily car.
Vidím drobné rozdíly, ale mělo by jít též o VI.. je to tím, že to je britská verze nebo je to něčím jiným?
Pokud bych si měl vybralt jakoukoliv evoluci Lanceru, bude to práve Evo VI
Zvapi
18. 1. 2016, 11:25Neměla ty trojúhelníky vzadu verze Evo V?
johan
18. 1. 2016, 14:22ano. tak isto ako 4 aj 6
LadaF
20. 1. 2016, 18:01je to stejný auto, jen ta v sape má podle spasování vepředu kopii nárazníku z EVO VI TME (Tommi Makinen Edition) někdy je taky označovaná jako EVO 6,5
pro mě je nejhezčí asi EVO 3 a pak ta 6 TME :))
Nedy
18. 1. 2016, 11:12Je smutný, jak na rozdíl od Subaru tyhle auta nikdy nebyly levný...
Ráfek
18. 1. 2016, 21:44Protože vždycky byly co do funkčnosti úplně jinde..EVO VI se třeba s Imprezou GT, která se tady v té době u nás prodávala, nedá vůbec srovnat.
Jindřich
19. 1. 2016, 10:06S tou funkčností uplně jinde bych to zase tak černě neviděl. GT je uplně jiná liga. Srovnávej s STi, WRX RA, STi Type R(A) a najednou už EVO takovej borec není.
Což nic nemění na tom, že VI je peckový auto.
Ráfek
19. 1. 2016, 19:42Jo, ale když porovnáš auta tady dostupný tehda, tak je to neporovnatelné. Samozřejmě, že Rka jsou jinde..
H_F
4. 12. 2016, 10:47no a pak tady sou auta typu lancer 6 rs450, na ktery je i nejlepsi reza vsech dob -22b- hodne kratka
lancer byl vzdycky lepsi, do 6.5 zcela bez pochyby, taky byl o dost drazsi
nemluve o potencialu pro dalsi upravy, to je uplne nesrovnatelny
johan
19. 1. 2016, 10:03pre mna je skor sputne kolko sa ich znehodnoti prestavanim na rally auto.. a vacsina potom aj rozbije.. zachvilu ziadne neostanu, pripadne za este omnoho vyssiu cenu :/
Berzelius
19. 1. 2016, 20:08Kurňa, konečně pořádná kára s tou správnou variantou 4G63 pod kapotou.Chjo...jeden z diamantovejch snů.No co no aspoň můžu říct že blok mám stejnej :-)