načítám data...

Autíčkářův týden: Návrat Jimnyho, BMW ze staré školy a nová Toyota Mirai

V dnešní zpravodajské relaci vám představíme pár horkých novinek z Asie, klopýtneme o vodíkovou infrastrukturu a dostane se i na radostné zprávy z Mnichova.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Suzuki Jimny – větší a rychlejší

Je to zatím prachsprostý nepodložený drb, ale líbí se nám tolik, že ho musíme roztroubit do světa ještě zatepla. Náš milovaný mini offroad Suzuki Jimny se v roce 2022 začne prodávat v praktické pětidveřové variantě a k tomu dostane turbo a mildhybridní technologii. Je to venku! 

A teď pojďme zpátky na Zem. Jistý japonský web ve svém článku citoval zástupce automobilky Suzuki, podle nichž bylo uvedení prodlouženého Jimnyho původně naplánováno už na letošní autosalon v Tokiu. Jak to vypadá s Tokiem, jsme si řekli už minule, a tak je i premiéra odložena na rok 2022. Prozatím není důvod nevěřit, fotky maskovaného Jimnyho s delší karoserií koneckonců prolétly internetem už před několika měsíci. 

Těšit se tedy můžeme, otázkou zůstává na co. Zkazky o přeplňovaném motoru a mildhybridní soustavě, které by měly kompenzovat vyšší hmotnost auta, notně zavánějí spekulací a příslovečným přáním zplodivším myšlenku. Stejně tak zůstává ve hvězdách, jestli Jimny přijede i do Evropy, případně zda tu zůstane i nadále dvoumístným užitkovým automobilem…

Ne že bychom se občas neoddávali stavění vzdušných zámků, ale Jimny s plnohodnotnými čtyřmi místy a kufrem k tomu, navíc výkonnější a rychlejší? To zní snad až příliš krásně, aby to byla pravda. 

 

Novou Toyotu Mirai si natankujete už na podzim!

Oproti elektromobilům má vodíkový pohon jednu velkou výhodu – elektřinu není potřeba rozvádět do nabíječek a skladovat v těžkých bateriích. Palivový článek ji vyrábí přímo na místě. Ale jsou tu i další benefity. Vodík lze natankovat podobně rychle jako benzin. Auto vypouští čistší vzduch, než jaký nasálo, a jedinou emisí je voda. Navíc máte v autě vlastní maličkou elektrárnu, a to je prostě cool. Není divu, že se někteří výrobci automobilů vodíku stále odmítají vzdát, a to i s přihlédnutím k četným háčkům.

Důkazem budiž Toyota, která v Praze minulý týden novinářům představila nový vodíkový Mirai. Situace v České republice je momentálně trochu bizarní, neboť tu máme již druhou generaci auta, které u nás zatím nelze natankovat. To by se prý mělo změnit co nevidět – tankovací stanice na Barrandově, kterou společnost Unipetrol slibuje od roku 2019, letos už určitě bude a k tomu ještě jedna v Litvínově. Do roku 2023 se počítá celkem s pěti tankovacími stanicemi. 

Pokud vás tyto plány naplňují optimismem, pojďte se podívat, jaké vozidlo si můžete dopřát. Toyota Mirai postavená na platformě příbuzného Lexusu je na první pohled impozantní auto – do pěti metrů mu chybí jen pár čísel. Svažitá střecha ve stylu kupé, efektní dvacetipalcová kola, Bi-LED světlomety… na ulici se za vámi otočí nejedna hlava. Mirai už nechce vypadat jako futuristický experiment, ale jednoduše jako luxusní auto.

Druhá generace palivových článků nabídne o 10 % více výkonu a o 30 % delší dojezd, elektromotor Mirai sdílí s Lexusem UX300e, baterii zase s LS500h. V útrobách auta jsou dále zabudovány celkem tři lahve s vodíkem, kterého můžete natankovat celkem 5,6 kg. Poněkud nás překvapilo, že udávaná životnost lahví je pouze 15 let, ale pravděpodobně bude možnost je za příslušný obnos vyměnit. Cena Toyota Mirai startuje na 1,7 milionu Kč a se všemi příplatky se dostane na hranici dvou milionů. Objednávky se přijímají už teď, hotová auta by měla k zákazníkům dorazit na přelomu léta a podzimu.   

 

Subaru Slunce a Země

Na tobogán elektromobility řítící se k budoucnosti plné čerstvého vzduchu, horských bystřinek a jednorožců co nevidět naskočí i automobilka Subaru. Elektromobil, který značka vyvíjí v holportu s Toyotou na nové platformě e-TNGA, se začne prodávat v roce 2022. O prvním elektrickém Subaru zatím víme jen jedinou věc – že se bude jmenovat Solterra. Pravdu mají všichni, kdo hádají, že jde o spojení latinských slov pro Slunce a Zemi. Nejde tedy o žádný výtrysk invence, na druhou stranu oceňujeme, že není třeba se složitě pídit po výslovnosti, rodu či významu.

Pokud vás teaser v podobě názvu dvakrát neuspokojuje, můžete si zkusit udělat představu z nedávno představeného konceptu Toyoty bZ4X. Vzhledem k proporcím, zařazení do segmentu C a plánovanému datu prodeje půjde nejspíš o totožné auto. I u Toyoty bude crossover znamenat jediný čistě elektrický model v nabídce. Bohužel, ani Toyota žádné bližší informace neprozrazuje, jen floskule psamné ryzí reklamštinou. Jedna věc je jistá – boxer už pod kapotou nenajdeme.

Nové BMW řady 2 Coupé se hlásí ke kořenům

Abychom nebyli stále jenom poslové špatných (rozumějte elektrických) zpráv, je tu i jedna velmi dobrá novinka pro všechny automobilové nadšence. Nové BMW řady 2 ve variantě Coupé je v závěrečné fázi vývoje.

Nebojte nebude to předokolka jako sesterská 1er či sourozenec v podobě 2 GranCoupé. Tohle bude staré dobré BMW tak, jak jej známe a máme rádi. Očekávejte proto pohon zadních kol a vrcholnou motorizací bude šestiválec. Zástupci automobilky se nechali slyšet, že nová dvojka Coupé by měla navázat na oblíbený model 2002. Samozřejmě, že tento model také poslouží jako základ pro připravovanou M2, která by opět měla být tím nejřidičtějším náčiním z Mnichova. No, už se nemůžeme dočkat. Dvojka by měla jít do výroby na konci léta a s prvními kusy bychom se mohli setkat již na podzim.

Genesis G70 Shooting Brake

Pamatujete si ještě na Hyundai Genesis? V Evropě jsme před pár lety měli tu čest hned se dvěma takto označenými modely. Prvním bylo sportovní kupé s pohonem zadních kol, které jste mohli mít i plnotučným šestiválcem. Druhým byl pak luxusní sedan vyšší třídy, který ohromil svými schopnostmi a prémiovým zpracováním, přitom si za něj Hyundai nežádal ani tolik peněz. Díru do světa však na evropském trhu neudělal ani jeden, proto se mateřská automobilka rozhodla, že je stáhne. Aspoň doteď. Korejci oznámili návrat se vší parádou.

Během doby, kdy se žádný Genesis v Evropě nenabízel, se značka “osamostatnila” a přivedla na svět velice zajímavé modely, které by jistě dokázaly zaujmout i u nás. A teď budou mít možnost přetavit tyhle představy v realitu. Genesis to s návratem na evropský trh myslí opravdu vážně a připravil nové auto, speciálně postavené pro naše potřeby. Je jím G70 Shooting Brake a musím říct, že vypadá naprosto originálně a opravdu se mi líbí. Je to stylové kombi střední třídy s klasickou koncepcí motoru vpředu a pohonu zadních kol. Takových aut není nikdy dost. Technické parametry jsou zatím tajemstvím, za mořem se však výchozí sedan nabízí s přeplňovaným čtyřválcem a silný šestiválcem. Nabídkou motorů tak v podstatě odpovídá sesterské Kie Stinger. Na náš domácí trh by měl být uveden na přelomu roku 2022 a 2023, a já už se nemohu dočkat.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Le
LennyLeonard
19. května 2021, 18:23
-3

Óóó jak bych si pral 5ti dverove Suzuki Jimny. Pokud by tam byl nejakej idealni motor aby se dalo tahat alespon 2,5tuny hned bych kupoval. Bohuzel auta teto kategorie uz nejsou toliko na vyber.

reagovat
Csaba
19. května 2021, 21:26
3

Na tahání 2,5 tuny a pod. jsou jiná auta, chtít to od Jimnyho je jako chtít od jednorožce aby zplodil potomka s mořskou pannou... :-)
http://auto.bazos.cz/inzerat/136603074/cadillac-escalade-62-v8-7-misc-long.php

Le
LennyLeonard
20. května 2021, 16:34
0

Souhlasim s Vami, proto jsem se zasnil a okomentoval nepodlozeny drb. Presto dekuji za tip na auto, ale ne, dekuji, toto neni to co potrebuji...

martin_100
19. května 2021, 20:48
-1

Hele ty vodíkový bomby na 15 let nejsou nic překvapivýho. LPG jsou na 10 let a CNG na 20. Všechny tlakový nádoby maj danoi životnost. Bomba třeba na CO2 je na 40 let. Jde o to kolik bude stát výměna. Bomba na 50l LPG do rezervy stála cca 3500 plus nějaká príce. To je sranda. U CNG to stojí asi víc bo sem zatim neviděl že by to někdo měnil. Prostě 20 let maj bomby i autupo takže buď přestavba z5 na samotnej benál nebo šrot.

reagovat
eLzyx
21. května 2021, 12:46
1

cena tlakové lahve se odvíjí od tlaku na jaký je konstruována. U LPG je to 10 bar, u CNG 250 bar, u vodíku 700 bar. LPG nádrž je cirka za 3500Kč, na CNG kolem 12000Kč, ale bývají tam tři. U vodíku netuším, ale hádám, že nádrž bude tak kolem 50t Kč x 3ks. Naprostý nesmysl. To raději ty baterky.

af
afro-r1
19. května 2021, 22:15
2

"A to je proste cool" me pobavilo. Ve vyvoji jsme rikali spise: vysokotlaky neuchovavatelny a vysoce vybusny vodik + vodivou zamrznutelnou vodu. Navic tam mate nedeformovatelnou vysokonapetovou elektrarnu - "a to je proste pruser"

Jinak dvojka BMW opet znatelne povyroste a ztezkne (jak uz je "dobrym" zvykem), tudiz pekne navaze spise na oblibenou ctyrku, nez drobnou lehkou 2002...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem