načítám data...

Autíčkář se ptá: (Nečekaný) automobilový dříč?

Nedávno jsme se ptali, jaké z vašich aut bylo nejméně spolehlivé a doufali jsme, že se dočkáme nečekaných odpovědí. A teď to vezmeme naopak. Které auto vám sloužilo nejspolelivěji? A šlo o typický "držák" nebo to bylo nečekané? Naftová Alfa?

Zobrazit galerii

Tentokrát se musím přiznat k tomu, že dnešní otázka je vlastně tak trochu osobní a na vaše odpovědi se těším s jistými nadějemi. V první řadě mě samozřejmě zajímá, jaká auta se našim čtenářům osvědčila. Ale potom je tu i druhá rovina. Tak nějak totiž doufám, že se v komentářích objeví překvapivá auta. Však víte – auta, která předchází pověst tragického průšvihu a notorického návštěvníka servisu, ale potom jezdí měsíce, roky a statisíce kilometrů bez větší závady.

poté, co moje w124 strávila většinu času v dílně, jsem usoudil, že pravděpodobnost nefunguje

Poté, co se mi podařilo vlastnit notoricky nezničitelný Mercedes třídy E první generace (známý jako W124), který trávil víc času na zvedáku než na silnici, jsem se totiž rozhodl, že si ze mě paní Pravděpodobnost asi dělá legraci, a tak se jí to snažím osladit. Zatím jezdím Chryslerem LHS, který podle většiny mých kamarádů neměl dojet ani z Prahy do Pardubic, aniž by potřeboval novou převodovku nebo alespoň přetahat kompletní kabeláž.

A teď se v mé blízké budoucnosti rýsuje další auto – ještě levnější a co do historické pověsti ještě šílenější. Tak trochu tedy doufám, že mě uklidníte a povyprávíte mi o nesčených případech, kdy zdánlivý průšvih skvěle fungoval…

Takže, jaké z vašich aut bylo nejspolehlivější? A jaké vás svou spolehlivostí nejvíc překvapilo?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Xa
Xander_Cage
13. dubna 2015, 08:45
0

Nejspolehlivější za mě Renault Laguna první generace. 2,0 benzin 83kw. S autem nebyl nikdy větší problém, vždy pohodlně a v pohodě všude dovezl, jak jsme ho prodávali měl najeto 280.000km a ještě takových 50.000 i více by snesl - na to že hned po získaní řidičáku v 18 jsme s kámošema s autem blbli (drifty, smyky, vytáčení motoru atd, jako mladí kluci) tak přesto to jelo a jelo. Standartní udržba (oleje filtry), jenom v 230.000 odešel startér (z vrakoviště druhý za 300kč) a v 250.000 palec rozdělovače. Jinak žádný větší servis nebyl třeba.

reagovat
Ja
Jaroslav Procházka
13. dubna 2015, 08:59
0

Zjistil jsem, že nezáleží na autě a jeho pověsti, ale skutečně na tom jak se o něj předchozí majitel/é starali, a jak s ním zacházeli. Když se autu nešlape na krk den co den a dodržujou se základní věci jako filtry oleje (hlavně oleje) tak je pak i lancia spolehlivá ;)

Ja
Jaroslav Procházka
13. dubna 2015, 08:52
0

Nejspolehlivější jsem měl vw golf 3 1.9 SDi :D a největší průšvih bylo volvo v40 2.0 turbo a vw passat b3 1.8 :D a mile mě překvapil opel astra f 1.6 8v 55kw u kterého jsem čekal průšvih ale jezdí bez poruchy :)

reagovat
Pe
Petr schejbal
13. dubna 2015, 09:10
0

Vim, ze to neni prekvapenim, ale nejspolehlivejsi, co sem mel byl Saab 900 2.0 96kw a Nissan Primera 2.0 103kw, co mam ted je taky drzak. Nejvetsi prusvih byl Renault 19

reagovat
na
narain
09. května 2015, 11:43
0

Naopak na R19 nedám dopustiť. Za 7 rokov som na nej najazdil cez 150 000 km a i keď nie vždy som došiel do cieľa celkovo to bolo nadpriemerne spoľahlivé auto - v porovnaní s OII, ktorá má o polovicu km a 15 rokov menej to štatisticky vychádza na drvivé víťazstvo R19. A naviac som v tom aute s mojou už teraz manželkou zažil veľa krásnych chvíľ, aké dnešná mládež na zadnej lavici OII nikdy nezažije :) Dnes má každé ráno teší Alfa 33, ktorá napriek poriadnej porcii kilometrov a a štvrťstoročiu existencie šlape ako švajčiarske hodinky.

Lu
Lukas
13. dubna 2015, 09:46
0

Za mě také Primera. 360 000km a do motoru nebyl ještě jediný zásah. Šlape jak hodinky. Jen ta koroze... Najít pěknej kousek a nejezdit s ní v zimě a může ještě dlouho vydržet..

reagovat
KK
KKKuba
13. dubna 2015, 10:15
0

Mě teda nejvíc překvapila moje stávající E39 525tds, kterou jsem koupil defakto naprostou náhodou. Oproti tomu co mi každej tvrdil tak to docela jede(a s evrymodem to jede docela dost, byť to auto za jízdy vypadá jak kdyby hořelo), nesere se to prakticky vůbec(už jsem měl mít dávnou prasklou hlavu a čerpadlo po smrti), provozní náklady taky slušný. Takže bych se spíš řídil stavem konkrétního auta a kdejaký hospodský moudra hodil za hlavu :)

reagovat
Ba
Banan62
13. dubna 2015, 10:17
0

Navzdory rčení "Fordem tam a vlakem zpátky" je to FoFo Mk1 1,6 Zetec. Teď má 240 000 a za 6 let mě nechal stát jen jednou kvůli uhnilýmu drátku u startéru a to byl ještě tak zodpovědnej, že to udělal 2 km od baráku 3 dny po návratu od Jadranu :-) Nečekaná bude pro někoho asi Omega 3000, kterou měl táta 10 let a za tu dobu jednou odešel alternátor, jinak bez problému.

reagovat
No
Norbet
13. dubna 2015, 10:57
0

Vlastním 10 let Opel Zafiru A 1,6 benzin-najeto 192000 km.Všechny moje 4 velké děti se s ní učily jezdit,projezdila celou Evropu o dovolených a v současné době s ní jezdí asi 6 různých řidičů-manželka, dcery,zeťáci-často s kamarády se jich veza 7 a jsou velmi spokojeni.Čím je auto starší,tím lépe jezdí.V podstatě žádné závady nemá, jen drobnosti-občas kulový čep řízení-3x,čidlo couvacích světel a čidlo spínání ventilátoru chlazení-1x.Každý rok na podzim má pravidelný servis dle servisní knížky.Až přestane jezdit koupím opět benzínovou zafiru 1,6-optimální spotřeba 6,5l a rozhodně dostačující výkon.

reagovat
kubas
13. dubna 2015, 11:23
0

nejspolehlivější - Alfa 156 1,9jtd
nejnespolehlivější - VW Jetta 1,6

Což je vlastně docela paradox :D

reagovat
ch
chev
13. dubna 2015, 11:26
0

Tak nespolehlivější jednoznačně Golf 4. generace, 1,8benzín. Momentálně najeto 390tisíc (kupoval jsem ho před sedmi lety se 112tis. km a byl stočenej o 49tisíc). Takže vlastně najeto 440 tisíc a kromě spotřebních věcí na autě odešel startér, praskly svody a odešla jedna váha vzduchu. Jinak pořád jezdí (jen měním olej v intervalu 8 až 10 tisíc km a leju tam jen stooktanový benzín od Benziny). A nejmíň sem si užil Alfu 146 1,6TS, která vydržela 1800km, než zaklepala na klice a to měla najeto zhruba 150 tisíc (předchozí majitel do toho lil asi stolní olej a já blbec tam okamžitě nalil Selenii).

reagovat
De
Dejvid
13. dubna 2015, 11:41
0

Za me Clio 2 a Punto 2 a jeste Felicie

reagovat
VoFi
13. dubna 2015, 11:46
0

Auto sousedky - Fiat Punto S (1993-99). Je to třídveřák s mně neznámým motorem, každopádně už asi 15 let se drží navzdory nulové údržbě, studeným startům pod plným plynem a jiným, značně necitlivým způsobům řízení statečně drží. Napjatě očekávám, který den se motor odebere na věčná loviště, nebo alespoň ona převodoka něco provede.

Jinak Passat b2 se taky překvapivě držel. Ikdyž na něm věčně bylo něco špatně, někde něco teklo, nestartoval, věčně prokousával výfuk atp., tak když už jel, nikdy se nezastavil. Vlastně něco podobného se dá říct i o B4.. když z chladící soustavy začala tryskat voda, zvládl ještě 27km bez chlazení (s jednou zastávkou na dolití vody)..jediné, co mu to ulehčovalo, byl déšť..

reagovat
ab
abc
13. dubna 2015, 12:11
0

Nejspolehlivější - Mitsubishi Space Star 1.6 16v. V současnosti nakrouceno cca 290k km a kromě spotřebáku za tu dobu nic vyjímečného. Pravda, už to trochu žere olej, ale jinak jezdí a jezdí.

Nejnespolehlivější - Octavia II 2.0TDi PD, výceméně všechny problémy, které leze u tohoto motru najít na netu.

reagovat
wlko
13. dubna 2015, 12:19
0

Spolahlivé bolo W123 a.k.a Piáno....to bolo jednoduché a nezničiteľné auto :) ale prvé E-čko W124 malo kopu inovácii ktoré sa však veľmi neosvedčili, kedysi som o ňom čítal článok v Autobilde a tam to bolo rozpísané takže neviem kde sa zobral ten mýtus že je to spoľahlivé auto :D

reagovat
ri
riprex
13. dubna 2015, 14:21
0

Naftová 164ka sice možná spolehlivá bude, ale s největší pravděpodobností ne. TDčkům rády praskaly samostatné hlavy a řeší to definitivně jen aftermarketové zakázkové a ty jsou pekelně drahé. Do dvacetiletého naftového pekáče by jen sadomasochista nasypal 80k za hlavy válců. Pokud 164ku s neprůstřelnou spolehlivostí, pak to musí být 2.0 TS. Tenhle motor je takřka nezničitelný. Rozvody má řešeny řetězem, vstřikování je jednoduchý motronic a všechno se to dá spravit součástkama z GESu, když by nejhůř. Nemaj problém najet milión. Busso je taky spolehlivé, ale rozvody každejch 80k, napínací kladky se dneska skoro nedaj sehnat, každejch 10 tisíc seřizovat ventilový vůle, což je neskutečnej voser... není to prostě tak blbuvzdorný. Samotná 164 jinak jako celek funguje dobře. Antikorozní ochrana je příkladná a jen absolutní hujdy jsou dneska zrezlý. Běžně je trápí koroze mostu zadní nápravy a úchytů zadních podélných ramen. Oboje je řešitelné bez drastických zásahů. Co se pověstné Italské elektroniky týče, tak u předfaceliftů zloběj po letech přepínače oken i posuvu sedadel, motorky klapek klimatizace a občas někde zaoxidovanej kontakt. Je to prostě už starý auto a vzhledem k počtu kusů, které zůstaly je škoda ty perspektivní ničit jako daily drivery.

Nicméně je tu modernější varianta. Nad všechna očekávání, po tom jaké kaše byly 156ky, ukázala 159, že tak marná nebude. Jasně... všechny benzíny bez výjimky stojej za hovno tím, že moc žerou a málo jedou. Motory JTS navíc tím, že se neuvěřitelně serou. Ale co se naftových JTDček týče, tak s rozumnou údržbou a odstraněním DPF (výrobce trubku místo DPF dodává) najezdí opravdu hodně. Sám mám kus, který najel 350 tisíc (z toho já 100) a na motor kromě rozvodů nikdo nesáhl. Samotná karoserie je postavená jako tank a podvozek taky celkem drží (cca 250 tisíc). Rozhodně to není staré piáno a je dost potenciálních průserů, které moderní common rail může mít, ale v rámci současných aut je těžké hledat něco odolnějšího. Za čtyři roky, co auto mám jsem kromě rozvodů, výměn oleje a přetěsnění posilovače řízení (od výroby je v něm agresivní kapalina, která žere těsnění) nemusel řešit nic.

reagovat
šmoula nešika
13. dubna 2015, 17:37
0

Asi tak.

164 dosti ubývají a získávají na ceně. Zbylo pár nafťáků a jinak nic moc. Ač to není tak dávno, co byla tajným tipem na laciný denní povoz. Ale je to z mého pohledu zajímavé, atraktivní auto a coby odolný youngtimer na projížďky by se mi jednoho dne pěkné té-esko tuze zamlouvalo. :-) Když budu chtít nutně starou Alfu a kupátko ze šedesátek již bude cenově v říši snů...

ri
riprex
13. dubna 2015, 20:40
0

S kamarádem máme QV 12V ročník 90. Bylo to dobré auto... než jsme ho začali renovovat :D

šmoula nešika
13. dubna 2015, 23:15
0

TS Super bych se nebál, staršího QV už jo...

Ro
Ronoath
13. dubna 2015, 14:27
0

Domnívám se, že opravdu jde o péči, jaká se vozu dostává. Zejména olej.

V mém případě - mám najeto přes 300000 na Citroenu Berlingo 1. generace po faceliftu - 1.6 16v - a bez potíží. Jen mě kdysi vylekal, když jsem ho přivezl, a po nastartování se rozsvítila "olejnička". Po dalších startech to bylo v pohodě, a od té doby se závada neobjevila.

Doma stále jezdí Punto II. generace - 1.2 8v - má aktuálně přes 300000 a kdysi mě nechalo ve štychu - nefungovalo palivové čerpadlo. Nějaký pitomý drátek, či co. Jinak dnes s ním jezdí bratr a začínají se objevovat drobnosti typu prasklé lanko k odjištění kapoty - asi to bude tím, že víc stojí než jezdí.

Největší průser auta, co bylo doma, byla Felicia - ročník 98.

reagovat
JS
JS
13. dubna 2015, 15:28
0

W123 nafta, W124 nafta. Sierra 2,3D. Všechno vždy dojelo, celkově W124 je dobře použitelná i dnes. Atmosférická nafta od Mercedesu je polonesmrtelná - avšak správnej olej po 10tis km!

reagovat
Ro
Rob
13. dubna 2015, 16:12
0

Escort pick up 1,8 d. Podle inetrnetových bájí mordor ve formě ztráty tlaků, prasklých vaček, rozvodů na sračky atp a ve skutečnosti má auto skoro půl mega. Na motoru se dělali jen rozvody, olej a jednou čerpadlo a furt jede. V zimě startuje, vodu nežere. Něco oleje už jo... ale až na rez nazastavitelný auto.

reagovat
petrklm
13. dubna 2015, 16:45
0

Mne v tomhle smyslu "dostala" jedničková benzínová Alhambra - koupil jsem jí jen proto, abych jí zachránil před šrotem, protože jsem si chtěl vyzkoušet, jaký ty SAGa vlastně jsou. Přestože se říká, že SAGo není auto, ale diagnoza, tak už jsme spolu objeli zeměkouli a na smrt to pořád nevypadá... škoda, protože jsem si vyhlídnul dvojkovýho Galaxy :-)

reagovat
Pa
Panda
13. dubna 2015, 17:30
0

Opel Vectra A 2.0i (C20NE), sedan. 360tkm+. Opel by teoreticky nemel moc fungovat a porad s necim otravovat, tohle byla totalni zanedbavana troska a fungovala. Je fakt, ze bylo potreba vyvarit zadni lemy. Dric ovsem neskutecny a jeste s nim byla odstehovana kompletni domacnost.

reagovat
G
G
13. dubna 2015, 17:33
0

W124 300 rv 1986 - v dobe prodeje 586t km a krome koroze vse fungovalo :)

reagovat
briza
13. dubna 2015, 20:40
0

Jak už jsem psal pod článkem o vraždách, tak nejspolehlivější je v rodině 2x Carina E. Jedná má skoro 800, druhá je mladice a má teprve 400. Jezdí to pořád. Za mě 1. Saab 9000 - turbína za desítku,jak dlouho to asi může vydržet? Jenže já 9000 vždycky chtěl a tehdy už to bylo k nesnesení,byť v té době nebylo moc peněz. Dostal jsem k němu náhradní kazetu a čekal kdy umře... No,neumřel. Natočil se mnou skoro 50tis. s naprosto základním servisem a teď slouží u kamaráda s tím,že jestli se ho někdy bude chtít zbavit, tak jedině u mě :) 2. Golf IV TDI-PD 74 kW - moje první nové auto. Je to 04, původně jsem měl složenou zálohu na MK5, která zrovna přicházela na trh, ale nakonec jsem usoudil, že je to auto nějak teplý a vzal 4, která se mi vždycky líbila. Ceníková cena atakující 7 na šestimístné cifře je dneska už dost úsměvná :) To auto se mi ale asi odvděčilo za to, že jsem po něm sáhl, když už všichni zapoměli a koukali na nového bráchu. Momentálně má natočeno 320tis., přičemž převodovka,vstřiky a turbo stále původní. Nehulí a mezi výměnami ani nežere olej. Výměny pouze spotřebák,dvouhmota odešla ve 220tis.,což mě taky překvapilo,čekal jsem jí o pár desítek tisíc dřív. Proběhla výměna za jednohmotu,spojka a přítlačák z VR6 a je vyřešeno na doživotí :) V plném nasazení vydržel 6 let, pak přišel jeho mastodontní bratr a měl jít z domu. Dal jsem inzerát, vyrazil s ním k prvnímu zájemci, který nebyl mobilní a tak jsem nabídl, že dojedu já za ním. Nedojel jsem. Cestou jsem nějak sumarizoval naše soužití, vzpomínal, čeho to auto bylo svědkem, co se mnou zažilo a uvědomil jsem si, že ho nechci prodat. Zavolal jsem zájemci, omluvil se, dojel domů a už nikdy k žádnému dalšímu nevyrazil. Mám ho pořád, moc už nejezdí a spíš odpočívá, ale když už na něj přijde řada, nikdy nezklame a cestou domů si většinou dáme ještě nějakou projížďku "jen tak" . S dehtovým, koncernovým spotřebákem, který ničím nevyčnívá a u nikoho nevzbuzuje emoce. Zvláštní...

reagovat
ch
chev
14. dubna 2015, 01:28
0

Že já Tě znám z vw-clubu? :-D

briza
14. dubna 2015, 10:16
0

Nevylučuju nic, jednu dobu jsem tam byl celkem hodně aktivní :)

Ch
Chizz
13. dubna 2015, 21:38
0

Renault megane 99, 1.4 16v. 130 tis doposud bez jedine poruchy (auto je od koupi v rodine). Samozrejme se menilo mnoho spotrebnich veci (brzdy, silentbloky, manzety, loziska) a trochu bojuju se rzi. Dojelo se ale vzdy.

reagovat
:D
:D
14. dubna 2015, 07:17
0

Mondeo TDCi Mk II (III), prostě to hranaté, r.v. 2004. Koupeno v roce 2008 s tachometrovými 120000, momentálně má 260000 a kromě čidla vačky jen spotřebák. Turbo, vstřiky, dvouhmota (ta už ale bude chtít) vše původní. Jen pravidelné výměny oleje, neprasení za studena a dochlazování turba po prasení na dálnici. A taky už začínají kvést lemy, ale vzhledem k tomu, že to jezdí v Jeseníkách, kde se solí snad šest měsíců v roce a taky že to auto nepoznalo garáž, to není zase až tak špatný, vzhledem k tomu, jakou pověst to auto má.

reagovat
Pi
Pivrnec911
14. dubna 2015, 23:27
0

Ciao!!!! Asi budu za blázna... Ale moje nejspolehlivější auto je 156 2.0TS se Sport paketem... Motor do dneška najetoi cca 360tis,ale už 2roky nefunguje tacháč,kupované se 110tis.km minulej rok odjela skoro celej Mogl driving cup... To auto mě nechalo jen 2x... Ruplej drazkovej remen a po druhý .... Už ani nevím:-). Auto mám dodnes... Sice nemá podlahu,ale motor kurva ten motor!!!! Jede jak pila!!! Podvozek ostrej jak břitva... Miluju ho.. V srpnu končí technická,schovám ho do rohu stofoly a třeba jednou... Dále zafira... 1.6:-). Koupené jako podpálené,po 8t.km opět:-). Dám jinej motor... 156 3.2GTA.. moje láska... Káždé jaro repas převodovky,letos bude konečně Q2 už se na tom maká... Netušil sem že tohle auto za 2roky hravě na servisu překona původní kupní cenu během 15tkm:-). AR 75TS.. Motor Po GO... Postupně odcházejí díly 27let staré.. říkám ji továrna na práci,ale zaslouží si to.. Borci ten grip!!!! Sorry nechal sem se unést... Trochu ze života obyčejného magora...

reagovat
mi
michal
16. dubna 2015, 08:46
0

Jsem zvědavý, jestli se bude podobná debata za 10-15let ubírat stejným směrem jako tato: Tady jasně vítězí jednoduché benzínové motory bez všech těch ekosraček (EGR, DPF atd atd). Z čehož mám upřímnou radost :-)

reagovat
bobo23
17. dubna 2015, 22:05
0

Za mě asi Fáčko r.v. 93, 50 kw stříkačka. Tři roky denního provozu jen se základní údržbou až nakonec umřelo na korozi. A taky naftová Felina, která dlouho sloužila různým individuím jako služebák, ale pořád drží.

reagovat
Ka
Karel, Roudnice n/L
05. května 2016, 15:53
0

Nejspolehlivější - 1999 Grand Voyager 2.5TD najel u nás 420.000km bez sebemenšího problému.
Dále 1998 Peugeot Boxer -- najel u nás 1.200.000 km s původním turbem, bez generálky motoru, a jezdí dodnes.
Obě tato auta byla námi kupována jako zcela nová. Je to prostě o tom, jak se k tomu majitelé chovají.

Nejhorší - Laguna K56 1.6i - neustálé problémy nevysvětlitelného původu. Kupováno ale levně ze třetí ruky, to se pak lze asi těžko divit.

reagovat
Ka
Karel, Roudnice n/L
05. května 2016, 15:54
0

---doplnění --- Ten BOXER byl taky 2.5 diesel

sp
speleo
08. září 2016, 12:13
0

Zatím nejspolehlivější je současný Ford Focus, ale v podstatě každé auto, co jsem dlouhodoběji jezdil, bylo zpočátku spolehlivé. Předchůdce - Ford Escort - prvních pět let kromě výměny spotřebáku (olej, filtry) nepotřeboval vůbec nic a jezdil jak drak. Až potom se to zvrtlo a zahučelo v něm mnoho desítek tisíc. To samý jeho předchůdce, Škodovka 120L. Sice tam nebylo nic fatálního za závadu, ale bohužel furt něco a samé drobnosti. To auto nevydrželo 14 dní stát, aniž by se samo nerozbilo. Pokaždý jsem ho našel stát v loužičce něčeho - chladící kapaliny, oleje, brzdovky, atd.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem