načítám data...

Autíčkář na lovu: Trýznivé potěšení

Včera jsme se ptali na vaše nespolehlivá auta a dnes bychom chtěli nějaká kupovat! Nezbláznili jsme se? Samozřejmě, že ano. Jenomže u některých aut dokáže jejich kouzlo přebít i zvěsti o děsivé nespolehlivosti.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nespolehlivá auta? Zbláznili jsme se? Nejspíš ano, dnešní výběr totiž zahrnuje auta, která bychom doopravdy chtěli i přes jejich auru nespolehlivosti, která je tak velká, že slabší povahy při zmínce o nich omdlévají a matky zakrývají dětem uši, aby ten název nikdy neslyšely. Tak se pojďte podívat!

Jaguar XJ6 

Začínat tento díl Autíčkáře na lovu zrovna Jaguarem může vypadat trochu jako klišé. Ale co jiného by mělo ztělesňovat auto, které budete střídavě milovat a nenávidět? Když Jaguar v osmdesátých letech nahradil stárnoucí XJ první generace (tou dobou už v podruhé faceliftované podobě, zvané Series III) novým modelem, interně označovaným XJ40, měl to být celosvětový trhák a Jaguar se tak měl posunout do moderní doby. Sportovní sedan, který za téměř dvě desítky let na trhu už poněkud zastaral a stal se spíše symbolem auta pro usedlé gentlemany, dostal štíhlejší tvary a supermoderní techniku. Podvozek teď kladl o něco menší důraz na komfort a větší na sportovnost. A tradiční budíky Smith's nahradila elektronická (v některých verzích i digitální) palubka, která byla jedním z důvodů, proč bylo v XJ40 několik kilometrů kabeláže. Britské kabeláže. Už chápete, kam to směřuje? Po převzetí Jaguaru Fordem na začátku 90. let se z inovativní, ale průšvihové XJ40 vyvinula skvělá X300 a ještě lepší a spolehlivější osmiválcová XJ308. Ale to už je jiný příběh. Dnes tu máme XJ40, jejíž lak má jeden odstín šedi – a těch zbývajících 49 zažijete při servisování. Inzerát najdete tady.

-BobAsh-

Mercedes S55 AMG

Druhé auto už takové klišé nebude. Vlastně možná naopak – od velkého Mercedesu by člověk tradičně čekal, že bude věčný a téměř nezničitelný. Zvláště pokud jde o špičkovou verzi S-klasse, tedy nejlepšího auta své doby. Narozdíl od "překonstruovaného" Mamuta alias W140 však byla o generaci novější W220 úplně jiným autem. Byla nejen modernější a štíhlejší, bez nabubřelosti svého předchůdce, ale také brala v úvahu fakt, že auta se musejí prodávat a finance nejsou neomezené. Takže se na ní občas trochu šetřilo. A občas i trochu víc, než by bylo zdrávo. Což může být u auta nacpaného elektronikou a postaveného na vzduchovém podvozku problém. Když k tomu potom jako bonus přidáte kompresorem přeplňovaný motor od AMG, máte o zábavu postaráno. Nejenže je tahle věc děsivě složitá, ale ještě navíc budou všechny pro AMG specifické díly mnohem dražší, než ty "obyčejné". A to už servis standardního eska není zrovna láce. Na druhou stranu, dostanete nejlepší auto své doby – a tím pádem zatraceně dobré auto i dnes. A to za sotva dvacetinu původní ceny. Jestli máte odvahu, tady je inzerát!

-BobAsh-

Maserati 3200 GT 

Maserati mělo už v dobách Biturba pověst auta s jasnou jízdenkou do pekel servisu. Kvalita se časem zvyšovala, ale pověst nespolehlivého auta zůstavala skoro až do dnešních dní. Zrovna 3200GT k notoricky známé náročnosti na servis přidává i jízdní vlastnosti, které si díky masivnímu turboefektu nezadají s Porsche 930 Turbo. Ale koho to zajímá? Podívejte se na ty křivky! Poslechněte si ten osmiválec! Vzbuzuje tak silné emoce, že bych mu odpustil i kdyby mě nechalo uprostřed pouště. O design se postaral Italdesign Giugiaro a je to vidět. Předek je dnes už možná trochu nudný, ale viděli jste ty boční linie? Ta uzoučká zadní světla? Proti tomu jsou všechna předchozí Maserati naprosto nudné krabice. Pod kapotou je osmiválec známý z Quattroporte Evoluzione, který má 3,2 litru, dvě turba a 370 koní. Pokud vás to přesvědčilo a svrbí vás peníze v kapse i přes to, že si budete dlouhé noci nadávat, pak je na místě si své nové trápení koupit zde.

-Fernie-

Renault Avantime

Když jsem poprvé viděl Avantime na fotkách, pomyslel jsem si něco o perverzních francouzských designérech, kteří by z Espace nejraději měli cosi jako coupé a proto ho namixovali s Meganem. A po prvním setkání se můj názor o pervezních designérech nezměnil, ale zjistil jsem, že je to tak strašlivě strašlivé, až se mi to vlastně líbí. Má to svoje důvody. Je to sice pořád auto velikosti MPV, ale zároveň je to coupé, které postrádá B-sloupky a naživo působí tak, že závidíte tomu člověku, co se v práci mohl sjet skoro do bezvědomí a to, co přitom vytvořil, mělo u šéfů úspěch. Pod kapotou tohoto šedočerného kousku se skrývá největší dostupný motor, tedy vidlicový šestiválec o objemu tří litrů, který kromě relativně slušné dynamiky zajišťuje to, že jakákoliv práce pod kapotou bude místo automechanika úkolem spíše pro gynekologa. A jeho francouzskost zajišťuje to, že ke gynekologovi budete muset často. Ale pokud jste tak trochu exhibicionista, tak se vám při jízdě z a do servisu dostane pocitu, že jezdíte ve výkladní skříni. A to za to stojí, ne? Vaše výkladní skříň je na prodej tady.

-Fernie-

Lancia Thesis

Auto, které se mělo postavit Mercedesu třídy E a Audi A6. Design Lancie Thesis je tak trochu extravagantní, také tak trochu retro, ale rozhodně je to auto, které nepřehlédnete. Lancia se doopravdy snažila, aby s Thesis uspěla, proto se jí dostalo nezvyklé pozornosti, jako je její vlastní platforma. Snaze neunikl ani interiér, ale nic z toho ji nezachránilo a výroba byla ukončena v roce 2009 po pouhých šestnácti tisících vyrobených kusů. Inu, pověst o spolehlivosti Lancií udělala své (a svou roli asi sehrál i výraz vystrašeného, mentálně zaostalého psa, pozn. BobAsh), i když zrovna Thesis bude pravděpodobně úplně nejspolehlivější auto z dnešního výběru. A s pětiválcem o objemu 2,4 litru a šestistupňovým manuálem půjde i o velice příjemné svezení. V černé barvě hezky vyniknou extrémně úzká zadní světla a přecní chromovaná maska a v kombinaci s nádherným hnědým interiérem je výsledek vážně působivý a kouzelně italský. Kdybychom chtěli auto s aurou nespolehlivosti, tohle by byla volba rozumu. Inzerát je tady.

-Fernie-

Cadillac SLS

Reprezentativní amerika, která trpí pověstí ještě horší než Chrysler LHS? Tady je! Základem všeho zla všech problémů je obvykle osmiválec Northstar. Ten je oproti běžnému osmiválci Chevrolet mnohem složitější a také vyžaduje pravidelnou údržbu a pečlivého majitele, který do něj bude lít správný olej a často kontrolovat, jestli někam nemizí a je ho dostatek. Ovšem existuje i opačný extrém, kdy s motorem nejsou naprosto žádné problémy, ale vše okolo má sklony zlobit. Což je problém, protože na opravy budete potřebovat stejného gynekologa jako na Avantime (Kamarádovi jednou do motoru zapadl ořech z goly a už ho nikdy neviděl. Dolů nepropadl. pozn. BobAsh). Ale pokud máte štěstí a dáte Cadillacu šanci a péči, pak se z SLS stane velice příjemné vozidlo, které si vás získá podmanivým zvukem a přijemnými jízdními vlastnostmi. Konkrétní kousek vypadá doopravdy hezky a zejména jeho interiér doslova láká si sednout a poslouchat pobublávající osmiválec. Kde ho koupit? Kde jinde než na bazaru amerik!

-Fernie-

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
24. března 2015, 16:40
0

Já chci ten avantime, moc, moc...prosim... :)

reagovat
BobAsh
25. března 2015, 00:44
0

Si ho kup... a potom budeš zase moc, moc prosit, ať tě ho někdo zbaví :)

JP
24. března 2015, 16:57
0

Představa člověka co jde pro S55 AMG na Libeňskej ostrov (úplně ideálně ještě s penězma z Providentu) ve mě vyvolává těžko popsatelné pocity. Chvíli jsem přemýšlel k čemu bych to přirovnal, ale nic srovnatelně sebedestruktivního mě nenapadlo :D

reagovat
briza
24. března 2015, 23:49
0

To přirovnání by tu bylo aneb libovolný recept od Vladimíra Švestky :)

Spooker
24. března 2015, 16:59
0

Pokud vim, tak u Northstaru není zásadní problém s olejem, ale s coolantem...zaprvé se musí bedlivě hlídat jeho hladina a zadruhé se tam nesmí lejt běžnej coolant protože křemičitany v něm vyloženě žerou ten hliníkovej motor zevnitř, a taky se samozřejmě nesmí mísit s původní náplní "dex-cool". A jak máš vědět, kdo tam co lil, když si to koupíš... :/

reagovat
Či
Čiky
24. března 2015, 17:09
0

milujem tieto uchylne clanky :D

reagovat
mq
mq
24. března 2015, 17:21
0

:D mi jednou zapadl do motoru vstřikovač a taky už jsem ho neviděl. A to jsem tam jezdil po parkovišti na dva válce, abych ho vyklepal, dost dlouho :D

reagovat
bi
bitner
25. března 2015, 11:00
0

Bral bych to Maserati a predelal ho na LPG.

reagovat
Be
Beaumont
30. března 2015, 21:45
0

Je to dost neuvěřitelné, ale fakt jsem jednou na autosalonu ve Frankfurtu viděl Mase - byť novější 4200 s atmo motorem Ferrari - s domontovaným LPG. A hned vedle stál Mercedes s V12 a taky s LPG.

Je
Jeremy
25. března 2015, 11:51
0

přesně tak! ten bazáč v Libni je strašidelný místo, dřív jsem to měl kousek od svýho bydliště, tak jsem se tam chodil ze zvědavosti občas podívat a bylo to vpravdě děsivý: extrémně nízký ceny, hlavně starý odrbaný Fordy a Škodovky, pokaždý jsem tam narazil na jiný prodejce a ty nejdražší položky v nabídce uvedený na netu nebyly na place, ale v případě zájmu je asi přivezli odněkud, kde se celý místo nedostává pravidelně 2 metry pod hladinu Vltavy

každopádně při sestavování podobnýho seznamu hraje určitě roli i místo, kde lze danou vraždu zakoupit, takže u mě máte body i za toto

a nebyl tady nedávno na webu taky link na tu M5 co maj v Libni v aktuální nabídce?

reagovat
Daniel Borský
25. března 2015, 13:42
0

Moc hezka nabidka, obzvlast to S55 z Libne je fantasticka nabidka. :D a dovolim si trochu rozsirit vyber o dalsi zajimave kousky podobneho razeni: http://www.sauto.cz/osobni/detail/maserati/quattroporte/16143270?goFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/15927808?goFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-8/16198927?goFrom=list

reagovat
BobAsh
25. března 2015, 14:40
0

Ovšem ten Čtyřdveřák je velmi kvalitní finanční sebevražda. Tomu možná dokonce věnujeme speciálního bazarovýho snílka :))

Pe
Petrando
25. března 2015, 20:01
0

V tom bazaru v Libni jsem se byl podívat tak tři roky zpátky na stříbrnou NA Miatu 1.8. Neuvěřitelný místo. Plesnivá prohulená zahradní bouda místo kanceláře, čtyři dvoumetrový plešatý hovada a hromada aut, ze kterejch všechny vypadaly jako totální vraždy. Čistě ze zvědavosti jsem si řekl o klíče od Miaty. Vevnitř to smrdělo plísní a okýnka byly zamlžený. Po otočení klíčkem se ani nerozsvítily budíky, natož že by škytnul startér: "To není možný, včera jsme s ní byli na ukázce zákazníkovi" Tak jsem tam asi minutu stál, jestli se bude něco dít. Nikdo nic, tak jsem jim dal klíče na stůl a šel. Docela by bylo fajn, kdyby se někdo na to Sko zašel podívat, ale někdo s hodně hodně silným žaludkem..:)

reagovat
C7
C70C
30. března 2015, 14:21
0

Asi se pletu, ale nebylo to maserati V8 až v po-FL verzi 4200 s těma hnusnýma zadníma světlama? 3200 byla snad jen V6, ne?

reagovat
C7
C70C
30. března 2015, 14:25
0

beru zpět, Autíčkář mně vyvedl z celoživotního omylu.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem