logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu: Sporťáky pro všechny

Chtěli byste strávit léto za volantem sporťáku? A že pořád ještě žádný nemáte? Rychle sem, něco vám najdeme!

Sportovní automobily má každý rád. A pokud ne vyloženě rád, většina lidí se za nimi stejně otočí, protože se často jedná o auto buď neobvyklého vzezření, vyluzující zvuky odlišné od automobilového průměru, nebo auto velmi rychlé.

O vhodností slova ‚sportovní‘ ve spojení s automobilem bychom asi mohli trochu pochybovat. Řeknete-li přede mnou, že provozujete rádi ten či onen sport, obvykle si představím něco v tom smyslu, že si oblečete pestrý elastický trikot, provedete náležitý strečink a vybaveni dostatečnou zásobou iontového nápoje, iPodem se sluchátky a zapnutou aplikací na tracking vyrazíte provozovat sport. A ve většině případů budu mít pravdu. Budete zpocení, udýchaní, budete mít růžový obličej, budete smrdět potem. A jestli jste nadšení sportovci, i vaše fotky z dovolené budou vypadat stejně, protože na té dovolené stejně provozujete nějaký sport. Samozřejmě příznivci střelby na asfaltové holuby nebo zápasníkovi bych tuto teorii moc nevnucoval, ale to až jindy.

Sportovní auto však není oblečené do elastického trikotu a potem nesmrdí. A většinu času stejně prožije na běžných silnicích v běžném, možná trochu svižnějším tempu. Ale o to nejde, protože sportovní auta jsou krásná. Mají je rády děti i staří lidé (jen nesmí být moc hlučná). My je také máme rádi a proto se s námi podívejte na výběr sporťáků, které se urodily v inzerci a které mohou být při troše snahy, některé tedy při větší troše, vaším společníkem nejen na toto léto.

 

Toyota MR2 1986 (AW11)

Hranatá Toyota boří mýty o tom, že sportovní auto musí být drahé. Možná bylo, kdysi dávno. Dnes tomu tak není a tak si můžete MR2 užívat za cenu jedné průměrné Miaty NB. Odpovědí totiž nemusí být pokaždé Miata a navíc se jich začalo objevovat všude trochu moc. Se 115 koni a hmotností okolo tuny jim navíc budete ve většině případů stačit. Jenom si nezapomeňte opatřit slušné pneumatiky, pak vás nemusí tolik trápit obávaná zákeřnost AW11 daná umístěním motoru uprostřed. Já bych ji bral už jen kvůli tomu interiéru. Inzerát naleznete zde.

Honda Integra Type R 2001

Toto je rozhodně okruhářův favorit naší dnešní nabídky. Protože čtete Autíčkáře, dovolím si předpokládat, že představovat ITR je úsilí vpravdě zbytečné. Asi si ale říkáte, jak je možné, že ITR může být vaše za necelého čtvrt milionu? Inu, těžko soudit, vážným zájemcům poví více prohlídka auta na místě. Snad jen ty zkrácené pružiny a nestandardní sání jsou pihami na kráse jinak údajně sériového auta. Něco mi říká, že Integru Type R chcete mít sériovou. Přece jen, není to Civic, může mít investiční potenciál a ještě s ní zdeptáte kdekoho silnějšího.

Mazda MX-5 2011 (NCFL)

Konečně to začíná vypadat, že s příchodem ND se NC a NCFL postupně zbaví svých přemrštěných cenovek, což se mělo stát už dávno. Jistě, něktěří si svá NC jistě rádi ponechají, například kvůli většímu prostoru nebo takové prkotině jako je přihrádka před spolujezdcem, kterou ND jako první MX-5 nemá. Kampak sakra dáte gel na vlasy a fén? Pokud sháníte MX-5, se kterou hodláte jezdit často, troufám si říct, že  tohle je ta nejlepší. Jednak je za relativně rozumnou cenu. Za druhé, je to dvoulitr, takže má poměrně dost výkonu a hlavně samosvor. Třetím důvodem může být dnes už docela zastarávající nabídka NA a NB. Z jedněch se navíc stávají naleštěné krasavice, které se podívají ven jen o víkendech, když je hezky, druhé jsou staré, shnilé na prach a zbastlené. Takže jsem si třemi argumenty potvrdil, že NCFL s dvoulitrem je na každodenní ježdění nejlepší. Co si budeme nalhávat, pokud s MX-5 chcete závodit, tohoto kousku by asi byla škoda. Jen ta kola, jen ta kola…

Tyto dvě americké plastové krásky prostě patří k sobě. Někdo se jim může smát, že jsou plastové nebo že mají listovou pružinu na zadní nápravě, případně vypouštět moudra o tom, kterak americká auta přece neumějí zatáčet, ale to by musel být blázen. 

Chevrolet Corvette 1991 (C4)

C4 byla v době emisemi seškrcených motorů bez elektronického řízení stavěna hlavně s ohledem na ovladatelnost a aerodynamiku, nic jiného totiž američanům nezbývalo, drtivé výkony se prostě nekonaly. Inzerovaný kousek má manuál, což je dobře, a údajně 382 koní, což je zvláštní. To by totiž musela být ZR-1, a bylo by mi divné, kdyby se o tom prodávající nezmínil. Jak jsem byl poučen, standardně se jedná o targu, takže nebudete ochuzeni o slunce nad hlavou, vítr ve vlasech a samozřejmě osmiválcový rachot.

Chevrolet Corvette Z06 2007 (C6)

Corvette C6  je pak ještě výkonnější a ještě plastovější. Taky se jednalo o první Corvette bez vyklápěcích světel a motor v model Z06 byl se sedmi litry objemu byl motor LT7 největším smallblockem, který Chevrolet vyrobil. 505 koní také stačilo na to, aby se stal nejsilnějším atmosfericky plněným motorem od GM. Pro zajímavost, na stovce je za 3,6 vteřin a ověřená maximálka činí až 348 km/h.

Corvetty jsem obdivoval odjakživa, ale můžeme je oficiálně vyhlásit za nejlepší auto s hnusným volantem na světě. Mezigeneračně.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
martingren
22. 5. 2016, 07:31

Super clanek! Ted mi padla do oka Alfa Romeo GTV Spider? Co mi na to autickari reknete? Rozpadne se mi to jeste nez s tim dojedu domu? :)

0
M P
22. 5. 2016, 08:10

Díky! Já myslím že v případě zájmu o GTV bude většina redakce nadšeně přikyvovat, a zejména doporučovat šestiválec Busso. Já vím o Alfách celkem prd no, tak neporadím. Myslím ale, že o ní bylo napsáno docela dost i u nás.

0 reagovat
Nezn.uživatel
22. 5. 2016, 08:35

Ta Integra vypada moc pekne. To je velka rarita takovy auto vubec potkat.
K tem Corvettam. Ta C4 rozhodne uz na prvni pohled neni ZR-1, ale standardni Vette, takze pod kapotou bude motor L-98, ktery mel ve svem poslednim roce, tj. 1991, vykon 250HP. Tech 380HP je hloupost, pokud majitel neudelal nejake zasadni upravy a to by se o nich nejspis zminil. Jen tak mimochodem, elektronicky rizene byly vsechny motory v C4 a targu mely taky vsechny coupe. Ta poznamka k motorum se tyka C3. A zase tak zoufale slabe ty C4 taky nebyly. Rocnik 91 zrychloval 0-100 za 5,6sec. a Vmax. byla 250km/h. To mi nepripada tragicky ani na dnesni dobu, natoz pred 25 lety, kdy byl u nas vykrikem techniky Favorit. K te C6, motor mel oznaceni LS7, nikoliv LT7.

0
M P
22. 5. 2016, 09:20

Já jsem tam napsal LT7? Tak to jsem kokot. Hlavně, že je to na tom motoru i napsáno :D dík,opravím

0
M P
22. 5. 2016, 09:35

Jinak jasně, to auto nebude slabé při porovnání s Favoritem, ale zase buďme soudní a nesrovnávejme Favorit s Corvette. Poznámka o chybějícím elektronickém řízení se vztahuje na vývoj, kdy fakticky elektronický motor management byl ještě v plenkách. Tuším, že zrovna u GM s tím experimentovali koncem 70.let. Když teda nebudeme počítat Focke Wulf FW190 V5, který měl bohatost směsi, boost, zapalování a úhel vrtule řízený elektronicky.

Každopádně díky za postřehy, věděl jsem, že se s Corvette pouštím na tenký led:D

0
Nezn.uživatel
22. 5. 2016, 11:00

Technika byla samozrejme poplatna svoji dobe, ale treba elektronicke vstrikovani misto karburatoru mely uz posledni C3 v roce 1982. C4 mela elektroniku od Bosche, manualni sestikvalt od ZF jehoz ulitbou vuci emisnim predpisum byl tzv. Skip Shift, coz znamena, ze ze pri malem vytoceni jednicky pri rozjezdu nesla zaradit 2 a 3, ale rovnou ctyrka a mezi kontrolkama se objevil napis Skip Shift (tahle vec mne obcas pekne stve, ale ma to i C5), tlumice Bilstein, ktere mely od roku 1990 elektronicke nastavovani tuhosti pomoci otocneho knofliku vedle radicky za priplatek, od roku 84 prisviceni do zatacek, atd. A treba ta zminovana ZR-1 mela rozvody DOHC s vypinanim dvou ventilu na valec, coz se delo specialnim klickem na pristrojovce. Ve standardnim modu mela 250HP, po otoceni klicku na full se aktivovaly vsechny ventily a auto melo 375HP. V roce 1990. V letech 93-95 byl ten vykon 405HP. Nemyslim si, ze byla technicky zastarala oproti konkurenci a vykonove taky ne. Kdyz srovnas parametry treba soudobe 911, tak zjistis, ze jsou dost podobne. Srovnani s Favoritem jsem myslel po technicke strance. Ne vykonove.
P.S. Nerekl bych tenky led, ale neslo prehlednout, ze tech par vet u te C4 je jen preklad z anglicke wikipedie. ;-)

0
Nezn.uživatel
22. 5. 2016, 11:10

Z dnesniho pohledu je ale C4 samozrejme starej kram a neni moc racionalnich duvodu, proc si takovy auto koupit. Jede to sice slusne, se silnejsima motorama je to porad pekna divocina, ale jizdni vlastnosti, i kdyz nejsou vubec spatny, jsou poplatny svoji dobe a provozni naklady a naklady na servis jsou zase pro zmenu poplatny znacce Corvette, takze o jeden - dva rády vyssi, nez nejaky "normalnejsi" sportovni auto, nejen z tehdejsi, ale i z dnesni doby.

0
M P
22. 5. 2016, 11:34

Ten SkipShift je údajně i u C6. Jinak Corvette byla vždycky nositelem nějakých nových technologií a u supersportu to dává smysl. Třeba HUD, nebo právě ta kompozitová listová pružina na zadní nápravě. Takže pro spoustu lidí je to tupé americké kladivo, i když ve skutečnosti je to auto plné moderních technologií.
Mně se C4 líbí, nehledě na to, jestli je to starý krám nebo ne. Ale musím říct, že když už, tak předfaceliftový model, protože vypadá víc 'osmdesátkově'. A stejně nejvíc se mi líbí C5.

0
Nezn.uživatel
22. 5. 2016, 12:09

Od C4 jsou ty kompozitovy listovy pera i na predni naprave. Spousta lidi to kritizuje, v domneni, ze to ma podvozek jak Avie, ale je to samozrejme jinak. Mne uz to ani neprijde divny. Je to proste trosku odlisna konstrukce podvozku, ale kupodivu funguje vyborne. Ja mel C4 jako svy prvni auto snu v puberte. V ty dobe to bylo novy auto a ve srovnani s tim, co tu tenkrat jezdilo, to bylo vzhledove neuveritelny ufo. Dneska se mi libi asi ze vsech 7 generaci nejmin, ale musim uznat, ze porad ma neco do sebe. Otoci se za mnou uplne kazdej, navic je to rozumnej kompromis mezi Corvettou veteranem a normalnim modernim modelem. Vykony jsou porad dech berouci, jizdni vlastnosti nejsou vubec spatny a spotreba oproti veteranum krasna. Vcera jsem jel do Jaromere na sraz kabrioletu. Na pohodu, sundana strecha, na dalnici 130km/h na tempomat, motor tocil 1900ot. a na konci dalnice jsem mel prumernou spotrebu 8,1L. A to i presto, ze jsem se chvili honil s Tuaregem. Ve 195km/h uz jsem vymeknul, protoze jsem myslel, ze mi vitr utrhne hlavu. :-D
Ja mam rad moderni auta se vsema tema digitalnima kravinama a displejema, takze mne by se nejvic libila C7. Spokojil bych se i s C6, ale u obou techhle modelu uz jsou hlavne ceny dilu astronomicky. Tam clovek nemuze kalkulovat jen sporizovaci cenou. :-(

0
BobAsh
22. 5. 2016, 17:56

Já jsem asi divnej, ale začíná se mi pozvolna C4 líbit nejvíc ze všech Vette nejvíc.

A ad ty výkony - ono je u C4 dost zásadní rozdíl, jestli se budeme bavit o LT1 z konce výroby s 300k, případně dokonce hi-tech ZR1 s motorem od Lotusu a 375k, nebo o některý z prvních, který měly tuším dokonce ještě crossfire vstřikování nebo nějakou takovou hrůzu. '84 Corvette je sice furt rychlejší než Favorit, ale než Fabia 1.2 TSI už bohužel ne...

0
Nezn.uživatel
22. 5. 2016, 19:29

Tak to jsi opravdu divnej, jestli se ti nejvic libi ta nejhnusnejsi Corvette. :-D
V roce 1984 tam opravdu byl jeste ten Crossfire s 205HP, ale vydrzel nastesti jen prvni rok a pak uz nastoupil L98, kterej mel na zacatku 230HP a do roku 1991 250HP, coz znamenalo zrychleni z 0-100 v rozmezi od tusim 6,7sec. do 5,6sec., co mne fakt nepripada vubec spatny u 25-30 let starych supliku. Nemyslim si, ze by na tom byla tehdejsi 911 nejak vyrazne lip. Samozrejme, ze LT1 s 300HP, dodavana od roku 92 jako standard, uz byla o necem jinym a to nemluvim o LT4 v Grand Sportu, LT5 v ZR-1 nebo treba o verzi Callaway twin turbo. Jenze ty uz byly a porad jsou i cenove nekde jinde. Nevim, mozna mam zkreslenej uhel pohledu, ale pripada mi, ze ani na dnesni dobu ty vykony nejsou vubec spatny. Krome toho Crossfiru jely minimalne 240km/h vsechny.

0
Redguy
22. 5. 2016, 20:16

Vojta> Ses divnej, C4 je obluda, vypada jak KITT :))

0
PeterLuk
5. 6. 2016, 12:28

Nie niesi, mne sa tiež C4 páči a to veľmi. Som "Corvettofil" a mám rád všetky Corvetty, a C4 je také typické americké športové auto z 80. rokov. Tá úzka predná maska so svetlami, profil, zadné svetlá, má to niečo do seba. ;)

0 reagovat
Aleš
23. 5. 2016, 13:47

Může mi někdo vysvětlit co je na těhle Rufech tak levného,protože já to nechápu. Mít dostatek peněz tak si alespoň jednoho z nich koupím(a to jsem člověk,který 911 moc nemusí)
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Ruf-997-Carrera-S-Cabriolet-RK38/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:125__/pg:vipcar/216876573.html
A
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Ruf-Andere/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:125__/pg:vipcar/226313428.html
A teď pro změnu trošičku slevím s cenou,aby to bylo i pro autíčkáře dostupné
Mě zaujal z těch levnějších třeba tenhle Boxster
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Porsche-Boxster-2.5i/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:20100_16_/pg:vipcar/226792908.html
Doufám že odkazy budou fungovat

0
Adam
23. 5. 2016, 15:59

Co je na nich levnýho? 997 carreru s v originálu seženeš za půlku a to to má stejnej výkon a ty designový úpravy sou podle mě spíš do mínusu ;)

0
M P
23. 5. 2016, 16:17

Souhlas. To, že je to RUF, pokud se zrovna nejedná o CTR, tak v mých očích hodnotu spíš snižuje.

0
Aleš
23. 5. 2016, 19:33

No uznávám že tohle asi nebylo zas tak levný. Ale zas ten Ruf Carrera S 997 má vyšší výkon než Carrera 2S ze které vychází o pomalu 100hp a originál 997 Carrera 2S Cabriolet je levnější(teda pokud beru ty nejlevnější kusy v nabídce) jsou jenom o asi půl míče,a navíc jsou slabší. A pokud jsem to pochopil dobře ten Ruf Cayman je Edition 1(limitovaná edice),takže u to ho bych tu cenu pochopil ,a co se týče ceny tý 997 tam mi fakt že je to Ruf cenu spíše zvyšuje. V mých očí fakt že nějaké Porsche je Ruf hodnotu zvyšuje i když nejde o CTR. Ruf je v mých očích výš než třeba Techart.

0 reagovat
Radek
27. 5. 2016, 18:11

nevidel nekdo tu MR2 ? je me divny, ze je naprodej takovou dobu a nikdo ji nevzal .... nebo ze by realita byla jina ?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte