načítám data...

Auta, která bychom chtěli, ale u nás je nekoupíte

Žít v EU má svoje výhody. Třeba možnost legálně dovézt a přihlásit téměř jakékoliv současné auto. Přesto jsou ale nové vozy, jejichž import je buď přímo nemožný, nebo přinejmenším velmi nepraktický. A u některých nás to velmi mrzí.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když pravidelně čteme články našich amerických kolegů o všech těch autech, která si nemohou legálně dovézt a přihlásit, případně hrozivé historky o vládních agentech zabavující kontraband Nissanů Skyline nebo Land Roverů Defender, můžeme se jen potutelně usmívat. U nás totiž můžeme legálně přivézt a přihlásit skoro cokoliv. Něco jde snadno (když se to prodávalo v EU), něco o trochu hůř (když se to prodávalo nové v Americe), něco ještě hůř (když se to prodávalo nové v Japonsku) a něco vyžaduje všelijaké psí kusy. Nakonec ale přihlásíte skoro všechno. 

Pořád ale existují auta, u kterých je import buď úplně nemožný, nebo přinejmenším tak komplikovaný, že to nakonec každého odradí. A nebo by je bylo možné přivézt bez problémů, ale nikomu se do toho nechce a my máme stejně smůlu. Tady je desítka aut, která nám na evropském trhu chybí nejvíc…

Chevrolet SS 

Tenhle sedan, který na první pohled vypadá jako nějaká ostřejší verze nudného Malibu, nás bere fakt hodně. Ve skutečnosti je to totiž australský Holden Commodore v jedné z nejostřejších verzí, s osmiválcem o objemu 6,2 litru a výkonu 415 koní. A co je ještě lepší, můžete ho mít se skvělými magnetickými tlumiči a hlavně s manuální převodovkou. Tato kombinace prý ze všeho nejvíc připomíná staré BMW M5 (E39). Pokud chcete auto – s výjimkou zvuku – téměř dokonale nenápadné, které přitom bude schopné pálit gumy na požádání a dělat všechny ty zábavné věci, které na muscle cars milujeme, není co řešit. Kde je problém? Vlastně nikde. Legálnímu importu Chevroletů SS do Evropy nic nebrání a určitě se najde spousta společností, které se do toho rády pustí. Jenomže to nikdo nedělá. Na žádném evropském inzertním serveru se nám nepodařilo najít žádný kus skladem k prodeji – a lidí, kteří jsou ochotni si koupit auto, které ani neřídili, je velmi poskrovnu. Takže se levných ojetých SS asi nedočkáme…

Subaru Levorg GT 

Jak zasvěcení možná vědí, má Subaru Levorg, který nedávno přišel na trh i do ČR, leccos společného s modely WRX STI, potažmo s u nás neprodávaným WRX. Stejná je docela podstatná část karoserie, některé prvky v interiéru a další věci. Jenže existuje i verze, nám pochopitelně odepřená, která toho s ostrým modelem sdílí ještě o hodně víc. V Japonsku vám totiž nabídnou variantu s „plnotučným“ dvoulitrem o síle takřka 300 koní, netradičně napojeným na bezestupňovou převodovku Lineartronic. Takže jakože WRX STI v kombajnu?! No jasně!

Ford Falcon Ute

Kombinace osmiválce vpředu, dvoudveřové kabiny z kupé uprostřed a korby vzadu je nezměrně cool už od dob El Camina. A posledním mohykánem tohoto uspořádání je dnes australský Ford Falcon Ute. My sice pořád ještě tak docela nevíme, k čemu by nám taková věc byla dobrá (možná bychom dovezli na trackdaye gril a pití o něco rychleji?), ale jsme si dost jistí, že jí chceme. Ba co víc, nutně jí potřebujeme. Ale dovoz auta z Austrálie je komplikovaný už sám o sobě a přihlášení pravostranného auta s původem mimo EU hraničí s nemožností, tedy pokud si nemá dát zastávku na britských papírech. Takže můžeme jen snít.

Honda S660

Máme rádi kei cars a máme rádi také roadstery. Kei Car roadster nám tedy přirozeně připadá jako skvělý nápad. Dokonce to jednu dobu vypadalo, že se malá Honda bude dovážet i do Evropy. Nestalo se však, a tak je nejmenším japonským sporťákem pořád váš milovaný roadster. Snad se to s příchodem Toyoty S-FR změní. A co jsme tedy přišli? Maličký turbený tříválec je umístěn před zadními koly a dává 63 koní. Málo? Za prvé, točí 7700 rpm a za druhé, autíčko váží asi 830 kg. O vzhledu diskutovat nemusíme, ale opravdu malý lehký sporťák je podle nás to, co evropský trh opravdu postrádá.

Renault Duster Oroch

Proslýchá se, že Adam každý večer usíná s fotkou téhle podivnosti pod polštářem. Tou poslední věcí, která již tak neobyčejně praktickému, utilitárnímu Dusteru chyběla, je totiž korba, do které můžete naložit třeba dřevo nebo nákup z Tesca. Pro českého kutila či chalupáře, který pravidelně převáží odporné věci, by to byla perfektní volba. Škoda, že auto určené primárně pro brazilský trh nejspíš nebude mít motory splňující evropské emisní předpisy a tudíž bude jeho dovoz bez engine swapu za agregát z evropského Dusteru pravděpodobně nemožný.

Toyota Century

Mobilní palác nebo taky mobilní prezidentské apartmá – asi tak by se dal zjednodušit sáhodlouhý popis všeho, čím je Toyota Century nacpaná. Tento více jak 6 metrů dlouhý povoz pohání ojedinělý 12-ti válec, který Toyota používá jen pro tento model, nikde jinde. Odhadovaný výkon letošního modelu je více jak 300 koní – proč odhadovaný? No protože nikdo nemá peníze na to, aby ho dostal na brzdu. Cena modelu je okolo 100.000 USD tzn. 2 500 000 Kč. Pro zajímavost, existuje i verze Toyota Century Royal, kterou si na přání nechal vyrobit japonský vládce, cena auta je ale 5x větší, než u “základního modelu”. Nejsme zrovna z těch, kteří touží po přepychu(aspoň někteří), ale kdybychom toužili – rozbili bychom prasátko a koupili si Toyotu, ve které si své zadnice vozí šéfové Jakuzy a japonští pohlaváři.

Superformance GT40

Jestli milujete stará sportovní a závodní auta, jako dnes téměř každý, představuje původní Ford GT40 jeden z nezpochybnitelných vrcholů. A pokud se náhodou neživíte jako šéf hedgeového fondu nebo majitel internetového vyhledávače, je možná vrcholem jediným – klasická závodní Ferrari a Porsche se mohou leckomu líbit o něco víc, ale i kdyby vám je někdo daroval, přivedou vás k bankrotu už jen jejich servisní náklady. Originální GT40 je samozřejmě mimo dosah kohokoliv z nás, ale naštěstí je tu jihoafrická firma Superformance, která vyrábí vcelku sympatické repliky. Tedy, spíše dokonalé kopie orginálu, u kterých jsou 2/3 dílů zaměnitelné s originálem. Výrobce dokonce dostal od Fordu svolení navázat sériovými čísly na původní GT40 – a jestlipak víte, proč se retro placatý Ford z minulého desetiletí jmenoval GT a ne GT40? Ano, Superformance totiž vlastní práva na jméno GT40. Dokonalou reinkarnaci závodní legendy 60. let přitom můžete mít za cenu nové 911. Problém? Motory jsou také ze šedesátých let a přihlásit u nás takové auto je tudíž téměř nemožné. Některé země mají speciální pravidla pro repliky, ale u nás to bohužel neplatí…

Renault Sandero RS 2.0

Další věc, kterou chceme přivézt z Brazílie. Obyčejné Sandero nás nikdy moc nebralo, ani přes nízkou cenovku. Ale tohle není vaše obyčejné Sandero. To je Sandero s dvoulitrem. Nenechte se ale zmást, není to Sandero RenaultSport v tom pravém slova smyslu, jak u nás známe Megane či Clio RS. Lehká Dacia, totiž pardon, Renault, je poháněna dvoulitrem o výkonu 143 koní, má šestistupňový manuál, upravené odpružení a kotoučové brzdy i vzadu. Že to nezní jako recept na moderní hot hatch? Možná ne, ale my bychom s ním stejně udělali něco jiného. Odstranili bychom sportovnější nárazníky a kola, a udělali z něj ten nejpřekvapivější sleeper pro jízdy o Velikonocích a dušičkách.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Br
Breakthru
30. prosince 2015, 13:40
0

U toho Falcona máte chybu.Mělo by tam být pravostranného a ne levostranného:)....
Nicméně cokoliv z Australie bude problém a zrovna tohle je ta část zeměkoule, kde se vyráběla úžasná auta....Ale dají se sehnat občas v UK nebo Irsku, takže jejich doprava sem není zas tak nemožná....
Další zajmavý auta jsou ještě v JAR...jo, přesně tak.Třeba v 60.-80. tam Basil upravoval Fordy.Takže vzniklo třeba Capri V8 Perana, Cortina 3.0 V6, Cortina XR6, Granada V8, Sierra XR8i atd. atd.....
A další tak nějak nemožnou věcí bude přihlášení nějakýho čistokrevnýho americkýho Hot Rodu na bází Ačka, Tečka, Bečka nebo V8....koupě a doprava pro movitejší ne, ale legální provoz bude oříšek:)

reagovat
Trinom
30. prosince 2015, 14:22
0

Něco mi říká, že hotrody by mohly řešit britský papíry...

BobAsh
30. prosince 2015, 15:20
0

Hotrody vyřešej veteránský papíry, pokud to bude "dobová úprava". Takže tradiční rod upravenej tak, jak se dělaly na přelomu 40. a 50. let je v pohodě. Ale víc o hotrodech a jejich provozování napíšeme zanedlouho, těšte se.

Jinak všechny ty jihoafrický a australský starý cool auta nejsou v podstatě žádnej velkej problém - dovoz není o tolik komplikovanější než z Ameriky a přihlásit na veteránský papíry to jde. Já už si takhle dlouho brousím zuby na argentinskej Dodge GTX :)

Br
Breakthru
30. prosince 2015, 17:19
0

Jo, máš recht.Pokud v daný lokalitě máš kontakty, pak je to jen o penězích a čekání.Já ze svýho snu trošku polevil a čekám, jak se to vyvrbí u protinožců s XD V8 :)......
Na jih Ameriky jsme úplně zapomněl.Zrovna koncern Chrysleru mi moc neříká, ikdyž i tam se montovala zajmavá auto viz. třeba Chevrolet Opala....
S těma hot rodama je to asi pdole toho, kde ty veteranský značky řešíš.Spousta komisařů se na tohle tváří více než nelibě, ale co chtít po lidech, u nichž veškerý znalosti starejch aut začínají a končí ve východním bloku?

reagovat
BobAsh
30. prosince 2015, 19:32
0

Ad import - pokud se v dotyčný zemi mluví anglicky, tak jde všechno. Dovýzt auto z Austrálie bych asi dokázal, když bych měl motivaci...

Ad hotrody na veteránskejch - samozřejmě to musí bejt u klubu, kterej se tím zabývá. Přihlašovat starou ameriku u klubu na Aerovky a Spartaky je obecně kravina, proto je taky těch klubů tolik a každej si může vybrat. Žádnej testační komisař nemůže rozumět všemu a naprosto chápu, že někdo, kdo se specializuje na Aerovky Cililink v originálním stavu, nebude chtít ani slyšet o potuněný americe, protože o ní prd ví. Stejně tak ti klub na ameriky nejspíš nebude chtít testovat tu Aerovku, protože zase vědí prd o ní.

Aleš
30. prosince 2015, 19:42
0

Když už jsme u těch hot rodů tak se zeptám jak je to s legalizací pro street dragsterů v ČR (to jsou takové ty extrémní úpravy stavěné na co nejlepší časy na čtvrt míli s 1500+ koňmi). Samozřejmě za předpokladu že bude mít platnou STK(což je námět na další otázku. Uznali by to na STK?) silniční pneumatiky a bylo by to schopný jezdit na 95 oktanovej benzín. Vím že by to šlo řešit přes britský papíry,jelikož tam jsou takový úpravy legální,ale zajímá mě jestli by to šlo dát na český papíry.
Jinak tady je na tohle téma pro street dragsterů dobrej článek od Top Gearu.
http://www.topgear.com/car-news/meet-2000bhp-road-legal-dragsters

reagovat
bi
bitner
30. prosince 2015, 22:22
0

:-D V prubehu cteni clanku jsem si rikal, ze to Sandero 2,0 16V napisu do komentaru. A oni me predbehli!
Bohuzel Brazilie precejen neni Zeme krale Miroslava, abych se tam kvuli nadupane DS prestehoval. Na druhou stranu se tam muze zpivat i tancovat, tady uz je povoleno pouze tleskat ve stoje.

reagovat
Ev
Evlo
31. prosince 2015, 04:23
0

Nbox/ atd.

reagovat
Br
Breakthru
31. prosince 2015, 13:32
0

BobAsh:to určitě souhlas.Bral jsem to spíš tak, že to není tak jednoduchý jako zajet si za hranice pro auto a večer být doma....Tyhle věci spoustu lidí od nákupu odradí.....platit naložení, přepravu, clo, daň, dopravu do ČR, přihlášení atd....ta částka za auto je kolikrát ani ne polovina:).....
S komisařama to beru,ale původně jsem to myslel jakožto takovej ten všeobecnej názor lidí, co se kolem starejch kár pohybujou....Dost jich samo od sebe tohle odmítá a slovo veteran má pro ně úplně jinej význam.Já to částečně beru.Samotnýho mě bere hlavně Ford a GM, pak zbytek a to ještě různě rozestoupený.....
Nicméně byl by možná zajmavej námět na článek.Jednou jsem přelouskával článek o přestavbě australskýho fordu na LHD.Na internetu je spousta diskůzí o přestavbách a legalizací těhle konverzí.Beru nějaký ty raritky, kterejch v LHD verzi je málo, nechápu ale přestavby všelijakejch škodovek..To už je asi vážně jen o člověku...Stopro je spousta aut, co jsou zase jen v LHD verzi a praváci v různejch koutech světa sní o tý svý "správný" straně volantu....

reagovat
Da
David
31. prosince 2015, 14:24
0

U toho Subaru Levorg GT, máte trošku chybu - píšete, že se u nás neprodává WRX STI, tak proč ho máme před barákem?

reagovat
M P
31. prosince 2015, 14:47
1

Píše se tam "s u nás neprodávaným WRX"

Da
David
03. ledna 2016, 01:41
0

To znamená, že se u nás neprodává.

Vavris Vavrisovic
03. ledna 2016, 09:01
1

WRX je ale něco jiného než WRX STI, že? :-)

Ma
Manhunt
01. ledna 2016, 01:04
-1

Přihlášení vozidla s pravostraným řízením je v EU možne KDEKOLIV (viz http://auto.idnes.cz/pravostranne-rizeni-0rk-/auto_ojetiny.aspx?c=A140414_101122_auto_ojetiny_fdv ). Přestaňte snít a žijte :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. ledna 2016, 12:03
0

Mne by fakt zajimalo, jak tezky je prihlasit auto z dovozu v USA. Rozhodne mi totiz nepripada, ze by to v EU byla nejaka sranda. Auto starsi osmi let, dovezene mimo EU, neprihlasite vubec a ani s temi z EU, dokonce ani s EU verzemi americkych aut to neni zadna sranda. A u novych US aut je to dost podobny. Jasne, kdyz to dam nekomu, kdo v tom umi chodit, tak se to vzdycky "nejak" udela, ale zkus si sam privest aut a obehat si vsechny razitka. Nakonec to mozna das, ale urcite budes totalne nasranej a penez z tvyho konta zmizi taky celkem dost. Ale nejspis to vzdas a radsi si sezenes nekoho, kdo to za tebe "nejak" vyridi a ty se urcite nebudes chtit ptat, jak.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. ledna 2016, 12:25
0

P.S. Ale v tom Chevy SS nebo ve Falconu Ute bych se strasne rad svezl. :-)

BobAsh
05. ledna 2016, 01:08
0

Řešil jsem z USA dovezenýho Lotuse Esprita V8. Byl to trochu opruz a stálo to asi 40 tisíc, tuším (řešil jsem to pro někoho). Znám spoustu lidí, co řešili starší US auto z EU - tam to je většinou ještě o kus levnější a sice to stojí nějakej čas a úsilí, ale jde to a jde to legálně.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2016, 21:09
0

Emise, hluk, brzdy, vyjimky na pasy, okna, svetla, to vsechno je resitelny. Predelani na EU osvetleni taky, ale kupodivu jako nejvetsi problem jsem vzdycky resil technicky parametry do technicaku. U Mustanga jsem si je dokonce nechal poslat primo od vyrobce z Detroitu a presto me tady na uradu poslali do haje s tim, at si je necham potvrdit od ceskyho zastoupeni Fordu, ze papir z USA mi neuznaji. No a ceskej Ford mne poslal do riti s tim, ze Mustanga oficialne neprodavaji. Proste bananova republika. Ale nakonec se nejak vyresilo. Jinak.

Br
Breakthru
03. ledna 2016, 18:52
0

Knightrider:v Evropě bude to SS dokonalej sleeper, když pod tímhle znakem zná každej akorat parodie na auta z Koreje....:)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2016, 21:10
0

Presne tak. :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem