načítám data...

Alfa Romeo Tonale je tu konečně s výkonem, který potěší

Kompaktní SUV nás při prvním setkání nadchlo hlavně designem a podvozkem, teď konečně srovnává krok i pohonná soustava.

zobrazit celou galeriiFoto: Viola Procházková

Svezení s mildhybridní verzí vám zde začátkem roku popsal Honza. Asi všichni, kdo jsme měli možnost usednout za její volant, jsme se shodli na stanovisku, že jde o auto tak trochu kompromisní. V jednom ohledu dokonce lehce frustrující, neboť skvělý podvozek předbíhal možnosti stotřicetikoňové patnáctistovky o celou galaxii a do celé šlamastylky dále házela vidle podivně naladěná dvouspojková převodovka. 

Minulý týden ale Alfa představila vrchol nabídky a vypadá to, že hlavní neduhy mildhybridu jsou napraveny. Jak nejspíš tušíte, pěkných 275 koní výkonu nepochází z vidlicového šestiválce, nýbrž z kombinace čtyřválcové jedna-trojky a elektromotoru na zadní nápravě. Jedná se o plug-in hybridní pohon, který používá například Jeep Compass, a kromě zadního elektromotoru má ještě přední, který funguje jako startér-generátor. Po krátké testovací jízdě si na nedostatek síly opravdu nemůžu stěžovat. A víte, co je ještě lepší? Převodovka funguje skvěle, a to v jakémkoliv jízdním módu. Místo dvouspojky je tu totiž šestistupňový hydroměnič. I když je plug-in hybridní Tonale oproti mildhybridu zhruba o tři metráky těžší, rozjede se z nuly na stovku za 6,2 vteřin.

Foto: Viola Procházková

Výborné jízdní vlastnosti si Tonale ponechalo, ať už jde o sebejisté průjezdy zatáčkami, krátké řízení (byť hodně přeposilované) nebo tuze působící, přesto však celkem komfortní podvozek – u nejvyšší verze Veloce s adaptivními tlumiči. Na plug-in hybrid má auto i překvapivě potěšující zvuk, dle zástupců automobilky stoprocentně pravý. No, přiznám se, že když jsem chvíli seděla na zadní sedačce, bylo toho dunění až příliš, za volantem mi ale nevadilo. Za volantem je všechno takové… veselejší.

Jako PHEV je Tonale čtyřkolka, přičemž zadní nápravu pohání elektromotor, přední spalovák. Systém je nastaven tak, aby si v baterii vždy uchoval dostatek energie k pohánění kol, situace, že zadní motor přestane pracovat, by tedy neměla nastat. Auto samozřejmě dokáže jet pouze na elektřinu, a to se pak mění v čistou zadokolku. V elektrickém módu ujede podle WLTP 69 kilometrů, v městském režimu až 80. Mimochodem, Alfa Romeo si nechala vypracovat průzkum, jakým způsobem používají zákazníci prémiových značek svá auta nejčastěji. V průměru ujedou denně 35 km a  z toho 14 km ve městě. To je celkem zajímavé, i když všichni tušíme, kam tyto výzkumy směřují (nestěžujte si na krátký dojezd, holoto, protože nikam daleko stejně nejezdíte).

Foto: Viola Procházková

Baterie má kapacitu 15,5 kWh a výkonem 7,2 kW ji dobijete za 2,5 hodiny, což vůbec není špatné. A protože tabulkové emise vycházejí na 29 g oxidu uhličitého na kilometr, může si nejvýkonnější Tonale užívat výhod elektrické espézetky. 

Cenová politika je nastavena jednoduše – PHEV lze pořídit jen ve dvou nejvyšších výbavových stupních TI a Veloce, přičemž nižší startuje na částce 1 289 000 a vyšší na 1 349 000 Kč, což vzhledem k množství výbavy není špatné. K tomu standardní záruka pět let a dodací lhůty kolem tří měsíců. Alfa zkrátka dělá všechno pro to, aby nadějnému Tonale umetla cestičku k srdcím nejen stávajících, ale i nových zákazníků…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
22. května 2023, 19:22
0

Tesil jsem se na test nejake - do Evropy zatoulane - 2.0i ...

reagovat
ja
jazet
22. května 2023, 21:05
1

Dosti krátké, ale co o tom psát že.

reagovat
Riccardo Martora
23. května 2023, 09:31
0

Teda kratší by ten test být ještě nemohl? :)

A propo, teď jedna otázka do pléna. Zajímalo by mě srovnání s MG ZS. Než si budete ťukat na čelo, že srovnávám nesrovnatelné, tak bych to rád vysvětlil. Jak míval Rover svoje sportovní odvozeniny MG, tak má Fiat Alfu Romeo. Vím, že MG už je plně čínské a zůstalo jen logo, ale taky se snaží dělat interiér sportovně střižené a zachovat tam z části ducha původních aut. A jelikož je Tonale cca jednou tak dražší jak ZS, tak je jednou tak i lepší? Neřeším teď motor (ZS má k mě škodě motory slabé oba, Tonale jen v té základní motorizaci), ale komfort jízdy, odhlučnění, pocit z řízení, kvalita zpracování. Na podvozek a brzdy se asi nemá cenu ptát, tam Tonale má suverénně navrch.

reagovat
Viola Procházková
23. května 2023, 10:21
0

To prece neni test, bylo to ctvrthodinove svezeni.

Jakub Pospíšil
23. května 2023, 14:33
2

Neříkám že Tonale je nejlepší auto na světě, ale MG je svými chybami podobně komické, jak se zdál v osmdesátých letech na západě lidem třeba trabant.
Bylo by to srovnávání absolutně nesrovnatelného.
-
Komentář upraven 23. 5. 2023, 14:34:00

Riccardo Martora
23. května 2023, 14:34
0

Moc díky za odpověď Jakube. To vystihuje vše :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Camaro RS ZL1 look 2016
Chevrolet Camaro RS ZL1 look

2016 rok výroby
335 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Mustang S197 4.6 GT 2007
Ford Mustang S197 4.6 GT

2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem

Ford F150 Raptor V6 2018
Ford F150 Raptor V6

2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem

Dodge Challenger  2016
Dodge Challenger

2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem