načítám data...

Alfa předčasně ukončí výrobu modelu MiTo. Nahradí ho malé SUV.

Zájem o třídveřový hatchback dle vedení automobilky upadá, poptávce půjde naproti s kompaktním SUV.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

"Poslední MiTo sjede z výrobní linky na začátku příštího roku. Poté uvolní místo vozům z nové éry SUV a sportovních vozů." potvrdila Roberta Zerbi, vedoucí značky Alfa Romeo pro region EMEA (Evropa, Blízký a Střední východ a Afrika) 

Letos v červnu představila FCA pětiletý výrobní plán pro italského výrobce, který zahrnuje dvě nová SUV, sportovní vůz 8C a moderní čtyřmístné kupé GTV. Další generace modelu MiTo se v plánu neobjevila, ale dosud nebylo jasné, jak dlouho ještě vydrží v prodeji ta současná.

Nyní Zerbi potvrdila magazínu Autocar, že Alfa výrobu MiTa ukončí začátkem příštího roku. "Zájem o třídveřové hatchbacky, jako je MiTo dlouhodobě klesá. Zákazníci dávají přednost pětidveřovým vozům z kategorie crossoverů a menších SUV."

V rozhovoru dále dodává, že potenciální zájemce o MiTo mohou po ukončení její výroby zvolit Giulii, nebo chystané menší SUV. To bude cíleno na široký okruh zákazníků a na rozdíl od Stelvia prý dokáže oslovit i mladší (a ne tak majetné) zákazníky. Nebude se jednat o “zmenšené” Stelvio, ale o zcela svébytný model, který ale ponese typické znaky turínské automobilky. Datum zahájení výroby zatím nebylo uvedeno, ale předpokládá se, že k němu dojde během roku 2019.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Greeny
18. srpna 2018, 16:06
0

Alfa a turínská automobilka? :) to by tě Alfisti vynesli v zubech... :)

(pokud to teda není skrytý hate na to, že se v Miláně už nic nevyrábí :) )

reagovat
beastar
18. srpna 2018, 16:28
0

Taky že se tam nic nebyrábí. Kdo je trochu soudnej tak to chápe. A nejsou oni vlastně historicky z Neapole?;) Zrovna u zprávě o ukončení výroby takovýho křápu jakym je obludný Mito/fiat to je jedno 2x.

beastar
18. srpna 2018, 16:32
2

O tom že většina dementů co si u nás říká alfista má problém určit kde je Itálie natož rozlišovat Torino a Milano. Asi tam ani nikdy nejeli páč shnilá 156 jtd tam většinou nedojede. Čest těm kterejch se to netýká. A mínus k názoru jen potvrdí že potrefená husa.... Znáš to...

GanGreen
19. srpna 2018, 10:16
0

možná je to obludnej křáp, ale stejně je smutný, že takovýho malýho prďolu má vytlačit nějáky přichcaný SUV :D

beastar
19. srpna 2018, 16:39
0

To jo no jestli to bude něco stejně malýho a obludnýho... jakože bude.

Pólin
22. srpna 2018, 10:31
0

Tak nevím, s tím designem se mě to tak strašné nezdá. Jako zepředu to vypadá jako vykulená kavka, ale jinak obecně se mě to docela líbí. Jen je teda bída, že taková značka jako alfa zakládala svoje auta na starých Fiatech. To je jako kdyby Porsche vycházelo z VW. Což se vlastně u SUVček děje, hehe...

ro
rock
21. srpna 2018, 10:24
2

Už víckrát jsem v posledním roce narazil na hlášku, že SUV v prodejnosti válcují konzervativnější modely, že automobilky ukončují výrobu hatche na úkor SUV a tak podobně, ať už to bylo z úst představitelů automobilek nebo novinářů. No a včera se objevil aktuální žebříček TOP25 v Evropě za období 1-7/2018 a víte co? Lidi SUVéčka zatím ještě pořád moc nekupují. Z té pětadvacítky je tam Qashqai, Tiguan, Captur, 3008, 2008, Duster, Kuga. 6 modelů z 25, nejlepší na 5. místě, podíl asi 22 %.

Tak nevím. Působí to na mne, že automobilky hypují SUV, protože na ně dokážou napálit o 1/3 vyšší cenu, než na srovnatelný hatch nebo sedan (skoro bych si tipl, že automobilky v rámci konkurenčního boje srazily cenu konvenčních aut tak nízko, že už na nich nedokážou vydělávat, tak tlačí něco, na čem vydělat dokážou). Časopisy ten hype převezmou a lidi se časem nechají zblbnout do něčeho, po čem by dřív ani neštěkli.

Asi jiná situace je u automobilek typu Porsche (jakkoliv i u nich je to pro mne nepochopitelné), tam se o Cayenna lidi poprali i bez hypu, ale tyhle automobilky celkovou sumu evropských prodejů nedělají.

reagovat
ma
martinw
21. srpna 2018, 10:48
1

K tomu druhemu odstavci - prave proto si pro sebe definuju SUV jako "velky a tezky" auta tj. aby clovek za ty prachy dostal 'kus auta'. Ja nechci SUV/Crossover ktery ma jen zvednuty podvozek, nafoukany plechy a stoji na podvozku o tridu mensim. Bouzel lidem je to jedno a kupujou vse co se hybe I kdyz je to v nekterych pripadech spis maketa SUV :)


beastar
22. srpna 2018, 11:41
1

Rock, no jo je to tak. Je to určitá módní vlna. Ono celkové prodeje zahrnují i flotilové nákupy, státní sektor atd. A zatím si opravdu UPZSVVM ani MV nekoupí flotilu Karoqu či Q7miček. Stejně tak to nebývají referentský auta. Na cestách to potkávám přesně v tom poměru co píšeš typuju 20%. Podobná situace bude i u ojetin. Je to jen další kategorii žádný hegemon. Každá automobilka to chce mít protože je to módní a rostoucí segment. To je vše.

Jinak i pro mě je suv věc jako Levante, X5, Q7, Macan a podobné. Ty pitoreskní krospekla a mini style suv fakt nemusim. To už je vyloženě póza. A přesně taková bude tahle nová malá Alfa. Stelvio je pěkný akorát velký a v rámci třídy jezdí špici. Tohle bude tutově Mito na obřích kolech s foukanými plechy.

GanGreen
30. srpna 2018, 22:27
0

Teď jsem někde zachytil že v základu to bude zadohrab, tak aspoň malé pozitivum u této smutné zprávy :)))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saturn Ostatní  2024
Saturn Ostatní

2024 rok výroby
200 koní výkon
0 ccm objem

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem