Mitsubishi představilo novou generaci svého zákazníky pro zajímavý poměr hodnoty a ceny oblíbeného crossoveru ASX. Oproti předchůdci se tento vůz změnil k nepoznání, nemá s ním snad ani jeden společný díl. V automobilovém světě je to poměrně netradiční přístup. V případě Mitsubishi ale nedošlo k tomu, že by značka od nuly vyvinula zbrusu nový vůz, ve skutečnosti je to o dost jednodušší.
Jak jste konec konců už poznali z fotek, nové ASX je prostě přeznačkovaný Renault Captur s “diamantovými” znáčky. Tohle rozhodnutí může na první pohled možná působit trochu nelogicky – proč si v rámci jednoho koncernu brát zákazníky s prakticky stejným autem? Jenže celosvětově to smysl dává. Mistubishi, jako člen koncernu Renault-Nissan, působí i na asijských trzích, kde se Renault neprodává. A tam má Captur “vylepšený” o zavedenou japonskou značku celkem slušnou šanci uspět.
Auto samotné je totiž dost povedené. Velikostí v kategorii průměrného hatchbacku, s moderním “zvednutým” vzhledem, plné výbavy a ozdobené množstvím chromovaných doplňků. Na první pohled působí hodnotně a ačkoli v sobě přední část grafikou světel Renaulta nezapře, přepracovaná mřížka chladiče se znakem Mitsubishi vsazeným do místa, které předtím zdobil kosočtverec působí docela přirozeně.
Trochu horší je to vzadu, kde se v logu Renault šikovně skrývala couvací kamera. Vzhledem k tomu, že trojice diamantů v sobě žádnou příhodnou díru na kameru nemá, je na víku kufru naroubovaná plastová skulptura, na které je na první pohled poznat, že tam původně nebyla. Mitsubishi dále přidalo ještě nalepovací gumovou chromovaně vypadající otěrovou lištu na spodní části víka kufru, která chrání hranu před odřením a vypadá vcelku pěkně.
“Úklid” znaků Renaultu proběhl důsledně i v interiéru. Předělaný střed volantu vypadá docela dobře, potěšilo mě i důkladné přenahrání všech obrázků a grafik zobrazujících automobil v infotainmentu, takže neznaje základ, nepodezíral byl Mitsubishi z outsourcingu. Ve výbavě Instyle tu má řidič k dispozici všechnu myslitelnou výbavu, v rámci kategorii jde opravdu o “naložené” auto. Potěšila mě i příkladná ergonomie v čele s přehledným panelem klimatizace, řadou tlačítek pod displejem, klasickou pákou převodovky a renaultím ovládáním rádia na páce pod volantem.
Povedené jsou i ekokožené sedačky v příjemném lehce hnědém odstínu s kontrastním prošíváním, díky panoramatickému střešnímu oknu je interiér vozu i přes ladění do tmavých barev příjemně prosvětlený. Jsem rád, že se tu nehraje na sportovnost karbonovými vzory a červenými linkami – to je u malých crossoverů častý zlozvyk – ale dekory, povrchy a materiály jsou vesměs decentní a vkusné.
Pod kapotou předl osvědčený čtyřválec o objemu 1.33 litru spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, zde doplněný o mild-hybridní aplikaci ve formě startérgenerátoru a akumulátoru. Tenhle motor se Francouzům opravdu povedl a jezdí se s ním velice příjemně. Sto šedesát koní bohatě stačí na běžné ježdění, díky dlouhé sedmičce se motor netrápí ani při delší rychlé jízdě po dálnici. “Papírové” hodnotu spotřeby 5,9 litru na sto není problém reálně dosáhnout, i při vcelku svižném zacházení jezdí ASX do sedmi a půl.
Nové Mitsubishi ASX je zkrátka stejně povedené a dobré auto, jako výchozí Captur. Na závěr se tak logicky nabízí otázka, kterou ze dvou značek zvolit při koupi. Základní cenu vozu trochu níže nasadil Renault, porovnávat jednotlivé výbavy je kvůli jinak postaveným balíčkům ošemetné, ale většinou je Mitsubishi krapet dražší. Na druhou stranu ale nabízí v základu vždy pětiletou plnou záruku, za kterou si u Renaultu musíte celkem znatelně připlatit. Kartami také zásadně zamíchají individuální slevy a akce, v případě zájmu o toto auto se tedy vyplatí projít showroomy obou značek a důkladně porovnat nabídky.
Verdikt
Nové Mitsubishi ASX je zkrátka Renault Captur s jinými znaky. Nemá cenu se tvářit, že je to jinak a neznamená to také, že je to špatně. Důležité je totiž hlavně to, že je to dobré auto a díky tomu, že ho nabízí dvě značky, bude se o potenciálního zákazníka přetahovat více prodejců, což ve finále znamená zajímavější prodejní nabídky. Pokud vám tedy nezáleží na francouzském znáčku na přední masce a volantu, rozhodně doporučuji dát šanci i Mitsubishi.
Technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1333 ccm + startérgenerátor
Výkon: 116 kW
Točivý moment: 270 Nm
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková automatická
Maximální rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 sekund
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,9 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 6,9 l/100 km kombinovaná
Ceníková cena testované verze (1.3 DI-T MILD HYBRID 7DCT INSTYLE): 772 950,- Kč





























Berzelius
11. 7. 2023, 16:47Jakožto fanda značky , tak za mě smutnej pohled jak dopadla.......možná bych snad radši aby její divize osobáků radši důstojně zkrachovala než toto.
Bernard L.
12. 7. 2023, 16:01Souhlasím, že se mohlo aspoň trochu zapracovat na redesignu (klidně v rovině Audi A4 - Seat Exeo). Toto je pro Mitsu dost nedůstojné. Bohužel Colt asi dopadne podobně. :-(
Jakub Pospíšil
12. 7. 2023, 21:19Colt je Clio.
Už byl oficiálně představen.
XTad
13. 7. 2023, 14:14Pritom novy outlander vypada dobre.
Bernard L.
13. 7. 2023, 15:21Nový Outlander je pěkný. Hlavně je to stále Mitsubishi. Původní ASX bylo vlastně taky z trojčat (Citroen C4 Aircross, Peugeot 4008 a Mitsubishi ASX), ale aspoň ty karosářské díly mají jiné.
Jasně, rozumí tomu, že na "vlastní vývoj" je u vozů jako ASX, dnes moc nízká marže. Avšak se vážně nemohlo změnit aspoň pár karosářských dílů?
Vždyť jiné karosářské díly měl i výrazně levnější Fiatu 500/Lancia Ypsilon/Ford Ka (který za za 16 let produkce zaplatil minimálně 2x, ale to na začátku produkce nikdo neví).
Fakt je otázka, zda by nebylo lepší si trhy rozdělit (tak jako to třeba mají u Dacie) a ASX na Capturových a Cliových trzích vůbec neprodávat. SpaceStar alias Mirage, Eclipse Cross a Outlander by nám i stačil.
bitner
11. 7. 2023, 20:19Aneb o mrtvych jen v dobrem.
ransom
13. 7. 2023, 11:58Na ASX se mi líbilo, že to byl takovej zmenšenej Outlander II.
Nemám vůbec nic proti Capturu. Ale tohle prostě ASX není. Mohli tomu dát aspoň jinej název.