načítám data...

Autíčkářův týden: Alfa Romeo a to ostatní

21. června 2015, 16:32 15 komentářů Adam Forman Novinky

Co si budeme povídat, pravověrného petrolheada dnes zaujmou hlavně podrobnosti k připravované nové Alfě. Nebojte, jsou hned na začátku článku. Pokud jste již usedlejší zasloužilý rodič, toužící po menší vzpruze, nabídneme alternativu k S-maxu. Nakonec najdeme i něco pro venkov.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Potvrzeno: Ferrari V6 v nové Alfě

Jestliže jste své petrolheadství stále ještě nezpečetili vlastnictvím Alfy Romeo (třeba i  mazut-žeroucí), pak zpozorněte. O připravovaném sedanu, který po neúměrně dlouhém čekání konečně nahradí krásnou, ale poněkud otylou 159, jsme psali již minulý týden. Bezpečně už víme, že v základní verzi nabídne nástupce úžasné 1.75 TBi, kterou známe z vrcholné Giulietty, či exotické 4C. Nový čtyřválec, jak jinak než přeplňovaný, bude jistě důstojným zdrojem pohybu pro ztělesnění milánské elegance. Nás však zajímá hlavně vrcholná pohonná jednotka. Již minule jsme nadhodili zbožné přání ohledně samotného srdce automobilu. Ideálně by mělo být šestiválcové, jak se na pořádnou Alfu sluší a patří. Také by mělo vydávat zvuk, který fanoušci popisují jako „Ferrari zavřené ve skříni“. Kdyby takový šestiválec mohl pohánět alespoň všechna čtyři kola, nejen ta přední, mělo by cuore všech nedočkavých fanoušků to pravé sportivo. Jenže ono bude ještě lépe, než jsme se opovažovali doufat.

Šestiválec bude. Zvuk Ferrari taky bude, jelikož šestiválec skutečně propůjčí připravované Dino. Nakonec možná bude i ta čtyřkolka, ale to nám může být srdečně jedno, když bude nová alfa sériově zadokolka. Ano, čtete dobře, záď s protáčejícími se koly bude uvádět vůz do pohybu přibližně tím směrem, kde se před asi tak minutou nacházela příď. Hlavní kořistí italského predátora má být BMW a Mercedes a my nepochybujeme, že v přebírání lovišť prémiových sedanů naprosto zklame. Ne, že bychom dávali vlhkému snu všech autíčkářů tak malou šanci. Spíše platí, že kdo chce BMW, ten si ho prostě koupí. Ať už bude mít pohon zadní, přední či snad všech náprav. Na druhou stranu se jednou dočkáme v rubrice „ptejte se Vojty“ odpovědi: „Kup si zadokolku od Alfy, je prostě lepší“.

Vlajková loď dálničního luxusu

Mercedesy bývaly přetechnizované koráby plné luxusu, schopné přežít nejen nukleární apokalypsu (pokud v rámci apokalypsy nepřišla rez, nutno podotknout), ale i černý kontinent. Později vešly díky třem iniciálám AMG ve známost coby neotesané bestie, schopné proměnit distingovaný Prius v hromádku roztřeseného, ekologicky závadného popela. Ve spojení se Stuttgartským výrobcem se mi ještě dere na mysli geniální Unimog, neméně atomovo-odolné piáno a samozřejmě pojízdná jachta, opulentní S-klasse. Co by mě ani při hře země-město-Mercedes nenapadlo, je sedmimístné předražené MPV, ambiciózně pojmenované R-klasse (R jako Royal). Zatímco poněkud dýchavičné a ořezané CDi představují nejlepší způsob, jak udělat z automechanika milionáře, vrcholná verze AMG s 6.2 litrovým osmiválcem doslova vyrazí dech. Výkony i zpracováním interiérů spíše než automobil připomínají business-jet. 503 koní v rodinném automobilu, stejně jako příplatkový zábavní systém v hlavových opěrkách předních sedadel jsou hlavní lákadla pro horních sto tisíc a jejich ratolesti. I přes rozsáhlé facelifty  bylo jasné, že vůz představený v roce 2005, následující koncept z roku 2001 nemůže v produkci prémiové značky vydržet navěky. Poslední facelift proběhl v roce 2011, pouhý rok před ukončením produkce. Vedení značky má nyní pocit, že nadešla chvíle pro jeho nástupce. Na otázku proč chtějí znovu prodávat vůz v segmentu, který museli nedávno pro nezájem zákazníků opustit, uvedl předseda představenstva Daimleru jako hlavní argument přílišnou nadčasovost celého über-MPV. Zkrátka teď je prý nejlepší doba na pětiset-koňové sedmimístné Mercedesy. Dočkejme času, osobně považují nápad prodávat supervýkonné MPV s pohonem zadní nápravy za dostatečně absurdní nápad, aby se ujal alespoň na blízkém východě, nebo v Číně.

Autodetekce retardérů

Hyundai se všemi prostředky snaží vymanit z image levného asijského výrobce a při své křížové výpravě za prémiovostí dobývá jednu baštu technologií za druhou. Dnes se již korejské vozy mohou výbavou i zpracováním rovnat svým německým rivalům. Vlastně nebýt poněkud letargických pohonných jednotek, nemusely by konkurovat pouze cenou. Další z chytrých vychytávek, kterou můžeme očekávat na palubě budoucích Korejců může být automatická detekce retardérů. Ponechme stranou věčnou otázku, zda byl retardér pojmenován po svém vynálezci, nebo zda je jen vynálezce nyní často titulován podle svého veledíla. Zaměřme se spíše na to, proč je nutné do vozů vyrábět sofistikovaný detektor výrazně zbarvených pruhů na silnici. Jistě, sem tam člověk nějaký přehlédne, ale utrácet desetitisíce za možnost vyhnout se nepříjemnému poskočení? Jedno z možných vysvětlení nabízí tolik oblíbené autonomní vozy. Ty přeci musí nutně vědět, zda mají zpomalit, aby svému pánovi při cestě do práce nevylily kafe. Jenže on ten malý červíček co mi při řízení napovídá „jeď rychle, nikdo se nedívá“ umí dát i lepší odpověď. Asi tak před rokem jsme ohromeně zírali na adaptabilní vzduchový podvozek v Mercedesu S-klass. Ten dokáže díky kamerám snímajícím vozovku nastavit tlumiče předem tak, aby ani ten největší výmol nevytrhl pasažéry z poslechu Wágnerovy Valkýry. Tak a teď si představte podobný, byť značně zjednodušený, systém spojený s onou detekcí retardérů. Zkrátka míjet retardéry běžnou padesátkou díky vychytávce napojené na tlumiče usnadní pohyb po přecpaných městech podobnou měrou, jako automatická klimatizace. Snad nás čte někdo z Hjundáj…

Jaguar s Heartbeat senzorem

Umíme psát nejen o autonomních vozidlech a nových Alfách. Další oblíbené téma jsou produkty indického koncernu JLR. Zatímco dosavadní novinky se nesly spíše v duchu minulosti, nyní se přesuneme do vizionářské budoucnosti. Dokonce na cestě mineme i notoricky známou zkratku národního úřadu pro letectví a kosmonautiku v USA. Jaguar představil koncept komplexního bezpečnostního systému Mind Sense. Ten využívá několik typů biometrických senzorů ke sledování bdělosti řidiče. Na volant upraveného modelu XJ se přistěhovaly detektory mozkové aktivity (darovala NASA) a srdečního tepu. Ty spolu dokáží detailně sledovat řidičovu schopnost reagovat na neočekávané, či krizové situace. Jednak je Mind Sense jedním z článků řetězu táhnoucího řidiče k autonomní budoucnosti (a nedáme pokoj), především však dokáže vozidlo připravit na hrozící náraz.

Další z nových funkcí je schopnost pomocí ultrazvuku odhadnout, na jaké místo dotykové obrazovky míří prst řidiče. Fukce se na obrazovce aktivuje dříve, něž dojde k samotnému fyzickému kontaktu. Účelem novinky je omezit dobu, po kterou nemá řidič obě ruce na volantu. Uvidíme, zda se připravovaná novinka dostane do produkce, nebo zda jde o pouhé technologické cvičení. Snad nám auta nebudu do budoucna nadávat za to, když nesvíráme volant dostatečně pevně dostatečným počtem končetin. Už teď stačí převážet těžší náklad na sedačkách a po celou dobu si užívat varovné cedulky upozorňující na nepřipoutanou osobu na zadní sedačce. Trpaslíčci, žijící v útrobách palubních systémů, jsou zkrátka fajn jen do té doby, dokud se dají bezpečně vypnout.

Luisiana Mudfest

Mudding. Pojem rozšířený zejména v tzv. bible belt (nábožensky nejaktivnější část USA), nabízí vše, co si jen venkovsky orientovaný petrolhead může přát. Gigantická kola, hlasité výfuky, monstrózní výkony a bahno všude kam až oko dohlédne. Vlastně to je něco podobného jako jistá právě probíhající akce na Rokycansku (toho bohdá nebude, aby automobilový pisálek dělal zadarmo reklamu, obzvlášť když musí psát, místo aby si užíval tanky a bahno), akorát vojenskou techniku nahrazuje vše, co se majitelé nebojí ušpinit. Jo a monster-trucky. Ty jsou tam všude a ve všech barvách. Při pohledu na osmiválcovou, nitrem poháněnou třímetrovou potvoru se i z nejzarytějšího Evropana vynoří přidušené „Yee-haw!“

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Aleš
21. června 2015, 16:48
0

Tak jestli se povede a bude tak dobrá jak všichni čekáme,tak to bude zase Alfa jak ji máme rádi. Doufám,že přijde ještě letos. Bylo by to totiž po 10 letech od ukončení výroby poslední Alfy,která stála za to a sice 156 a navíc by se transaxle vrátil po 23 letech od ukončení výroby 75,která byla poslední transaxlová velká Alfa. No a co,že nemá Busso,motor od Ferrari bude znít určitě ještě lépe.

reagovat
Deenz
21. června 2015, 19:13
0

Po pravdě v transaxale nevěřím, zadohrab bude, o tom už asi není moc pochyb, ale transaxale nevím nevím už proto, že to má být na Ghibli a to rozhodně transaxale není. Ale samozřejmě by se mi taky líbila :)

BobAsh
21. června 2015, 19:23
0

Pokud vím, tak to nemá být na Ghibli, ale na společné platformě s Avengerem.

Deenz
21. června 2015, 19:27
0

Mohl bys udat zdroj? ja četl akorát něco málo na autocaru a nějak se mi pořád nedaří najít nic moc čemu bych věřil :D pokud jsi někde četl dobrý článek dej prosím odkaz dík.

Adam Forman
21. června 2015, 19:32
0

Asi nejkonkrétněji se vyjadřují na wcf ( http://www.worldcarfans.com/115061795370/alfa-romeo-giulia-to-receive-new-ferrari-dino-derived ) a to fakt netuším kde své info berou. Osobně bych řekl, že transaxle je naprostý nesmysl. Nedává to význam u sériového vozu. Ghibli to do velké míry bude. Sice ne úplně stejná platforma, ale pár částí ano. Zkrátka někdo má MQB a někdo patlá dokupy co se zrovna kolem povaluje :-) Bojím se, že rozdíl mezi 156 a připravovanou Giulií bude obdobný, jako mezi mondeem ST200 a ST220.

BobAsh
21. června 2015, 19:32
0

Už si nepamatuju kde to bylo, ale platforma Giorgio by měla být v rámci FCA společná pro střední sedan od Dodge - nástupce Avengeru, ekvivalent Chrysleru 200, kterej ale má bejt sportovnější - a tím pádem pravděpodobně i pro příští generaci Challengeru a možná i Charger.

Deenz
21. června 2015, 19:39
0

Pravda je, že v sériovém autě, které má fungovat jako každodení stroj, je transaxale blbost, všechno je dražší, složitější a ostatně, když dokáže Alfa udělat správné rozložení hmotnosti, (kvůli ničemu jinému se to nedělá ne?) což by v dnešní době neměl být problém je to nesmysl, ale krásnej, to musíš uznat :)

Aleš
21. června 2015, 19:51
0

Ten transaxle byl myšlen čistě hypoteticky. Taky nepřdpokládám,že by se vrátil,ale bylo by to skvělý.

Aleš
22. června 2015, 07:21
0

Četl jsem na Autobildu,že by se měla vrátit i Alfetta jakožto nástupce 166. Pokud vím tak Alfetta byla ve všech generacích transaxle a tak by bylo krásné(ale nereálné) kdyby se vrátil alespoň v rámci tradic
http://www.autobild.de/marken-modelle/alfa-romeo/alfetta/1/

Aleš
22. června 2015, 07:21
0

Četl jsem na Autobildu,že by se měla vrátit i Alfetta jakožto nástupce 166. Pokud vím tak Alfetta byla ve všech generacích transaxle a tak by bylo krásné(ale nereálné) kdyby se vrátil alespoň v rámci tradic
http://www.autobild.de/marken-modelle/alfa-romeo/alfetta/1/

BobAsh
22. června 2015, 15:09
0

Spíš bych to viděl naopak - Giulia jako nástupce 166 a Alfetta jako nástupce 159. Nedává smysl, aby Alfetta byla větší než Giulia.

Aleš
22. června 2015, 16:58
0

Z toho co jsem četl já na Autobildu vyplívá,že Gulia bude nástupce 159 a Alfetta bude nástupce 166. V Autobildu bylo,že se spekuluje o tom,že Alfetta bude jako sedan natvrdo čtyřmístná. Možná rozměrově bude Gulia větší,ale na tržně by podle mě měla být výš Alfetta. Vždyť i původně byla tržně o stupínek výš. A navíc my nedává smysl proč by měl být výš model,který bude pětimístný než čtyřmístný. Ale třeba to bude jak říkáš Vojto.

BobAsh
22. června 2015, 17:08
0

Aha, tak to jsem to zmatlal já, já myslel, že Alfetta byla menší, asi mě zmátl Alfasud. Potom to dává smysl. A větší auto jako čistě čtyřmístné mi smysl dává - třeba S600 Maybach je tuším taky čtyřmístná :)

Aleš
22. června 2015, 20:13
0

Tak původní Giulia měla na délku 4.14 metru a Alfetta 2000 ze stejného období měla 4.28 metru. Sice to nebyl rozdíl nijak velkej,ale byl. V současnosti tam rozdíl bude určitě větší. A Giulia by se měla představit už ve středu na Expu v Milánu,ale nejspíš to bude nejvyší specifikace. Jinak se čeká premiéra na podzim do Frankfurtu a čekání si můžeme zkráti prvním obrázkem. Sice není kvalitní,ale musí stačit.

Da
Dad
21. června 2015, 23:25
0

Ja jen ze jsou ve svete zeme kde retardery milujou, ale jejich oznacovanim se nezdrzujou. Tam je pak takovej detektor k nezaplaceni.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem