načítám data...

10 aut, která vypadají draze, ale nejsou

22. května 2015, 17:16 22 komentářů Vojta Dobeš TopX

Opravdový nadšenec si nekupuje auto kvůli tomu, aby jím ohromil okolí, ale kvůli sobě. Jsme ale jen lidé a představě, že si o vás ostatní myslí, že jste bohatší než jste, se někdy odolává docela těžko. Takže, jaké auto si koupit aby soused puknul?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je to možná dětinské, ale kdo z vás, kteří jezdíte podivnými staršími auty, nikdy nezažil tu škodolibou radost, když soused nebo kolemjdoucí přemýšlí "kde na to ten cucák vzal" při pohledu na vaši nóbl limuzínu nebo drahý sportovní vůz – a vůbec přitom netuší, že vás okázalý vehikl stál méně než jeho skromná Fabia. Ať už ten pocit znáte nebo ne, máme pro vás seznam aut, se kterými určitě donutíte souseda vzteky puknout, aniž by vás to stálo jmění. Tedy alespoň na pořizovací ceně, servisní náklady dnes raději přehlédneme.

9. Pontiac Firebird

Jedna z nejlepších cest, jak vypadat jako příslušník "zlaté mládeže", i když máte k dispozici pouze rozpočet z letní brigády. Firebird čtvrté generace, případně jeho sourozence Camaro, dnes s trochou štěstí pořídíte za 50-70 tisíc. Sice půjde o šestiválcovou verzi, se kterou není dobré vyzývat na sprint manažerské sedany v tédéíčku, ale pořád to je placaté auto s "mrkačkami" a v některých příkladech dokonce i odnímatelnými střešními panely T-tops. Připravte se na zvěsti, že prodáváte drogy.

-Bobash-

8. Jaguar XK8

Kolik může stát klasické britské GT pro pravé gentlemany, někdejší konkurent Porsche 911 993 a jeden z nejkrásnějších Jaguarů od dob E-type? Z pohledu laika určitě podobné peníze jako onen placatý Brouk či jiné, běžným smrtelníkům nedostupné, exotiky. Ve skutečnosti pořídíte ladnou kočku za cenu levného supermini v základní výbavě, a pokud budete mít štěstí při hledání, tak ještě levněji. Podíl na tom může mít i děsivá pověst Jaguaru co do spolehlivosti – přitom osmiválcová auta z dob, kdy kočkám vládl Ford, jsou překvapivě použitelná a trvanlivá.

-Bobash-

7. Porsche 911 (996)

Narozdíl od svého předchůdce, jehož ceny vyletěly raketově vzhůru a nejeví příliš známek toho, že by chtěly v dohledné době klesat (i když je otázka, co se stane až praskne investiční bublina), je první generace vodou chlazené 911 tak trochu nechtěným levobočkem řady 911. Vystrašený kukuč se světly, která připomínají nepovedenou omeletu, odklon od tradičních hodnot k moderní technice a pofidérní spolehlivost – to všechno dělá z 996 mezi nadšenci nejméně oblíbenou 911. Pořád to ale je 911, která vypadá jako 911 a hlavně tak jezdí. A zaplatíte za ni sice více než za štíhlý Jaguar, ale i tak se u nejlevnějších kusů můžete přiblížit k hranici 300 tisíc korun.

-Bobash-

6. Maserati 3200GT

Italská značka s trojzubcem ve znaku sice nedosahuje slávy svých národních konkurentů, kteří mají ve znaku splašený dobytek, avšak umí nabídnout podobnou porci italské noblesy, voňavé kůže a především krásných tvarů i úchvatných zvuků. Jakékoliv Maserati ze současného tisíciletí umí oslnit na první dobrou. A o tom vůbec nejlevnějším – modelu 3200GT – to platí skoro dvojnásob. Na jeho karoserii si nekompromisní pan čas už několikrát vylámal svůj zub a jako bonus ještě dostanete nádherné zadní svítilny ve tvaru bumerangu, jimž se žádný tradiční světlomet následných modelů nemůže rovnat. Maserati 3200 GT vám přihraje pověst náhlého zbohatlíka již za cenu skromně vybaveného kompaktu. Doporučujeme ale chlubení co nejvíce omezit na pózování před garáží. 3200 GT rádo všechny neopatrné svléká z kůže až drastickou nespolehlivostí celého pohonného ústrojí, až vám ke konci zbydou jen dvě možnosti – vyhlásit osobní bankrot nebo bohatství přestat předstírat a skutečně jej nashromáždit.

-Vavris-

5. Porsche Cayenne Turbo

Velká SUV a luxusní limuzíny mají jednu velkou výhodu – jejich základní tvarování se v dlouhodobém horizontu mění jen minimálně a jelikož klientela kupující tyto vozy je většinou silně konzervativní, nenajdete příliš experimentování ani na jednotlivých detailech. To vše má za následek, že 10 let stará A8 vypadá v očích neznalého pořád jako velmi drahá vládní limuzína a nové Porsche Cayenne zë showroomu je pro laika téměř nerozeznatelné od toho, které koupíte okolo čtvrt milionu z x-té ruky a dopřejete mu trochu péče o lak. Cayenne je velké, symbolizuje nadvládu a úspěch, je napěchované výbavou a pokud si koupíte verzi Turbo, na sto procent všechny přivedete na myšlenky o sedmimístných sumách v momentu, kdy je pedálem plynu přepasírujete skrze opěradla předních sedadel někam k pátým výklopným dveřím. No a ke všemu to je ještě Porsche. Třešničkou na dortu je pak světlá výška, díky které máte možnost ignorovat zaparkované Miaty a přejíždět je jako příčné prahy…  doma jejich zbytky z pod nárazníku otřete hadříkem…

-Vavris-

4. Daewoo Chairman

Většina aut na našem seznamu funguje pro předstírání, že jste bohatší než jste, jen díky svému stáří a rychlému propadu ceny. Ale Daewoo Chairman se na seznam mohlo zařadit už když bylo nové. Ještě si vzpomínám na prospekty, které propagovaly tuto luxusní limuzínu za nějaký milion a půl – na tehdejší dobu obrovské peníze, ale pořád nesrovnatelně menší sumu, než na kolik přišel vizuálně podobný Mercedes třídy S (ostatně Chairman byl právě na o generaci starším esku založen). Dnes je to ale ještě mnohem zajímavější – Chairman je pořád obrovská limuzína a pokud z něj odstraníte znáčky, většina lidí si ho snadno splete s Mercedesem nebo Lexusem. I zachovalé exempláře se přitom v inzerci nabízejí za ceny pod 50 tisíc korun – a pokude narazíte na kupce, který chce opravdu prodat, nejspíše svou vysněnou černou limuzínou získáte výměnou za láhev vína či krabičku cigaret.

-BobAsh-

3. Range Rover

Přinejmenším podle názoru britských motoristických magazínů (a kdo by mohl být ohledně britských aut objektivnější, že) je Range Rover nejlepším luxusním autem na světě. Nabízí komfort srovnatelný s kteroukoliv velkou limuzínou, a k tomu navíc terénní schopnosti a především vyvýšený, "velící" posaz za volantem, díky kterému můžete na okolní plebs shlížet z výšky. Design Range Roveru se přitom mění sotva jednou za dekádu a obvykle ani to - takže i když si pořídíte minulý nebo předminulý model, většina okolí nebude schopna rozeznat, že nemáte aktuální Range v hodnotě slušného rodinného domu. Jedinou nevýhodou je, že vzhledem ke své pověstné spolehlivosti se Rangie bude pravděpodobně onomu domu podobat i svou mobilitou.

-BobAsh-

2. Cadillac Fleetwood

Po dlouhá desetiletí byl Cadillac ztělesněním "amerického snu". A intenzivní působení amerických filmů a seriálů vštípilo i do myslí Evropanů rovnici, že Cadillac = bohatství. Zvlášť pokud je obrovský, hranatý a se spoustou chromu. Protože se ale hranaté, chromem bohatě zdobené a osmiválci poháněné Cadillaky vyráběly přinejmenším 20 let a vyrobilo se jich opravdu hodně, můžete si dnes symbol amerického luxusu pořídit překvapivě levně – na čtyřdveřový model by vám obvykle měla stačit částka kolem 100 tisíc korun. A protože se pod okázalým zevnějškem skrývá technika levného, pracovitého Chevroletu, mohlo by vám ohromování sousedů dokonce i vydržet.

-BobAsh-

1. Rolls-Royce Silver Shadow

Co může být víc než Rolls-Royce? Bájná značka, spojená s představou bezmezného bohatství, prastarých šlechtických rodin vlastnících značné kusy Anglie či s rozmařilými šejky. Legendy o tom, že výkon motoru se neudává, protože je "dostačující" a zvedat na veřejnosti kapotu je zakázáno. Design, či spíše architektura, připomínající spíše klasicistní palác než automobil. A samozřejmě slavná Spirit of Ecstasy na chladiči. Rolls je přímo ztělesněním drahého auta. A přitom může být dostupný, pokud si vyberete správný model. Třeba takový Silver Shadow, vyráběný v 60. a 70. letech. Byl to první Rolls, který sjížděl z výrobní linky ve skutečně masových počtech, díky kvalitnímu zpracování byl překvapivě spolehlivý a protože se stále počítalo s tím, že ho bude servisovat majitelův šofér, i jeho domácí opravy jsou jednodušší než byste čekali. Výsledkem je, že jich na trhu zbylo opravdu hodně a i slušný kousek tak pořídíte pod čtvrt milionu. Což je za možnost říct "jezdím zásadně Rollsem" docela přijatelná suma, ne? 

-BobAsh-

+1. Replika Ferrari na bázi Fiera, 406 Coupe nebo MR2

Vše, co jsme vyjmenovali výše, je ve svém důsledku pro zelenáče, kteří s chlubením teprve začínají. Ostřílení matadoři vědí, že největší efekt přináší stavba repliky něčeho opravdu drahého na základě něčeho opravdu směšně levného. Stačí si jen vybrat své nejoblíbenější Ferrari a koupit Peugeota, pokud má váš nejmilejší model klasickou koncepci, či Toyotu/Pontiaca, měl-li by mít motor uprostřed. Pak už stačí jen pořídit jednotlivé části karoserie, spoustu kytu, ještě více znáčků s koníkem ve žlutém poli a vymyslet způsob, jakým dostanete kola zhruba o 30 centimetrů dále od sebe, než by měla být. Zavřít se s tím vším na rok do garáže a…   vyjet jako jiný člověk. Když se dílo podaří alespoň trochu, budete králem nejrůznějších minorit a městských periferií a také nejedna veselá dívčina se s vámi jistě ráda podělí o svou sbírku krevet v kalhotkách. Když se dílo podaří výborně, můžete při statickém pózování zažít svou chvilku slávy jako Henry miliardář prakticky kdekoliv. Průšvihem je, že hranice mezi Henrym a idiotem se smrskává na nastartování motoru a zařazení jedničky… a to jenom v tom druhém případě, v tom prvním dost možná budete za idiota všem, kteří kdy Ferrari viděli třeba jen na obrázku.

-Vavris-

A co auta, která vypadají rychle a ve skutečnosti mají dynamiku ospalé želvy po chřipce? Podívejte se na náš článek o Beráncích v rouše vlčím

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VoFi
22. května 2015, 17:43
0

Super :) neobjevilo se žádné auto co je levnější jen díky jinému motoru :) ..tak to bylo myšlené..
Jinak jedna replika Ferrari na základě Fiera byla nedávno na prodej. A taky Audi R8, ale už nevím, kdo byl dárce..

reagovat
Ad
Adam
22. května 2015, 20:54
0

406ka Coupé
A to je zrovna replika zvenku skoro nerozeznatelná od originálu (podle fotek) ale prej za to dal kolem 500 000,- a eště nemá hotovo :D
MAGOR

VoFi
22. května 2015, 21:02
0

Až na tolika to skončilo? no to teda...ale zas pravda je, že je na tom dost origo dílů.. Jsem zvědav, jestli to aspoň dotáhne do úspěšného konce :)

briza
22. května 2015, 22:34
0

Nemyslíš náhodou tuhle http://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/r8/16163479?goFrom=list R8 ejkejej Béžot 406? :) Poslední dobou po R8 nějak pokukuju a tak mi tahle bizarnost nemohla uniknout. Kupodivu z venku to vypadá docela k světu :)

An
Andre
22. května 2015, 18:07
0

Nj, ale jaké pořídit, aby to bylo rozumné z pohledu nákladů. Snad jen to Porsche, Pontiac a Daewoo. Zbytek je sebevražda. Možná mi tam chybí Jaguar X-Type a S-Type. Případně XJ-40.

reagovat
VoFi
22. května 2015, 18:14
0

Rollce a Cadillac na tom nákladově nejsou taky tak hrozně, zvlášť když se vezme v potaz kolik to samé stojí u aut na stejně úrovni společenského uznání..

Bufik
22. května 2015, 18:21
0

A zrovinka pro mě je 996 TOP :)

reagovat
ho
honzarov
22. května 2015, 20:29
0

Škoda že tomu chybí základní info, jak si má pak onen študák počít se servisem. Jak je to s běžnými náhr.díly a jak je to s možnosti servisu, repasemi či generálkami u nás.

reagovat
František Čáslavský
22. května 2015, 20:40
0

študák se naučí, vono to není tak těžký...

briza
23. května 2015, 01:06
0

No, konkrétně u tohohle výběru se študák tak v 70% naučí jaký to je,když auto stojí před barákem a není na provoz. Koupit je to nejmenší,ale uservisovat to. Tak nějak to není náhoda,že jsou toho plný bazary. Když třeba vezmu toho Cayenna,tak to bude ňácíčko. Provozoval jsem jeho skorobráchu, tzn. Touarega. Tak třeba brzdy vycházely na cca 40tis. Je to těžkej krám,takže se mění jak desky,tak kotouče. Výměna cca po najetých 45tis., rozvody byly tuším za 50, gumy vydržely tak akorát sezónu, na standard 18" je potřeba připravit tak 25tis.,čili 50tis./rok. Počítám,že na Cayenne to bude všechno tak o 1/3 dražší. Pravda je, že já jsem s tím jezdil do salonu, kde jsem to kupoval a v aftermarketu to bude míň,ale zase asi nijak dramaticky,pokud to nebude mít vliv na kvalitu. Tohle bych študákovi fakt nepřál :) Ale ten pták ohnivák by asi mohl být datelnej.

František Čáslavský
23. května 2015, 10:30
0

Z tohodle jsem bral toho Firebirda, jako auto, na který si jako študák našetříš. Neznám moc lidí, co by na vejšce vyvalili několik set tisíc za auto, pokud už několik let nepracujou nebo do toho daj stavebko. A to jsou fakt výjimky. Firebird se bude servisovat snáz jak moje auto.

briza
23. května 2015, 12:57
0

Tak,tak. Z dob studií jich pár znám,co si našetřilo a koupilo. Jak říkám, koupit je to nejmenší,ale pak docházelo k situacím,že auto stálo,protože se šetřilo na brzdy,když se ušetřilo,tak za pár dní odešla spojka a zase se stálo atd. :) Tady prostě víc než kde jinde platí to,že kdo chce opičku, musí mít i na banánky :)

František Čáslavský
23. května 2015, 13:43
0

To už je pak spíš trochu o tom, jak si to někdo umí spočítat, nebo jak velkej je někdo blb... U mě se vždycky čekalo hlavně protože jsem začal trucovat a chtěl mít to zasraný auto chvíli z očí.. A pak teda když jsem sháněl auto na díly.

BobAsh
25. května 2015, 00:57
0

briza: Vysvětluješ studentovi s Lincolnem Continental, jaký to je provozovat jako student americký auto? :)

Daniel Borský
23. května 2015, 08:36
0

Jako povestny cerveny hadr na byka, působí na zavistive sousedy skvele i Jaguar XJ X308. A to dokonce tak dobře, ze nekomu stoji za to vykonat svou potrebu (pevneho skupenstvi) primo na vas prah. ;) dalsi auto ktere kupodivu vyvolava v sousedství pozdvizeni ve stylu: "mamo von snad musi dovazet ty vesely banany z lidlu, to jinak neni mozny, kde by na to vzal" je BMW Z3. A pritom porizovaci cena tehle kousku byla urcite nizsi (a to obou dohromady) nez novych Fabii a Octavii, kterych je tu plny sousedství. :)

reagovat
ho
honzarov
23. května 2015, 12:52
0

To Fernie: Tak jestli bych tě mohl poprosit o krátkou osvětu, jak snadno se u nás servisují exotičtější auta, vezměme za příklad toho Pontiaca. A aby to český študák lépe pochopil, uveďmě to na příkladu následujících servisních témat.
1. Dostupnost náhradních dílů.
2. Dostupnost dílů z vrakoviště.
3. Servisy na větší servisní úkony (co zvládnou a počet po republice)

reagovat
František Čáslavský
23. května 2015, 14:07
0

Servisovatelnost Firebirda čtvrtý generace bude o něco lehčí jak u Lincolna, ale je to nějak tak srovnatelný, takže do toho.
Ad 1) Například filtry seženeš bez problému tady. Většinu dílů pak můžeš dostat přes trojlístek dovozců, popřípadě se o to můžeš postarat sám díky Rockautu nebo Summit Racingu. Větší věci se dají nechat poslat kontejnerem, což ovšem dýl trvá, ale je to levný. A netrvá to dlouho. Když se ve středu v noci rozhodneš, že chceš díly, tak je objednáš a v pátek dopoledne už jsou tady. Z Texasu. Poser se česká pošto.
Ad 2) Díly z vrakoviště hodně závisí na typu auta, popřípadě na tom, z čeho díly pasujou. Sháněl jsem třmen, který pasuje z Tauruse, byl sehnán, jen to bylo trochu na dlouhý lokte, ale někdo s normální vyřídilkou by to asi zařídil bez problému.
Ad 3) Po republice může bejt pár desítek specialistů na všechno možný od převodovek, až po Cadillacy. Někteří odmítají šahat na Chryslery (Ahoj Adame!). Běžný věci umí i normální servisy, ale chce to lidi, kteří budou umět říct, že něco neumí a neskončíš tak, že po opravě brzdových trubek a výměně zadního obložení ti přestane fungovat parkovačka a zjistíš to až když budeš chtít parkovat v kopci (Zdravíme do nejmenovaného servisu v centru Brna!). Moje zkušenosti se servisem jsou takové neutrální až negativní, nikdy jsem asi nebyl vysloveně nadšenej, občas jsem byl spíš nespokojenej. Nejvíc servisních úkonů jsem udělal za asistence kamarádů. No dobře, co si budem nalhávat, asistoval jsem já, protože jsem levej. Ale jsou místa, kam bych se na větší opravu to aut nebál odvézt.

Ho
Honza54
23. května 2015, 14:13
0

Ten Chairman vychází z W124, tedy E-Klasse.

reagovat
Ma
Martin Schwarz
23. května 2015, 19:59
0
reagovat
bi
bitner
23. května 2015, 21:59
0

"Když se dílo podaří alespoň trochu, budete králem nejrůznějších minorit a městských periferií a také nejedna veselá dívčina se s vámi jistě ráda podělí o svou sbírku krevet v kalhotkách."
:-D Dekuji nechci. Ted jen pres ty slzy opsat spravne captchu...

reagovat
Yo
Yorkin
19. června 2015, 06:12
0

Nebudte osklivi na Range Rovera. Nahodiu L322 s 4.4 od BMW je (pokud to proslo svolavackami) dneska velmi spolehlive auto. Dily samozrejme od dob, kdy GBP byla za 29 trochu podrazily, ale porad se da vsecko snadno koupit na paddockspares atp. A po CR jsou strategicky rozmisteni servisaci, co tomu rozumi.

reagovat
Pa
Panda
19. června 2015, 07:45
0

A jak je to napriklad s tim vzduchovym odpruzenim? Mysim, ze zrovna to tvori cast povesti toho auta. Jinak je to skoda, protoze to jsou pekna a pohodlna auta, navic se musim priznat, ze jsem nikdy nezazil, ze by novy interier vonel kuzi tak nadherne, jako prave v tom RR.
Jak nejsem zastancem SUV, tohle auto bych vzal na milost a dost mozna by to byl jediny vuz, ktery bych kdy potreboval:D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem