načítám data...

skutečný Držák –Citroën C5

20. února 2020, 15:27 25 komentářů JirkaŘ

Ze života spokojeného majitele jednoho staršího a hodně ojetého Citroënu

zobrazit celou galeriiJiří Římánek: skutečný Držák –Citroën C5

Tak a už vidím, jak si asi spousta lidí klepe na čelo a myslí to, co slýchávám roky kolem sebe… Dyť je to Francouz! Pokusím se vysvětlit, proč jsem přesvědčen o kvalitě právě tohoto vozu.

Jak jsme k němu přišli? V r. 2009 jsem se musel poohlížet po jiném, větším rodinném voze. Tehdy jsme měli 4 roky Ford Mondeo V6 ve verzi sedan a velikostně nám už nedostačovalo. Moji dva kluci už mimina nebyly, ale stále ještě potřebovali podsedáky, aby seděli tak, jak vyžaduje vyhláška. Jenže 5. Případný pasažér by se již nevlezl. Dostal jsem tip na dost prostorný francouzský kombík Citroen C5 1. Generace, který jsem si vyzkoušel a pak začal hledat vhodný kus, který by mi sloužil aspoň další 4 roky, jak jsem tehdy měl ve zvyku. Téměř měsíc jsem hledal a zkoušel jich po bazarech několik, když už jsem myslel, že se na to vykašlu (všechny měli vady, které mi vadily), našel jsem inzerát autorizovaného prodejce Citroën, který právě nabízel tohle auto po první majitelce z jednoho zahradnictví. Tak jsme se ženou sedli do Mondea a frčeli do Orlové jej vyzkoušet a prohlédnout. Výsledek byl nad očekávání dobrý, koupili jsme tak pětileté auto s nájezdem 175 000 km za 150 000 kč.  (původní cena nového auta byla přes 800 000 kč)

Nyní je to téměř 11 let, co C5 máme doma, jezdíme neustále s ním a stále dobře slouží. Na tachometru právě slaví  400 000 km. Už tři roky jej využívá každodenně manželka k cestám do práce… prostě jej zabavila a nedá na „její auto“ dopustit.

Jak jezdí a co to odveze? Naše C5 je s naftovým motorem 2,2 HDi o výkonu 98kw. Na kombíka dostatečný výkon, ale chvíli jsem si ze začátku zvykal, že to není žádný sportovec. Hlavně na 1. Rychlostní stupeň je línější, ale je to zapříčiněno opotřebenou starou váhou vzduchu. Při dalších zařazených rychlostech už pak turbo docela obstojně rozjede auto s jakýmkoliv nákladem. A že jsem toho kolikrát převážel… tchán chtěl párkrát převést nestandardní náklady, jako kupříkladu kubík tvrdého dřeva na topení. A nebyl problém to převést, stačilo sklopit zadní sedačky a obrovský prostor kombíku se vyplnil dřevem. Hydraktiv 3+ si pak akorát vždy zadní nápravu dorovnal na požadovanou výšku. Jindy potřeboval odvést plné bečky do pálenice… a zase nebyl problém to do auta nacpat. Prostě to odveze všechno a to s rozumnou spotřebou okolo 6 – 7 litrů nafty na 100 km.

Dobře slouží i na dovolené. 9x jsme i v pěti lidech absolvovali jízdy přes Balkán do Řecka a rok od roku si zlepšuji časy na této trase. Když jsem začal jezdit do Řecka po mezinárodní silnici E75, nebyly ještě otevřené a dostavěné úseky dálnic v Srbsku, Makedonii a Řecku a tak jen cesta na Chalkidiki trvala 24 hodin. Dnes už jsou všechny dálnice dokončené a tak není problém dojet na ostrov Lefkáda za 19 hodin jízdy (1950 km trasy), nebo do Killini na Peloponésu pod 21 hodin, jak se mi to podařilo loni, kdy jsme jeli na Kefalonii. C5 je opravdu pohodná na dálkové trasy a v kabině tichá, důkazem toho je fakt, že velkou část trasy rodina podřimuje a já se musím hlídat, abych se k nim nepřidal taky.

Kolik stály opravy a údržba auta? Co je pro mě docela velké překvapení, že za těch téměř 11 let provozu u mne a nájezdu cca 230 000 km, jsem do oprav a údržby dal jen asi okolo 140 000 kč. (pokud chce někdo blíže vidět co a kdy se dělalo, vedu si evidenci oprav a údrby zde: http://www.c5club.cz/page/kod-50/userid-1106263.html ) Hned po koupi jsem si psal, co vše se muselo dělat a kromě spotřebního materiálu (oleje, filtry, pneumatiky, brzdy, pravidelné STK…) toho až tolik nebylo! Podle všeho je stále v autě původní spojka, motor také šlape jak hodinky, se vstřikovací soustavou nejsou žádné problémy – kupuji po celou dobu kvalitní naftu, případně ještě dodatečně přidávám při tankování VIF aditivum do nafty. Filtr pevných částic byl v autorizovaném servisu měněn a Eolys doplněn předtím, než jsem auto koupil a zatím vše funguje. Podvozek je docela hodně bytelný. Přední čepy a ramena jsem musel řešit za celou dobu pouze 2x. Zadní nápravu – ložiska ramen jsem řešil jen jednou. Brzdy také dobře slouží, nyní se na auto montovala třetí sada kotoučů. Jedinou vážnější poruchou, která někdy tohle auto postihla, byla v elektroinstalaci – konkrétně motorová jednotka BSM, kdy se chyba projevila tak, že auto nemohlo nastartovat, nebo motor zhasl během jízdy. 2x jsem měl auto v servisu a pořádně nedokázali určit, kde chyba je. Obvykle pak mechanik (když už si nevěděl rady) pročistil kontakty na všech kabelových svazcích a auto nějakou dobu – třeba rok jelo. Že je chyba v jednom ze tří napojení svazků do motorové jednotky BSM jsem zjistil až vylučovací metodou, kdy jsem při další projevené závadě (motor zhasl za jízdy a nešel nastartovat) nechal C5 dotáhnout na laně k domu a pak asi týden jsem s diagnostikou zkoušel, kde najdu problém. Když se podařilo najít příčinu, tak pak při další projevené chybě si s tím dokázala poradit i manželka. Prostě otevřela kapotu šroubovákem vycvakla příslušný konektor z BSM, opět jej nacvakla, zavřela kapotu, nastartovala a za jásotu a tleskání svých překvapených kolegyň z práce mohly pokračovat v jízdě domů dál…. Dnes je už BSM vyměněná za jinou, takže je klid.

Hydropneumatický podvozek je bezproblémový. Výrobce na něj dával záruku 200 000 km, ale bez problémů funguje i nyní po ujetých 400 000 km! Elektrohydraulická jednotka BHI je stále původní (vyrábí tlak kapaliny pro podvozek), přední pístnice jsou také stále původní, u nich jsem pouze opravil praskající hadičky přepadů (prasknou v místě napojení na potrubí).  Zadní  válce s písty jsem musel nechat přetěsnit a vyměnit prachovky, vyleštit pístnice + vyměnit všechny těsnění u nich, ale oprava nebyla drahá. Vlivem popraskání gumové krycí manžety vnikl prach a vlhkost dovnitř, poškodil těsnění a C5 jsem tak našel se zadkem padlým na zem. (Po odemčení hydraulika ale opět zadek „napumpovala“ do potřebné výšky).  „Koule“, které mají uvnitř membránu a proti tlaku kapaliny při jízdě působí tlak plynu, jsou stále původní a je jich na tomto voze celkem 6. Čtyři jsou u každého kola a další dvě jsou u středu každé z náprav a podle stylu jízdy upravují režim podvozku – normální a sport.

Bezproblémová je také klimatizace. Je pro mě neuvěřitelné, že auto s tak vysokým nájezdem má stále funkční a bezproblémový systém klimatizace. Původní je kompresor i chladič. Chladivo ze systému téměř neubývá a tak nechávám klimu kontrolovat jednou za 3 roky. To se nedá říct o jiných C5 po faceliftu a verze X7 u kterých podle zkušeností majitelů odcházejí chladiče už třeba po pěti letech provozu, protože je jejich materiál už tenší, není lakován a koroduje s následným únikem chladiva.

Když jsme auto před 11 lety pořizovali, tak některé díly se musely koupit přímo v Citroënu, protože druhovýroba je nevyráběla a ani na vrakovištích tou dobou nebyla nabídka některých dílů. U C5 1. Generace běžně praskaly vnitřní kliky dveří – ty nejpoužívanější, tedy u řidiče a spolujezdce, za nějakých 1000 kč jsem musel koupit díl a vyměnit. Problémy jsou také s některými kabelovými svazky. U mého vozu jsem měnil dva svazky pro zadní skupinové svítilny, protože původní byly poškozené u patice žárovky pro jedno ze světel, kdy vyloženě uhnily – už třeba po šesti letech provozu. (zničila je vlhkost a následná oxidace). Časem se ale dařilo shánět věci v druhovýrobě a dnes jsou některé věci z vrakoviště za opravdu nízké ceny. Některé komponenty (například výškové korektory, nebo i již zmíněná jednotka BSM) už nejde sehnat v servisní síti Citroënu a tak je v případě potřeby beru zde. (I jiné věci, pokud ještě jsou). Z rozebíraného vozu jsem také odkoupil celý systém navigace VDO, který jsem pak namontoval do své C5. Byla s tím práce na dva dny, ale dobře mi slouží asi 5 let – navíc všechny hlášky a hlasové povely jsou v češtině, tak mi manželka už neříká, že ji tam něco na displeji psalo a neví co. ( z montáže mám fotky zde: https://jirkarimanek.rajce.idnes.cz/Citroen_C5_montaz_VDO_navigace,_CD_jednotky_a_barevneho_displeje  )

Jaký je pro mě závěr? Ne, tohohle auta se jen tak nezbavím. Je pravda, že docela často pokukuji po něčem novějším s menším nájezdem, ale když si uvědomím, jak kvalitní a spolehlivý tenhle letitý Citroën C5 je, zůstane u nás doma do doby, než by případná oprava auta byla dražší, než jeho hodnota. Třeba za 5 let napíšu, že právě jsme s ním v rodině najeli 500 000 km. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

jendaaa
20. února 2020, 16:48
0

Co kovomorka? I když je fakt že Frantici tak nereznou

reagovat
JirkaŘ
20. února 2020, 18:48
0

Jediné místo, které je chycené po těch dlouhých letech jsou 5. dveře - známý problém pro Citroën, kdy rámeček s chromem (s osvětlením SPZ) se zařezával do laku... a ten pak začal pod tím chytat puchýřky. Pár puchýřků jsem měl už při koupi vozu v r. 2009 , nic jsem s tím nedělal...sice je to trošku tam rezavé, ale ne shnilé. A to je fakt jediné místo na celém autě. Spodek je úplně nádherný, protože všude jsou plastové kryty.

Fill
21. února 2020, 14:54
2

Tak ať společně s C5 zdoláte i 500tis. km.
Kéž by mi vydržela takhle i C6 :).

reagovat
JirkaŘ
24. února 2020, 20:15
0

Kolik máš najeto a jakou motorizaci máš ? C6 je fakt nádherná a vždycky se za ní otočím když ji vidím. Ale odvahu bych měl jen na tu 2,2 Hdi bez Amwaru... A kombík by chyběl, máme kolikrát co vozit a u C6 by to asi nešlo. Držím palce, ať jsi s C6 spokojený tak, jako já s C5.

Fill
24. února 2020, 23:14
0

Najeto 230 tis., motor 2,2 HDi biturbo 125 kW. No na stěhování to není, ale to ani nelze u C6 očekávat. ;)

Vojta
22. února 2020, 09:43
1

Vždycky je to o tom koupit kus v dobrém stavu a udržovat ho. Pak to najede nesmysl, není-li to vyloženě model se zásadnější výrobní vadou. Sám mám na 159 2.4JTDm najeto asi 450tkm, spojka to vzdala teprve teď před půl rokem a oprav tam taky mnoho nebylo. Stejně tak kamarád má na Civicu už cca 300tkm a to auto taky za celou dobu nevyžadovalo zásadnější opravy. V pravdě se ukazuje, že nejproblematičtější auta v mém okolí jsou ty, na které by typický čech přísahal. Znám minimálně dva lidi, kteří měnili bájnou 1.9TDi pro fatální závadu při nájezdu mnohem nižším. A pak takové ty věci jako zámky, problémy s elektrikou a korozí na věcech typu Fabia, Octavia, Superb...

reagovat
Romus
22. února 2020, 22:11
2

Přesně tak, jenom holt pro půlku národa je známka dobrého stavu číslo na počítadle kilometrů a nějak cár papíru od Cebie... jo a díky internetu taky neošoupanej volant a řadící páka... a pak jen lejt naftu a maximálně olej :-D

martin_100
23. února 2020, 16:50
0

mam VW G4 s td rotačkou a má najeto 490 tkm .... loni sem dělal spojku, letos kotouče desky a tejden po stk mi vytek tlumuč jinak nic fatálního. Olej ubyde mezi ryskama od výměny k výměně ;-)

beastar
23. února 2020, 17:28
-1

Bože zase takový amatérský kecy, že si to nenecháte raději pro sebe:)) Taky kolik těch bájných 1.9 TDI jezdilo, že? A z toho dokonce 4 lidi v okolí člověka, co dělá auta. A oni představte si měli fatální závadu. Na motorech který určitě špičkově po česku servisovali! Odborně. Kde bylo na počítadle 200 000 km reálně teda tak 850 000 km on to fakt nic nevydželo ty 1.9 TDI 66 kW. Jen skoro milion. A půl milionu byla norma. Ne že by JTD 2.4 byl špatný motor, ale zbytek auta kolem něj žádná hitparáda není. Psát potom o problémech s elektrikou a korozí.... :D To se na mě Vojto fakt nezlob. Jak normálně píšeš rozumně a je vidět že se v tom fakt vyznáš. Tak tady si napsal totální sračku.

Ona totiž Alfa problémy s elektrikou a korozí v žádném případě nemá. Jen něco bylo orezlé ještě v záruce. Jako najet hodně může cokoliv když se o to postaráš a máš taky trochu kliku. Jsou dodnes vidět i 2.5 TDI na který by nikdo nepřísahal ani typický němec... a má to přes půl milionu. Tyhle hloupé stereotypy podobnými reakcemi jen prohlubuješ. Navíc vtipný když pod to napíše Martin se 490tkm...

To je to co je problém v českém prostředí kolem aut... Od těch lidí, co si myslím že když si koupí jaguára, nebo alfu tak jsou HOCH AUTAři, jde daleko větší hejt směrem k mainstreamu, typicky reprezentovaného škodovkou než naopak. Něco jako nenávist mezi Prahou a Brnem... hraná mnohdy. Přitom spolehlivost tehdejší VW nafty obecně v porovnání s FIATem (italama obecně) bude buď úplně stejná, nebo možná vyšší těžko říct asi stát od státu.

Vojta
23. února 2020, 23:28
1

Hele to zase nemáš pravdu ty... většina Alf má strašně rychlý propad cen (protože to nikdo nechce), čímž si to kupují lidé, kteří na provoz nemají a podle toho to pak dopadá tak, že se to jako celek začne neskutečně srát. A že ti pak na servis přijede auto, které má na hodinách 150tkm, v jednotce 500 a vypadá tak na megoš... to je další věc.
Každopádně přesně na ty stereotypy narážím! Z mé skromné zkušenosti se nejvíc sere to, čím většinově lidé jezdí. Jak to je nebo není jinde je už otázka. Ale fakt mě neser, vrátil jsem se právě z dílny, kde jsme celej večer řešili na posrané Fábii věci, které jsou na jiných autech záležitostí na hodinku pohodové práce.
A co se týče 2.4JTD, tak naopak... životnost toho okolo, nebo minimálně odolnost, je značně vyšší. Spousta těch aut dojezdila jen kvůli tomu agregátu. Většinou někdo neumí správně provést servis (výměna rozvodů včetně vodní pumpy) a skončí to rozervaným rozvoďákem a zničenými vahadly/ventily nebo prasklou hlavou následkem přehřátí, nebo obojím.
Ale jinak mám váš názor vlastně úplně víš kde. Od chvíle, kdy jsem se vrátil k italům skončily autoproblémy a řeším v 90% případů jen běžné věci a nic překvapivého, pokud zrovna nesejmu strom nebo nekoupím auto za 10k, které patnáct let nejezdilo. A na jebky typu Sharan, Fabia, Octavia nebo Roomster můžu postupně zapomenout tím, jak je okolí mění za mnohem podařenější auta jiných značek a koncernů. Takže asi tak ;)

beastar
24. února 2020, 11:18
1

Jo? A netrpěli tady náhodou tady ta auta VW koncernu tím stejným, že se sem natahali stočený vraždy o stovky tisíc a tady to potom vypadalo, že turba jsou tak na 250 000 ale realita byla tak x3. Kolik těch fabií a tak dále rezne protože je to opravovaný po pěti nehodách? Hlavně teda dneska. A jako že se to neopravduje úplně v pohodě jak některý lidi tvrdí to je pravda. Jenže co se dělá v pohodě? ALFA? To teda nevim:)) Asi záleží co tě baví a co líp znáš. Mě jsou tyhle vaše pohádky taky putna. Já mám teď koncern VW a FCA a k tomu Renault-Nissan. A ve výsledku je to úplně jedno. Zatím jsou to všechno nový auta tak se to nesere a v tom je taky ten háček. Jak Alfy( 1XX cokoliv) tak třeba oktávky (1,2) jsou často dneska starý mrdky a drží se to při životě jen silou vesnickýho servisu.

A jako super že JZD fungujou když zase neuměli udělat kromě šestiválce v benzínu žádnej motor pořádně. Pravda dnes jsou ty jts atd starý auta. Jenže ono se to sralo pořád i jako nový. A taková 156 hnila už ve fabrice. Jinak značně korodujou Mazdy, Renaulty, Opely vlastně všechno včetně některých BMW.... a nemyslím si že třeba takovej Megáne je snažší servisně jak okyna.... Myslím teď nějaký DCi třeba. Takže tvůj názor ti neberu asi to tak máš. Myslím že nějaký narážky na VW fakt nemáš zapotřebí:D

Vojta
24. února 2020, 11:37
0

Tak že 145, 146, 155, 156, 147 a GT jsou co do kvality ultimátní shit... to jsem nikdy netvrdil, že to tak není. Prostě katování kostů a auta postavený na stejně špatným základu jako původní Fiat Tipo navíc vyráběná opicemi s mizernou kvalitou montáže. Motory TS 16V (a tedy i JTS ve 156/GT) jsou taky proslulé svou nefunkčností. Mým cílem není a nebylo hodnotit to globálně, jen na tom vzorku aut, které jsou v mém okolí a většinově nové nebo s opravdu doloženým nájezdem. Že se sypal Galaxy dotaženej z německa s prohozenejma budíkama z Alhambry, kterej měl najeto kdo ví kolik... neřeším. Ale že se imrvére sral Sharan koupenej úplně novej ještě v záruce, to samý naše jedničková fábka... to je to, co hodnotím. Proti tomu na dost dojetých Civicích, 166kách, Accordech, Mazdách... se nic dramatickýho neděje, ty auta relativně držej a když už se něco musí řešit, není to taková osina v zadku. Jakože spojka na 166? Pohodička... proti tomu zvěrstvu na hatěpéru. Ano, vozy japonské provinience mají sklony ke korozi značné, ale globálně to je jediný problém a zejména u Mazdy. Honda se to překvapivě naučila dělat a Civicy 7G a 8G nejsou například horší, než srovnatelné evropské vozy. Stejně tak třeba práce na BMW/Mini je relativně pohoda, aspoň z toho co jsem zatím musel řešit.
Nechci bezmezně hejtit VAG... jen prostě z mé dosavadní zkušenosti se mi na tom pracovalo blbě a spolehlivostí to bylo průměrné až podprůměrné. Komentuju to jen proto, že většina lidí má dojem, že cokoliv, co není VAG se při takové porci kilometrů, jako Pužó v recenzi rozsype. Nerozsype, je to o tom starat se o svůj stroj. Co se týče Francouzů... ty jsem zatím nikdy moc řešit nemusel, takže servisní náročnost/příjemnost práce neposoudím. V minulosti jsme měli Xantii V6 Activa a to byl boží stroj. Nemám ji jen proto, že prostě není místo a člověk nezvládne ujezdit tolik aut.

beastar
24. února 2020, 11:54
1

Tak s tím už se dá souhlasit. Já sem to pochopil tak, že globálně jako Alfa super nedotknutelná a cokoliv německýho na hovno. Když pomineme to že tady píšeme o fakt starých autech a je tam znát péče majitelů doteď. Tak ono opravdu některý auta například proslulý Passat B6, Fabia II a oktávky v některých provedeních jsou strašný sráče. Navíc tady u nás je toho hromada stočená a tak dále. Co se týká aut v záruce, tak paradoxně já s tim nikdy neměl žádný problém. To netvrdím, že nejsou, ale neplatí to globálně. Stejně tak kdejaká lopata nadává na Audi... já osobně nebo ve firmě máme asi čtyřicátý auto. Od A4 po RS6 a A8 a vždycky všechno v pohodě. Zatímco slavný Maserati měnilo motory a tak dále, ale o tom se nemluví. Raději. Samozřejmě přiznávám třeba s Fabií moc zkušeností nemám. Ono i u toho VW prostě záleží, co to je za motor, model a tak podobně.

Nesmrtelný ani to TDI není. Respektive čím novější motor s tímhle označením tím menší nesmrtelnost. A pravda je, že když občas slyším ten moderní dvoulitr s AdBlue po 60,000 km tak si řikám ty vole to chrčí a klepe jak starý kamna. Tyhle motory udělají 200,000km a budou to totálně odepsaný krámy. Otázkou je jakej moderní diesel je na tom líp. To už je ale na jinou debatu.

Vojta
24. února 2020, 14:12
0

Ono starý 1.9TDI rotačky bývaly odolný hodně, ale za cenu naprosto děsivého jízdního zážitku. PDčka jsou trochu kultivovanější, ale životnost už je... běžná, nikoliv nadstandartní :) Co se týče těch prémiovějších VW, tak tam nemám zkušenosti, protože to v okolí nikdo nemá. Přecijen... pocházím z chudých vesnických poměrů a málokdo má víc jak 500k na nákup funglového vozu. Že pašík B6 v Highlinu je pak v podobě ojetiny cesta do pekel už se celkem zažilo, ale stále se najdou tací, co to zkusí. Na druhou stranu bývalý spolužák na něj nedá dopustit a prý nejlepší auto, co kdy měl, navíc s tou populární 2.0TDI. Nikdy ho nikde nenechalo a tak... a pak z něj vylezlo, že ho má po rodičích, rok výroby 2006 a na hodinách má dneska 60tkm, protože to byla kára na víkendy do kostela. A on má jinak něco služebního, takže s tím taky nejezdí :D Každopádně zážitky, osobní, s úplně novými vozy:
1) Alfa Romeo 164 2.0 V6 Turbo (2002) - v záruce několikrát problémy s motorem, prasklá hlava, sežranej píst. Jinak bezproblémový vůz :D Bohužel, první rychlé auto v rodině, odneslo to dost na okruhu a ten motor ve své první generaci (164 a 916) byl všechno, jen ne odolný. Zbytek auta držel dobře a skončilo nakonec na motoru. Dal se vypouštět olej na dvoře do škopku a mezitím si ho bez oleje vypůjčil jiný člen rodiny. 25km bez oleje motor nedal a auto skončilo někde ve stodole... dodnes nevím kde.
2) Seat Ibiza 1.4 (1996) - od nového auta problémy se zatékáním, které servis vyřešil. Další drobností bylo vyskakující řízení - pokud šel člověk na doraz, volant se začal navolno protáčet a chvíli pak trvalo, než se to řízení chytlo. S touto závadou bylo několikrát v servisu, nakonec vráceno.
3) Fiat Punto 55 Sole (1997) - od začátku bezproblémový provoz, nemělo to žádnou výbavu, tak se tam nemělo co rozbít. Trochu se pozapomělo na servis po uplynutí garančních prohlídek a tak první výměna oleje proběhla v 90tkm. Fatální závada nastala při 180tkm - přetržený rozvodový řemen. Nahozen nový a dle všeho auto dodnes jezdí a je v provozu, ale od nás odprodáno v roce 2004.
4) Fiat Marea Weekend 2.4 TD (1998) - celkově ze začátku bezproblémové auto, na servis jezdilo do autorizáku, plusmínus i pravidelně. Problém byl s rádiem, konkrétně zasekávající se mechanismus pro vkládání audiokazety. Nakonec to servis vyřešil, k naší spokojenosti náhradou za rádio s CD přehrávačem. Auto pak prodělalo těžkou havárii, bylo opraveno autorizovaným servisem a od té doby s ním byly neustálé problémy, selhávalo kde co. Vypracován znalecký posudek - zfušovaná oprava, vozidlo vráceno servisu a vyplacena náhrada škody.
5) Škoda Felicia Combi (ta s novou tváří, co v ulici září) - Mechanicky žádný problém, ještě v záruce konverze na LPG. Fungovala jako dělník a až na nějakou tu korozi s ní vlastně nikdy nebyl moc problém, co si tak pamatuju. Po čtyřech letech už byla poměrně dost pohledově rozkvetlá, tak byla nahrazena ojetou Xantií V6 Break. Vtipný bylo jen to, že proti feldě to byla úplně jiná galaxie a cenově ten upgrade skoro nic nestál :D
6) Škoda Fabia 1.2 12V HTP (2003) - Několikrát svolávačka ohledně motoru, ale nikdy neměl provozní závadu. Dále pak 2x výměna silentbloků přední nápravy, po pěti letech urezl originální výfuk, koroze pátých dveří (výměna na záruku), problémy s elektroinstalací (vypalovaly se pojistky, svévolná funkce elektrických oken a centrálu, stávkující stěrače). V záruce též měněna lambda sonda, EGR ventil a čerpadlo posilovače řízení. Též problémy s nerovnoměrným sjížděním kol na zadní nápravě, vyřešeno nakonec na záruku výměnou nápravy. Dále pak dvakrát výměna předních ložisek, jednou na záruku, podruhé už ve vlastní režii. Auto odprodáno s nájezdem 98tkm a měsíc po té nastává destrukce agregátu, rozletěl se rozvodový mechanismus.

Každopádně od té doby už jsme žádné nové auto neměli. Fábii tehdy dost narychlo nahradil ojetý Fiat Stilo a ten je ve službě doposud. Mechanicky nezdolný, drobné problémy s elektrikou tam taky byly (1.6 trpí na kontakty ECU motoru, finálně to řeší až přepájení a relokace jednotky), jinak zatím dobrý.
Dneska už ty auta jsou dle všeho víc spotřebák a třeba firemní škodárny jsou nějakej Budget nebo Sixt. Moc se to neřeší, když se to posere, je to jejich problém, ne náš :D Nějaký nedojetí tam taky byly, ale všechno to spraví jeden telefonát a asistenčka, takže no stress.

Vojta
24. února 2020, 14:12
0

*164 byla pochopitelně 1992, už se mi ty letopočty pletou :D

beastar
25. února 2020, 01:03
0

Rok jsem vcelku pochopil, že to bylo asi jinak. To ale není úplně není hlavní informace. Mě z toho plyne, že si udělal fakt špatnou zkušenost s Fabií s prakticky nejhorším motorem nejen co do spolehlivosti. Feldu snad ani nejde brát dneska vážně. To byl opravdu lidový wágen pro masy který více, méně nezklamal. A hlavně opravit to bych zvládnul i já se svou pověstnou manuální zručností. Na Maree sem jednou omylem prosedl kapotu. Vážně kvalitní karosařina, ale jinak to prej fungovalo obecně docela dobře. Stilo je si myslím povedený auto takový typický taliánský. To znamená dovede to fungovat a dovede to docela potěšit je to docela levný na údržbu, ale žádná raketa to není.

Nahrazení feldy, citrónem v plný naprosto chápu a že to je jinej vesmír. Tak to je všechno západní z trochu lepší třídy, než felina. Pocházející z těch let. Případně z let pět let před feldou... Ono i taková e34 je proti tomu o pět galaxií jinde. Tam je potřeba brát v potaz cenu nového auta. Punto, Ibiza jasný. Ibiza evidentně velmi nedobrý jižanský kousek:)) A jako pašík B6 s 60,000 km pobavil. To je vlastně ještě zánovní kára. Když se s tím nejezdí tak to vydrží no... jak potom chceš práci, tak se problémy jen hrnou.

Já to teda takhle vypsat nemůžu to bychom moc tapetovali. Bylo toho docela hodně, Pravdou je že existují značky, co sem neměl osobně. Zejména US provenience, Volvo, Subaru, Saab a pár dalších. Alfu sem si samozřejmě zkusil nejednu. A obecně se na jejich přednostech ale i mínusech shodujeme. Jen prostě já po zkušenostech fakt s mnoha Audi, několika kratšími anabázemi se škodovkou, Porsche. Tak opravdu sem nikdy neřešil závažné problémy... s VW. Jasně je to daný tím, že jak se v tom pohybuješ tak těm největším sračkám se vyhneš. Většinou když se třeba A6 sypala, tak to bylo daný tím, že na tom něco podcenil servis, majitel. Mechanika dobrá. Je fakt že třeba s Fabiema moc zkušeností nemám zrovna tak s oktávkou víc jak 5 let starou. Kdysi sem měl chvilku pédéčko v jedničce z posledních let výroby a to auto ohromovalo fakt to onanistickou spotřebou 4,0l/100km lehká noha a 5,5l/100km rally speciál brzda plyn event. Měl sem to v nějaký belgický výbavě (asi L&K bez kůže) černá metla. Když sem s tím tehdá byl na Macháči tak to v té černé metle (neobvyklá barva tehdy na okynavě) na kolech pyčo s tou drsnou tdi plaketkou poutalo pozornost skoro víc jak nějakej sporťák:))) Najel sem s ní tehdá asi 15,000 km za půl roku na střídačku s tehdejší přítelkyní která s tim jezdila skoro pořád. A neřešil sem NIC. Olej a přední desky.... Mělo to v té době poctivě 120,000 natočíno. Bejvalej služebák z Aholdu v Belgii. To samozřejmě nepopírá že nadauto to není a nikdy nebylo....

martin_100
25. února 2020, 05:06
0

Vojto s tim vejfukem na fábii docela čumim. Já na dědovo juniorce měnil původní origo z fabriky loni. Auto je z roku 02 a má najeto 110tkm. Měnil jsem poslední díl jen proto že mu zreznul obal. Jelikož je vícevrstvej tak ani nefoukal ale děda trval na výměně. To mi přijde doceka mazec mít na autě původní vejfuk 17 let. Ano sice málo najeto ale jezdí i v zimě, jezdí převážně krátký trasy v jednotkách kilometrů, od jara do pidzimu neparkuje na asfaltu ale na udusaný hlíně na chatě a garáž to nikdy nepoznalo.

Jinak ano problém byl třeba hlava v kozách po 40tkm. Naštěstí to boleslaf vzala jako oprávněnou reklamaci. Postupně se vyměnily všechny 3 zapalovací moduly, pravýma zad íma dveřma zatejká řešil servis x krát a nevyřešil a jednou praskla poloosa v kloubu u kola. Holt nakoňovaná bestie.

Vojta
25. února 2020, 10:24
1

Tak já na tu Fábii nějak echt ve zlém nevzpomínám - nemusel jsem se o to starat sám, většinou to jezdilo do autorizáku. Nasranej jsem z těch Fábií, co řešíme teď a to nejsou jen HTP, ale i MPI :D Ty výfuky bych čekal, že byly od vícero dodavatelů, protože jak píšeš... některý se měněj až teď, jiný ale co vím se měnily taky takhle brzo. Stilo má taky původní výfuk z 2002 a budu měnit jen vlnovec, kterej se utrhl (reakční silentblok motoru to vzdal). Zadní tlumič sice je už prorezlej na tom vnějším obalu, ale beztak náhrada bude méně kvalitní, takže dokud je to těsný, tak mě to nezajímá :)
Jinak jako uváděl jsem jen ty prokazatelně nové vozy přímo v naší rodině. Nenapsal jsem tam ojetiny a nová auta z okolí. Například strejdovu anabázi s Játym 1.2 TSi (já vim, další mrzutá motorizace). Zkušenosti, ať už krátkodobého či dlouhodobého charakteru jsou i s Japonci nebo US auty. Proti tomu třeba Audi nebo Volvo jsem nikdy na zvedáku neměl a nic jsem na tom neřešil, byť třeba s XC90 jsem trochu jezdil a byla fajn.
Obecně jinak lidem dávám takovou univerzální radu při nákupu ojetiny - koupit něco, na co mají známého servisáka nebo co si budou opravovat sami. Je nesmysl koupit si starou Alfu, když vás s tím servisák pošle do prdele. Já jen... nikdy jsem nepochopil ty nářky na jejich servisní složitost.

martin_100
23. února 2020, 16:44
0

Koukam že ten konektor řídící jednotky motoru je zakletej napříč modelama. Zbavil jsem se svojí c2 právě kvůli tutý závadě.
Auto občas nenastartovalo a občas zdechlo i za jízdy. Diagnostika pokaždý nacházela jiný závady. Po čem jít? Nakonec to elektroservis našel a vyřešil bajpásem. Ale bylo mi naznačeno že to nemusí fungovat kdoví jak dlouho a pak už nová jeednotka za xyz duckátů. Tak jsem to radši prodal dokud to fungovalo. Ale taky se mi s nim neloučilo lehce. Projel jsem s nim kus evropy, byl s nim u moře a vždycky dobře sloužil..... Až na tu jednotku.

reagovat
JirkaŘ
24. února 2020, 20:20
1

U mě Lexia ukazovala vše při startování ok. Každý den při prvním startu motor naskočil a šel pár vteřin (5-6). Jednou dokonce kolem 20 vteřin a pak zhasl. Na monitoru se mi pak ukázalo, že došlo ke ztrátě komunikace s počítači... Po výměně BSM je klid.