načítám data...

Report trackday Vysoké Mýto 17.3.2018

18. března 2018, 10:08 9 komentářů BubaaCZek

Střípky z mrazivého trackday. O počasí, o PlechCupových speciálech, o řidičských schopnostech, o stopě, o pneu a možná i něco víc.

zobrazit celou galeriiJakub Cotipotym: Report trackday Vysoké Mýto 17.3.2018

Předpověď hlásí v pátek večer déšť, v noci na sobotu mráz a sněžení. Podmínky, o kterých se nám ani nesnilo. Pohled z okna v sobotu před půl sedmou ráno však prozradil, že cesty jsou suché. To vypadá slibně. Na náledí jsem ale narazil. Bylo to fakt těsně. Málem jsem přišel o zdraví. Už jsem tam chtěl být, spěchal jsem, dupl jsem na to, jenže ten okraj kaluže byl zmrzlý. Uklouzlo to a měl jsem co dělat, abych se nerozbil. Dávejte si pozor, když jdete na benzince zaplatit. Zbytek dne již bez krizových okamžiků.

V Mýtě se už od 8:25 po trati prohání testovací Subaru. Když jsem se domáhal na trať dozvěl jsem se, že se jezdí až od 9ti, kvůli stížnostem na hluk. Dunivý zvuk WRX byl slyšet v rannim tichu až z poza kopce. Musel taky z trati ven. Využili jsme čas s kolegy z Kia GT k pěšímu průzkumu trati. Detailně prozkoumali obrubníky, krajnice, odvalili nevhodně umístěné pneu ;) a složili hold u pamatníku padlých vojáků z roku 1866. Čaj u Floriánů pomohl rozehřát promrzlé ruce.

V devět se otevřely brány pro první kolečka. Seznam aut co dorazily behem dne psát nebudu. Snad jen pár. Nějaká ta Miata NB, NA (s prasklou gumičkou do vlasů… teda ehm… rozvodovým řemenem), Compacty, Kia GT, Calibra, STI, Lancia, krutopřísný driftovaci Mercedes, RX-7 FC (moc hezké), FD (ještě hezčí a ten zvuk je legendary), 323F, Ford Sierra (co by nám asi ujela všem), Fiesta ST, VW Caddy a další.

Z ledna mam v Cali rekord 1:01,91 a první dvě hodiny jsem se válel o pár desetin výše a v 11:17 to posunul na 1:01.62.

Technická přejímka na PlechCup byla zábava. Poslechnout si příběhy speciálů a jejich vylepšení (rytba šroubovákem do laku "better dead than 2nd") apod. Prim hraje Nissan Micra v drag race upravě s 2 l 16v. Cali byla přijata s komentářem: "Za to ti dvacet nedám". Tak nevím jestli mám být rád že prošla, nebo uražen :D

K měřené PlechCup jízdě povím jen to, že důrazně doporučuji nemít kolem řidiče žádné volné předměty. Nikdy dřív se mi to nestalo. V druhém měreném kole, po obzvlášť důrazných brzdách, vyskočila téměř vypitá půllitrová láhev od Coca-Coly, standardně zapasovaná mezi sedadlo a práh, rovnou mezi pedály. Po akceleraci z vracečky se uklidila pod sedadlo. Po brzdách před závěrečnou zatáčkou skočila znovu pod pedály a rovnou pod plyn. Zrychlovat se mi podařilo až poté, co jsem ji vylovil. Ještě že neskončila pod brzdou, bych se na konci rovinky divil…

Dilema znělo: "Co obout?". Lancia jela na Nankang NS-2R 195/50/R15, Cali na Imperial Snowdragon 195/55/R15. Letní semislick vs čínské zimáky.

Dík Petrovi za půjčení Lancie. Řekl mi: "Pořádně si to užij, je to PlechCup tak jí pořádně nalož". Musím říct, že nemuset to řešit a naložit autu pořádně co to dá, má své kouzlo. Petr jel v Cali a mrcha mi hned v prvním stintu, poprvé v tom autě, nadělil 4 vteřiny a zajel 57,61. Vracel mi to se slovy: "Nejdřív jsem si říkal To zas bude. Gumové řízení, gumové řazení… Ale to táhne a drží v zatáčkách!". No je to o řidiči…

Zpátky k pneu. NS-2R při pár stupňů mínus a na suchu byly první kolo jak šutráky. Tvrdé a nedrží. Po zahřátí začaly fungovat a držely bez velkých zvukových projevů. Bylo ale znát, že mají na víc, ale nedokážou se zahřát na provozní teplotu. Snowdragon byly v optimálních podmínkách. V lednu, když bylo +4 stupně, tak po 6ti kolech byly rozměklé a byl konec. Odpoledne v -4 stupních (Ví někdo kolik bylo přesně?) byly perfektní. Čím déle jsem jezdil, tím byly lepší. Šesté, sedmé kolo byly přímo boží a tak už zůstaly. I přes pískot měly rezervu, než začaly skutečně hrnout. Myslím, že zimáky byly pro tentokrát správná volba.

Nálož čtyř sekund pro mě Petr kompenzoval tím, že mi ukázal kudy to zajel (řezat přes obrubníky) a pak mě i několikrát koučoval. Diky tomu jsem se naučil lépe tři zatáčky. Zbývá to pořádně dopilovat. Poslední stint jsem zajel 59,63. Pokořil jednu minutu a zlepšil se od minula o 2,3 sekundy. Juchů! Dík moc Petře!

Rád bych krátce komentoval vítěze PlechCupu – Nissan Micra 2.0 16v obuté na 145 (nebo 165)? Rozložení váhy tipnu 80:20 :) Jak se taková věc asi ovládá? Vyšli jsme nahoru na tribunu ať to lépe vidíme. Při rozjezdu a vytí motoru za zvuku omezovače zůstáva na asfaltu 15 cm široká a 15 m dlouhá čára. Při brždění jinak než úplně rovně přichází divoký oversteer.
”Ta Micra je out of control", zaznělo.
Klobouk dolů pánové, že jste s tím dokázali zajet vítězství! Gratulace!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Trinom
18. března 2018, 12:23
0

Docela hezky napsaný, jen teda Frantovi nerupl rozvořák, ale jen klíňák.

reagovat
Irwinek
18. března 2018, 12:29
0

Šmarjá, kde jsi to byl? Já jel v sobotu ráno v 6 do práce a všude sr..., že se to nedalo a Praha úplně hotová a prosolená. Byla sice menší zima než dneska, ale dnes to bylo bílé od soli a prášilo se od toho, včera to stěrače nestíhaly :-(
závidím a snad mi to taky někdy vyjde :-D

reagovat
BubaaCZek
18. března 2018, 12:37
0

FM - Myto. Suche cesty.

Irwinek
18. března 2018, 12:45
0

to se tak někdo má :-D já dneska ani s bestií nepůjdu, nohy mám ještě zmrzlý a fouká tu jako blázen

beastar
18. března 2018, 13:37
0

Jak píše. V Praze náledí, bordel minus 5. Všude nehody. Sem měl problém i přeparkovat auto s letnim Dunlopem. Jiný auto mi celý zmrzlo nešlo do něj ani vlézt. A tak dále. To dost čumím, že ste jezdili vůbec. To počasí je fakt na pitchu...

BubaaCZek
19. března 2018, 09:38
1

Jeste doplnim, ze od 9:00 do 16:00 se dalo stihnout 82 kolecek (nepocitam dochlazovaci). Takze to vychazi zhruba 25Kc za jedno obkrouzeni (pri 2k za celodenni). Palec nahoru.

reagovat
sumy
19. března 2018, 10:50
0

"Dávejte si pozor, když jdete na benzince zaplatit." Naprostý souhlas, před 5 lety jsem si takto vyrobil kompresní zlomeninu kolene. Levá noha uklouzla, pravá ještě v autě. Tak jsem se chytil dveří a těma si přibouchnul koleno, který jsem si ještě během pádu protočil... Holt tehdy novopečený majitel pajera-nezvyk z jaké výšky vystupuju. Škoda jen že mě 14 dní nechali normálně chodit a ujišťovali mne že je to jen naražený, než si zlomeniny všimli :-D Ale stačí 2 oprace v prúběhu 3 let a už zas běhám jako kamzík :-)

reagovat
ToMyx
19. března 2018, 16:35
0

Pěkné shrnutí! Určitě to stálo za to a gratuluju ke zlepšení po koučingu, to bych taky potřeboval. Ono je rozdíl zlepšovat se pomaloučku bez rad zkušenějších nebo skokově. Hlavně, že jste si to užili a vo tom to je :-)

reagovat
ro
robo
20. března 2018, 13:44
0

Je nejaky kalendar dalsich akcii? Rad by som tento rok konecne zacal trochu jazdit a trochu sa zoznamil s miestnou komunitou.. Dobry web, btw!

reagovat