načítám data...

Putování za poznáním, konec jedné cesty

17. března 2017, 21:24 30 komentářů Franz Kafka

Nový rozměr zážitkové turistiky v praxi. Nepovažuji nákup vozu za rohem od bydliště za rozumný, ale uznávám že jsem to vážně přehnal.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Putování za poznáním, konec jedné cesty

Testovací jízda po rakouských cestách, necestách s autem jakým je jakékoliv Porsche nejen Boxster by zabavila na dlouho asi, úplně každého. Minimálně tedy nadšené řidiče určitě. Všechno dobré ale jednou musí skončit, a jelikož se mi nepodařilo, za téměř 20 minut ostré jízdy najít žádné vyložené negativum jeli jsme zpět ke garáži. Majitel sedící vedle mě se jen usmíval a nutno dodat že v tomhle případě zcela právem. Auto v takhle dobrém stavu se nevidí každý den a tak jsem mu upřímně vysekl velkou poklonu. To je ten rozdíl mezi důchodcem v Rakousku a v České Republice ten rakouský si pečuje o Porsche a ten český o zahrádku. Ne že bych bojoval proti zahrádkářům, taková domácí rajčata jsou opravdu skvělá, ale ta auta mě přece jen baví více. Situace se tedy dostala do bodu, kdy auto bylo zpět bezpečně v garáži a došlo tedy na debaty o ceně. Měl jsem velmi špatnou počáteční pozici, protože auto mi nedalo mnoho důvodů žádat slevu.

Pan majitel si byl jako zapálený fanoušek aut velice dobře vědom co má. Cena vozu byla, ale téměř dvojnásobná než bývá obvyklé u tohohle ročníku a typu vozu. Já jsem původně bral Boxster jako vyloženě náhradní variantu a po pravdě jsem si neuměl moc představit, že by mě takové auto vůbec mělo šanci oslovit. Žel bohu došlo k tomu a navíc ta barva, která v první chvíli člověka odradí. V té době na místě jsem ještě neměl ty informace z autíčkáře kde mi vlastně hodně lidí dalo zpětnou vazbu velice pozitivního rázu, pokud jde o lakování řekněme výrazné.

Došlo tedy na poslední variantu zavolat si o pomoc „přítele“ na telefonu jak by řekl pan Horník na teléfóně a to mi ho teda vyndej. Čekal jsem fundovanou pomoc místo toho na mě bylo v rychlém sledu vychrleno několik dalších aut a telefonů na prodávající a kdo ví čeho ještě. Bylo vidět, že na trojmezí se nudí a tak zkouší kdo, kde ještě chce prodat „nesběratelské“ Porsche chudému synkovy.  Dostal jsem informace ve smyslu, nechceš žlutý Boxster v top stavu tak si dojeď tady a tady a uvidíš. Co vám budu povídat, byl jsem z toho už unavený a začínalo to být docela drahé. Den se chýlil ke konci a domů daleko. Celkem chápu, že můj otec na tyhle věci kouká jinak a že auta s hodnotou se shání po celém světě a v aukcích a nikdo nebrečí kolem logistiky a vyjednávání nicméně já jsem chtěl prostě jen něco pro zábavu a ne Modrý Mauricius.

Domluvil jsem se s majitelem Boxíka že si potřebuju ujasnit priority, ale ideálně hned po ránu mu oznámím, jestli si auto vezmu nebo ne.  Mezi tím mi z Orlího hnízda dorazili alespoň k některým návrhům „notičky“ a já jsem se dal do studia. Všichni určitě znáte jak špatně se v autě a na mobilu projíždí informace zaslané do emailu. Samozřejmě notebook jsem nechal doma s tím, že ho stejně nebudu potřebovat na co také že.  Věci na druhém konci světa rozuměj Švýcarska anebo někde ještě dál jsem vyhodil a zůstalo jedno jediné auto. Je to prokletí tahle nerozhodnost věřím, že mnozí z vás už by prostě koupili černý elegantní kabriolet a těšili by se, jak ho projedou kolem Karlštějna já však ne.

Bodamské jezero je krásné ze všech stran a z každé země. Navíc mám rád Bregenz a jeho nezaměnitelnou kouzelnou maloměstskou atmosféru. JUFA to na noc jistila a nebýt neschopnosti personálu zajistit v pokojích trochu toho příjemného tepla byla by to snad i pěkná noc. Proč a co mě donutilo ztrácet čas. Mohl jsem si po cestě domů koupit auto (samozřejmě taky ne) v Augsburgu. Rodinné vazby sahají až k lidem kolem místní prodejny vozů téhle snobské značky. Byl jsem ale pevně rozhodnutý že když nic tak se zaměřím na Boxstera pošlu pánovy peníze na účet a zajistím dopravu na dálku. Respektive jsem se ještě ujišťoval, jak moc velký je o žlutou krabičku zájem. Toho dne tohle auto totiž totálně dokázalo překopat moje názory na danou kategorii vozidel. První co mi problesklo po ránu hlavou, bylo, jak moc se těším domů a auta mě začala zase po nějaké době vysloveně iritovat, jak dokážu vydržet s takovou povahou sám se sebou je také otázka. Zase jsem je nenáviděl a celé Porsche a také vlastně celou Evropu a všechny majitele promiň, Péťo. No nic Břežno není New York a tak jste v Německu relativně za chvíli. Málem bych zapomněl napsat, co mě donutilo udělat další takový sporný krok. Totiž Boxster je bezesporu perfektní auto a opravdu se mi moc líbí a kdybych mohl tak si ho vlastně určitě koupím taky. Problém je v tom že já jsem chtěl, v duchu prostě 911 situace tedy byla stejná, jako jet kupovat RX7 a nakonec skončit u Miaty. Navíc málokdy se od táty dočkám takové snahy jako v tomhle okamžiku. To je ale všechno vedlejší. V Augsburgu šlo o naprosto obyčejnou Carreru v šokující základní výbavě, pokud můžeme o něčem takovém mluvit u Porsche. Kdo by si teď myslel, že mám nějakou zálibu v hnusných barvách, ten by se mýlil, ale auto je bílé. Bílé jako váš služební Rapid. Přesně tak jako že opravdu tak aby bílá bílou byla žádná fólie ani „home made“. Fuj,to byla moje první reakce, protože na počítači v emailu napsané „Weiß“ prostě nepůsobí zase tak hrozně jako v reálu. Uvědomíte si tu podobnost s levnou lednicí, až když se takové auto zjeví. Říkal jsem si proboha, co si to udělal, jestli tohle vidí nějakou auto telepatií ten Boxster v garáži v Rakousku tak se musí za pomyslné břicho popadat. Ano mám občas tendenci dávat autům lidské vlastnosti jako babičky jejich pejskům.   

Uvnitř ale byla opravdu pěkná černá kůže a kilometrový průběh byl nízký až se bůh „odo“ který do Čech dodává, ty dieselové krásné Octavie se 120 000 km po 10 letech provozu zaradoval. Výhoda bílé barvy jestli vůbec nějaká je alespoň ta že je na ní vidět úplně všechno. Zkušenosti ze mě již museli šlehat mocným plamenem a prodávající ani nestíhal argumentovat. Byl jsem lehce rozezlen i tím, že pan majitel si dal na čas a na smluvené místo k domu oslavujícímu spotřební styl života dorazil o hodinu později. Navíc nevypadal moc přesvědčivě, jeho vzhled deklaroval spíše příslušnost k nějaké hodně divné odnoži „cyber punku“.  Když počáteční ledy roztály a já mu začal vyprávět o svých anabázích tak jsem se dověděl, že dělá ve firmě, která vyvíjí navigační systémy pro lodě a letadla. To mě uklidnilo, je to byznys, kde jsou dnes obrovské peníze, takže tento pán, jistě hluboko do kapsy nemá i když vypadá jako mix Magnuse Walkera a Woodyho Allena.

Porsche kupoval v nějaké slevě, protože šlo o předváděcí kus. Faktura a další dokumenty hovořily jasnou řečí a prostě tak nějak to člověka nezaujalo, ale bylo viditelné, že to sedí. Kontrola hloubky laku, test komfortní výbavy, které tady zase tak moc není. Nastartovat a následně si povídat u otevřeného motorového prostoru je velice chytrá věc mimochodem. A to i přesto že auto bylo tiché a zahřáté což mě docela děsilo. Údajně jelo přes město tak jsem se uklidňoval tím, že když to sem dojelo, bude to snad dobré. Vypadalo to všechno hezky až na barvu a znečištění vozu, které by místní pan detailer považoval za kritické. Tak to přišlo a my jsme vyrazili na silnice vstříc pravdě a já jsem byl hrozně nervózní ani nevím proč.

Hodně času jsme strávili pojížděním přes město, což mi pije krev v jakémkoliv autě natož tady, kde za vámi hučí 300 koní. Nakonec jsme něco málo objeli přes příměstské silnice a přes kousek dálnice jsme se vrátili zpět. Majitel mi vyprávěl o posledním servisu a o tom jak s autem jezdí málo, protože teď nemá ani čas a mají v práci nějaké přípravy před vydáním jakéhosi zlepšení. Prý fáze lazení, a že on už je dál a půjde do nového Caymanu. Neměl jsem moc důvodů k tomu mu nevěřit, s autem totiž evidentně nic špatně nebylo. Alespoň co by dovolil první pohled odhalit, měli jsme trochu problém sehnat servis, kde by nám vyšli vstříc až se nakonec po hodině zoufalství a volání na všechny strany podařilo. Kdo si myslí, že jsem musel „vytopit“ docela hodně papoušků v originál Porsche tak má bohužel pravdu nikde jinde neměli volno a já ani pan Wilson jsme nebyli schopní bez potřebné znalosti terénu zajistit normální dílnu.

Začínal jsem si být jistý, že toho pána fyzicky atakuju a potom se hned půjdu udat, protože nás čekala další nepříjemná cesta skrz městské ulice. I přes jeho ujišťování že je to za rohem mě to tak nepřišlo a potom že jsou Němci přesní. Na tohle mám vůbec štěstí, vždycky když někde jsem tak dělají zrovna kanalizaci, dálnice nebo je havárie plynu. Místní mávají rukou a říkají „jó to kdybyste dojeli před měsícem tak to bylo všechno v pohodě“.  Problém je, že tam jsem zrovna teď a ne před měsícem. Jak proběhla samotná kontrola auta?  Právě že všechno bylo dokonalé. Nikde žádné průsaky oleje, diagnostika až na minimální nedostatky naprosto čistá. Mechanik mi v ústraní řekl, že na to co je to za Porsche a jaký je nájezd je to auto ve skvělém stavu a sám by si ho nejspíše zakoupil. Říkal jsem si, že o tom mluví, jak kdyby šlo o sušenku někde na krámě. Jenomže ono bylo vše opravdu v pořádku a i jízda s autem vlastně kdekoliv se zdála samozřejmá, skoro jako kdyby ani nebylo ojeté.

Vrátili jsme se k hypermarketu na parkoviště a na rovinu jsem řekl je to pěkné co cena. Kluk říká, no chtěl jsem tohle ale, když to vezete na české značky tak dám ještě slevu 2000€. Vlastně už to chci prodat a o ty peníze mi zase tolik nejde. První co mě napadlo, že o peníze nejde tak dobře říkám si asi dělám špatný obor. Plácneme si a já dostávám, ještě druhá kola což bývá ale v Německu a nakonec dnes už i u nás tam i tady celkem normální věc. Nastává problém ohledně placení, abychom se domluvili, jak to vlastně uděláme. Jsem sám a něčím jsem dorazil, navíc Porsche nemá značky kromě krátkodobých převozních, které za den, dva propadnou. Nakonec se dostaví férová dohoda a pan prodávající dostává zálohu, také proběhne výměna nutných kontaktů a je to. Doprava a další věci se vyřeší později. Odjíždím znepokojen tím, co jsem nakonec spáchal. Najedu hromadu kilometrů a setkám se s nespočtem lidí a další pomalu desítky jsou do toho zatažení.  Nakonec si pořídím bílé auto?! A navíc bože chraň Carreru 4 s pohonem všech kol. Za to jsem, ale asi ve skutečnosti rád přece jen zvyk je železná košile. Pravdou ale je že případnou barvu může řešit fólie a za peníze které jsem nakonec ušetřil, půjde pořídit opravdu kvalitní. Další věc byla, že auto celou dobu čekalo tady, kousek od startu mé cesty jen majitel ho nenabízel dostatečně aktivně na „celoevropských“ serverech.

Nebudu už pokračovat v tomhle a dále v přímé návaznosti příště v dalším blogu už se zaměřím na auto a na to jak je na tom teď. Kde je a co se s ním děje. A jak jsem z toho všeho vyklepaný jak Startka bez filtru. Teď mi dělal větší vrásky prodej mimochodem nutný než li nákup, ale i to nakonec dopadlo skvěle. Kdyby někdo chtěl absolvovat podobný trip po Evropě a projet si krásy německy mluvicích zemí, už víte, kde mě najdete. Jedná se o nový rozměr zážitkové turistiky s přidanou hodnotou. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
17. března 2017, 22:45
0

No vídíš Franzi! Nedopadlo to špatně :) .. Nepřišels o tu krásnou zadoboční siluetu 911tky, kterou postupně taky objevuju a obdivuju a nekoupils Krabovu stříbrň, takže to každý budeme mít trochu jiný :)
Jestli a vypadá to , je to zachovalý auto z origo lakem, nechal bych si bílou. To si spíš necháš udělat časem výfuk a to uvidíme až se svezem a uslyším moje auto jestli se ti to bude líbit. Vím kdo to umí udělat, myslím el. ovládaný sportovní výfuk.

Carrera 4 nebude handicap, je tam pouze pár dražších součástek na podvozku přední nápravy, jinak to určitě funguje dobře. Otázka je, na jiné než zimní měsíce k čemu je to potřeba. Kupodivu Carrera 2 má neuvěřitelně mnoho trakce. Na druhou stranu s autem ještě nejsem tak 100% zžitý a pořád se poznáváme.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. března 2017, 06:37
0

U techhle aut je to poznavani vzdycky mnohem delsi. Je to jina liga, ma to obrovskej vykon a navic je to i pekne draha hracka, takze tady uz nejde do toho sednout, dat plnej a letet. Tady uz to chce proste s rozumem, protoze jinak to dopadne blbe.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. března 2017, 06:34
0

No super, takze nakonec precijen 911. Ctyrkolku bych sice asi taky nepotreboval, ale co. Kazdopadne gratuluju a cekam na dalsi cast, kde uz snad budou poradny fotky tvoji novy hracky. :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. března 2017, 08:48
0

P.S. Bila je taky v pohode. Jen bude potreba to porad cistit, aby vypadala luxusne. A na boku ty velky bily plochy muzes rozbit treba nejakym barevnym prouzkem. :-)

http://rs295.pbsrc.com/albums/mm154/r1hendy/photos%20for%20PH/DSC08701.jpg?w=480&h=480&fit=clip

M P
18. března 2017, 11:58
0

Já bych bílou také nezavrhoval, i když v posledních letech je jí všude trochu moc.

A co Martini racing livery? To by na porsche vypadalo taky moc hezky, a to obvykle nejsem příznivcem polepů

krab
18. března 2017, 12:30
0

To by šlo. Jako je to svým způsobem blbost, já bych to nechal origo, ale dalo by se zauvažovat nad replikou 996 GT3 RS : https://www.google.cz/search?biw=1280&bih=620&tbm=isch&sa=1&q=Porsche+911+996+GT3+RS&oq=Porsche+911+996+GT3+RS&gs_l=img.3...29529.37213.0.37647.31.22.0.1.1.0.139.2015.14j8.22.0....0...1c.1.64.img..14.7.557...0i24k1j0i19k1j0i30k1.pOzC06cIvvM#imgrc=_&spf=100

Jenže, udělat to dobře by znamenalo dost úprav. Interiér : tříramenej Volant ( snad má ) nechat očalounit alkantarou, řadící páku a sehnat GT3 sedačky. Ve skutečnosti takhle bych si interiér upravil rád vlastně taky. No a pak přijde to dražší. Kola , ( dokonce jedny 19" v tom designu mám navíc) nalakovat do červené, nechat vyrobit pruhy přesně dle origo , sehnat zadní GT3 RS křídlo s víkem kufru ( to by bude asi děsivě drahá sranda) A to ještě by chtělo udělat předek s faceliftovým nárazníkem, lampama a boční lišty. Jedině jestli někdo vyrábí dobrý dostupný aftermarket. I tak by to stálo ranec a v okruhu Porsche entusiastů to bude vždycky jen spatlanina.

Asi nejlépe nechat jak je sériový.

Franz Kafka
18. března 2017, 22:01
0

Nejsem moc příznivcem toho převlékání se do GT look, nebo různých konverzí alá "Turbo". Nicméně určitě souhlasím s vaší myšlenkou celkově. Jak psal Knightrider i ty a vlastně i Matěj vymyslet tomu nějaký rozumný vzhled a rozdělit ty boční plochy. Řešeních je několik a v neposlední řadě je tady pořád ta fólie která jde časem sundat a po dobu použití chrání lak. Ta varianta s těmi polepy na dveře taky není špatná. Uvidím každopádně jenom bílá je docela divná. Působí to sice celkově uhlazeně, ale hrozivě obyčejně.

Boris
18. března 2017, 07:50
0

Tak to vlastně dobře dopadlo. :-) už můžeme v klidu spát. Myslím,že chybu jsi neudělal. Nech to v bílé, umyté to bude pěkné.

reagovat
M P
18. března 2017, 09:30
0

Dneska jsem to přečetl naráz, protože už jsem chtěl vědět, jak to dopadne!:D tak snad bude dělat radost:)

Jen si dovolím poznámku... pán co dělá ve firmě na navigační systémy, že by neměl hluboko do kapsy? Záleží jak to definuješ asi :D

reagovat
Franz Kafka
18. března 2017, 22:06
0

Ono hodně záleží na jaké pozici se v té firmě nacházíš řekněme, že jsem to hodně zjednodušil pro potřeby blogu. Chtěl jsem tím říci jen to že se jednalo o člověka který nedělá za 7.70€ na hodinu. Nakonec jsem to trochu zavřel tím poznatkem že se chystá na nového Caymana což je milionová věc z toho vyplyne jak na tom +- ten pán může být. Nicméně vizáží by si ho u vás zařadil tak někam na Cejl:)

Já také doufám a snad vydrží tak abych nemusel za rok zase řešit prodej.

MG
MGRR
18. března 2017, 15:31
0

Hlavne, aby dobre fungovalo. Ctyrkolka bude super.
Nekde v Bondovi meli Porsche a lyze na zadni casti. Musi byt super pouzivat to v cerstvem prasanu :) Coz se asi nestane, ale asi by kolemjdouci zapomeli zavrit usta

reagovat
Goldies
18. března 2017, 22:31
0

Napadly me dve veci:

1) SRABE! Baby Porsche by bylo uzasny a s tou barvou naprosto dokonaly! Ve finale si myslim, ze uz by ses ho nedokazal zbavit a byl by si naprosto spokojen

2) do doby nez by si vyzkousel Porsche pro velky kluky! Takze jsi vlastne klikar a na tu barvu se vykasli! Dej tomu nejakou peckovou folii - neco ve stylu co si ted dal MiVi z Hallo Titty racing :-) Used Martiny Racing by ji fakt slusela!

reagovat
Goldies
18. března 2017, 22:34
0

V podstate tohle, jen tomu dat vzhled Martiny

Franz Kafka
18. března 2017, 22:49
1

1. Já vím a říkám jenom jedno: máš pravdu. Ono mě je to vlastně nakonec hrozně líto. Ta žlutá byla vážná krásná a navíc super stav. Svezení s tím bylo perfektní a ten pocit z toho auta také. Kdybych měl tolik peněz což nemám tak si ho koupím taky. Rozhodně nevylučuji že se to třeba nějakým zázrakem někdy nestane.

2. Přesně tak ono se to nakonec vyřeší. Fakt je ten že ta bílá se zase fantasticky snadno modifikuje.Jak to Martini tak i tyhle polepy co nekrejí celé auto jsou super. Teď se řešil servis tak optika časem. Jsem na tom tak že sice jsem koupil auto, ale reálně to bude stát ještě hromadu dalších nervů než se konečně projedu, ale s tím se musí počítat.

Goldies
28. března 2017, 10:33
0

Franz: ted na me vykouklo na FB z wrapstyle!

Franz Kafka
28. března 2017, 15:15
1

To vypadá velmi rozumně. K něčemu takhle decentnímu bych se taky nakonec přiklonil. Hodně dělají ale kola.

Goldies
28. března 2017, 16:37
0

Kola poresis :-)

Franz Kafka
28. března 2017, 16:48
0

Já ti něco řeknu jo. Kola co se mě líbí tak vždycky řeším a skončím u toho, že cena je 50+ a ještě to nějak slušně obout. Mám totiž takovou panickou poruchu ani jedny originál kola od nich se mi nelíbí. Ta "Turbo" kola jsou docela v pohodě, ale dnes už to není "cool" taková kola má dnes v podstatě úplně všechno...

Goldies
28. března 2017, 18:39
0

Mě to povídej! mé vysněné kola RAYS Advan TE37 ve zlaté barvě, s cenou jeté sady lehce přez 50k :-( Ale co už, bez nich to není ono :-D

Franz Kafka
28. března 2017, 18:41
1

No mě posílal Krab "Fuchs" kola. Ona je to klasika a k těm Porsche to patří, ale ty ceny u těch vyšších modelů to je kříž. Chtěl bych je, ale teď to bude muset prostě počkat:)

Kolina
19. března 2017, 05:14
0

Gratulace,ostatne pokud se jednalo o "dream car",tak o nic jineho nez 911 se jednat nemohlo. S Boxsterem by jsi si rikal kazdy den ze jsi si stejne mel koupit to coupe! Jedine auto ktere nevypada v bile barve jako v zakladovce je Bondacky Esprit:-)

reagovat
ToMyx
20. března 2017, 16:28
0

Super výsledek. Luxusní a supersport třída se takhle asi má vybírat, není to jen tak a to nemyslím jen finančně. Součástí auta se nakupuje i investice a mnohakoňové stádo, takže pokud to zabere nějaký ten čas, dá se to pohopit. Dokáži si představit to psychické rozpoložení, rozdělené mezi váhání, únavu, budget, rady třetích osob a srdce :-)
Přeju ti ať na první oficiální vyvoněné svezení moc dlouho nečekáš, já jsem při takovémhle čekání vždycky jako malej kluk co se nemůže dočkat svoují hračky :-D

reagovat
Franz Kafka
20. března 2017, 16:52
0

Trochu jsem to přeháněl to přiznávám. Vlastně mi je tak trochu i líto té černé v cabriu a vlastně i ten Boxster byl perfektní. Bylo to těžké a nakonec to dopadlo tak jak jsem ani sám moc nečekal. To myslím i v kontextu toho jaké změny jsem musel udělat doma. Co se povedlo je nakonec cena výrazně se ušetřilo oproti původnímu budgetu. Vykoupeno je to bílou barvou a vlastně i nejobyčejnější výbavou. Zrovna 4x4 není u Porsche velká výhra oproti rwd, které už tak má výbornou trakci i grip.

Jinak samozřejmě díky a máš naprostou pravdu. Těším se a lituji teď toho, že jsem to dával ještě na servis a prohlídku. Bylo to moudré to jo, ale už aby to bylo.

liška
21. března 2017, 12:11
0

Skvělý psaní, zhltnul sem všechny díly na jeden zátah (ach ta korporátní prokrastinace). akorát by mě zajímalo, proč jsi vlastně vyjel hledat rovnou do zahraničí? Kvůli ceně, nebo špatnýmu výběru u nás? Nebo snad servisu? Já si možná jen naivně myslím, že ty Porscháky si i u nás kupují majetní lidi, takže servis by neměl bejt zanedbávanej ani v česku ne? A když v rychlosti otevřu nějakej tipcars, tak tady přecejen pár kousků vyskočí. Možná jsi to někde psal, jen jsem to nepostřehl.

reagovat
Franz Kafka
21. března 2017, 12:39
0

Tak v první řadě díky, pozitivní reakce vždycky potěší a je určitě dobré i v práci mít dobře vyplněné přestávky. Přemýšlel jsem jak v krátkosti odpovědět, ale je to zajímavý dotaz. U mě je předpoklad už to, že naše rodina je smíšená a tak ten vztah třeba k tomu Švýcarsku je bližší. Určitě je v Čechách menší výběr a je zde dost aut co jsou stejně dovezená ze zahraničí. Myslím že je to tak jak píšeš první majitelé jsou většinou bohatí a tak autíčkům nic nechybí problém nastává s tím co se děje dál. Já jsem vyloženě tvrdošíjně vyžadoval dokonalé servisní podklady pokud možno nejen servisní knížku a ideálně auto po prvním majiteli. Takových aut už zase tolik není. To byla asi ta hlavní motivace. A potom také auto jelo do servisu ve Švýcarsku což bylo v plánu alespoň na první servis už před koupí auta. Neříkám že se to nedá koupit v Čechách třeba Krab koupil moc pěkné auto kousek za domem, ale to bývají spíše náhody. Já jsem obětoval jeden den české inzerci a to co bylo v normální ceně vypadalo povětšinou špatně a platit někomu o 150 - 200 víc jen proto, že dojel někam do Švýcarska a auto přihlásil v ČR to je pro mě zbytečné umím si to zařídit sám. Když nad tím přemýšlím tak já kromě nových aut do firmy žádné auto s původem v České Republice nemám, ale asi jsem něco měl. Jinými slovy sehnat jde, ale mě to trochu omezuje.

sheogh
21. března 2017, 12:53
0

No super! Ja uz se bal, ze neprijde ten happy-end, jak jsi to napinal :-D Kazdopadne gratulace k nove hracce ;-)

Me to bude cekat taky, protoze uz ted jsem pevne rozhodnutej, ze prichod leta oslavim patricne nakupem anglickyho auta. A pokud bude konstelace planet prizniva, a lisejnik neporoste na jizni strane, bude to zcela urcite selma s oznacenim XKR :-) :-) Jen jeste nevim, jestli kabrio nebo hard :-)

reagovat
Franz Kafka
21. března 2017, 16:02
0

Díky! Já jsem si chvilku myslel, že ani nekoupím. XKR je skvělé taky takové to auto z té zlaté rodiny. Sportovní auto co se dá plus, mínus využívat běžně a nemusíš mít podíl v Emirates a nebo v ADNOC. Koukám že se nám to tady pěkně urodí co se týká aut. Budeš o tom taky psát ? :D

sheogh
21. března 2017, 16:27
0

XK se me vzdycky libil, bude to urcite ten starsi, X100. Presne tak, je to normalne pouzitelnej daily, kterej nabidne i trosku zabavy.
Byl jsem se s jednim projet tady u prodejce, a krome lehke klaustrofobie, ktera na me po sednuti prisla to nemelo chybu.
A nakonec - staci si rict, ze to neni male, jen utulne :-D :-D

Nevim, jestli se o tom samotnym nakupu budu nejak rozepisovat, protoze se zadna prespolni vyprava konat asi nebude. Tady v okoli je par kousku na vyber.

Mozna sem hodim nejakej blog obecne, a shrnu to tak nejak za tech par let s ruznejma pelechama. Taky abych pripadny zajemce odradil od nakupu podobnych nesmyslu :-D :-D

Ne, kecam, prave naopak, kupovat! Ty "rozummny" volby jako oktafky, fabie a passaty tu budou porad, ale exoti zmizi ve srotu, a za chvilku uz nebude co koupit, krome unifikovane, nudne EU plastove produkce.

Franz Kafka
21. března 2017, 16:55
0

Jo,jo x100 to je ono co jsem myslel. To je taky jedno z aut co jsme mohli vídat v době kdy to byla nová věc leda na plakátech. Navíc já v roce 1996 ještě neměl ani řidičák. On je to vlastně takový generační souputník 996. Stále hodně pěkné auto. Víš já Jaguary obecně moc nemusím tohle je asi jedno z mála aut od nich, co mě oslovuje a potom ještě XF, ale to jsem jinde:D

Ono koupit ho ve Švýcarsku zase není tak náročné jsou tam teda alespoň bývali dlouho jsem to neštudoval. Fakt je ten, že i v Čechách lidi utrácí za auta hodně teď myslím za ta zajímavá bohužel už trochu s křížkem po funuse. Já to naopak každému doporučuji ono prodat to nakonec můžeš vždycky a na těch autech tohoto typu nikdy neproděláš nějakou raketu pokud to teda nezboříš.

sheogh
21. března 2017, 17:48
0

Jojo, ja jeste nebyl ani plnoletej :-D
XF je paradni, ale uz me neprijde tak vyjimecnej jako drivejsi design. Za to F-type je pecka :-)

Tady je fakt vyrazne lepsi vyber, a taky tu nemaji ve zvyku moc kaslat na udrzbu, tak snad budu mit stesti.
Dost jsem si pohraval s myslenkou M5 E39, a to uz driv v CR, ale tam najit udrzovanou je nemozne. Ted tady vidam pekny, ale ta cena je uz masakr, pekne to leze nahoru :-( . Prave se bojim, aby XKR nedopadlo stejne za rok, takze radsi rychle shanet.