načítám data...

Příběh sypala část X... dosypáno

24. srpna 2018, 22:18 8 komentářů Tejira

Dnešní část bude jedna z těch méně pěkných a docela smutných

zobrazit celou galeriiJakub jakub497@gmail.com: Příběh sypala část X... dosypáno

Je tomu již skoro půl roku co bylo naposledy něco o Rushce napsáno… Ono by to nebylo nic zvláštního, ale právě to je ten důvod to proč tu dnes píšu. Samozřejmě mezitím se naneštěstí pár krásných věcí událo, ale to bude až na nějakém tom konci nekončícího příběhu.

Před pár měsíci se tomu událo, že jsem byl nucen sehnati “nová” kola. Samozřejmě, že se jednalo o kola, která byla jako vždy zcela neobyčejná stejně jako zbytek auta. Aneb originální kola z Audi A8 jinak řečeno Avus o velikosti 18” v průměru a 8” na šíři. Bonusem ad absurdum byla zhovadilost předchozího majitele, který kola tak nějak… Dokopal okolo celého rantlu a jedním kolem tak absurdně švihnul, že mělo prasklý límec zevnitř. Na tom by nebylo nic až tak špatného, ale ona oprava se takto vyšplhala u kvalitního opraváře na skoro tisícikorunu se vším všudy. Po nasazení pneumatik došlo na další šok… Vpředu se kola samozřejmě nevešla tak bylo nutno tomu vše přizpůsobit. Jinak řečeno vpředu se nastěhovaly podložky s roztečemi 5x112 a 5x100 najednou o tloušťce 1cm. Bohužel bylo nutno taktéž dokoupit i delší štefty. Vše sakumprásk dalo částku astronomické výše.

Nějakou dobu se jezdilo, testovalo a kupodivu. Kola nepraskla! Ale stalo se něco mnohem horšího… To si takhle jedete na krásný výlet, nějaký týden předtím ještě navštívíte babičku, máte jednu ženskou a jste na nějakém letištním tuning sraze… Pak zase jezdíte, gumy sjíždíte na okraj snesitelnosti kdy kraje jsou řežbou zatáček zcela zkrajovatěné… Kupodivu gumy i tak to vše vydržely s obstojným vzorkem nad rámec zákonné výše.
Jednou takhle jedu na výlet… říkám si, že se jede pěkně a pomalu dojíždím do cíle, kterým byly Rešovské vodopády u Rýmařova. Jedu z kopce, nechávám motor brzdit a najednou… rožne se kontrolka baterie, ztěžkne řízení, v panice se snažíte znova nastartovat a pak vám jen v hlavě bleskne “tak… a je to tady… chcíplo mi čerpadlo”. Zastavil jsem tedy v cílové oblasti respektive zaparkoval a rozhodil beznadějně rukama. Šel se projít a pak zavolal kamaráda, aby pro mě přijel :D … 

O skoro týden později jsem podnikl akci “Dojeď pro auto s kámošem, ještě předtím sežeňte v jednom nejmenovaném bazaru na zapůjčení tažné oko pro Golfa V a pak pro to auto dojeď normálně ještě před prací”
Cesta tam probíhala v pořádku. Po dojetí k autu jsem zjistil, že tedy žije bez rozmlácených oken. Auto se ručně otočilo, zaháknulo se lano, našrouboval se hák na druhé auto a rozjelo se. Do kopce Golfik trochu hulil, protože 2.0 TDI 125kw s DSGčkem, ale zvládl to obstojně rychlostí snad 90km/h pomalu pořád když jsme zrovna nejeli z kopce kde jsem brzdil pomocí ruční brzdy a primárně neposilujících brzd. Na vzdálenosti 65 km jsme takto jeli tak možná hodinku a čtvrt.

Tímto je tedy konec příběhu sypala co se už dosypal. Upřímně mne mrzí, že nastal právě tento konec. Oprava již není smysluplná takže kdo by měl zájem o díly z Audi A4 Avant B5 2.5TDI AKN stačí dát vědět.


A jaká, že je Japonská zběsilost?
Jedná se o Toyotu Corolla Compact generace E100 s motorem 4E-FE o objemu 1332ccm, ale o té… bude až další blog, protože ten dnešní už je příliš dlouhý :D

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
27. srpna 2018, 17:50
0

Podle popisu se nezda, ze by jse se pokouseli aspon trochu stourat. Kolega mel jestli se nepletu stejnou A4. Taky mu nahle chcipla. Pricinou byl jen praskly rozvodovy remen ktery pohani i cerpadlo. Motor se mu nepotkal.

reagovat
Tejira
27. srpna 2018, 20:32
0

Já se v tom šťoural. Bohužel se zadřelo čerpadlo. Chcípla totiž při jízdě bez sebemenšího zvuku. Žádná rána, nic. Prostě najednou motor vypnul za jízdy... Nehodlám ji už nadále řešit no... Teď mám u karosáře jinou mašinku :D

ToMyx
30. srpna 2018, 09:32
0

Škoda toho nešťastného konce, ale zase je prostor pro nový začátek.
Ta napůl schovaná rollka bylo moje pubertálně vysvěné auto, chvíli jsem i jednu 3D s touhle 1.3 provozoval. Byla jednoduchá až na kost, ale byla fajn a skoro nezničitelná!

reagovat
Tejira
31. srpna 2018, 22:49
0

No neboj :D Jedno auto umřelo... A další dneska dorazilo... Jedna německá dvoubarevná vrtulka bude po boku Toyky. Shodně s názvem Compact :D

Lu
LubomirZ
02. září 2018, 18:05
0

No my sa nebojime, len ked minule kamaradovi rovnako dva-petka vzdala sluzbu za jazdy, tak to bolo rele za tri eura... vyzeras silno presvedceny ze cerpadlo, ale fakt chyba akykolvek diagnosticky pokus co pre nas, benzinove hlavy co vrtaju do kazdeho dýzla, prinasa lahke pochybnosti za urovnou nezmanipulovanych statnych tendrov.

Tejira
03. září 2018, 06:36
0

Ad absurdum... ono čerpadlo už jednou na “repasi z donucení” bylo a tehdy to bylo na náklady servisu. Akorát měnili jen jednotku protože byla spálená jejich vinou. Každopádně už tehdy jsem byl upozorněn, že čerpadlo nemusí vydržet vzhledem k vydřenosti šoupátka... a díky tomu, že nyní již moje ex přítelkyně do auta omylem natankovala benzin místo nafty (naštěstí nenastartovala) tak to jeho konec jen urychlilo :/ proto je tam již ta jistota i po projetí diag.

Jo
Josephus
01. června 2019, 17:04
0

Poctivě jsem si tento i předchozí blogy přečetl a už v průběhu čtení prvního jsem došel k přesvědčení, že to auto bohužel musí umřít. Takovouto "péči" by nemohlo přežít vůbec nic, ani ruský tank z druhé světové. Půl času jsem kroutil nevěřícně hlavou s vytřeštěnýma očima a otevřenou pusou, a druhou půlku času jsem se projevoval zoufalým smíchem. Ale i přes silné nervové vypětí jsem to prostě musel dočíst a zjistit, zda (nebo spíš kdy) to dopadne tak, jak se domnívám od prvních odstavců.
Nedávno jsme řešili v rodině silně se zhoršující zdravotní stav našeho milovaného. Nedali jsme na něj dopustit, měli jsme jej všichni rádi. A od lékařů jsme věděli, že trápení bude už jen větší a horší. Nebyla šance na zlepšení. Narozdíl od tebe jsme mu do hrobu nikdo nepohli, ale byli jsme rádi, že si ho "Bůh k sobě povolal" velmi brzy a lékaři tvrdili, že to přišlo rychle a bylo to bezbolestné. Všem se nám moc ulevilo právě proto, že jsme ho milovali. Obdobné emoce jsem vnímal, když jsem pročítal tvůj blog o Audi A4 B5. Bylo mi jí moc líto, věděl jsem, že to nemůže přežít a že čím dýl vydrží, tím to bude pro ní horší.
Vypuštěný olej z jiného auta je dost v pohodě pro to tvoje...a dokonce dvakrát. Aha. Na nové kotouče je zbytečné dávat nové desky, je to jen tahák na peníze, vždyť stojí dokonce několik stovek! Brzdy, palivové čerpadlo, alu disky atd, atd... Docela se divím, že jsi tam nedostal ty kotouče z Quattra. :-/ Vše zásadně jen a pouze to nejlevnější, nejlépe přes internet a z druhé ruky, aniž bys to někdy viděl, něco o tom věděl, něco si o tom zjistil nebo nedej bože se nad tím zamyslel. Nechat téct olej po silnici nebo nechat týden odstavené auto u silnice kdesi... Tvá ex tomu čerpadlu určitě "nepomohla" ani v nejmenším, že natankovala benzín...pokud nestartovala. Byl jsi to jen a pouze ty se svým přístupem k tomu autu, jeho údržbě a servisu. Auto jsi evidentně neměl rád a nedopřával mu ani to, co nutně potřebovalo, natož něco řešit preventivně. Ale na druhou stranu jsem téměř přesvědčen, že autorádio hrálo barvičkami a mělo USB a BT. ;-)
Zkus se nad tím s odstupem, nadhledem a trochou pokory v srdci zamyslet. A jestli mohu poradit, tak příště už nekupuj jen to nejlevnější, mrkni se alespoň po tom druhém nejlevnějším (nemyslím jen auto nebo díly a příslušenství, ale prakticky vše), když už tomu nerozumíš.
Věřím tomu, že to pro to auto a všechny jeho potenciální kupce dopadlo nejlépe, jak mohlo (až na dvě ekologickou katastrofu z tvého přičinění a liknavosti). Kdyby to to auto zvládlo a přežilo, úplně vidím ten inzerát na Bazoši, kde by určitě nestálo: Prodám Audi A4 Avant 2,5TDI, zbastlené, s totálně zanedbaným servisem, do kterého jsem lil olej vypuštěný z jiného auta, na kterém se ve všem šetřilo a se zničenými koly, které na něm nemají co dělat. Podpis: "Petrolhead", ale spíš: Prodám Audi A4 Avant 2,5TDI v perfektním stavu, nové zadní brzdy, po celkovém servisu. Jezdí skvěle...
Sorry, nejsem hejtr, ale tohle jsem prostě musel napsat.
A ano, 2,5TDI V6 nebyly úplně nejspolehlivější motory, ale většina jich umřela právě na nedostatečný, zanedbaný či neodborný servis, nekvalitní naftu, dlouhé intervaly výměny oleje a tak podobně. Například: za svůj život jsem potkal jen dva lidi, kteří na těchto motorech nechávali měnit separátor... A6 prý umřela celkem nedávno, když do ní odstavené na parkovišti najel opilec s náklaďákem. Měla 650000km v těle a Petrův bývalý Superb prý ještě jezdí někde na Jihlavsku dodnes bez servisu čerpadla nebo váček. A prý má nakrouceno dokonce kolem 800000km.
S autami jsem se také navyváděl kravin (vytáčení studeného motoru, chcípnutí doruda rozžhavého turba, přeřazení přes zuby kvůli nedošlápnuté spojce, prolétnutí kaluže s rozžhavenými brzdami a následné zastavení bez povolení brzdového pedálu, výměna oleje až po roce a dvou měsících[kilometrový proběh ještě nenaplněn], podtáčení motoru kvůli spotřebě, výměna ložisek až když začalo první hučet,...), ale doufám, že žádné netrpělo tak jako to tvoje, všechno jsem vždy nechal následně vyměnit i se vším okolo za díly v originální nebo dokonce vyšší kvalitě. Pořizuji si vždy jen takovou opičku, abych měl na banány pro ní a raději ještě něco navíc v rezervě.
Přeji Ti a všem tvým současným i budoucím autům, aby už nikdy žádné tvé auto nemuselo projít něčím takovým. Z textu je cítit, že máš k autům celkem pozitivní vztah a tak Ti také přeji, aby jsi vyrostl, dospěl a vyzrál v opravdového petrolheada. Chybami se člověk dokáže občas i poučit, proměn to ve svou výhodu. Teď si budu muset dát pár dní pauzu a ve tvých blozích pokračovat, až toto vytěsním z hlavy. ;-)
Drž se, buď vytrvalý, svědomitý a uvědom si, že nejsi tak bohatý, aby jsi mohl kupovat ty nejlevnější věci a bastlit je bez potřebných vědomostí a znalostí. Může to být nejen o pocitech jako je například radost nebo i zadostiučinění, ale může to být také o tom, jestli to přežiješ ty (nebo někdo jiný) a nebo taky ne.

reagovat
Tejira
15. června 2019, 14:00
0

Upřímně ne vždy nejdražší opravdu znamená nejlepší. Věci jsme nedělal bezhlavě a upřímně když jsem to auto koupil v tom momentě to byl teprve kus vraku. A už tehdy jsem se zařekl, že pokud klekne na vačkách nebo čerpadle tak jej již nadále opravovat nebudu. Zadní brzdy jsem měl měněné komplet. Kotouče, desky ba i ložiska. Nikdy nedělám věci po jedné, ale jen do páru v případě ložisek, tlumičů a pružin. Ramena přední nápravy vzhledem k dalším proměnným neměly cenu kupovat “drahé” ale právě kvůli navyšujícím se problémům opravdu silně zanedbanou údržbou lidí co to měli před mou osobou jsem věděl, že jeho život v mých rukou už jen dokončí. Já osobně na autech mám několik svých “přikázání” jako olejové intervaly s hodnotou maximálně 10000km a v případě aktuální Miaty zkrácen dokonce na 5 nebo 1 rok v případě, že se během sezóny nestihne limit najet. A těch pár nařčení... raději přehlédnu. Ono vzkřísit alespoň z části už mrtvé auto je docela dosti nadlidský úkol... a já jsem dodnes rád, že se mi to tehdy alespoň z části povedlo. Dodnes na to auto vzpomínám rád... je to ale už bezmála rok co se ty věci staly a hlavně... každý musí mít za život pár takových peprnějších chvilek.