načítám data...

Miat není nikdy dost: Počkat ono to žije?

14. dubna 2020, 00:18 2 komentářů Tejira

Dneska po extrémní odmlce jsem se zase rozhodl zapísmenit krajinu zdejší nějakým hlodem z hlavy

zobrazit celou galeriiJakub jakub497@gmail.com: Miat není nikdy dost: Počkat ono to žije?

V dnešním blogu… Vlastně navážu na část předchozí po… Skoro roce? Tfuj to je děsně dlouhá doba na to, abych už to napsal… Takže kde jsem to skončil?

Oh ano samozřejmě maestro! Takže naposledy jsem rozebíral rozebrání původního motoru a toho co jsem vlastně zpackal (pro ty, kteří tento hlod objevili až nyní doporučuji dočíst i pár dalších částí). Takže poté co se objevila chyba jsem se jal prohledat hlubiny internetu pro náhradní motor což se zdá jako běžná rutina každého kdo odpraví motor do hlubin věcných, ale to bych nebyl já, abych samozřejmě nehledal zvláštní řešení. Našel jsem totiž za velmi dobrý peníz motor z VVTI verze (Variable valve timing pro neznalé pozn. autora). Samozřejmě jsem hledal rozdíly v elektrice, kanálech hlavy bloku atd, abych pro něj nejel zbytečně. Po důsledném průzkumu jsem zjistil pouze tři odlišnosti před faceliftového nonVVTI motoru a jeho po facelift VVTI sourozence. Těmi tedy byly vyšší komprese (místo 9.5:1 to je 10.0:1) způsobené jinak tvarovaným pístem zkráceně přidán materiál při zachování nepotkatelnosti motoru, silnější olejová pumpa, aby troubové jako já měli menší šanci zadřít motor a hlavně tedy hlava kde je již výše zmíněné VVTI. 

Udělal jsem tedy pár telefonátů, skočil do tehdejší SKZ (splašené krabičky od zápalek) a vyrazil pro motor z Opavy do nedalekého Bohumína. Tomu samozřejmě předcházelo i obvolávání různých vzdálenějších míst s možným motorem za které, ale chtěli tak velké peníze, že jsem si řekl udělám to takhle. Motor byl víceméně kompletní. Chyběly samozřejmě svody, sání, vstřiky a čidla, ale to vše se zneužilo z motoru původního. Po cestě zpět samozřejmě jedna rychlá zastávka na místním sraze, spálení jedné pneumatiky na popel (rozumějme pálení až do výbuchu) rychle přehození zpět na civilní kolo a vyložit motor. Poté následovala rozborka dovezeného motoru a jeho kompletní kontrola. Vše se zdálo ve výborném stavu takže následovalo objednání sady, odeslání původní nonVVTI hlavy na repas (tlakování atd u Ostravského mistra hlav, kterému se neříká jinak než Študent) a samozřejmě i vystavení VVTI hlavy na skupinu MX5ek a její rychlý prodej. Sakumprásk doposud vypáleno z kapsy 7500 korun čečenských… Tedy českých. Hlava ta šla za 2000,- do světa. Takže se tím zaplatila sada těsnění na motor nový.

Blok nového motoru byl natřen žáruvzdornou barvou na modro, aby se poznalo jestli někde něco uniká nebo nikoliv. Poté zdlouhavé čekací lhůty na nové ložiska kliky i ojnic (na ty se čekalo tak dlouho, že jsem musel hledat jinde než v tehdejší práci u autodílů) a samozřejmě i těsnění pod vstřiky kdy celá sranda vyšla na by očko 3000 Kč. Žel motor jsem neskládal já, ale dvorní mechanik japonských sekaček a jiných věcí… Co si budeme… Motor jsem nikdy nedělal a daný člověk je v nich naopak expert, takže proč to neudělat takto. Po složení motoru samozřejmě následovala rychlá akce odvézt motor vedle do servisu kde se motor vyndal, počkat na jeho nasazení a následně zjistit, že ta banda velice schopných lidí tam nedala nové vypínací ložisko spojky, které jsem jim přiložil… (to samozřejmě po roce vypovědělo službu a čekala mě spojka už druhá, kterou jsem dělal minulý týden (začátek dubna 2020 přesněji). 

Co samozřejmě následovalo? 500 km ležérního zajíždění motoru do 3500ot a následná výměna oleje. Poté už samozřejmě občasné vytáčení do omezovače, aby motor věděl kde až může pracovat a samozřejmě častá kontrola kapalin zda něco neubývá. Neubývalo takže auto bylo připraveno na dovozovou STK. Ta samozřejmě byla dohodnuta, jelikož jsem změnil práci a nemohl jsem jet já… Po úspěšném složení stk (samozřejmě na výbornou jak jinak… Ehm ehm všichni víme jak to je) jsem se konečně mohl vydat na místní úřad pro český rodný list. Ten pocit mít v ruce české spz byl nádherný. Jako kdyby člověk měl nové auto. Následovalo klasické užívání auta, nějaké ty srandy na letišti kolem pneumatik, obtočení nějakého toho kruhového objezdu uprostřed ničeho a následné zjištění, že podvozek už není co býval. To samozřejmě pokračuje dále… 

Takže myslím, že na nějakou dobu zase mohu celý blog utnout a nechat vás napjaté jak rozvody před skokem na další část! Doufám, že se vám dobře četlo a samozřejmě neváhejte přidat nějaký komentář do diskuze níže! 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
14. dubna 2020, 09:25
0

Škoda toho VVT, věřím, že by šlo rozhejbat přes nějakej RPM switch. Já VVT motor nacpal do NAčka, ale tam už to vyžadovalo laditelnou jednotku aby to komunikovalo.

reagovat
Tejira
14. dubna 2020, 13:03
0

To je právě to. Nechtěl jsem dělat komplet elektriku s jednotkou atp. Tohle je právě takové to řešení bez zbytečných investic navrch. A funguje to perfektně možná i lépe než samotné vvti co má známý.