načítám data...

Příběh sypala část 3

16. února 2018, 08:25 12 komentářů Tejira

Další pokračování příběhu mého auta, které už přineslo nemálo útrap a problémů

zobrazit celou galeriiJakub Kozák: Příběh sypala část 3

Tak je tomu zase notný kus času a je čas na další pokračování mého soužití s Rushem tedy mou A4kou s šíleným motorem 2.5TDI. A jak tomu bývá zvykem… jako vždy se něco stalo a rozhodně to nejsou úsměvné věci.

 

Aneb plechařina mým koníčkem

Byl tomu kousek volné chvilky a peníze k dobru. Inu… projet inzerci jen kvůli dvěma dílům bývá k zlosti. Ale to by nebyl můj den, aby něco samozřejmě nebylo špatně. Mno najít kapotu nebylo tak marné. Vše se tváří v pořádku, kapota facelift, maska součástí, lak stejný. Cena krásná 2000 korun českých tak jsem se jal kapotu koupit. Pán vstřícný s odesláním, ale… doufal jsem že vyhoví mému požadavku a odešle to pomocí TopTrans… to se samozřejmě nestalo a díky tomu začala srandovní chvilka převozu. Takže… přišlo to Českou poštou… to byl první průser. Druhým průserem byly omlácené rohy. Stěžuji si a pošta mi ukazuje vztyčený prostředníček. No a jako bonus si to musím vyzvednout na Depu, protože jsou líní to dovézt o nějaké 2 km dále od mého domu… Jel jsem si tedy pro kapotu… pršelo, počasí děsné a já měl jen jednu kurtnu… původní plán dat kapotu do kufru selhal. A připevnit na střechu… další komediální scéna jak z Pata a Mata když něco vyvádí. Nakonec se zadařilo a kapotu jsem uchytil pevně. Dojel jsem na pumpu a volám kamarádovi jestli bych si ji u něj na servise mohl vyměnit. Bylo řečeno, že ano tak jsem dojel, protože byl hned vedle. On si mezitím dělal nějaké jiné auto tak já se jal rozbalit kapotu. Nádhera… překvapení roku! Nejenom, že to byla předfacelift kapota… ale ještě k tomu bez masky a hlavně se odlišovala ta zatracená barva!? Dobře… aspoň mám kapotu. Sundávám starou kapotu. Pístek si řekl, že mě atakuje po odmontování ze staré kapoty. Dobře jsem nasraný, nemám kapotu co jsem chtěl a musím to dělat sám. Dopr!?#* k!?va drát! Klid… sundat kapotu není pohroma. Horší bude ji nasadit a dopasovat. Hmmmm to nakonec nedopadlo až tak zle jak jsem čekal. Sice jsem se s nasazením trochu mordoval, ale cca 20 minut a kapotu jsem bez cizí pomoci nahodil a upevnil. Dokonce i spasovat se mi ji povedlo! Inu… maska… tu měl naštěstí známý tak mi ji nechal za 300,- bez znaku jak se pohybovala na letgo. To by bylo… po nějaké době jsem dokonce fixnul ostřikovače a musím uznat… hele na tý kapotě to stříká lépe jak zespod kapoty! Bonusem budiž sehnání nárazníku za 300,- a na tom teď aktuálně dělám. Ty dlouhé večery broušení a upravování do hezkého stavu mě prostě baví. Ale sundat tu fólii bylo peklo!

 

Ramena ramena autogen jede!

To je zase jiný příběh k nasrání. Sada ramen… plus tlumiče a pružiny… ten předek v žalostném stavu… achjo to je opravdu boj. Levá strana sundat nebylo tak náročný krom spodního ramena respektive jeho šróbku co se šprajcnul! Hajzla jsme dostali ven, podlahu klepat jsme museli! Ale povedlo se. Ramena jsou docela rychle udělané pokud víte jak na to. Ona celkově levá strana šla protože už nedávno byla venku a ten člověk se s tím drbal asi 3 hodiny na parkovišti u benzínky protože mi ruplo horní rameno v čepu… díky tomu jsem věděl, že pravá strana bude peklo. Mimo toho jsem zjistil, že obě přední pružiny byly o jednu otočku prasklé… a když jsem chtěl sundat pravou stranu… tak jsem myslel, že porodím dceru! Nakonec nastoupil autogen. Horní ramena peklo… nakonec povolily. Hurá vyměnit a máme pokoj! Tedy… ještě vlastně ne… musí se vyměnit homokineťáky… a rovnou oba. A ještě zadní tlumiče… a pružiny… a levé zadní ložisko… a zase zadní brzdy… ty kotouče budou peklo na druhou… ložisko na třetí… a tlumiče? Ty jsem nedodělal protože k tomu je zase příběh na další pokračování.

 

Co říkáte na toto auto? Chcete vědět více? Pak neváhejte diskutovat v komentářích!

 

A v brzké době se určitě máte nač těšit! Mnichov… Ingolstadt… BMW… Audi… rozhodně je nač se těšit!


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Jakub Pospíšil
16. února 2018, 11:14
0

Tyjo, to jsem měl za to, že tyhle audiny mají pověst spolehlivých a bezúdržbových aut. To zavěšení vepředu tak trpí, protože 2,5 TDi je moc těžkej?

reagovat
ToMyx
16. února 2018, 16:19
0

Slušný soupis starostí a strastí. Držím palce ať to brzy nezapálíš:-)

Beny
16. února 2018, 16:27
0

Nechci bejt za hnidopicha, ale s vybraným modelem by se to nechalo docela čekat...

beastar
16. února 2018, 16:39
0

Asi tak. Ten motor není úplně radost servisovat. Těžkej neni dával se do toho v "S" i osmiválec. Jen hliník, šestiválec a naše silnice nejdou dohromdy. Navíc za tenhle motor každej bral jako debil. Páč to jede, ale průběh výkonu je nic, dlouho nic, kopanec jak hovado a zběsilej nárust výkonu.

Breakthru
16. února 2018, 19:56
0

ta náprava prostě hovno vydrží.V první řadě je motor uloženej před nápravou, takže páka jako bejk, čtyři čepy a stačí, aby jeden šel do háje a hned ho následuje zbytek.A do toho všeho naše cesty a samozřejmě kola.Dáš tam nějaký větší s nízkým profilem a jde to pak rychle do sraček.....A umíraj bezohledu na to jestli je tam čtyřvál nebo V6....
Průser jsou v první řadě horní ramena.První problém je vyndat z těhlice.Hovada v Německu napadlo dvě ramena stáhnout jedním cca 15 cm dlouhým M12 šroubkem , kterej tam do tý litiny zaroste.Když měníš ramena, tak to nahřeješ...když děláš tlumiče nebo pružiny, tak stojíš na jedný straně klidně půl dne...A stačilo prostě čep stáhnout zespoda matkou, jako je tomu třeba dole.Prostě klasickej kulák, ale nestalo se...Taková A8 má těhlicu z hliníku a jak známo, tak tenhle materiál má rád ocel, protože jsou pak nerozluční....
A další prdel je ucycení těch ramen na tlumiču.Na autě kolikrát nemožný vyndat rameno díky šroubům....spodní ramena jsou v poho.Jen ty šrouby se tam debilně strkaj a na občas vadijou trubky a podlaha.Dělat tohle na zemi, na plošině nebo nad jámou je omrd...jinak dobrý je, že poloosy jsou šroubovaný.U čtyřválu je levá strana úplně v cajku, nemusíš rozdělávat, ale vpravo kvůli startéru jo.A zase udělat kloub je v cajku, páč je průchozí na šroub a člověk do něj nemusí řezat jak eSSesák do žida....

Vzádu to má kotouč s ložiskem, co?Už si ten víceprvek na Audi nevybavím, ale u syncra jsem raději raději nic nedělal.Složitý, málo místa a zahnilý....To je tak ju vyndat, jenže riskuj, že zarveš šroub v kastli...
To děláš na ulici bo co'?

Jinak kapoty dávám sám.Zafixuj si zámek hadrem, polož si silný rukavice k pantům, polož kapotu na motor, porovnej, pak zvedni a po stranách přichy´t, spasuj...chvilka, jen ten strach o to okno....ve dvou je to vždycky lepší

beastar
16. února 2018, 22:41
0

Jasně řečeno ta náprava vydrží hovno. A nebyla připravena na diamantovy 20tky na nizkoprofilu s kombinací českých motokrosovych tratí:))

Breakthru
17. února 2018, 18:22
0

a dneska jsem zjistil, že jsem trošku klamal.Zrovna jsme v práci dělali ložisko na B5 a kupodivu ten šroub není M12, ale dokonce M8....halt, nelze nosit v hlavě úplně vše:D.....
právěže ty velký kola jsou velká zátěž a když se k tomu přidaj naše cesty, tak je hotovo.Ale ještě je důležitý mít tu nápravu správně nastavenou, když se někde jedno z těch horních ramen moc přepruží, tak pak jde rychle do háje....
Já mám doma dvě VW a v minulosti jsem měl ještě jedno a starou Audi, ale už bych koncern nechtěl.Vyjímku bych udělal právě starou pětiválcovou Audi 100 nebo 80.To jsou opravdu povedený káry, pak asi konstruktéři odešli do důchodu a vystřídali je hrozní střelci.Za některý špeky by měli dostat do řepy.Třeba gufera se snímačem HÚ jsou k pláči,hliníkový nápravnice, PD systém je taky k hovnu, šestikvalty, CNG překopávky, dementní držáky motoru atd. atd.....

beastar
17. února 2018, 18:42
0

No copak konstruktéři. Ale s novou vlnou a tou platformou 5 se začal koncern utužovat. Viz právě tuhle paletu modelů. Začínaje a3 a konče Pašíkem. Zase je třeba uznat, že jsou na tom pořád líp jak žabáci a jejich kosočtverce. Každej ti radši rozhodí 1.9 tdi nebo 1.8T VE než 2.2dci a tu jejich jebku 1.8. To stejný některý řešení v Alfách. Hodně záleží co děláš. A je třeba si uvědomit že fabrika nepočítá těm autům tak dlouhý životnosti. To že mu dneska po 15 letech ta a4 jezdí je vlastně kompletně proti vw logice. Dneska už všech... Aby to 5 let jelo a nazdar. Navíc na stejný věci trpí i dobový bmw třeba. A to se Audi nezastavam měl sem a už taky nechci. Btw 80 sem měl dvoulitr jako mladej chalánek a sralo se mi to furt. Asi blbej kus.

Breakthru
17. února 2018, 19:07
0

ono sere se tak nějak všecko.Jedna věc je přístup, druhá ta konstrukce.Ale v Renaultech se taky hrabu nerad.Třeba PSA mi tolik neva, protože ty motory znám z Fordů a taky to má svoje.Třeba když vyndáváš sání kvůli žhavičkám a 1.6 TDCI/HDI jsem dělal tolik, že už s tím nemám nejmenší problém a to je kor šíleně vymyšlenej motor.Tam bych kastroval za sítko v holendru, to mohlo napadnout jen kreténa...nemluvě o tom, že je tam spousta držáků, co držijou jinej držák:D
každý auto má svoje ALE....
snažím se na to dívat ještě tak, že ty PD a třeba ta V6 kor nejsou takový mrdky, protože venku najdeš auta, co maj proběh skoro k půl milionu a bez problému.Jenže pořádnej olej měněj v intervalech, kvalitní filtry, lepší cesty a hlavně to jezdilo.Když ropák nahrkává pár kilometrů, tak trpí víc, než když prostě šlape furt a pořádně se zahřeje olej....ale tyhle káry se dovezou k nám, smotaj a pak se brečí, že to nenajede ani čtvrt míču:D...
Já měl Audi 100 c4, sice popelnice, německý tágo a v Česku to sloužilo jako tahač podvalů.Maník s tím jezdil pro auta (tažný bylo na 1500 kg), najeto cca 700 000km....ale jezdila jak bejk, tahalo to jak lokomotiva, ale taky jsem ju pořád opravoval.Jednou jsem nouzově použil 45Ah baterku a najezdil jsem s ní celou zimu.Baterka byla pod sedačkou, proto jsem zapomněl dát nazpět 74Ah.Ale v poho, jen jsem musel nažhavit a hned nastartovat, protože druhej pokus už byl velkej nápor na baterku a nebyl problém ji vyndat a nechat to běžet bez baterky:D

Tejira
19. února 2018, 19:35
0

Tak srát mě to bude pořád, že jo... ale když já asi miluju ztracené případy ???? navíc... ono to auto ještě má dlouhou cestu před sebou.

beastar
19. února 2018, 19:56
0

C4 sem měl taky tu 2.3E.Z dnešního pohledu to jelo docela špatně. Mělo to najeto taky přes 500 000 a jezdilo to naprosto v pohodě. Já jí ještě i s těma kilákama v pohodě prodal někam za Prahu. Vzpomínám na to auto docela rád. Těch novejch Audin sem vystřídal několik teda novějších nad C4 a to už bylo vždycky něco. Jinak přesně ta věta s tim stáčenim je pravdivá no. Ty PDčka natočej klidně těch 750 000. Já jel takhle ve Španělsku taxíkem oktávkou tak se bavíme... A já se ho ptal proč oktávka ne:)) A on ukázal na počítadlo tam něco k 900 000 a řiká "tak proto". Navíc ve špáňu servis na škodofky taky na každym druhým rohu.

Jinak jako já chápu mechaniky že jsou kolikrát nasraný. Pář lidi ty problémy v těch autech vystupňujou kolikrát do extrému svým naprosto idiotskym přístupem. Zejména a právě k motorům. Pak na to nadávaj jak piče. Ale chyba je zejména u nich. Že maji italové i frantíci kolikrát debilně a nelogicky řešený věci je pravda. Ale když se o ty auta staráš tak sem viděl X Lagun s DCi co měli v pohodě čistých 500 000 i s tažnym. Žádný potkaný a podobně. A plnej internet ztesků jak se to nedá provozovat.

Jako přiznávám se že když sem kdysi jak idiot hledal baterku u vajíčka Megane Scenic, tak mě asi po hodině napadlo že je pod sedadlem spolujezdce. Páč ty motory jsou v tom autě tak idiotsky usazený, že už ani na baterku místo nezbylo. Nissan 350Z svíce... taky skvělá práce. A tak dále. Je to jak píšeš no každý auto se sere a každý má svoje specifika. Takže vlastně to dobový Audi neni o nic horší než cokoliv jinýho z těch dob.

Breakthru
20. února 2018, 19:11
0

jo, souhlasím.Já vždycky ke všemu mám ještě dovětek, že nejvíc záleží na majiteli.Když slyším, že se mu to potkalo, protože praskl řemen, tak bys mu dal facku, když ten řemen tam běhal 12 let..
Dneska k nám přijelo taky auto s tím, že chlapík si ho vzal od dcery na dnešek a něco tam mlátí.No ale úplně vymlácený ložisko, na to se stačilo blbě podívat a padaly kuličky na zem:D...volant šejdrem, čepy, stabík, zadní brzdy skoro KO....dnes a denně to vidím.Na jednu stranu jezdijou lidi a hledáš něco, co skoro nelze najít, protože majitelé slyší i trávu růst, ale je to v pohodě.Od toho servisy jsou....A na druhou stranu lidi dotáhnou auto a prskaj, že jim to neprojde přes STK, vždy´t před dvouma rokama sice něco technik říkal, ale vono to určitě nebude tak strašný....
a tága taky vydžej proto, že jsou furt v pohybu.Zahřátej motor a většinu dročkařů ty auta živijou, takže tomu dávaj vše, co auto potřebuje-servis, naftu atd.....Pak není problém najezdit takový kilometry.
Jsou určitý auta a motory, co jsou choulostivější, ale vždy to stojí a padá na tom nejzákladnějším - údržbě....