načítám data...

Nudný blok o nenudném autě, part 3

29. ledna 2017, 09:59 36 komentářů Goldies

A co dělá auto autem? Ano, je to motor! A na ten se dnes podíváme podrobněji.

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Nudný blok o nenudném autě, part 3

Motor. Největší bolest jinak výborného auta ve stavu v jakém vyjelo z továrny. Bohužel jak už jsem psal v předchozím blogu, trpí motor 1ZZ výrobní vadou, která má za následek velmi rychlé zkonzumování oleje a následé zadření motoru. Tuto vadu se podařilo vyřešit až ve facelitovaném motoru. Vzhledem k tomu, že Toyota vyrábí i výkonějšího brášku téhož motoru 2ZZ-GE, tak je SWAP nejoblíbenější úprava tohoto auta co se výkonu týče. A já nebyl výjimkou.Nastrojený motor

Jak jsem psal posledně motor který se podařilo sehnat byl JPN verze a to se ukázalo jako drobná chyba, protože nic nebylo tak jak dle všech diskuzí mělo být. Motor se koupil s tím, že je v jednom válci vidět drobný kousek kovu a abychom předešli problémům, ani se nepokoušl natočit. Celý halfcut Celici se dovezl na dílnu DiCompu a začalo se s jeho rozebíráním no a hned první zpráva nebyla úplně nejlepší – ohnuté písty! A tady se ukázalo jak dobře jsem si vybral firmu. Honza vzal vse na sebe a dodal nepoškozené písty a ještě se omluvil! Takto si představuji solidní firmu!

Repasované brzdy

Od začátku bylo v plánu, že se motor kompletně rozebere a vše co pujde se udělá pořádně. Domluvili jsme se na tom, že vše půjde do zlatého zinku, spodek motoru do černé, vršek a převodovka do stříbrné a původně mělo být víko v červeném Wrinkle, ale po dohodě jsme šli do černé. Takže motor je rozebraný a je na ceste k panu Kaslovi – asi jeden z Top motorářů u nás :-) Motor se nachává srovnat, otlakovat a rovnou i umýt. Zjistilo se, že motor je v dobré kondici a já měl zase jendou důvod k radosti, klasicky ne na dlouho :-D

Takto vypadal Mrška po většinu času na dílně

Takže motor je smontovaný a vypadá nádherně, dokonce bych se nebál z něj jíst! Tak nádherně na fotkách vypadal. Po té co se relativně bez problému dá motor na své místo, začíná boj s elektriku a převodovkou. Ona převodovka by taky byla na samostatný elaborát :-) Původně tam byla 5Q překvapivě s LSD, ale já nutně potřeboval 6Q s LSD. Dovezený halfcut jednou pěknou 6Q bez LSD disponoval, takže se začalo s předěláváním převodovky. To, že v Celice je motor i převodovka pěkně vepředu, asi není přeba zdůrazňovat. V MR2 je to přesně naopak, takže kompletní přepákování a upravní tak aby šlo řadit i něco jiného na zpátečka pří bylo velmi výživné. Nakonec je převodovka kombinací dílů z Celici, MR2 a Coroly (aspoň mám ten dojem, Idaho mě kdyžtak určitě rád opraví).

Zakázkové PUR

Popoplujeme dále. Motor i s převodovkou si rozumí a vše vypadá dobře, ach jak plané byly mé naděje v brzký konec :-D Elektrika. Za všechno může ona! Absolutně nekompatibilní JPN konektory s těmi EU! Dokonce ani podle dílenské příručky přímo z TOY to prostě nejde a tak se Láďa (maestro elektikář v DiCompu) pouští do nerovného boje s klubkem hadů a všichni doufáme, že ho žádný nekousne, a že to celé rozchodí! Naštěstí se to asi po 45 hodinách práce daří a všichni máme radost, že Mrcha vrčí a krásně přede. Jak je však u mě normální, radost trvá jen chvilku :-( Servo! Za všechno může servo. Nikdo nechápeme jak je to možné, ale servo prostě tlačí obráceně! Navíc každý díl v servu má jiné číslo (a ty by měly být stejné). Rozhodnutí padlo rychle (já už chtěl vážně jezdit) vezme se nové z vrakoviště (za úplně nové v TOY bych zaplatil opravdu nesmysl). Takže zatím je situace taková, že auto vrčí, zatáčí, řadí a tím pádem i jezdí!

Hlavice řadící páky z GT86 (Kousek toho Toybaru)

Dalším drobným problémem byl výfuk, svody a katalizátor. Původní svody z 1ZZ nešlo použít a svody z Celici také ne. Honza objevil na Ebay jedny krásné nerezové za rozumné peníze. Objedaly se a po doručení do ČR se zjistilo, že sváry tedy rozhodně jesou takové jaké byly očekávány a hlavně byly už místi nedokonalé a netěsné. Takže se milé svody rozřezaly a odvezli se na opětovné svaření. Nutno však podotknout, že pořád to byla nejlevněší varianta a navíc mám nadherné nerezové svody! Výfuk se nakonec také podařilo vyřešit a zůstal mi i původní duplex! Což mi opět vytvořilo na tváři úsměv.

Podvozek XYZ

A tímto se blížíme na konec příběhu. Podotknu, že auto bylo kompletně odrezeno, vše bylo ošetřeno, pozinkováno a znovu s pro mě nepochopitelnou precizností opět sestaveno. Ošetřil se i podvozek, namontoval se ShiftLight a dodatečný digitální budík, který hlídá teplotu a tlak oleje a teplotu vody s palubním napětím. Jako perličku jsem si vymslel sedačky z S2000 v krásné červené barvě – a tady bych to opět nebyl já, kdyby se nevyskytl problém! Zámky na pás nejsou kompatibilní s MR2 pásy :-D Ale i to se nakonec vyřešilo a auto mohlo v poklidu vyrazit na STK, kde vše proběhlo hladce a auto se 23.12.2016 objevilo u mě na dílně dovezené na podválu a já už věděl, že budu mít nádherné Vánoce!

Příště se podíváme na to, jak se mi s MR2 momentálně žije.

STAY TUNED!

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
29. ledna 2017, 14:00
0

Paráda...ono to nikdy nejde alespoň trochu hladce..znám to. Všechno co může, tak se vysere :-D . Svody jsou nádherné, a krom vzhledu mají taky nějaký vliv na průběh nebo i výkon? :)

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 14:30
0

Popravdě vůbec nevím jaký vliv svody mají, protože nemám žádné srovnání, ale rád bych zašel někam na brzdu, ale mám dojem, že co brzda to jiný výsledek, tak se na to asi vykašlu :-D

Raspby
29. ledna 2017, 14:53
0

A prodávali se jako performance svody nebo proste jen jako ,,druhovýroba" co by alternativa k OEM?

Goldies
29. ledna 2017, 14:59
0

Tak to si mě dostal, já ani neviděl odkaz :-D Kdyžtak napiš Honzovi, on ti určitě řekne :-) Ale zvuk to má teda pekelnej :-D Jinak je to strašně zvláštní, na pohodu fakt jedeš kolem 2500-4000 ale když vidím prázdnou silnici a mám chuť, tak tomu šlápnu a od 6500 (6800) je to fakt nádhera, jak zabere lift, změní se zvuk motoru, decentní kopanec do zad a auto vystřelí jako malá raketa :-D Ale co zrovna tobě budu vykládat o kouzlu 2ZZ motoru :-)

Raspby
29. ledna 2017, 15:31
0

Poopravím Tě :-D : Lift zabírá v 6200 a kopanec nebyl decentní ale docela silnej :-D. Ale je důležité jít do liftu pod plným plynem...úplně pod plným...s polovičním plynem není poznat rozdíl :)

Goldies
29. ledna 2017, 15:46
0

nemám čas dívat se na budíky :-D mám plný ruce práce s autem :-D dneska si to teda testnu pod plným plynem a uvidíme :-D

Franz Kafka
29. ledna 2017, 14:07
0

Klobouk dolů před Honzou nemyslím si, že jinde by byly takhle slušní. Pan Kasl je borec ale taky si to nechá docela nadstandardně zaplatit (to nemyslím špatně) jen to není dobré pro každé auto. Třeba dělat u něj obyčejnou e39 se po racionálních úvahách nevyplatilo.

Jinak auto(jako typ) se mi začíná čím dál víc líbit i přestože než jsem to viděl tady tak jsem o tom věděl akorát to, že to existuje.

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 14:34
0

Tak ten Kasl nebyl zase tak hrozná částka nebyla, dejme tomu, že kolem 5.500,- a vzhledem k tomu jak krásný zápis jsem od něj dostal, tak toho rozhodně nelituju :-) Škoda, že jsem nejdou připojit PDFka.
MR2ky jsou výborné ve všech generacích a osobně bych asi vyzdvihl SW20 ve verzi turbo, ale to je opravdu už pro zkušenější jezdce :-) Na té naší ZZW30 mám rád tu její "přívětivost" ale o té se rozepíšu příště :-)

Franz Kafka
29. ledna 2017, 14:54
0

Už na to koukám co se prodává a za kolik a teda řeknu ti když to jede tak to není úplně levné:) Jo tak určitě ani Kasl nebude drahý v každém ohledu a fakt je ten, že to je člověk co má praxi snad víc než 25 let. Tahle generace vypadá trochu jako malé Porsche Boxster (trochu) bude to asi palba v takové malé motokáře na okreskách.

Goldies
29. ledna 2017, 15:02
0

Ale jo trochu tam ta podoba s baby porsche je (ale neříkej to panu Krabovy)... Jasný, ceny SW20 jsou u pojízdných a slušných kousků kolem 200-350 tis, záleží na revizi a motoru. On už to začíná být hodně zajímavý youngtimer a lidi si je zejména pokud nejsou napadeni kutilem tunerským hodně cení. Proto sem také šáhnul po ZZW30 protože ty ceny ještě nestihly jít nahoru a přitom to svezení je neuvěřitelné!

Letis
29. ledna 2017, 15:26
0

Tohle je taky dost čtivý, ale už od prvního blogu čekám na ten, jak se s autem jezdí. Tak snad se už brzo dočkáme. :)

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 15:27
1

Počasí na prd, letní gumy na prd :-( Ale postupně se odhodlávám :-)

jc
29. ledna 2017, 17:05
0

To musi byt taky parada po tom cekani a sypani penez do toho sednout a odjet :-) Tesim se na pokracovani.

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 18:47
0

Pokračování bude, jen se musí trochu umírnit počasí...

Knightrider
29. ledna 2017, 17:22
0

Jak se to cely blejska novotou, no to je nadhera. :-) Taky uz se nemuzu dockat, az napises, jak se s tim jezdi. A doufam, ze na jare to auto uvidim nazivo, jestli prijedes do ty Prahy. :-)

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 18:46
0

S Prahou počítám, servis mám kolem 3500km což tímhle tempem bude tak květen :-) Přesně jak říkáš, jak je to nový, tak to vypadá neuvěřitelně. A teď jak jsem si instaloval rádio, tak jsem zjistil, že kluci nechali pozinkovat všechny šrouby!

Knightrider
29. ledna 2017, 20:53
0

Normalne ti ten stav zavidim. Rikal jsem si, ze by se mi taky moc libilo, mit Vettu v tomhle stavu, jenze to bych tam zahucel za dalsich pul milionu. :-(

Goldies
29. ledna 2017, 21:57
0

Ber to tak, ze moje auto ma asi tretinovou hodnotu, tak jsem si ti mohl "dovolit", ale zase vím, že auto je v lepším stavu jak nové :-)
Ale tak tobě to vysvětlovat nemusím :-)

Knightrider
29. ledna 2017, 22:19
0

No uz se tesim na ty jizdni dojmy. :-) Musis k nim pridat i hromadu fotek hotovyho auta, at se kouknu, jak to vypada jako celek. :-)

Goldies
29. ledna 2017, 22:23
0

Ja snad oprášim zrcadlovku :-D

Knightrider
30. ledna 2017, 06:45
0

Skvelej napad. ;-) To udelam na jare taky. Zjistil jsem, ze vlastne nemam vubec zadny poradny fotky nasich aut. Jen par z mobilu.

Goldies
02. února 2017, 22:14
0

U mě to vypadá ještě na lakování nárazníků a nějakých částí karoserie, takže vlastně celolak :-D

Knightrider
03. února 2017, 11:41
0

Taky hezký. No to moc nepotěší. :-(

bobo23
29. ledna 2017, 18:29
0

Super čtení. Těším se na jízdní dojmy. :-)

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 18:46
0

Než budou skutečné jízdní dojmy, tak to chvilku potrvá, teď se hlídám vzhledem k letním, ne příliš kvalitním gumám a debilnímu počasí :-(

krab
29. ledna 2017, 19:49
0

Díky za blog. Výborný a na 2ZZ se moc těším jestli někdy uvidím naživo.
Postavil si japonskýho Boxstera :) Mimochodem head2head srovnání 1.gen Boxster 2.5 150kw a 2ZZ MR2 141kw ( možná víc :-D) by byl výbornej materiál na článek!

reagovat
Goldies
29. ledna 2017, 19:51
0

To mě ani nenapadlo, že to je tak strašně výkonově blízko! Nějak jsem myslel, že to Porsche bude mít mnohem větší výkon (odhadoval jsem vždycky kolem 200kW) i když on to bude Boxster dohánět krouťákem. Ale jo, test by to byl zajímací :-) A jak jsem psal KnightRiderovi, tak někdy v květnu bych to viděl na malý srázek :-)

krab
29. ledna 2017, 20:13
0

jj, jsem víc než pro. Mini srazík udeláme. Na MR2ku se těšim. A těším se až popíšeš jízdní dojmy. Já teda teď moc nenajíždim. Všecky auta pro zábavu mám na letních a dost oblíbených úseků v okolí samej štěrk. Tak to nechci omátit od kamínků... jsem měkota :)

Goldies
29. ledna 2017, 20:24
0

Já bohužel nemám na výběr :-( trochu jsem "poladil" daily... takže bych taky raději jezdil Pathfinderem.

krab
29. ledna 2017, 20:46
0

hmmm, tak to je smůla teda. A až to opravíš bude pomalu jaro...
Tak si užívej v MR2 a na letních to chce hodně v klídku a opatrně. Jak vjedeš na sníh, kór já na širokejch zadních, tak to nejde. Mě to stačilo minulej víkend. Silnice sice suchý, ale od domu na silnici to je zledovatělý, tak jsem aspoň udělal praktickej test. 911 se zatíženým zadkem jen tak tak vyjela, u BMW ani prd. Musel jsem si dojít pro písek a pěkně tu cestu posypat. Nevyjede to nic a to je to prakticky rovina :-D

Goldies
29. ledna 2017, 22:01
0

Otázka ovšem je, jestli to vůbec budu opravovat :-( ono to nevypadá, ale je to celkem zlý. Pokud je hnutý rám, tak bohužel nemá cenu opravovat :-(

S Mrškou jezdím chvílema jak připosranej :-D záleží na hodině, povrchu vozovky a stavu provozu :-D

MG
MGRR
31. ledna 2017, 21:31
0

Dělám tedy pouze Ssangyong, ale tohle bych už neopravoval.
Před deseti lety snad, ale dnes se to už nevyplatí. Někdy je prodělek výdělek. Po takových opravených nehodách, jako je na fotce, se po opravě začnou objevovat závady na částech vozu, kam se náraz přenesl a bohužel ne hned, od Z diferáku, po hnuté Z poloosy, či mezinápravovou převodovku-myslím uvnitř.

Goldies
31. ledna 2017, 22:36
0

Ja taky porad nevim jestli opravovat nebo ne... Snad do konce tydne bude na zvedaku a uvidi se... Oprava se odhaduje kolem 100.000 coz se mi porad vyplati. To auto je jinak naprosto v poradku a v naprosto plne vybave a s manualem :-)

Id
Idaho
19. března 2017, 15:33
1

Omlouvám se že s takovým zpožděním ale dovolím si pár detailů k úpravě :
1) ohnuté byly ojnice. stěny válců neporušené, písty neporušené. Vypadá to že nekdo ( možná v JPN ) zatočil motorem přes startér jeste v dobe kdy byly válce zalité olejem. Okolo toho halfcutujsem chodil hodně dlouho, protože na to jak byl krásný ( a nízky počet mil ) něco mi na něm pořád nesedělo. Když jsem se koukli kamerou do 2. válce byl videt kousek "něčeho" co bylo až podezřele podobné tvarem cca 15m mdlouhému ulomku pístního kroužku. I přesto vsak na stene váce nebyl jedinej znatelnej škrábaneček. Přesto po d dohodě s Goldiesem ( tato komunikace probehla ještě před samotným pořízením motoru ) jsme připravil dvě kalkulace, jednu "vše OK, je to jen trosku bordelu co tam sapdlo při demontáži svíce" a druhou "totál krize, on to fakt kroužek je" a s tím jsme ten motor pořizoval. Bohužel v případě "totál krize" jsme nepočítal s ohnutými ojnicemi, proto šly v rámci dobrých vztahů a "přebytku na skladě" naší režii.
2) ad svody, jedná se o "swapovací svody pro 1/2zz" přímo pro MR2, kupované přes ebay s tím že cena je taková že i kdyby se měli všechny sváry převařit pořád se to vyplatí. nakonec se vařit musely, jelikož dva byly prasklé.
3) Ad servo - v servu se nekdo hrabal, nevíme proč, ale pokusil se posakláídat servo z více ruzná´ých pump. Centrální čerpaldo pumpy se skalád asi ze 4 nebo 5ti dílu, které jsou cejchované v rozpetí 1-5. v celeé soustave musí být použity díly stejného "cejchu" přesto jsem našli tři různé. Stejně tak šlo videt nestandartní vzhled vinutí motoru, takže jsme dosli k názoru že možná nekdo motor navin špatně a ten se tedy točí opačně ( ač jsme dellai co chteli i po rozborce kdy motor zustal uplně separátne napojen na ecu serva, se motor točil opačbným smerem než měl )., výměna pumpy kus za kus problém okamžite vyřešila, opet tu al ebyl rozdíl mezi LHD a RHD pumpou, což jsme řešili upravou kovových částí tlakových hadic.

reagovat
Vi
Vilda Kučera
30. července 2018, 20:06
0

Ahoj MRka je krásná mám jí taky modrou a kámoš černozelenou oba s Brna zatim jsemTě nepotkal. Jinak motor když se vytoči tak to má parádní zvuk.
Tak snad se sejdem někdy na srazu.

reagovat
Goldies
30. července 2018, 21:55
0

Ahoj :-) no kdyz si proctes vsechny Blogy, tak zjistim proc me nikde nevidno :-(

Ale pristi rok uz se ukazu :-)