načítám data...

Kultura za 500!

25. ledna 2017, 23:59 19 komentářů Franz Kafka

Je skutečně nové auto výsadou? Je závist vlastnost nebo národní sport? A proč jezdit a žít slušně když to nikdo neocení.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Kultura za 500!

Tak a je to tady další bitva souvětí, kterou se dokážou prokousat jen ti nejtrpělivější a odvážní borci exluzivně na jediném svobodném webu o autech v češtině.

 

Dnes se chci věnovat tématu nepříjemnému a s věcmi, které mimo jiné zazní, určitě velká většina lidí nebude souhlasit. Nečekám, že bych se někdy v nějakém blogu zavděčil všem a ani o to nestojím proto sem nakonec ani nepíšu, ale jde mi o to dotýkat se právě nepříjemných témat, která souvisí více s automobilismem a nadšením kolem něj než s auty samotnými. Není tomu tak dlouho, co zde vyšel, poměrně povedený článek který pojednával o automobilovém fanatismu a určitých sub-kulturách lidí, jejichž rozhled po světě aut nemile zkresluje přesvědčení, že existuje jen to jejich a to je nejlepší na světě.

Řeč byla o fanoušcích jednotlivých značek vozidel možná i typů a tak dále. Však je všichni známe (možná jimi někteří i jsme) jsou to zarputilý fanoušci BMW, aut od VW nebo lidé co z nějakého důvodu musí mít ve všem V8 z USA. Není na tom v kostce nic špatného a je to pěkný koníček, pokud jsme soudní a zůstaneme nohama na zemi a nelžeme sami sobě do kapes. Každý se s tím denně setkáme je tu znatelný vliv stádního reflexu a potřeby cítit se výjimečně, která je stará snad jako lidstvo samo. Když v davu začne převládat dostatek prostoru pro prosazení jednoho názoru tak ten se nakonec začne vykreslovat jako jediná pravda a to vede často k zaslepenosti a fanatismu obzvlášť když dav nabídne tolik potřebnou anonymitu k projevení pudových reflexů.

Největším hybatelem světa je v posledních letech prostředí internetu, které přineslo možnost sdružovat se do různých klubů a šířit názory na něco vcelku snadno a rychle. Komunitní weby rostou a to opravdu rychle a přináší to sebou řadu výhod ale i všechno to zlé co taková věc v masovém měřítku přinese vždy. Po mém malém průzkumu průměrného věku takového fanouška (čtenáře) tady u nás na Autíčkáři který jsem provedl tak že jsem strávil asi 10 hodin čtením debat pod články i těmi nejstaršími (člověk by řekl nuda a ono to bylo dost výživné) jsem zjistil, že podíl čtenářů v kategorii 30+ let je mizivý. Mladí trpí dnešní dobou nejvíce, aniž by si to uvědomovali a to proto, že nepamatují ten rajský klid v té době, když internet a diskuze na něm byly jen pro vyvolené, protože to byla drahá legrace a v mobilním telefonu si to nikdo neuměl představit.

Ano byla to doba, kdy nějaké hledání na inzertních serverech internetu bylo vždy v kombinaci s papírovou podobou Annonce a kdy mě hodina internetového připojení raketové rychlosti stála, asi 12,60 Kč což nebylo nic příjemného. Ovšem je nutné si přiznat, že to byla doba inteligentní debaty a konsensu bez hojné účasti trollů (takový pojem téměř nikdo neznal) kdy výsledek na fórech a klubech byl mnohdy přínosný pro všechny zúčastněné. Přirovnal bych to k době, kdy automobil byl v počátcích a silnice poloprázdné. Auto bylo něco posvátného, inovativního, převratného a i přestože lidé velice brzy přišli na to, že je zábava jezdit rychle a dokonce závodit tahle romantika v tomhle odvětví trvala dlouhá léta a stopu té krásné doby se mnozí snaží najít v provozování starých aut dodnes.

Podívejte se na silnice dneška, a co uvidíte lze popsat různě ale posvátné a inovativní to rozhodně nebude ba naopak je to chaotické a mnohdy velice ošklivé. Nejde o to, že provoz mnohonásobně narostl a je řízen značkami a semafory a svázán dalšími omezeními. Provoz na silnici je tak obrovský, že se v něm lidé cítí anonymně je to stádo a hmota, která se hýbe a pro romantiku a sny zde není místo. Stejně jako klub příznivců čehokoliv v sobě nese kupu zlých a zakomplexovaných individuí, která jen čekají, až budou mít možnost cítit se výjimečně vždyť kolik je denně k vidění nesmyslných projevů agrese na silnici a silných řečí kolem toho v debatách na internetu.

V Čechách přiživuje tyhle projevy ještě stále nevykořeněná typická závist. Ano taková ta naše malá hnusná závist, která je vidět všude. Není to americká závist typu soused má nové auto, jak bych to měl udělat, abych to auto mohl mít. Taková ta normální německá závist ve smyslu soused má nové auto, musím se víc snažit, abych měl lepší. Je to naše českomoravská závist, která se nemění s režimem ale jedině s lidmi typu soused má nové auto za milion to je ale zloděj a děti na jeho diskotéce stejně fetují.  A já chudák tady dělám od rána do večera a na takové auto nemám, řekne si potom závistivec.

Tahle nádherná vlastnost je protnutá v hodně věcech i tady na Autíčkáři a i když se mnozí snaží jí zastírat tak se jim to nedaří stejně jako příslušnost k nějaké značce (typu auta) které bezmezně fandí. Jasně není na tom nic zlého jen do chvíle, než začnou napadat ostatní a kazit tak jinak poměrně vyvážené až staromilsky klidné diskuze. Hodně z vás si asi řekne další člověk, co se bude otírat o Miatu a o tom to je jen částečně. Pravdou je, že mi to auto v žádné jeho generaci nevadí a ti lidé co ho vlastní také ne. Vadí mi jen ti, co si myslí, že je to univerzál pro všechno což je samozřejmě naprostá hloupost a myslet si to může jen člověk nezralý (slušně řečeno)

Další věcí z poslední doby kdy se zřejmě základna čtenářů rozšířila také o další lidi, než jsou kamarádi redaktorů a pár dalších známých je propagace všeho co má pohon zadních kol jako nejlepšího vynálezu všech dob to samozřejmě souvisí už s fanatismem jak čistě „Miatickým“ tak „drifto-maniakálním“. Oni to maskují často argumentací ve smyslu, že je to sportovnější a auto je potom ovladatelnější jasně proto hodně silných aut má 4x4 ale to je jedno není to jádrem věci. Ostře to kontrastuje s tím jaký je smysl tohoto webu a jeho obsahu ve znění fandíme autům. O tom vypovídají testy a recenze aut kdy si můžeme přečíst o věcech jako je nová Astra nebo Nissan Navara. Stejně tak blogy kde máme docela obyčejné Citroeny (autor promine) a třeba BRZ.

Lidé to zjevně čtou a nechtějí si neustále číst o nedostupných autech nebo o nějakých autech pro zábavu (to je ostatně důvod můj a to sice že nemusím číst věci o novém Lambu, na které stejně 99,9% čtenářů nemá a mít asi nebude). Sakra koho po třicítce zajímá jenom zábava za volantem tak se tedy má opravdu skvěle. Průměrný čtenář, třeba i fanoušek aut a svezení řeší někdy přízemní věci jako je skloubit vášeň pro auta, finance a rodinu. Potom ho nějaká odpověď kde se dozví, že odpověď je vždycky Miata moc nepotěší.

Jasně jako recese to může chvíli fungovat asi jako umírající celebrity v GT ale dlouhodobě je to jen a jen voda na mlýn fanatismu a odlivu inteligentních čtenářů. Určitě si nemyslím, že mám patent na pravdu a rád si přečtu názor lidí a článek od lidí, z kterých čiší nadšení. Určitě ne od fanatiků, kteří za vším vidí zábavu a zadní náhon (i přestože je to vážně fajn)

Narážím na to, že v nedávné diskuzi se tady projevilo úplně všechno, co jsem popsal nahoře kdy zjevně fanoušek deprivovaný horší dostupností posledního modelu  Miaty na českém trhu začal relativně nevybíravě napadat ostatní a když jsem se odvážil věcně reagovat tak se pustil i do mě. Zcela oprávněně tím tento člověk vyprovokoval, nenávist směřovanou od jiného na něj a docela by mě osobně zajímalo jestli, by ke stejné rozepři došlo i někde na reálném setkání myslím ale, že nikoliv.

Nebudu tady brečet, že si někdo dovolil mi cokoliv napsat to tak prostě je a na jednu stranu je to i smyslem diskuze a kdo je primitiv na internetu tak v reálu na tom nebudu o mnoho lépe. Je krásně vidět jaký je rozdíl ve vyjadřování v diskuzi od členů redakce (převážně skutečná jména) a mezi námi co jsme jen pod přezdívkou a zase je to ta anonymita. Tu nejhorší vrstvu hnoje potom tvoří samozřejmě neregistrovaní a jejich chaotické výkřiky do tmy.

Proč byl fanoušek Miaty deprivovaný a vyprovokoval ho zcela normálně napsaný příspěvek, nechápu, pokud má problém koupit auto, které chce, ať si stěžuje na dealerství Mazdy a nepřenáší své problémy na internet do anonymní líhně fanatismu. Je tady opět srovnání se silnicemi kde vidíme denně blázny, které naštval šéf tak to těm ostatním dají sežrat další blázny, co chtějí vytrestat piráty, co podle nich jedou rychle nebo lidi co si myslí, že na silnici platí právo silnějšího.

Ti samí potom sednou k internetu s přesvědčením, že oni mají ten patent a že to co dělají oni je dobře a ostatní jsou pitomci. Takhle jsem jako nemálo z nás smýšlel někdy mezi 18-25 rokem života kdy jsem se cítil být tím největším odborníkem na auta a na řízení a dnes poznávám, že nevím všechno a mnoho starších ví pořád více. Jistě víme, že někdo nedospěje nikdy, abych to nesváděl vše jen na mládí a nedostatek pokory.

Nesnáším když, tohle někdo napíše ale je to stále stejný problém. V Čechách je auto jako status (u nového, to platí samozřejmě dvojnásob) je to odznak sociální příslušnosti a je jasné já mám něco velkého nebo drahého a ty uhni. Co na tom že ten koho jste předjeli v jeho Fabii má třeba 40 hektarů lesa a čtyři statky vy, jste někdo vy, máte to nové a rychlé auto. Nejvíce je vidět fanatismus u fanoušků zejména u nás přeceňovaných značek jako je Audi a BMW a potom tam kde je ta anonymita a stádnost jako jsou TDI/Škoda/VW. Samozřejmě nechci, takto paušálně hodnotit tyto komunity jako celek ale řekl bych, že ti rozumní v nich to dokážou pochopit jak to myslím. Inu čím více pruhů (volů) tím více Adidas.

Nebudu psát o sobě, jak jsem na tom nebo nejsem, ale využívám jak nová tak stará auta stejně tak silná, užitková, slabá malá a dokonce i jeden skútr z Japonska. Prošel jsem si obdobím, kdy jsem si myslel, že jsem polobohem na zemi a ostatní jsou jen malé mrvy, které je třeba zašlápnout do podlahy stejně jako plynový pedál. Moje BMW bylo známé v širém okolí nejen u policejních sborů a dokonce i mladí mnou tak trochu opovrhovali a samozřejmě asi i záviděly (to spíše určitě) ale to mnozí jistě také znáte.

Dospěl jsem proto, se snažím vést dialog jak s fanouškem TDI tak třeba i s fanouškem Miaty nebo s někým kdo v tu chvíli může mít o dva roky novější auto, než li já. Je to ale o vzájemném respektu, který mnohým lidem jak v životě tak, na silnici chybí. Dokonce i v obchodě u pokladny nebo na horách ve frontě na vlek se tento typ lidí internetového anonymního věku neschová, jsou to přesně ti, co nejvíce spěchají na prázdnou nově otevřenou pokladnu nebo ti co vás budou naschvál vybržďovat. Poslední případ kdy řidič nepojištěného BMW e90 při souboji na silnici a následném manévru dokázal zabít dítě jedoucí v Octavii. Dokázal by to tentýž člověk udělat třeba jen tak v parku na lavičce? Vážně zabít to malé dítě? Byl vybuzený svými hormony a přesvědčením, že on a jeho BMW jsou, snad něco více mám pocit, že 12 let co mu hrozí, bude ještě milosrdných.(ještě neměl POV což hraničí s čirou arogantní demencí)

Mnozí z vás si teď asi budou myslet, že takový blog tady nemá co dělat ale on tady je více aktuální než by se mohlo zdát. Tohle všechno začíná u nás u fanoušků těch plechových věcí, stejně jako gurmánské vaření začíná u dobrých šéfkuchařů a dobrý golf u Tigera Woodse. Když mi jako lidé 

půjdeme příkladem nejen na silnicích a srazech včetně internetu stane se z dobrých mravů, tradiční hodnota a auta budou zase možná jednou zábavou pro kulturní lidi. Ono to je trochu jako „Make America Great Again“ ale jde to. Stačí se podívat, jak vypadají akce kolem aut v zahraničí a jací lidé tam fungují a víme hned, na čem jsme. Zkuste se někdy projet po okreskách ve Švýcarsku a zaručuji, že tolik luxusních, drahých a silných aut jedoucích podle předpisů v České Republice nepotkáte za rok a je to opět o vzájemném respektu a kultuře silnic (a vysokých pokutáchJ)

Když mě někdo na internetové diskuzi, které se mimochodem sám účastní, nazve internetovým teoretikem což tedy asi, nebylo jen pro mě ale obecně pro všechny, co tam přispěli tak není něco v pořádku. Mám takového člověka, co ani nepíše s diakritikou a neumí svoje myšlenky pořádně zformulovat brát jako partnera do diskuze? Proboha proč tedy přispívá do mlýnice, kde je banda teoretiků která dle něj, nikdy nekupovala nové auto, což mimochodem udělá za svůj život téměř každý čech a někteří samozřejmě pravidelně stejně jako on.

Myslí si snad tento člověk, že nové auto je výsada nebo něco co ukazuje sociální status. Já myslím, že není a být nemůže už jenom, proto že nová Miata není ojeté 911 ani nic co by si při troše snahy nemohla dovolit ta větší část populace. Takové smýšlení mají, například někteří Rusové ti také potřebují dávat najevo svou nadřazenost věcmi jako je obrovské SUV (nové) nebo zlatem a obřími Rolexkami. Chcete být jako tito lidé? Dobře ale já rozhodně ne a ani o tom nechci číst.

Možná je to všechno jenom cílený trolling (knightrider: český ekvivalent bude asi pruzení) a tito lidé mají jakousi perverzní radost být těmi skvělými borci alespoň v prostředí internetu, když už to nestojí, jinak si to neumím vysvětlit. Buďme fanoušky aut a respektujme ostatní a hlavně nesnažme se soudit jedno, když neznáme druhé. Měl jsem kdysi chvilku Miatu (NC) dle mého mínění ošklivé auto které vás v hodně věcech posune dál a i jako ojeté má potenciál být skvělé a hlavně (místní mantra) zábavné. Stejně tak znám další auta, která byla moje, nebo jsem je měl možnost zkoušet a netroufám si být fanatikem, co si myslí, že je nejlepší a nemám a neznám auto které by bylo nejlepší. A věřte mi ani Porsche ani Mazda nedělá nejlepší posvátná auta ba i ten Rolls se umí dost zle porouchat. Snad jen ta Škoda že? Ne, jde o vtip:)

Buďte taky takový a uleví se vám. Jezděte vším a respektujte ostatní nejen na internetu ale i na silnici nebo třeba ve frontě na vlek. Redakce se snaží, i když to některým členům moc nejde být nezaujatou silou, co nekope za svůj tým a umí často docenit i „běžné“ a nezábavné auto. Příkladem z poslední doby budiž test Audi od Vojty ehm a Toyota Aygo od toho samého člověka ale i ostatní to někdy umí.

My čtenáři a obzvláště ta mlčící většina (jako vždy) jsme ti co, ale určují, kam se věci budou směřovat, nepromarněme tedy svou šanci a nestvořme další auto online magazín kde je diskuze a komunitní část jenom z toho důvodu že je to móda a ve skutečnosti jsou diskuze plné žluče a věcí co nejdou publikovat.


Tak kokoti, kterým se to nelíbí, mi mohou napsat do komentářů :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
26. ledna 2017, 10:33
2

To je hezkej, skoro bych řekl editorial. Kdyby byl možná kratší. Já se do těchto témat sám pouštět moc nechci, protože to je i obvykle téma pro editorialy novinářů. Svět není černobílej, zkrátka nedělejme si věci co sami nemáme rádi aby nám dělali jiní a je to.

Co mě na tvým "editorialu" zaujalo je to téma internetové diskuze. Loni jsem začal sem psát ten blog. Protože byl ten proctor a mě se to líbilo a poté co jsem si pořídil auto co mě baví jsem využil tu příležitost o tom napsat, protože jsem dlouho podobnou věc neudělal. V minulosti párkrát něco o klasických autech. Navíc asi ve dvou případech do časopisu o klasických autech a z toho jsem měl radost. Jako, radost že to bylo otisknutelné :)
Tohle je jiná forma a zase úplně jiná forma bude vlog a umístit jej na youtube. Zajímavý je, ačkoliv mě tyhle věci moc neberou a nikdy nebrali, tak jsem zjistil že napsat sem blog a pak vidět pár komentářů od cizích lidí, kteří ti k tomu něco napíšou je vlastně docela příjemná věc. Specielně, když je to pozitivně laděný. Případně napíšou jako jsem si teď nedávno přečetl, že "asi budu blázen". A to je taky potěšující :)

Ale, pane Franzi Kafko , holt musíš pak počítat s tím, že se pod tvým článkem, příspěvkem apod. strhne i nekulturní debata. Myslim, že ale Autíčkáři se to fakt až na vyjímky vyhýbá.
Otevřel si někdy libovolnou zprávu na idnes, novinky.cz nebo ať jsme u aut na autofórum atd... stačí 3 namátkový komentáře. To se ti chce opravdu zvracet jako generálovi v Černých Baronech.

Takže, zde je to luxus! A to mám dojem, že tento web už není až tak úplně malý a neznámý. Vlastně jak moc nebo málo rozšířený je je info co by mě samotnýho zajímalo.

reagovat
Franz Kafka
26. ledna 2017, 22:18
0

Souhlasím s tebou. Počítám s tím stejně jako počítám s tím, že mě denně na silnici nějaký blázen bude chtít zabít a ještě se rozčilovat, protože on byl přece v "právu". Nechci aby všichni souhlasili nebo mě milovali jen je to o respektu. Ty debaty na těch serverech co popisuješ bohužel znám a od jisté doby jsem si zadal svoje interní pravidlo, nikdy tam neroluj a nikdy na to neklikej. Nechci jen aby to zde dopadlo podobně právě proto, že už to není malý web někde jsem se dočetl o 50 000 unikátních přístupů za měsíc(?) a není zde nic jako "ban" a podobně. Jinak ten blog není jen o kulturní debatě na "internetech" jde my o to, že lidé se tady k sobě obecně chovají jako prasata a když jim to potom třeba někde v reálu vrátíš tak jenom čumí s otevřenou kušnou a ještě se diví. Inu anonymita dělá divy kromě jiného. A ano, jedná se o časté téma profesionálů mám pocit, že je tahle situace pořádně štve stejně jako mě. Nedávno o tom psal třeba Rakovan a bohužel měl pravdu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. ledna 2017, 11:39
2

Jak já těm tvým myšlenkovým pochodům rozumím. Autíčkář se určitě rozšiřuje, protože je tu čím dál víc lidí a větší debaty, které mně občas dokáží pořádně nadzvednout ze židle a někdy se najde moment, kdy mám obrovskou chuť zatnout hluboko do živého. A musím říct, že těch momentů je nějak čím dál víc. Sám jsem jeden z toho mála lidí tady, kterým už dávno bylo přes třicet a tak někdy narážím na nepochopení v diskuzích a především na naprosto odlišný pohled na věc oproti těm mladým lidem tady. Polovina z nich by možná už mohla být mými dětmi, vzhledem k jejich věku, tak se asi není co divit.
Sám jsem nadšencem do amerických šuplíků s V8 pod kapotou, které jsi tady ´také zmínil, (i když už jsem měl i V6 s kompresorem :-D), ale ono je opravdu potřeba neztratit soudnost. To, že to mám rád já, neznamená, že to samé musí vyhovovat druhému a naopak, já zase nemusím číst otřepaná klišé na US auta typu nebrzdí to, nezatáčí to a žere i trávu kolem silnice, která jsou ve většině případů od lidí, kteří US auta znají jen z vyprávění a z obrázků. Ani já jsem nikdy nikomu netvrdil, že jsou US auta ta nejlepší na světě. Nejsou. Jsou jen jiná. A také každé jiné. Vždyť i evropské automobilky a jednotlivé modely nejsou stejné. A zrovna tak nemusí každému vyhovovat ani ta Miata. Musím říct, že díky tomuhle webu jsem ní hodně změnil můj pohled. Mně se to auto nikdy vzhledově nelíbilo, ale na druhou stranu je fajn, že podobná auta pořád existují. Vždycky jsem se za ním usmál, když jsem ho někde potkal, protože je to prostě auto pro radost. Jenže tady jsem objevil totální nesoudnost, která mi to auto strašným způsobem znechutila. K tomu se přidalo pár nevybíravých diskusí na nejrůznější témata, kde jsem i já dost přilil do ohně, to nepopírám, které mně rozčílily natolik, že jsem si řekl, že tohle asi nemám za potřebí. Můj život se netočí jen kolem aut a už vůbec ne kolem Autíčkáře a já si tak říkám, že se vlastně bez něj docela dobře obejdu a proto sem chodím mnohem méně, než dřív a ještě méně tady něco komentuji. Myslím, že přijde doba, kdy sem přestanu chodit úplně, ale nějaká fluktuace lidí je normální Přijdou jiní.
Co chci říct, občas je potřeba abychom se chytli za nos my všichni a uvědomili si, proč sem vlastně chodíme. Jsme tu, protože se chceme něco dozvědět o autech, která máme rádi a odreagovat se od všedního pracovního dne nebo od rodiny. Nikdo sem snad nechodí proto, aby tady cíleně prudil. Já myslím, že ty diskuse se dají udržet v nějaké rozumné hladině, ale je potřeba chtít. A to je občas největší kámen úrazu.

reagovat
Franz Kafka
26. ledna 2017, 22:23
0

Souhlasím. Mám trochu pocit, že jsem právě tyto věci píšu pro tebe a asi pro dalších 10 lidí celkem co ještě neztratili schopnost přečíst více vět , než jeden tweet. Musím přiznat, že i kdyby jste to četli jenom vy čtyři co to komentujete tak by mi to vůbec nevadilo, ale čtenost je docela vysoká(u blogu jednoho z mnoha) Tak doufám, že ti lidé to alespoň dočtou a občas se zamyslí.

PepaSFI
26. ledna 2017, 20:08
3

o závisti a přilehlých projevech bych něco věděl, jezdil jsem Trabantem i malýma Fiatama, jedním ostatně i dnes. On totiž takový typický případ závidí i to horší auto, když zjistí, ó hrůzo, ono tomu blbci vůbec nevadí že jezdí tím nejhorším křápem a ještě z toho má radost. Ono celkově, dnes i dřív, mít z něčeho radost je vysoce podezřelá věc. Zkuste jít jen tak po ulici a usmívat se. A radovat se z divného auta? To je něco v čem je Autíčkář výjimečný. Kdysi jsme tady někde probírali zdejší srazíky Kafe a káry. Pražské nemůžu posoudit ale v Brnisku se schází neuvěřitelná směsice. Od Trabanta v nálezovém stavu až po nový jag F-type. bavíme se o čemkoliv, vtipkujem, popichujem se, někdo z amerikánů vytáhne samohrajku s nějakou veselou muzikou a nikomu nevadí kdo čím přijel. Akorát tuningáři a naftoví jehovisti nějak nejsou. Kdysi se vyskytli ale rychle vymizeli. A já mám ten pocit že ta radost je jedním z důvodů. Viděli jste někdy veselého majitele votuněné naftové věci? Všichni postávají vedle svého rachtajícího olepence, otevřou to místo kde mají jiný auta kufr, oni tam mají muziku co zní jak elektromotor na dvě fáze a tváří se jak Musolini.

Jo a lehká připomínka autorovi, hezky napsáno, jen jsem na několika místech narazil na špatně umístěnou čárku ve větě a myslím i nějaké to i/y se vyskytlo. Ty čárky docela vadí, to může úplně změnit smysl věty. Dám příklad:
Tvoje stará pila leží ve sklepě.
Tvoje stará pila, leží ve sklepě.

reagovat
Gr
Greg
26. ledna 2017, 21:16
1

Kym to nie je az takto zle... :D

Franz Kafka
26. ledna 2017, 22:25
0

:D Od minule se to dost zlepšilo. Je to jedno velké souvětí zase když u toho člověk dělá správně pomlky tak se trochu rozdýchá a potom můžeš rovnou do ringu nebo na kur.

PeterLuk
02. února 2017, 20:12
0

S tým Trabantom máš pravdu :D Kto chce, dôvod prečo je zlé mať niečo iné (mať vôbec niečo, aj názor, nieto potom auto) si nájde... A žiaľ, takých je veľa... Netuším, čím to je, fakt.

Pochtli
07. února 2017, 21:31
0

Pepo, vystihl jsi to naprosto přesně - lidi závidí jakoukoliv odlišnost. Když vidím ty pohledy, co po mně lidi hází, když se usmívám při chůzi po ulici, nedejbože se zasmát v mhd při četbě knihy..

lu
luv
26. ledna 2017, 21:28
0

Tyvole, promin (vazne!), fakt jsem te nechtel takle rozohnit, a priznavam, ze jsem si i vybijel nasrani z toho, ze mi zrovna prisel email z Mazda Europe, ze je to nezajima.

Ale hlavne tam doslo k nedorozumneni, kdy potom co jsem napsal komentar "... prave obvolal X dealershipu Nemecku a anglicky neumi nikde" si napsal komentar ve stylu "to auto neni problem sehnat, ale musel bys znat neco jinyho i nez sauto ;)" ... ty si pritom ale reagoval na nekolik dnu stary komentar a ne na ten muj!

Doufam ze chapes, ze me dost vytocilo, kdyz jsem si myslel ze to je reakce na muj komentar. Posilam emaily a telefonuji vsude mozne abych si mohl projet auto a zjistit jestli si ho chci koupit nebo ne - coz by v civilizovanem svete melo byt vyplneni jednoho formulare na netu, ale on to tady opravdu problem, a ty ze me udelas debila a naznacis ze to je moje chyba.

Nedorozumeni, promin.

reagovat
Franz Kafka
26. ledna 2017, 22:31
0

V pohodě neber to tak, že jsem si záměrně chtěl nějak vyrovnat nějaké účty mezi námi tak že to rozmáznu někde v blogu. Jen jsem to vzal jako poslední zkušenost určitě ne nejhorší. Je tady mnohdy problém, že když člověk s někým píše ve stejný čas není schopen reagovat na čerstvý příspěvek. Jinak o nedostupnosti MX5 v České Republice nepochybuji je to od nich dost nezodpovědné chování i přestože se jedná o malý trh a ne úplně mainstreamový model.

Mimo jiné jsem se tam právě snažil popsat i to čemu se snažím (samo ne vždy úspěšně) vyvarovat i já. Nenechat se stáhnout do víru nesmyslného obviňování a tak. Přece jen když se naštveš v reálu a půjdeš třeba na oběd tak taky neřekneš v lokále "co čumíš ty krávo pitomá, ser sem jednu polívku" ale budeš se v rámci mezí držet. Tam je ten háček hodně z nás co jsme v reálném světe normální jsme na netu zbytečně impulzivní.

Jinak omluva není třeba, ale určitě si toho vážím ne každý by to uměl takhle veřejně napsat jako ty.

ToMyx
27. ledna 2017, 22:31
0

Nemám tak kvalitní vyjadřovací schopnosti jako zdejší blogeři. Za to mám podobný problém jako vy mistře Franzi (dlouhá souvětí), proto se v komentářích raději zdržuju dál od vysvětlujících statí o mé hlavní myšlence. Vy jste pro mě bůh souvětí a myslím to upřímně ;-)! Nečekal jsem, že blog dočtu, fakt se to dalo a dalo se to moc dobře! Jste pro mě pátý autor blogů na Autíčkáři, u kterého se těším na další čtení. Na další zákusek k snídani.

Témata blogu fakt těžká a s mnoha názory a argumenty se ztotožňuji. Patřím do kmene 35+, děti, stres v práci, ještě chvíli hypo, konečně auto na relax jen pro sebe… a proto, když ubývá volného času a možná je to věkem/ zkušenostmi, jeden ho chce trávit efektivněji, kvalitněji, takže si pak vybírá jak a s kým a v jakém „tempu“ si ho prožije a také víc kouká na přínos a následky, tak to mám já. Na druhou stranu bych nechtěl mladší ročníky podceňovat a už vůbec ne házet všechny do jednoho pytle, protože věk jako rozlišovací znak být fakt nemusí.

Slušnost a respekt v lidech, myslím si, dosud nevymřely. Jen hold na těch internetech není moc k vidění, není to prostě tak svěží a módní a hlavně to nikdo neolajkuje... (sorry, český výraz mě fakt nenapadl:-D)
Přeci "kdo víc řve, má větší pravdu" a "silnější pes m..dá" :-)

Máte pravdu Knightridere, že zvýšením počtu návštěvníků Autíčkáře se projevil i vliv na úroveň komentářů.
Za sebe můžu hodnotit fajn články a další doprovodné akce jako K+K nebo Trackdays = paráda (na K+K v Gastownu se ve 2017 chystám), ale druhá půlka magnetu jsou pro mě velmi kvalitní a poutavé blogy a na poměry českého netu v 99% přínosné komenty. A těch pár výjimek, to se dá nějak přežít.....já vím, mně se to kecá, když tu nejsem nijak zvlášť aktivní, takže se do mě nikdo pořádně nenavezl...

Skoro bych zapomněl, Franzi, děláte to dobře!

reagovat
Franz Kafka
01. února 2017, 00:06
0

Tak nebudu tady psát, že mě takový komentář nepotěší. Určitě se sluší poděkovat a za každého čtenáře co to dočte a udělá si potom vlastní názor jsem rád. Mladší lidé mají jiné priority nechci psát, že jsou horší taky mi bylo 20 a vím jak jsme se chovali a co jsme chtěli prostě vývoj nezastavíš a tak je to podle mě správné.

Jak tak koukám tak v podstatě mi to tady čtou jen lidé 30+ a to jsem tak nějak očekával pro mladší je moc dlouhé a moc filozofie a málo vzrušení. Ty souvětí se snažím omezit ale nedaří se to:)

ToMyx
01. února 2017, 10:46
0

Je to jako s autama, veškerý ten nedokonalý celek je námi opěvovaný charakter. Jen tak dál, délka souvětí je v pohodě a je to tvůj rukopis, jestli to tak můžu napsat :-)

Se
Sedrik
31. ledna 2017, 18:59
0

Souhlasím, že tolerance na silnicích je potřeba. Já jsem ale optimista a za sebe musím říct, že mi přijde, že se náš provoz zlepšuje - naopak mi přijde, že řidiči skutečně drahých aut (pro ČR ti znemaná 1,5M+) se chovají +- slušně. Největší problém byly vždy služební oktávky (nově i30/i40) a pak blázni (bez ohledu na značku).

Snažím se nesoudit ostatní podle toho v čem jezdí, ale nejde mi to u "tuzingu". Jakmile potkám Peugeot 206 s křídlem a rourou místo výfuku automaticky předpokládám za volantem trotla (omlouvám se výjimkám).

Ke komentářům na Autíčkáři bych jen dodal, že je moc nečtu - díky tomu, že se stránka stala populární (a není divu), je komentářů i pod čerstvým článkem hromada a pročítat to se mi opravdu nechce. Někdy to projedu a koukám jen na komenty registrovaných a autorů.

A nakonec k závisti - díky tomu, že se snažím vlastnit auta zajímavá, setkávám se s tím často. Moje miata byla pořízena za cenu ojeté oktávie a přesto jsem byl za strašného snoba. Teď mám BMW (10 let staré) a mám to znova :) Krásně ale autor zachytil ten rozdíl mezi závistí u nás a ve světě. U nás je to taková "nepřející" závist...

Když to tak po sobě čtu, asi bych neměl nic psát s prázdným žaludkem - moc to nedává smysl....

reagovat
MG
MGRR
31. ledna 2017, 21:17
0

Ten tok myšlenek, linek, prožitků, frustrace a linií... moc dobře tomu rozumím. Bohužel v dnešní době s tím nic nenaděláme. Každý můžeme jít příkladem, ale nikdo není nestranný a život to namaluje jinak.

Nezměníme celek, "ale snažíme se skládat střípky na pásu za drtičkou skla, než to vjede do tavírny"

Čím jsme starší, tím méně některé věci chápeme, nebo je chápeme jinak než ostatní.

reagovat
Franz Kafka
01. února 2017, 00:11
1

Určitě to tak je bohužel mnohé věci pochopíme právě až když jsme starší. Staří bojovníci vyčkávají a mladí bojovníci jsou nedočkavý tak to bylo vždycky a asi i bude. Jen je třeba se snažit aby i většina těch mladých na silnicích došla dál a prozřela tak jako jsme to mohli udělat my. Někdy si vážně říkám, že jsem rád za to že jsme to mládí přes všechny eskapády dokázali překonat.

MG
MGRR
01. února 2017, 20:49
0

Mam na to vse co se deje v nasi zemi jedinou napovedu: Ethik/Etika... od materske skolky ji deti maji. Jsou to zdanlive malickosti, ucta ke starsim, respektovat, pozdravit, pomoct, respektovat zavedene, nereagovat na vse, trpelivost... tohle neni nikde psano, to se tak zije. Ano, nekdy je to tezke... ve vsech smerech, ale to uz do autickare nepatri... Neprijemne vyjimky jsou vsude, ale porad je to tady 1:100 vs. Cesko, a to je mi moc lito.

Franz Kafka
02. února 2017, 21:47
0

Vzhledem k tomu jak to mám já v rodině a jsme takzvaně přeshraniční tak mám na to plus, mínus stejný názor. Ano je to všude, ale některé věci prostě všude určitě nejsou a je to jen taková obrana některých Čechů ve smyslu podívej se oni taky nejsou tak skvělý jak se říká. Jasně nejsou ale třeba závist prostě v ČR funguje 100x víc, stejně tak pomluvy a nepřejícnost. Zase ale nejsme taková lhostejná masa jako třeba Němci a umíme na některé věci jít od lesa aniž bychom potřebovali na všechno lagerführera a manuál.