Ahoj, zkusim tady v ramci par blogu popsat jak jsem se dostal od jednoho z nejnudnejsich aut ktere se pohybuji na trhu k Youngtimerovi ktereho jsem alespon ja predtim nikdy nepotkal.
Asi jako kazdy pravidelny ctenar Autickare jsem affinitou k autum trpel od mala. Nejspis se to zlomilo kdyz jsem na lokalni rallye videl jet trabanta po dvou kolech a v detskych ocich jsem se samozrejme videl za volantem.Takze kdyz jsem se v 18 rozhodoval co dal delat ridicak byla jasna volba. Autoskolu jsem mel v ramci stredni skoly a ten pocit kdyz jsem poprve projel zatackou a seslapl plyn se asi neda opakovat. Bohuzel jsem si vsech 28 hodin odkroutil v peklostroji Hyundai Getz 1.0.. Pote klapl na prvni pokus ridicak a ja mel v ruce konecne papiry(spoluzacka o par dni pozdeji Getz zborila a instruktor poridil sedmickoveho golfa.. smolik no).
Po nastupu na vejsku jsem jako kazdej student bez floka v kapse jezdil s cim se dalo. Od brachovo Golfa pres variaci skodovek od 120 po Okynu a Terrano ktere s objemem 2.4 l bylo rozhodne nejvic cool autem ktere jsem v ten moment mel k ruce. Po absolvovani nekolika brigad jsem se s dvema prumernyma vyplatama vydal hledat muj novy dream car. Volba padla na Mitsubishi Galant 2.5 24V. Zpetne si rikam ze to nastesti neklaplo a ja misto toho koupil duchodcovskou Fabii 1.2 HTP s krasnymi 40 tisici kilometry na hrbu a klimou! Behem dalsich 6 ti let jsem na ni natocil 60 tisic a predal ji dal v rodine. Misto ni jsem poridil dalsi Fabii s generatorem paliva 1.9TDI na hlinach.
Kdyz si to po sobe ctu tak to z pohledu automobiloveho nadsence moc vesele neni. Misto zajimavych aut jsem mel dve sazky na jistotu jednu z minimalnim najezdem a druhou s (pry) neprustrelnym motorem. Nastesti (alespon z tohohle pohledu) prisel covid a me se rozpustila sance na to si poridit vlastni bydleni. Co ale s nasetrenymi penezi. No asi bych si mohl koupit nejake to vysnene auto.
Bohuzel jsem na Gullwinga nemel penize a tak jsem se zacal rozhlizet jinde.
Pozadavky byly pomerne jasne:
- rok vyroby 1990-2000 – za me idealni prunik mezi kazdodeni pouzitelnosti a servisovatelnosti doma (haha)
- Sedan/kupe – hatch se mi nelibi a vetsina kabrioletu take ne
- urcite vicevalec
- preferovany automat
- preferovana zadokolka nebo 4x4
- rozpocet 150-250
- najezd 10-15 k rocne
- ne nemecka premie
Co me napadlo serazene podle zemi:
USA – Bohuzel me v ramci amerik nic moc nezaujalo. V 90 letech proste jejich auta byla oskliva. Nejaky cas jsem si hral s myslenkou koupit Corvette C4 ale tam bych se pohyboval ve spodku cenoveho spektra coz by asi nebylo dobre.
GB – z ostrovu me lakalo nekolik aut. Hlavne duo XJS/XK8 ktere se pohybovalo v nekolika exemplarich kolem 200k nebo moznost dovozu Caterhamu kde by problemy nastinene nahore resil hardtop. Bohuzel u Jaguaru me v ten moment trapila absence servisu v dostupne vzdalenosti (haha) a celkove servisovatelnost (hahax2). U Cata zase "prilisny” purismus.
Italie – V Italii jsem nasel jeste vic vyhovujicich aut. At uz se jednalo o Alfy GTV/146/155/166, Fiat Bravo nebo Coupe ci sebevrazda s Maserati Ghibli/Ctyridvere/3200(haha). Pro hrala dostupnost servisu ktery se uz o starsi Italska auta stara. Proti povestna(byt za me nepravdiva) spolehlivost italskych vehiklu.
Francie – …
Japonsko – V japonsku se v 90 letech roztrhl pytel se sportovnimi auty takze je opravdu z ceho vybirat. At uz by to byla Miata(s hardtopem), RX-7/8, 300ZX nebo MR2. Supra/NSX/R34 byli bohuzel uz zase mimo budget.
Ted uz je asi jasne ze jsem nic ze seznamu nevybral a nakonec se vydal jinou(silenejsi) cestou. Ale o tom az v dalsim blogu.
Au revoir
Jean
21. února 2023, 13:06
1
Nekoupil sis další Škodnou, že ne?
22. února 2023, 01:29
0
Ne ne :) kvuli dalsi skodne bych se nepatlal s blogem :).
22. února 2023, 06:54
0
hacky a carky woe
22. února 2023, 13:53
2
Já se omluvuju ale češtín nebýt můj kobýlek. Za posledních 10 let jsem toho moc česky nenapsal takže jsem rád že jsem rád. Zkusím na tom zapracovat v dalším blogu.
23. února 2023, 01:49
0
Ono člověku nechce, ale pak se to mnohem lépe čte. Nežiju v ČR a válčím s tím taky..
22. února 2023, 08:56
1
Co to je za mašinu v úvodní fotce? To určitě nemůže být daily, že ne?
22. února 2023, 13:59
1
Daily to opravdu není :D. Jedná se o Aero Minor Sport co jezdilo (převážně) vytrvalostní závody po druhé světové válce. Moc zajímavé auto. Tuším že o něm má snad i pan Krab článek.
05. března 2023, 09:08
4
sorry, ale taketo blogy na pokracovanie bez odhalenia pointy mi nedavaju zmysel. Toto nie je netflix serial, ze musis nechavat clifhanger pre dalsi diel.
06. března 2023, 21:47
0
Díky za komentář. Původně byl v plánu jeden blog na téma výběr auta, nabídka modelu v ČR a nákup. Ale blog byl tak dlouhý že jsem se rozhodl ho rozdělit na dva aby to šlo ideálně přečíst na jeden zátah.
06. března 2023, 12:13
0
Francie nothing. Haha xD Laguna V6 pozdravuje, za mňa TOP auto.
06. března 2023, 21:43
0
Tak ta Laguna mě vůbec nenapadla. Krásne auto a určitě by se dostala do užšího výběru.
08. března 2023, 09:42
0
Zaujímavou možnosťou by bolo aj Subaru SVX, z Plzne do Prahy to nie je až tak ďaleko...
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Subaru-SVX/vhc:car,srt:year,sro:asc,ms1:23500_14_,ful:petrol/pg:vipcar/214688824.html