načítám data...

Jak Lenny ke Swiftu přišel

27. března 2017, 18:49 9 komentářů Lenny

automobilová setkání

zobrazit celou galeriiMartin Dlouhy: Jak Lenny ke Swiftu přišel

Výběr nového čtyřkolého kamaráda je vždy dobrodružství. Na trhu s ojetinami i s novými vozy je nepřeberné množství všeho možného od Aixama po Koenigsegg a vybrat si dává zabrat nejednomu „předem rozhodnutému“ kupci. Pro mě je koupě nového auta něco výjimečného, nekupuji si jen spotřební věc, kterou budu moct za 5 let vyměnit za lepší, kupuji auto co má duši, auto které mne nadchne a něčím uhrane. Za svou 6ti letou řidičskou kariéru jsem pár aut vystřídal a všechna byla svým způsobem výjimečná.

První auto je pro každého benzinového šílence důležitý krok do života. Svou automobilovou kariéru jsem začínal na benzinové Oktávce a dodnes na to auto nedam dopustit. Tehdy byl můj výběr ovšem dost omezený tvrdou rukou rodičů, kteří prostě nedokázaly pochopit že Kadett C nebo E30 325i je dokonalé první auto a až když jsem se nastěhoval na internát, dostal se dost daleko z dosahu a dohledu, mohly se začít plnit mé perverzní automobilové sny.

Po několika naprosto úžasných automobilových zkušenostech jsem se náhle zase ocitl bez auta. Peníze v pokladničce nedosahovali ještě ani ¾ ceny vyvoněné Alfy Romeo nebo silnějšího Mercedesu, ale touha vrátit se za volant byla tak ohromná, že jsem si musel pod všelijakými záminkami půjčovat auta kamarádů. Celé hodiny jsem trávil prolézáním různých inzertních portálů, objel okolní bazary a kromě pár vajprů mx5 nic moc zajímavého nebylo. Jednoho nudného popracovního večera jsem si na jednom portálu všiml inzerátu na Swifta GTI z roku 1989. Swift vypadal na fotkách moc dobře, měl novou technickou a majitel vyměnil prahy a vyvařil nosníky. „Jediné co je tedy na řadě jsou lemy.“ Pomyslel jsem si a kontaktoval majitele, který mě ujistil o stavu, a domluvili jsme si schůzku.

Vůbec jsem nevěděl, do čeho jdu, protože až po telefonátu s majitelem jsem si uvědomil, že bydlí 200 km daleko a pokud nechci jít pěšky nebo jet autobusem, musím sehnat někoho, kdo mě odveze. Volba nakonec padla na kamaráda Zelího a v pátek brzy ráno jsme vyráželi směr České Budějovice.  Asi v 8:30 jsem už vybíral v budějkách finance, následovala rychlá snídaně v jednom z  blízkovýchodních „neLidlů“ a během patnácti minut jsem si potřásal rukou s majitelem a automobilovým závodníkem panem Breichou. Už po nahlédnutí na jeho dvůr a do dílny jsem byl jako v hračkářství – ve Swiftlandu. Po krátkém obhlédnutí celého podvozku auta – na jednom jediném hydraulickém heveru, jsem s panem Breichou vyrazil na testovací okruh dlouhý asi 5 km a už během toho jsem ti swifta zamiloval a věděl jsem, že bez něj neodjedu – točivý motor, velice dobrá ovladatelnost, roztomilý vzhled – to všechno v červeném balíčku velikosti zapalovače.

Při sepisování potřebných dokumentů ke koupi přišla řada na úpravy swiftů na závody…. Musím říct, že toto téma mě stálo víc než celé auto. Během velice krátké chvilky se ukázalo, že za rohem se povalují originální kovaná kola, velké japonské křídlo, že hromada trubek a interiérů je mimoto všechno i sada odlehčených dveří s makrolonem, rozpěrná tyč a montovaný rám OMP. Úplně se mi nad tím vším rozzářily oči, nemohl jsem si nechat něco takového ujít, zvlášť ne potom co pan Breicha přinesl i klapku z Nissanu 180sx a originálního švába Suzuki Motorsport.

Cesta domu s tím vším byla opravdu zajímavá a taky docela náročná, i když swift bez problému upaloval za hranicí rychlostních limitů a stačil i svému mladšímu bráchovi Swiftu Sport – zábava byla například, když jsem zjistil, že nefungují ostřikovače a během cesty se průběžně zastavovalo, abych mohl polít okno z 5 l kanistru.

Druhý den jsem začal z Granulky tahat „nákup“ a došel k závěru, že když je zadní sedačka odmontovaná (kvůli rámu), nechám ji venku – brzy stejný osud čekalo většinu plastů, koberců a tlumících hmot. Od nákupu Granulka zhubnula 40kg (760kg) a k dnešnímu dni máme spolu za sebou jednu škarpu ze zimy, kdy mi došlo, že nejsem McRae, pusa mantinelu při 5. závodu MDC a prasklý spodní čep na Track Bash, ale i přes tohle všechno už dnes vím, že to auto semnou zůstane napořád, z garáže se podívá už jen na okruh, protože právě tam pravé GTI patří a tam může dokázat své kvality.             

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JayK91
28. března 2017, 00:04
0

swišti na golfovým hřišti :D gratuluji ke gti, a doufám že se tady objeví i další zážitky se wiftem :-)

a hlídej si spodek, tyhle auta, ikdyž jsou vyvařená stejně po chvilce zase reznou :(

reagovat
krab
28. března 2017, 09:00
1

Dík za blog, bylo to moc fajn a Swišť je parádní hračka. Japonskej motor TWINCAM , tady koukám ještě s rozdělovačem , otáčkoměr s redline někde nad 7 , jo, to je paráda. GTI už je téměř nesehnatelný.

A jezdilo dřív docela úspěšně v eNkách rallye. To byla slušná konkurence Favoritům / Feliciím / VW Polo postaveným v tý třídě.

reagovat
Franz Kafka
28. března 2017, 16:52
1

Jo, jo přesně tak. Super auto a řekl bych hodně oblíbené. Škoda že jich už moc nepřežilo. Dokonce bych řekl, že to bylo o třídu lepší než ty naše věci. I když Fáčko v poměru cena/výkon bylo super. Tyhle všechny auta co jmenuješ bych zahrnoval do výběru kdybych se rozhodl postavit si auto na amatérské soutěže v rallye:)

Lenny
28. března 2017, 17:24
0

Swift byl za cenu lepší filety nebo horší oktule :-D

Be
Beny
29. března 2017, 17:49
0

Gratuluju! Kdysi dávno jsem ho měl taky v merku, ale osud tomu chtěl jinak a skončila u mě Almera GTi. Ale pořád bych se chtěl svézt... :-/

reagovat
Franz Kafka
29. března 2017, 18:19
0

Nevěš hlavu Almeru GTi jsem kdysi měl a bylo to taky super auto(respektive je). Hlavně nezlomně spolehlivá věc. Měl jsem zelenou takovou tu ošklivou jak pivní láhev. Když se to rozpohybovalo lidé v ostatních plechovkách na silnici moc nechápali. Swift umí jet, ale větší pilu:)

Be
Beny
30. března 2017, 17:34
0

Já hlavu nevěším, Almera je skvělá. Jen bych se prostě pořád chtěl projet v tom Swiftu, něco mi našeptává že ta váha na okresce udělá moc. ;-)

Franz Kafka
30. března 2017, 18:34
0

To zase určitě jo. Almera je taková tlusťoška proti Swiftu. Taky je ale zábavná já na ní vzpomínám hrozně rád. Ještě raději vzpomínám na údržbu to auto nechtělo kromě běžných věcí nic.

Jakub Pospíšil
12. července 2017, 11:55
1

Swift je skvělé auto, GTi jsem nikdy neměl tu čest řídit, ale i civilnější verze byla fajn. U tohohle modelového roku se mi strašně líbí ty zadní světla rozdělená na obdélníčky. Je to sice jen taková "blbost", ale vypadá to parádně.

reagovat