načítám data...

Jak snadné je se zamilovat

11. září 2022, 11:04 5 komentářů Lenny

Jak už spousta z Vás ví, jsem lehce narušený. Miluji auta, zbraně, svého psa a v neposlední řadě ženy.

zobrazit celou galeriiMartin Dlouhy: Jak snadné je se zamilovat

Jak snadné je se zamilovat

Jako jistě i spousta z Vás přemýšlím během dnešní pro automobily složité doby nad tím, jaké modernější auto, než doposud mám (2009), by se mohlo ucházet o titul „jednou moje“. Nabídne dostatek komfortu a výbavy, spalovací motor ideálně bez hybridních fidlátek, styl, bude oplývat neokoukaností a z designu budu mít nekonečnou erekci. Kam se ještě lze v dnešní zběsile baterio/hybridní době posunout. Jako konzervativní Hondař, jsem začal hledat právě u této značky. Poslední modely, kde jsem si vybral, byly 10.generace Civicu a 5.generace CRV. Civic je super auto, s motorem 1.5T, CVT převodovkou a adaptivním podvozkem je zajímavou kombinací rodinného auta s nádechem sportovosti. CRV do roku 2020 ve výbavě Executive s 1,5T a pohonem všech kol je za mě zase vynikající alternativa doopravdy daily auta pro celý rok. Na obou zmíněných bylo ale vždy něco v rozporu s tím petrolheadským buranem uvnitř mě.

Zabrouzdal jsem tedy do nabídky Hondy pro americký trh. Zdejší modely sice nabídnou o něco více komfortu, větší motory, ale krom Ridgelinu mě nikterak neoslovují po stránce vzhledové. Zvláštně rozteklé tvary karoserií nejsou nic pro mé oči.

Rozhodl jsem se tedy zajít ještě o kousek dál. Kouknout do nabídky skutečně prémiové Hondy pro Ameriku – Acury.

Stačil pohled na první ze zobrazených modelů a mé srdce zaplesalo. Byla to doslova láska na první pohled. Tou krasotinkou je Acura TLX Type S modelový rok 2022.

Acuru jsem začal vnímat od modelu TSX 2. generace (cu2-cu4), která je americký ekvivalent Accordu CW, s motory  2.4 L (K24Z3) a  3.5 l (J35Z6), jehož alternativy známe z u nás prodávaného modelu Legend.

Dnes se ale nebavíme o něm, ale o přenádherné Acuře TLX druhé generace.

Proč zrovna ona? No zkrátka proto, že je to překrásný sedan s hromadou výbavy, 3 l turbo motorem J30AC a pohonem všech 4kol SH-AWD.

Prvně začneme u samotné karoserie. Designerský tým pod vedením Bena Davidsona odvedl skutečně vynikající kus práce. Ostře řezané tvary 4,943 mm dlouhé karoserie v kombinaci s 20“ ráfky krásně maskuje celkovou hmotnost aktuální konfigurace 1915Kg. V konfigurátoru je k nabídce 6 barevných odstínů, kdy rovnou 3 stojí za hřích. Řeč je o odstínech Modern Steel Metallic, Performance White Pearl a Tiger Eye Pearl. Pozor! U některých barevných odstínů automaticky vyřadíte možnost některé z barev interiéru. Ty jsou například u barvy karoserie Performance White Pearl k výběru hned 3, jde o kompletně černý interiér, černo/bílý interiér a černo/červený interiér. U Modern Steel Metallic nelze navolit kombinaci černé a bílé a u Tiger Eye Pearl není možné nakonfigurovat červeno černý interiér, který za mě tak nějak k Type S patří. Černý interiér má sice červené prošívání, to ale mé srdíčko úplně moc neuspokojuje. Pomyslnou berličkou je nastavitelné ambientní osvětlení.

3 l motor J30AC s turbodmychadlem nabízí maximální výkon 360koní a 480Nm. To není na výše zmíněnou hmotnost žádný převratný zázrak, ale jde o přiostřený rodinný sedan, a tak mu to odpouštím. Motor je spřažený s 10. stupňovou dvouspojkovou převodovkou a přenáší se na všechna 4kola v závislosti na prokluzu každého jednoho z nich. Chování vozu budou pozměňovat i 4 volitelné jízdní režimy – Normal, Sport, Individual a Sport+. To dovoluje skoro 2tunám Acury jezdit bokem a chovat se jako plnohodnotný ostrý sedan.

Co se týká asistenčních systémů, jako je držení v jízdním pruhu, hlídaní okolí, adaptivní tempomat, systém nouzového brždění a spousta dalšího, nelze pochybovat. Koneckonců na spoustu systémů jsem zvyklý i ze svého top executive Accorda 8.generace a TLX je ještě o 13let mladší a o několik levelů výš.

Poslední, co zde zmíním a spoustu z Vás bude zajímat je cena.

Cena „základního“ modelu s motorem 2.0T startuje na 38 900dolarech. Type S – tedy 3.0T startuje na 53 700dolarech. Mnou nakonfigurovaný Type S v odstínu Tiger Eye Pearl s Ebony interiérem (full černý s červeným prošitím), černými znaky, karbonovým křidélkem a difuzorem, prémiovými látkovými koberečky, karbonovým dekorem interiéru, svítícími kryty prahů, Welcome Light, vyhřívaným volantem a systémem dálkového spouštění motoru vyjde na 59 548 dolarů. Jen pro zajímavost jenom tmavé znaky na víko kufru Vás budou stát 370 dolarů, látkové koberečky Vás vyjdou na 242, karbonový dekor interiéru je potom za 713, vyhřívaný volant je za 485, systém dálkového startování je za dalších 425 a karbonové křídlo s difuzorem přijde na dalších 2400 dolarů. Konfigurátor nabídne i spoustu dalších prvků, které jsem ale shledal prozatím zbytečné, a tak je možné, že ve Vaší konfiguraci bude Acura ještě o několik set až tisíc dolarů dražší.

Pokud se rozhodnete pro koupi nového auta přímo od dealera, musíte ještě započítat nemalé peníze na výpalné (10% Clo, 21% DPH), dovoz a samotné přihlášení zde nikdy neprodávaného modelu.

Výsledná cena se pak vyšplhá na cca 85K dolarů. To už je slušná raketa, ale ve srovnání s prémiovými vozy evropských výrobců to není nic předraženého.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
12. září 2022, 00:38
0

Nedávno jsem se na tohle auto taky díval. A moc se mně líbilo. Ale trošku mě zklamalo, že ani s šestiválcem a nejlepší výbavou nemá možnost třízónové klimatizace. Dozadu jdou ze středového tunelu klasické výdechy, ale to je všechno, nejsou tam ani zdířky na USB. Jako řidiči je mně to jedno, ale tak s ohledem na to, že vybavená evropská auta střední třídy tu třízónovou klimu mívají, je to trošku škoda. Jasně, vím, děti vzadu by se pak stejně hádaly, kolik stupňů si tam nastaví. A ještě by musely převádět z Fahrenheita na Celsia.
Díval jsem se i na americkou Camry V6, ta tu klimu vzadu taky nemá, dokonce v té sportovní verzi TRD (která je levnější než ostatní V6) nemá ani ty výdechy dozadu na středovém tunelu ani třeba středovou loketní opěrku vzadu (Doug DeMuro se tomu normálně smál).
-
Komentář upraven 12. 9. 2022, 00:39:11

reagovat
Mrkef
14. září 2022, 00:05
0

Buď v klidu Opelfahrt, kdo řeší Acuru, neřeší Farenheitovi děti ????

Opelfahrt
14. září 2022, 00:34
0

Sorry, to jsem nepochopil.

Mrkef
14. září 2022, 06:39
0

Jakože 3zóna zase tolik lidí netrápí a Farenheity přepneš v infotaimentu na Celsia

Mrkef
14. září 2022, 06:45
1

Jinak Acury super, párkrát jsem projel Acuru RL - Legend, ale měla proti evropskému Legendu 3.5 V6 motor 4.4 V8.
Jednou ještě Acuru RSX, novodobou Integru, nicméně motor byla nějaká bída a na starou Integru se to nechytalo ani jízdními vlastnostmi.

reagovat