načítám data...

Jak chci postavit vrchařský auto

12. ledna 2020, 12:16 22 komentářů FidoBlack

Malý auto bez výkonu a na vrchy? Zbláznil si se? Ne...já prostě dokážu že to jde

zobrazit celou galeriiFilip Černý: Jak chci postavit vrchařský auto

Ahoj  autíčkáři, 

Předem se omlouvám, absolutně nevím jak se blog píše, takže nevím jak se s tím popasuju. 

Ale k věci. Už od mala mě bere motorsport na čtyřech kolech i přesto že jsem od svých 5ti skákal na lyžích jsem vždycky chtěl sednout za volant nějakého speciálu. 

A jak jsem se vlastně dostal k tomu že chci postavit auto? Vlastně celkem jednoduše . Minulý rok to začalo 106tkou, která měla být můj první závoďák. Jenže skutečnost nastala a hodně rychle jsem musel zapomenout díky stavu auta. Po veškerých schůzkách a rečích jak auto nikdy nejelo v zimě atd atd…klasika řeči prodejců bylo auto děravý od koroze jak ponožky. Když jsem se jednou omylem větší silou dotkl prostoru u uložení tlumičů a ruka se mi propadla až k pneumatice auto šlo během chvíle z domu. 

Teď po tom roce jsem hledal a hledal co bych mohl zkusit dál. Po koukání na závodech co kde jezdí mě nic nenapadalo a vždy jsem chtěl jezdit v něčem co se jen tak nevidí.  Volba padla na Seicento,  ano to seicento co v crash testech mělo jednu hvězdu.  Po přečtení pár polských fór a blogu BubaaCZka jsem si řekl že do toho půjdu. 

Našel jsem kousek který je v dobrém stavu,  před třemi lety vyvařené a momentálně se špatnou spojkou za ty peníze co mi bylo nabídnuto nemůžu odmítnout. 

Mám v plánu vše z auta vyndat, včetně motoru který bude nahrazen 1.2 16v z Punta sporting. Vše co nebude potřeba se prodá a půjde na úpravy. K těm se dostanu až příští týden co auto dovezu do garáže a začnu na něm dělat.

Vím, je to dost naivní plán, ale i tak je to nejlevnější cesta do světa závodů…

Během příštího týdne napíšu o tom jak probíhal prodej, kontrola, nějaká práce na autě a jaké jsou s ním plány. 

Doufám že tenhle blog bude snad zajímavý a bude vás bavit. 

P.S. Bude to fakt sranda, nejvíc jsem na autech dělal brzdy a možná nějakou údržbu motoru. Takže se těšte na dávku zábavy. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomino
12. ledna 2020, 17:40
0

Víš, já ti fandím. Je podle mě úplně jedno, jaké auto si zvolíš, když ti má sloužit ke splnění tvého snu - jezdit závody do vrchu. Nevím, jakou máš představu o stavbě nebo jaký máš nachystaný budget, ale pokud ti můžu poradit, nejprve bych se vydal cestou zvýšení pasivní a aktivní bezpečnosti. Tj. jako první rám. Pak bych šel cestou brzd, podvozku, kola a pneumatiky. Až pak bych řešil věci kolem motoru, převodovky atd.

reagovat
FidoBlack
12. ledna 2020, 20:45
0

Díky, díky.
Představa je taková že až se to dostaví tak to prostě bude, samozřejmě čím dřív, tím líp. Ale jak to je vždycky, je to o penězích. Budget moc neřeším popravdě, bude to stát hodně..
O této radě vím už dlouho, taky první co bude, bude to, že půjde vše z auta ven, zkontroluje se a připraví se na rám, to je první krok. Pak jak říkáš, komplet podvozek, brzdy atd..

beastar
12. ledna 2020, 18:02
0

První rám, sedadla, brzdy. A jako výkon potrebujes až úplně naposled až bude jasný, že to je ovladatelný a jezditelný. Stejně to bude stát balík. Proč raději nekoupis něco hotového? Stejně do toho padne za cenu vlastního času dost peněz..

reagovat
FidoBlack
12. ledna 2020, 20:48
0

To je samozřejmost, výkon až naposled. Každopádně to auto váží cca 750kg v sérii, takže po vyndání všeho se to ještě o něco stáhne.
V plánu pak je dát tam motor 1.2 16v z punta sporting (80 koní). Oproti sérii to bude nárůst o 26 koní a to neberu v potaz že se tam udělá úprava sání a výfuku. Ještě když seženu na to plácnu krátkou převodovku z punta 6q a to auto s tou váhou bude si myslím docela raketka.

BubaaCZek
13. ledna 2020, 10:28
0

Zdar. To ses do toho vrhnul po hlave :) Pokud to nutne nechces stavet svepomoci v ramci zabavy, tak je skutecne mnohem vyhodnejsi koupit nejaky hotovy. Udelane auto nikdy neprodas tak, abys netratil velkou cast nakladu (leda ze by vyhravalo jak na bezicm pase).

FidoBlack
13. ledna 2020, 11:01
0

No to já samozřejmě vím, uz jsem koukal po polsku a tam jich je mraaaaaky. Ale tady jde o to že se chci naučit i dělat na autech sám. Takže je to v rámci zábavy a zároveň z důvodu učení. Přece jen koupit hotovy auto by byla paráda ale bez prace by to byla nuda :)

David Střítežský
13. ledna 2020, 11:16
1

pri koupi zavodaku z Polska bych se toho ze to bude tzv. "bez prace" fakt nebal :D
pripadne si praci sam zaridis, az to opres o svodidla nebo hodis na strechu

FidoBlack
13. ledna 2020, 11:31
0

No tak jasně ale víš jak jsem to myslel..:D nechci mit většinu věcí uz nějak udelanou.

BubaaCZek
13. ledna 2020, 13:55
0

Tak to ti samozrejme chvalim, ze se o to chces zaslouzit. To si rad poctu, jak si se s tim popral, kdyz jsi zatim delal maximalne brzdy. Pri trose stesti to ve 2021 poprve rozjedes ;) Nechci byt jakoze skepticky, ale minimalne tak dlouho by to trvalo mne :D
Kdyztak pingni soukromou zpravu, kdybys potreboval neco pozjistovat.

Jo a jeste jedna poznamka. Dival jsi se do jake tridy to vlastne chces stavet? Ono by se to melo odvijet od toho. At pak nezjistis, ze nejnizsi trida je produkcni do 1600 ccm (vsichni ti ujedou).

FidoBlack
13. ledna 2020, 18:32
0

Tak to děkuji, jsem rad že tady dostanu nějakou podporu :)
Chci jezdit Krusnohorsky pohár, amatérské závody, zatím nez se s tim trošku naučím, je tam třída buď N do 1400ccm nebo E do 1400ccm... a jelikož to bude mit vyměněny motor za vetsi tak E1400ccm. Je to vlastně stejný jako Nko akorát mas auto vykuchany co to jde

BubaaCZek
13. ledna 2020, 19:21
0

1.4 tam taky vejde

FidoBlack
13. ledna 2020, 23:09
0

Ale to už neni za ty peníze co do toho můžu dát

David Střítežský
14. ledna 2020, 11:23
0

1,4 16V 70kw ze Stila tam vejde (viz. YT, fóra), 6Q to ma taky, a na porizeni nebude o moc vic nez ta 1,2 ... jakoby, i kdyby to bylo o 100% vic , tak to bude 20k misto 10 ?

... abys to casem nedelal znova - jak pise Tomyx :)

beastar
14. ledna 2020, 12:57
0

Není ta 1.4 do toho už moc těžká. Sice rozdíl trochu ve výkonu, ale aby to nebylo zase o 80 kg těžší. Nevim nehledám to sem línej....

FidoBlack
14. ledna 2020, 14:08
0

No chlapi ale průser ze jo, chlap co mi ma prodávat auto se neozyva a mel jsem pro něj zítra uz jet...takže hledam náhradu, zatím jsem našel béčkovou corsu bez papírů za podobnou cenu...do toho se taky da dát slušná technika :)
Ale Seicento je seicento no..

Tomino
14. ledna 2020, 17:04
0

Hmm, tak to je škoda, že s fiátkem to vypadá blbě. Nevím, jak ostatní komentující, ale Corsu bych zvážil. Zase na druhé straně se dá upravit skoro všechno. Já kdybych se chtěl vrátit na amatérské vrchy, tak bych si stavěl něco jako Suzuki Swift GTi, protože, co si pamatuji, tak to lítalo v dané kubatuře hodně pěkně. Ale zase to bude cenově nejspíše trošku jinde.

FidoBlack
14. ledna 2020, 19:32
0

Našel jsem ještě jednoho v edici Schumacher za příznivou cenu. Je sice o něco dražší než fiat z Varnsdorfu ale vypada mnohem lépe.
Vsem říkám, nebojte, ja to nevzdám!!

BubaaCZek
14. ledna 2020, 22:23
0

Objevuji se auta na FB grupe Fiat Seicento/Cinquecento Polska.
Pak pro inspiraci si zajdi na SEJSPORT. Dalsi dobra je Seicento Rally

ToMyx
13. ledna 2020, 14:21
0

Hezkyyy, tady si někdo chce plnit sny a to je dobře! Těším se na pokračování blogu a nějaké fota.
Jen tak dál! Pokud bych měl z vlastních zkušeností něco poradit, je velmi vhodné si na začátku vše promyslet a dát přesnou metu, které se pak budeš držet, abys zbytečně nedělal něco navícekrát = platil to 3x. Vím o čem mluvím :-D

reagovat
FidoBlack
13. ledna 2020, 18:38
0

Diky díky, ono ja hlavně musím dost šetřit, ono s tim ze platím jeste auto a byt a tak dale mam celkem dost nizkej rozpočet, chtělo by to nějaký finanční injekce:D
Ale zacne se tim jak jsem psal, rozprodá se co nebude potřeba a ty peníze půjdou zpátky do toho auta

ToMyx
14. ledna 2020, 09:16
0

Je to tak, peníze jsou vždy až na prvním místě, ale nadšení je taky důležité.
Na začátku úprav mojí plechovky jsem netušil, že budu chtít zajít až tak daleko. Nějakou chvíli po dílčí úpravě jsem začal vymýšlet jak posunout auto zase dál. To byla chyba. Teď po nějakých 4 letech vím, že pokud člověk nechce platit víc než je nutné, je hned na začátku vhodné zvolit směr toho nejlepšího, kam až jsi ochoten zajít a ochoten zaplatit. Kdybych se tím na začátku řídil, jsem na max polovičních nákladech. Ale po bitvě ja každý generál :-)

David Střítežský
19. ledna 2020, 21:42
1

Při večerním špacíru po bazoši, jsem narazil tady na totok a hned jsem si vzpoměl ...
(jo, je to hotovy a tak dale, ale pro nazornost / rozsireni obzoru)

https://auto.bazos.cz/inzerat/114136372/swift-gti.php

reagovat