načítám data...

Hybridy a proč jsou všechny špatné

19. května 2018, 23:25 10 komentářů Kuře

Teda, aspoň všechny dva co jsem kdy řídil.

zobrazit celou galeriiAlbert Čapek: Hybridy a proč jsou všechny špatné

No a ve skutečnosti, abych byl úplně upřímný tak Priuse jsem řídil jen asi tři sta metrů, bylo by nefér to počítat. 

Takže vlastně: O hybridech a proč jsou všechny jeden co jsem kdy řídil, špatné. A to jsem k těm jednomu hybrydům pořád ještě dost přísný, on totiž vůbec nijak špatný nebyl, on prostě jenom nebyl vůbec nijak dobrý. Ale od začátku. 

 

Vymněnil jsem solidní carsharingovou společnost, u které jsem si až doteď půjčoval furt tu stejnou, neuvěřitelně průměrnou Octavii 1.4 TSI, za firmu, která nepůjčuje své vlastní auta, ale zprostředkovává carsharing přímo se soukromími lidmi, jako jste vy nebo já. Nebo Jackie Stuart, možná…

A hned při prvním půjčení se to stalo, rezervoval jsem si relativně obyčejnou, ale celkem zábavnou a hvně fantasticky levnou Fiestu 1.25 za 29 liber na den bez benzínu. Těšil jsem se na to svižné malé vozítko s jadrným zvukem motůrku a úžasnou chutí do zatáček. Jenomže ejhle, pán už ho někomu půčil a tak mi asi hodinu dopředu volá, že prý mi místo rezervovaného Forda půjčí Hondu, že prý je větší, pohodlnější, silnější a s automatem. No, já automaty nerad, ale co už… Tak dobrá. Co jsem netušil bylo, že dostanu Hondu Insight se srandovní jedna-trojkou a elekrtikou k tomu.

Najeto přes čtyři sta mil, takže už možná trošku soudit můžu. Snad. Co ale nemůžu je říct, že by to auto bylo špatné. Jen já s ním prostě nemůžu být spokojen. A myslím, že vím proč. 

To auto totiž není vůbec dělané pro lidi jako já, nebo kdokoli jiný, kdo má auta rád a zajímá se o ně. Je pro lidi, kteří chtějí hybrid ne kvůli vidině nižší spotřeby, nebo tichých rozjezdů. Jasně, určitě si spousta lidí koupí hybryd kvůli daním, jenomže to je zase trošku jiná sorta lidí. Ti si koupí normální auto, v hybridní verzi, ne auto, které je hybrid od začátku, jako třeba ona Honda nebo slavný Prius. A tím se dostáváme k jádru pudla. Tyhle auta prostě nejsou tak dobrá, jako třeba Golf GTE, protože nemusí. Lidé, kteří si je koupí si ani neuvědomí že motor zní hrozně, že převodovka moc nechápu co by měla dělat. Oni si ani neuvědomí že nic nevidí dozadu protože tam je nějaké prkno, že přístrojový štít by pochopil snad možná astrofyzik, že brzdy brzdí skoro jako náraz do zdi, a nebo taky ne, podle nálady, a že plynový pedál má tik. Nedojde jim, že sedačka je staršně vysoko a nejde dát níž, že volantem se nedá hýbat snad v žádném směru, a jestli jo tak se nedá najít kde, ani si nevšimnou že pedály jsou šejdrem. nebo možná já sem seděl blbě jak sem se snažil najít místo pro levou nohu, které tam ani přes absenci spojky nebylo. Lidé, kteří si opravdu koupí takové auto, nezajímá nic z toho, zajímá je jen to, že mají opravdový hybrid, kterým zachrání planetu a k tomu ještě ve společnosti budou za ty správné. A proto tyto auta nemůžu nazvat špatnými, oni špatné nejsou. Jsou skvělé. Jsou dělané přesně pro své kupce a jsou pro ně perfektní. Vytvářejí jim iluzy, dávají jim pocit, že jsou lepší. Že nedělají stejnou chybu jako ostatní. Dávají těmto lidem možnost jezdit autem bez výčitek, a proto jsou skvělé, i přes tu spoustu malicherností. Jen je tito lidé, kteří si je s nadšením koupí, nesmí půjčovat nám ostatním, protože by se mohlo stát, že jim o těch malichernostech řekneme, když se nás zeptají. A to oni vůbec nechtějí poslouchat…

 

A abych nezapoměl, ty sedačky v té Hondě byli sice vysoko, ale byli super. Pokud ste nedávno jeli v Octávii a sedadla vám vadily, zde máte perfektní řešení problému:)


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
20. května 2018, 11:50
0

Na tenhle Middle-hybrid jsem narazil, když jsem hledal nějaké další auto hlavně pro mou polovičku. Přišlo mi to ideální pro krátké jízdy. Ale časem jsme si uvědomili, že bychom v tom nemohli jezdit. Tu cvt převodovku bychom nenáviděli, bylo to moc plastový zevnitř a celkově to mělo divný tvar(děcka to přirovnávaly ke keckám). Jako vstupenka do elektrifikace asi dobrý, ale jízdně by to nebyl žádnej zázrak. Působilo to hodně nedospěle. Hybridy mi zatím nedájí velký smysl, žádné omezení klasik nebo úlevy elektro se nenabízí. U toyoty/lexusu to mají asi nejvíc vychytané, ale zatím není důvod se na to tolik zaměřovat. I v testech jsou hodnocení hybridů dost rozporuplné. A argumentace ledními medvědy nefunguje...

reagovat
beastar
20. května 2018, 16:03
0

Ty si to teda sepsul:)) A ja naprosto chápu proč. Kuz thets tů bed. Mimochodem naprostá pravda ohledně určení a cílovky auta. Tohle koupí jen totálně vyhulený ekoterorista a komunista v jednom. V Anglii to bude ještě příznivce Brexitu a všech socialistickejch vlád.

Jenom teda Insight mi přijde docela povedenej co do vnějšího vzhledu. Interiér je fjůčr by 80s von Star Trek. Někdo myslel že v hybridu to bude cool. Myslel špatně...

reagovat
Kuře
20. května 2018, 20:42
1

To spíš odpůrce brexitu a příznivce tyranské EU a jejích eko norem..:)

Breakthru
20. května 2018, 17:16
1

nejsem zastánce hybridů, maximálně jsem je přezouval, ale ty sedačky jsou úplně zásadní pro funkci hybrida!....

reagovat
Kuře
20. května 2018, 20:37
0

Možná si to Honda myslí taky, a tak se na ně soustředila, až ji nezbyl čas na zbytek:)

Breakthru
21. května 2018, 00:09
0

hybridy mě nezajmaj, maj svý pro a proti.Já nemám důvod si ho koupit, ale nezlob se na mě.Soudit hybrid podle toho, co si to kupuje za lidi?
Pokud by mě nějakej zaujal, fungovalo by to a bylo by to to, co hledám, tak jdu do něj.Jinak je mi úplně ale úplně u prdele to, že to kupujou kavárenští povaleči, co demonstrujou za Tibet, chcou vystavět zelenej svět a žijou zároveň cool...prostě jinej druh stáda...
Nějak to nemá vypovídací hodnotu a de facto je to jen takovej výkřik do tmy..příště to zkus napsat trošku líp...
Nicméně pravda jest, že bych si taky raději půjčil Fiestu 1.25 než hybrid....

Kuře
21. května 2018, 00:16
0

Já rozhodně nesoudím auto podle lidí, to když už tak spíš lidi podle auta:) Ale i tohle je bráno š nadsázkou

PepaSFI
20. května 2018, 18:21
1

teda s těma i/y tam zacházíš krutě. Ale k hybridům. Vpodstatě jsi tam vyjmenoval chyby které se najdou u spousty jiných aut. A že si to kupujou lidi určitým způsobem potrefení, to taky není žádné překvapení. Já se úplně stejně dívám na lidi co si koupí ojeté TDI na drndání do práce pár kilometrů. Obojí je buď póza nebo naivita, jen to TDI nadělá mnohem víc škody a obtěžuje všecky kolem.
Nedávno si hybrida koupil jeden z práce. Novou Toy RAV4. Co ho to popadlo netuším. Nějak přišel k penězům a tak si koupil nesmysl za 800 tisíc. Je to divný auto. Výkon to má, to jako jo, žádný downsic, 2,5 litru plus elektrika. Což on vůbec nevyužije, jezdí jen asi 10 km do práce, obvykle tak 70 kmh. Ale taky to nemá vůbec malou spotřebu. Tabulkově to má tuším asi 6,5 litru, to má dnes cokoliv, za to já jezdím aniž bych nějak šetřil s podmotorovaným AWD. Kolik to bere skutečně nevím, ptát se nechci, je divnej. Taky mě překvapilo že to z parkoviště vyjíždí s běžícím benzinem a ještě dost vytočeným. Čekal jsem že to vyjede na elektro ale to může být řidičem.Jinak je to normální RAV4 jen s jiným pohonem.

reagovat
Kuře
20. května 2018, 20:35
0

Ty jo s těma íčkama máš pravdu, to je divočina, omluva:)

Sm33C
31. května 2018, 17:34
0

Ja mam ted opacnou zkusenost z dovolene v Italii. Mel sem pujceny Auris Hybrid a nemuzu si to vynachvalit, jizda po meste se spotrebou, ktere bych nedosahnul ani s nejuspornejsi naftou, spoustu casu jizda jen na elektrinu a cesta po dalnici s tim taky nebyla utrpeni. Osobne bych si to dokazal predstavit jako auto jen do mesta. Za celou dobu sem najel cca 400 km z toho tak 60% mesto. Ano moc to nejede, brzdeni je diky rekuperaci zvlastni ale kdybych si kupoval auto na jezdeni jen do prace po meste, tak si koupim asi hybrid nebo jeste lip cisty elektro.

reagovat