načítám data...
Handling - gumy & disky
20. prosince 2019, 15:03 6 komentářů prosetup
optimalizácia jazdného správania, zladenie parametrov obutia, zmiešané kombinácie
Komentáře
prosetup
Tak trošku sa venujem ladeniu podvozkov, vyšlo to z toho, že som dlho robil vo firme na gumy disky, potom začal zlepšovať moju Alfu a ďaľšie autá známych, jazdil príležitostne autoslalom, teraz už skôr len rekreačne. Milujem kvalitné povozenie v kopcoch po zaujímavých cestách.
Zobrazit autorovy blogy
21. prosince 2019, 17:21
0
Uff, tak tohle si budu muset přečíst ještě několikrát :-D
Každopádně díky za velmi obšírný článek - hledat všechny tyhle informace zvlášt je na prd, tohle je ideální materiál pro základ, pak už si jen vytáhnout to pro to své ježdění/auto :-D
21. prosince 2019, 19:56
0
Děkuji za věk zajímavý a poučný článek. Určitě se inspiruju při výběru gum. Ale na druhou stranu si nejsem úplně jistý, jestli bych poznal jiný rychlostní index na nápravách...tak dobrý řidič fakt nejsem.
21. prosince 2019, 23:05
0
Hmm, další zajímavý blog. Stejně jako ten předchozí. Asi by mě ani nenapadlo, že někdo tak detailně uvažuje nad disky a pneumatikami. Jediné, s čím jsem měl problém, bylo slovo "lúča", ale s googlem jsem to zvládl :-) Pro mě plno nových informací. Co se týče mých zkušeností, tak můžu říct, že lehčí kola a jiné ET dokážu z chování auta poznat, jenže v tomto článku je tolik věcí, které by mě asi ani nenapadly. Parádní blog.
PS: Už se blíží pomalu doba, kdy budu muset řešit nové letní obutí, v blogu je zmíněn Michelin Pilot Sport 4, nad kterým uvažuji, tak snad nešlápnu vedle :-)
21. prosince 2019, 23:45
0
Moc hezký a zajímavý povídání...
Co mě jediný vrtá hlavou je ta problematika kombinovanýho obutí.
Porsche používá tradičně poměrně velký rozdíl mezi šířkou zadních a předních. Konkrétně u 996 je to buď:
205 vpředu a 255 vzadu anebo (co používám já) 225 vpředu a 265 vzadu.
Lotus používá 195 vpředu a 225 vzadu, Caterham Roadsport 185 vpředu a 215 vzadu
Možná to vážně vede k bezpečnějšímu / nedotáčivějšímu továrnímu nastavení, ale prostě u těch "zadomotorů" / "středomotorů" to tak používá každý. I Formule mají vzadu daleko širší pneumatiky než vpředu.
Přitom když to nějak shrnu ta auta co mám, tak mi přijde, že je to v zásadě trefený správně. Spíš tam je k diskuzi ta geometrie a doladění a zkoušení. Každopádně si myslím, že když bych např. na porsche dal dozadu čistě teoreticky užší ráfky na 225 šířce pneu nebude to fungovat. To samý Lotus, nejspíš by obě auta začala být nestabilní, reagovala extrémně na snap oversteer nebo lift off oversteer a na výjezdu chyběla pod plynem trakce.
Třeba u Z3 Coupe 2.8 jsem měl kombinaci 225 předek , 245 zadek. Tam ta širší vzadu asi potřeba nebyla a plnilo to spíš estetickou funkci.
22. prosince 2019, 00:04
0
E36 225/245 R17- je to stabilnější v zatáčkách, později to jde do smyku, je to víc neutrální. E38 245/275 R20- vzhledem k vyšší hmotnosti si můžu dovolit prakticky to samé jako s 3-kou...
26. prosince 2019, 16:15
0
Nojo..prosetup...to je automobilový demon a nevycerpatelna studnice vedomosti....diky za nej a za super clanek!