načítám data...

Cesta k mému prvnímu ( a funkčnímu) autu 3 - Sierra dělá drahoty

05. října 2017, 18:32 16 komentářů Bigg.I

Situace je taková, že jsem čerstvě dovezl Sierru z Polska, domů jsem přijel čistě na plyn. Nicméně první vlezu pod auto, abych viděl, jak špatně je na tom se rzí a až pak se začnu hrabat v motoru a zjišťovat, proč vlastně auto na benzín nejede.

zobrazit celou galeriiJiří Petera: Cesta k mému prvnímu ( a funkčnímu) autu 3 - Sierra dělá drahoty

Cesta k mému prvnímu autu 1 - Anglie, Německo, Polsko?
Cesta k mému prvnímu autu 2 - Polský Vin Diesel a lesní skladiště



Už najíždění do garáže bylo provázeno menšími problémy dané velikostí Sierry. Abych to upřesnil, do garáže se zajíždí pod úroveň vozovky, je jakoby „ve sklepě“ pod rodinným domem. Samozřejmě vše bylo stavěné na vozy té doby, tudíž se Škodou 1000 MB nebo Felicií nebylo problém do garáže vjet. Dokonce ani „soudobá“ auta v naší rodinné flotile (Escort MK6 kombi, Focus MK1 combi nemají sebemenší problém). S šířkou auta ani takový problém nebyl, ale jak jsem tušil, zůstanu na břichu, díky rozvoru sierry, přeci jen je o třídu výš než zmiňovaná auta, co doma máme. Poprvé jsem si teda užil couvání do garáže s drhnutím výfuku o zem.


Zvuk auta, když jede na plyn

Když jsem lezl pod auto se světlem, hrozně jsem se bál, že uvidím jen rez a bude to moc špatný. Nicméně na 25 let starou Sierru to nebyla ani zdaleka taková hrůza. Samozřejmě prahy byly načatý, uchycení sedaček bylo prohnilý až do interiéru a taky tu byla bonusová díra na straně spolujezdce, ale žádných závratných rozměrů. Říkal jsem si, že to není tak špatný, ale to jsem ještě nezabrousil na další místa. K tomu se vrátím později.


Chtěl jsem totiž vyřešit ten nejpodstatnější problém, jaký auto momentálně má, a to je provoz na benzín. Dle předchozího majitele to můžou být vstřiky (proto mi nejspíš dal druhou lištu i se vstřikama, že prý by se mi to mohlo hodit). Taky mi sdělil, že na benzín to auto dlouho nejelo a vůbec neví, jestli tam benzín vůbec je a jakej. Tahle informace mi dala podnět zkusit řešit problém „odzadu“ tudíž od nádrže. Abych si práci usnadnil, pořídil jsem si „chytrou knížku od Etzolda“ za věru lidových 48 kč z antikvariátu, a to v luxusním salátovém vydání.

Vymontování nádrže dle knížky není nic obtížného, tak jsme se do teho s dědou pustili (tomu patří velký dík za veškerou pomoc, kterou mi naskytl při opravování Sierry). Jakmile jsem měl nádrž venku, vylil jsem zbytky nevím jak starého benzínu a nádrž jsem několikrát vypláchl horkou vodou a nechal vyschnout. Taky jsem ji zrovna obrousil a natřel. Ještě jsem vyměnil palivový filtr, když už jsem se pohyboval kolem nádrže. Mezitím co nádrž schla, jsem měl možnost vidět zadní nosníky. Typická bolest všech Sierr a ani té mojí se nevyhnula. Pravý nosník „jen“ dost orezlý, v levém už slušná díra a taky na něm bylo vidět, že to kdysi někdo vyvařoval. No, snad to půjde ještě zachránit, připisuju na seznam důležitých oprav. Nádrž šla bohužel lépe vyndat než vrátit zpět. Na zpětnou instalaci byli potřeba tři lidé a použití hrubé síly. Do nádrže jsem nalil cca 7 litrů stooktanu a s naivní naději zkusil nastartovat. Bohužel Sierra nedržela volnoběh a jela střídavě na tři válce.
Uklidňoval jsem se tím, že to nebylo zbytečné, aspoň jsem objevil ty nosník a natřel tu nádrž. Navíc si můžu odškrtnout, že tímhle to není.

Teď se přesuneme do motorového prostoru. Než začnu, chtěl bych ještě poděkovat členům fordsierra.eu, kteří mi radí, co a jak, bez jejich pomoci bych byl ztracen. Pod kapotou je několik možností, proč auto nejede na benzín, jak má:

1) ucpané vstřiky
2) špatné svíčky
3) špatné káble ke svíčkám
4) rozvody
5) rozdělovač
6) elektronika
7) tlak paliva
8) nabastlenej plyn

Začali jsme zjištěním, že ten plyn tam je neuvěřitelně nabastlenej a to auto reálně na benzín ani nemože jet – přestříhané dráty, odpojené hadice atd.
Já se rozhodl, že plyn půjde nadobro ven a auto bude jen na benzín, takže vše co se týká plynu = ven. Taky mi elektrikář spájel kabeláž od volnoběžnýho motorku, která byla taky přestříhaná. Ten mi taky řekl jedno moudro: „Máš mladou přítelkyni a starý auto? Tak to tě čeká jen jebání“. Bohužel ani zmíněné opravy nepomohly k chodu na 4 válce, tak jsem jel koupit nové svíčky. Nicméně auto už teda drželo volnoběh, což byl nějaký posun dopředu. Svíčky jsem bral originál Ford (na cenu se radši neptejte), jen mi tam řekli, že tam nikdo na Sierru nic nechtěl asi tak 10 let, což mě lehce pohladilo na duši. Čekal jsem, že vyměnit svíčky bude pohoda. Chyba lávky. Kábly ke svíčkám nešly vyndat, s každým jsem bojoval cca 15 minut. Vypisuju soutěž o auto, který má horší přístup ke svíčkám než DOHC Sierra. Kdo z vás vytahoval svíčky teleskopickým magnetem?! Jak asi můžete předpokládat, výměna svíček nic nevyřešila. Přitom všecky svíčky byly teplé po vyzkoušení. Všimnuli jsme si ještě nějakých popraskaných hadic, které jsme taky vyměnili. Žádná změna se však nekonala ani teď.



Na Sierru se přijel podívat Kuba Ševeček ze Sierra klubu, kterému patří velký dík. S Kubou jsme proměřili cívku a kabely ke svíčkám. Cívka ok, avšak jeden kabel úplně mrtvej a jeden umřel při měření. Takže diagnostika zněla – nový káble ke svíčkám. Když kabely přišly, byl jsem plný nadšení, že auto už po jejich výměně pojede. Ne, ani tentokrát se nezměnilo nic. Auto po nastartování pořád jelo nepravidelně na 3 válce. Pak už mě fakt napadalo jen – VSTŘIKY.


Jak nemá znít Sierra

No, pro dnešek toho bylo dost. Kde byl zakopaný pes bude třeba odhaleno v další kapitole, možná taky ne. Ještě napíšu seznam všech (zatím)  zjištěných závad:

Výpis závad:
1) auto nejede na benzín
2) rez na podvozku
3) špatné přední brzdy
4) přední náprava KO 
5) teče servo
6) teče olej
7) teče zadní diferenciál
8) prasklej přední nárazník
9) vyrezlý paraboly ve světlech
10) chybí katalyzátor

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
05. října 2017, 21:46
0

nevím jestli si vyřešil nebo ne, ale nemůžou být přeskočený rozvody?

reagovat
Bigg.I
05. října 2017, 22:00
0

Vyřešeno to nejspíše je.. to se definitivné potvrdí o víkendu :) a rozvodama to není, ty jsou super.

Breakthru
15. října 2017, 18:40
0

i kdyby ty rozvody byly hozený úplně do prdele, tak to furt "pojede" na 4.....

Goldies
15. října 2017, 18:55
0

nevim, mame na firme hranaty monde, kde jsou peskoceny rozvody a proste to vynechava valec... Ale tam je slavnej Duratec a je to na plyn...

Breakthru
15. října 2017, 19:40
0

N9C je rozdíl oproti Duratecu...Duratec není špatnej, jen je choulostivej na olej a nemá rád LPG.....Tam těch problémů může být více, obvzlášť u plyňáka.....Z jakýho důvodu jsou rozvody skočený a o kolik, komprese, ventilový vůle a co diagnostika?jezdí to na plyn a benzín stejně?Kolik má najeto?....
Nastavení rozvodů není těžký, ale dá se udělat pouze správně nebo blbě....ale příjde mi divný, aby vynechával válec.Vačka má neměnnej profil a ikdyž jsou rozvody hozený a snímače na vačkách zblbnutý, tak nebude vynechávat válec.Záleží o kolik, ale pokud už to poběží, pojede to jako pumpa na hovna a možná to někomu příjde jakože jede na tři, protože nebude fungovat tak, jak má.....

Goldies
15. října 2017, 22:51
0

hele, ty seš někde z okolí Brna, že? Pošli mi na sebe telefon, kdyžtak bych ti cinknul, auto už stojí skoro půl roku před dílnou a není na něj čas, rovnou bych ti řekl co řekl poslední mechanik :-D

Breakthru
16. října 2017, 19:24
0

hele, duratec na plyn...změřte tlaky a zjistíte, že všechny 4 jsou jiný a z toho jeden válec bude bez tlaků.Duratec nemá hydra, ale pevný zdvihátka, na kterejch se má dělat vůle při 160 000km, ale u plyňáka co 30 000 a jelikož to má řetěz, tak rozvody nikdo neřeší a tudíž i ty vůle, takže ventily se zaklepou, většinou to odserou i sedla a z ventilů často bejvaj z nich kopretiny, takže tlak ve válcích je pak 0....

Ok, pak pošlu, jsem kousek od Brna.....

krab
06. října 2017, 11:21
0

Dík za ten seriál, moc pěknej. Já si myslim osobně tedy, že to bude rozdělovačem. Po tom bych šel jako první věc potom co jsi dal nové svíčky a kabely. (předpokládám, že si je dal správně) :)

Jinak ti fandim, já jsem ve 20ti jako první opravdový auto takto dělal Cortinu MK2 1300 a nakonec z toho byla vlastně celá renovace. Ale tím že mi hodně pomohl táta a pak samozřejmě šikovnej klempíř a lakýrník, tak se projekt zvládnul výborně.

Dneska kdybych šel do svýho prvního auta zase za pár kaček, hledám úplně stejně jako ty , Sierru DOHC :)

reagovat
Bigg.I
06. října 2017, 15:04
0

Děkuju za pochvalu :) to mě těší snad nejvíc, když se u teho někdo pobaví !
Tvůj odhad na hlavního podezřelého je z části správný...
Ta Cortina musí být super....Já na kompletní renovaci nemám prostory zatím, ale chci Sierru dát do co nejlepšího stavu, lidi z ulice po ní pořád koukají a kolikrát se i zastaví.

Mně lidi z okolí kolikrát i mají za zlé, že jsem koupil starej zgarb, co nejede, když si na autě neumím pořádně nic udělat. Zas, ale kdybych koupil něco a jen jezdil, tak bych si teho auta ani tolik nevážil (ikdyž jsem si na něj sám vydělal). Navíc se spoustu věcí naučím a je to prostě jiný, když to člověk dá dohromady.

Sierry DOHC ve slušným stavu jsou nedostatkové zboží, tady v republice jich je opravdu málo... V Německu by se i něco našlo, ale je to pro mě daleko z Moravy.

Práce na autě se teď lehce zpomalí, protože teď jsem doma jen o víkendech.

Da
Datel
10. října 2017, 14:16
0

Zkontroluj palivové čerpadlo, měl jsem s ním u DOHC problém. Při odpojené hadici dávalo ale nevytvořilo dostatečný tlak ????

reagovat
sumy
10. října 2017, 23:36
0

Palec nahoru za každý zachráněný "zgrab" Sierra, to byl pojem panečku. Kámoš byl zas ujetej na Scorpia. Pravda, je to už tak 20 let?!? Jinak i na obyčejnejch motorech jdou občas svíce na posr... Naposledy jsem si zanadaval u civica se dvěma svíce a na válec. Každá s vlastní civkou, zadni řada utopená až pod torpédem. Bez magnetu nemožný.

reagovat
Breakthru
15. října 2017, 18:39
0

ach bože, typickej majitel sierry....Svíčky na DOHC jsou úplně OK, asi si dělal svíčky na autě poprvé.Hoď dopořádku zapalování - svíčky, kabely, rozdělovač a vyměň palivový čerpadlo a vyčisti vedení....Jestliže to dlouhý léta jezdilo na zkurvenej plyn a byl odstavenej benál, tak bych hledal závadu tam.Jestliže byla kurvená elektrika, tak potěš koště....jednodušší auto sis ani nadělit nemohl, tak tam zbytečně nehledej problém, ale jestliže to ej z Polska, tak by to chtělo začít od znova....nastavení motoru, tlaky, zapalování, dávka benzínu, zkontrolovat podtlaky, čidla....A proházej svíčky a kabely na zkoušku, může se stát, že příjde novej díl zcela vadnej....

Pokud jde o zbytek, tak náprava jednoduchá - ukázkovej McPherson, obyčejný brzdy, netěsnost za 25 let je žádaná.Časem přetěsnit a koukni rovnou na olejový čerpadlo....

reagovat
Bigg.I
15. října 2017, 22:31
0

Hodně z teho co jsi popsal bylo už uděláno.. A ano, nejvíc dokurvená je asi elektrika, protože problém se možná našel právě v ní.

Breakthru
16. října 2017, 19:26
0

plyn ven a vše od píky....spravuju elektriku na escortovi XR3i.Kdosi zapojoval elektriku na radiu tak, že auto skoro blaflo a při hledání záhady ten podržklíč dokurvil i ten zbytek....

Woyta
16. listopadu 2018, 16:36
0

Na svicky pu DOHC to chce klic, nebo nastavec, kterej si povolenou svicku podrzi. Vetsinou to je kus gumy uvnitr. Zpet je rad instaluju pomoci kusu hadice na kontaktu. Jina nejhorsi pristup ke svickam jsem zazil u BMW E36 316i s motorem M43 SOHC. Motore je v aute podelne ale naklonen ke spolujezdci. Vsechny svicky tak krasne miri do podbehu a jen dostat se s klicem na svicku je krasna operace. A ted prijde tak krasna cast. Mezi sestihran na svicce a blok motoru mi prireznul nejakej bordel. Klic se samozrejme protacel a videt tam neni. Takze fotka telefonem pro zjisteni priciny. Pak uz se tam jen strikalo WD40 a poslepu se stouralo. Nastesti se povedlo a svicka sla ven. Co jsem vyhral? :D