načítám data...

Cesta k mému prvnímu autu 1 - Anglie, Německo, Polsko?

02. září 2017, 20:37 5 komentářů Bigg.I

Jsem z rodiny petrolheadů. Děda a strýc jsou automechanici. Další dva strýcové a taťka mě už jako dítě brávali na rally. Já sám rally aktivně fotím a taky jsem asi od 12ti let točil volantem u počítače. Ke svému prvnímu autu jsem se vzhledem k zázemí dostal celkem pozdě.

zobrazit celou galeriiJiří Petera: Cesta k mému prvnímu autu 1 - Anglie, Německo, Polsko?

Je mi 22 a řidičák už mám víc jak 4 roky, auto však dosud žádné. Jako každý mladý petrolhead jsem se už asi od 16ti díval po inzerátech, co se tak nabízí. Nevěděl jsem co chci, ale věděl jsem, že chci zajímavé auto. Fascinovala mě Ford Granada, svými tvary a náhonem na zadek.

V mých 18ti se na bazoši objevil Ford Sierra, modrá MK1 2.3 V6 z a 25 000 Kč. Tahleta Sierra mě naprosto učarovala a od té doby jsem po Sieřře tak nějak toužil. Jenže problém byl v tom, že v té době jsem byl přijat na studium v Anglii, tak na co by mi bylo auto tady v Česku. Nemusím dodávat, že byla rychle pryč….

Potom se ještě objevil modrej MK4 Ford Escort, taky za 25 tisíc, než jsem se stihl s majitelem domluvit, tak si ho někdo odvezl na díly.

V Anglii jsem pak byl už 2 a půl roku, našetřil jsem nějaké peníze a vzhledem k tamním cenám, jsem začal uvažovat o koupi auta.Nutno zmínit, že jsem tam byl členem místního klubu retro aut, takže jsem se pořád pohyboval okolo aut roku 1995 a starší.

Prvního angličana jsem uvažoval Lexus IS200 – zadní náhon, cena okolo 1000 liber a v blízkosti velká komunita. Nějak to nedopadlo, ikdyž se Chosé snažil mi se vším pomoct (tímto mu děkuju). Auto na mě však bylo moc moderní a nějak jsem si ho nedokázal zamilovat.

Druhý angličan byl Ford Focus ST170. Kolem 1000 liber byly k mání a už to byl Ford. U něj bych i tu „modernost“ překousl, protože mám slabost pro modrý ovál. K ST170ce se přidal Saab 9-3 kabrio, který se občas dal sehnat taky za slušnou cenu a k Saabu mě zase lanařil kamarád ze Slovenska.

Auto jsem chtěl koupit těsně před odjezdem domů. Bohužel, mezitím se všecky Focusy a Saaby prodaly. Nicméně jsem měl pořád vyhlídnuté 2 kousky na které jsem se měl jet podívat. V tu dobu byla taky na prodej ve Zlíně Ford Sierra hatchback ve výbavě Ghia. Byla na bazoši s cenou nabídněte a já než se stihl rozhoupat, tak byla pryč.

V rychlosti, částečně auto z Anglie nedopadlo kvůli pojištění auta na cestu. Mohl by být problém, kdyby se něco stalo – prý by to nebylo likvidní a pojišťovna by to nemusela krýt. Částečně jsem však taky cítil, že toužím po starém autě. Domů jsem tedy letěl letadlem s vyhlídkou koupi auta v Česku.

V červenci jsem se vrátil do Česka a šel jsem rovnu hledat Sierru. Tady se nic nenabízelo, krom bílého kombíka s automatem v Praze. Zvažoval jsem i jiná auta: Corolla G6, Ford Puma, Lancia Lybra nebo Mercedes C180. Vše by to ale byla jen slabá náplast za Sierru a já si řekl, že i kdybych měl kterékoliv ze zmíněných aut, tak bych stejně koukal po Sierrách.

Večery jsem tedy trávil u mobile.de a na autoscoutu. Nic slušného ale nebylo a já uchýlil poslední variantě, a to bylo Polsko. Portál sprzedajemy.pl nabízel spoustu sierr za pochybné ceny, tak jsem uvažoval jen o těch dražších. Do oka mi padlo modré coupé s cenovkou lehce nad 45 tisíc kč.

Sierra byla jakš takš pěkná, s prodejcem jsme si vyměnili dost zpráv a on zaslal dost fotek. Auto měl zrovna rozdělané, což dávalo pohled třeba na podlahu z interiéru, ale taky mi to přišlo divné, že má auto rozdělané. Nicméně 45 tisíc mi přišlo celkem dost a taky Sierra byla 370 km daleko. V tu dobu se objevila v Česku u Příbrami Ford Puma 1.7 s koženým interiérem a já byl rozhodnutý jet pro Pumu. Pumě však při testovací jízdě tekla vodní pumpa zájemci co přijel přede mnou a já byl zpět u Sierr.

Chtěl jsem to modré coupé ukecat na 39 tisíc, ale s tím prodejce nesouhlasil. Den na to mi taťka ukazuje, že se jen tak mrknul na sprzedajemy a našel tam červenou Sierru DOHC sedan za poloviční cenu, co to coupé. Auto vypadalo velice dobře, majitel ho měl 12 let, garážované a bylo to jen 170 km daleko. V inzerátu byla ještě informace, že auto jede líp na plyn než na benzín, že na benzín se dusí. Ještě ten den jsme se s majitelem domluvili na prohlídce a po obědě se chystali vyrazit.


Cesta do Polska byla příjemná a já přemýšlel, jestli pojedu domů ve své vytoužené Sieřře nebo na sedačce spolujezdce v našem Focusu. Další věc, co mi vrtala hlavou bylo to, jak se s majitelem domluvíme, protože dosud jsem veškeré zprávy filtroval google translatorem (a to si ze mě všeci dělají srandu, že jsem žil 3 roky v Anglii a Polsky se tam nenaučil…).
Po cestě jsme ještě dotankovali a já vyměnil eura. Cena byla domluvená na 820 €.
Cílem naší cesty byla vesnice Nowy Waliszów.

Co se odehrávalo zde bude v dalším díle.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

dom
04. září 2017, 11:54
0

tož, kdy vydáš ten druhý díl?

reagovat
ToMyx
04. září 2017, 16:22
0

Teda, takhle nehorázně to useknout :-)

reagovat
Goldies
06. září 2017, 06:46
0

Ford a plyn? To bude pruser :-D typuju svicky, cerpadlo nebo skoceny rozvody?

reagovat
luknav
11. září 2017, 16:32
0

Těším se na pokračování. Moc hezky napsáno.

reagovat
Chosé
18. září 2017, 13:55
0

Nebojte, k druhému dílu ho nějak dokopu. O víkendu se stěhuje do moravského velkoměsta a věřím, že nový povoz ukáže ještě letos na Kafe & Kárách. :)
Škoda, že nedopadlo ISko, ale nynější povoz vypadá velmi stylově a jedná se o ...

reagovat