načítám data...

Bazarový snílek bohatého autíčkáře

01. dubna 2018, 17:14 12 komentářů Inženýr

Bazarový snílek je nepochybně populární sekcí Autíčkáře. Má však jeden háček a tím je absence aut pro nás, pro ty lepší.

Sir Vlad Essexský a Kentský: Bazarový snílek bohatého autíčkáře

Přinášíme vám exkluzivní výběr prémiových ojetin, ze kterých si musíte vybrat tu vaši, ať už jste bohatý podnikatel, sportovec, Krab, a nebo jste jednoduše plnohodnotným člověkem, který nemá hluboko do kapsy.

 

Mercedes-Benz G55 AMG

Drsný německý offroad je pro mnohé srdcovou záležistostí a tím jediným přibližovadlem v ranních zácpách. Namísto oteklých a v terénu nepoužitelných SUV je tady ¹luxusní offroad na bázi armádního tereňáku, který se až donedávna vyráběl v nezměnené podobě od roku 1979!

Nemyslete si však, že géčko je technicky zastaralým vozem. Jako příklad uvedeme zajímavý prvek, který má ve voze s podobnou aerodynamikou své opodstatnění. Systém v podobě bočních výfuků slouží k aktivnímu potlačování citlivosti na boční vítr.

Geländewagen není jen o jízdě v terénu a křižování dálnic. Geländewagen často potkáváme v ulicích velkých měst, kde má jako válečný veterán povolení zaparkovat kdekoliv a kdykoliv, čehož majitelé hojně využívají.

Pokud bydlíte v Moskvě a jste učitelem tělocviku, třída G je to co nutně potřebujete. Doporučujeme výhradně verzi 55 AMG, se kterou už nebudete brzdou provozu a ročník nejlépe 2005-2006. Dát tři miliony rublů za dvanáctiletý Mercedes se vám může zdát jako špatný nápad, ale věřte že poctivé železo vydrží, a cena už pravděpodobně nepůjde dolů. Má to jednoduché vysvětlení – tyto ročníky jsou stále moderní, nicméně pořád vypadají jako pravé G. Design exteriéru a interiéru nejnovějšího modelu vychází z Fiatu 500, což se pravověrným fanouškům nemusí líbit a hrozí rychlá a výrazná ztráta hodnoty.

¹Vaše představy o luxusním offroadu se nemusí shodovat s těmi, které má výrobce třídy G.

 

Bentley Continental GTC

Pokud je vaše Kia Opirus příliš exotická a vy nutně potřebujete stejně hezké auto na letní projížďky, lidové Bentley s otevřenou střechou může být trefou do černého.

Continental používá jednoduchou a spolehlivou techniku VW, takže nemusíte mít strach z nedostupnosti servisu a levných náhradních dílů.

V porovnání s kupé je kabriolet volbou upravených fajnšmekrů se zdravým chrupem. Za volant tohoto auta zkažené zuby nepatří! Celý svět se na vás bude dívat, a jak říkají majitelé jednoho roadsteru – ke krásným autům patří krásní muži.

Roztomilé kabrio může být vaše už za šedesát tisíc eur, což je asi půldruhého milionu českých korun.

 

Dodge Viper SRT10

Jestliže patříte mezi fanoušky pravé nefalšované Ameriky, ať už se jedná o americká auta, americké tahače a nebo americké vlaky, určitě jste někdy slyšeli o Viperu.

Vypadá jako trochu větší Miata se střechou, zatáčí a brzdí jako pravý truck, a za jeho pohonnou jednotku by se nestyděla ani těžká lokomotiva. Ty slova o zatáčení a brždění však berte s rezervou. Platí jenom ve srovnání se spomínanou Miatou, která však používá motor o výkonu ostřikovačů Viperu. Zmije v první řadě překypuje výkonem a pokud jste doteď řídili Oktávii RS, myslíte si že to umíte a nic vás nepřekvapí, vězte že ve vašich rukou se tento zdánlivě pohodový americký krávokluk snadno změní v neřízenou střelu!

Je krásný, je rychlý, je hlučný a hlavně americký.

Na pořízení podobného Viperu by vám mělo stačit bezmála osmdesát tisíc dolarů, což se rovná skromnému 1.6 milionu korun.

 

BMW Z8 

I když mu hezkých pár let šlape na paty Porsche, automobilovým dnem bohatého autíčkáře zůstává mnichovské BMW. Bavorské vozy jsou jedinečné tím, že za jejich volantem se budete cítit jako naprostý král silnic bez ohledu na to, zda-li jste úplný buran nebo bohatý průmyslový magnát.

Zet-osmička však není jen tak ledajakým BMW. Málo vyrobených kusů a nádherný design dělá z tohoto roadsteru jedinou volbu opravdu bohatého fandy modrobílé vrtule.

Krásný roadster však potěší i ty autíčkáře, kteří vysloveně odmítají německou ergonomii a logiku. Na mysli máme designový prvek v podobě divně – jakoby uprostřed umístněných přístrojů. Ty jsou tak mimo zorného pole typického majitele – německého důchodce, a poslouží jen jako vizuální prvek interiéru. To ovšem nevadí, jelikož tento vůz se pro cestování stejně nepoužívá, a při občasných vyjížďkách vám absence těchto ukazatelů vadit nebude.

BMW Z8 není žádná levota – na jeho pořízení si připravte minimálně dvěstě tisíc evropských marek, což v přepočtu činí něco přes pět milionů korun.

 

Rolls-Royce Phantom

Zapomeňte na plebejského ducha a pořiďte si opravdový Rolls-Royce. Phantom vyhoví těm, kteří nehledají ani sportovní, ani terénní automobil, ale v první řadě pohodlný sedan vyšší třídy.

Přesto, že zadní lavice vypadá opravdu jako lavice, nemusíte se bát o své pohodlí v centru rušné metropoly. Sedadla jsou opravdu pohodlná a Phantom patří mezi nejlépe odhlučněné limuzíny.

Vy však jako správný autíčkář budete sedět na místě řidiče! V tom případě vás může zklamat přílišná zastaralost palubní desky. V době digitálních panelů z budoucnosti působí tlačítka a analogové přístroje Phantomu jako návrat do minulosti, což působí vzhledem k ceně ojetin trochu úsměvně.

Kouzlo Rollsu však spočívá v něčem jiném, a ti lepší z nás v tom mají jasno. Jak říká jeden aktivní diskutér Autíčkáře, mimochodem hrdý majitel jiného klenotu –  jen britské auto a sklenička blended maltu udělá z bohatého hulváta opravdového anglického gentlemana!

Pokud dosloužil (čemuž nevěříme) váš Mercedes W140 a vy hledáte něco obrovského a opulentního jako důstojnou náhradu, připravte si třista tisíc euro na zánovní kus, vyražte na západ do země temné jako její historie a slibte nám, že alespoň těch několik stovek kilometrů domů odřídíte jako pravý angličan.

 

Bugatti Veyron

Italský francouzský sporťák patří díky koncernové technice mezi největší sny českého motoristy. Není se čemu divit – design jakoby z oka vypadl první generaci Audi TT, Haldex umístěný u přední nápravy a palivová nádrž o objemu sto litrů jsou jen zlomkem toho, co Veyron nabízí.

Co však bude zajímat člověka, který alespoň trochu rozumí autům, jsou naprosto ohromující parametry – W16 o výkonu tisícovky a jednoho koně, zrychlení na 100 km/h za 2.5 sekundy a maximální rychlost 407 km/h. Samozřejmě mluvíme o prvním a jediném Veyronu z roku 2005, nikoliv o různých pozdějších verzích, které byly ještě o něco rychlejší, ale sloužili tak možná ekonomům k dosažení zisku. 

Dávejte si však pozor na servisovatelnost sportovního Bugatti u nás. Hodně majitelů koncernových vozů si stěžovalo na neznalost místních automechaniků, i když v posledních letech se situace mírně zlepšuje.

Desetileté ojetiny se dají pořídit již od třiceti milionů korun, avšak jako v případě jiných vozů koncernu VW si dávejte pozor na stočené a jinak problematické kusy. Doporučujeme připlatit si pár milionů a pořídit co nejzachovalejší kus.

 

Maybach Exelero

Svého času dálniční stíhačka mužů z Kobry 11 patří mezi skutečné automobilové rarity. Téměř šest metrů dlouhá karoserie a design z pera Festera Addamse zaručují Exeleru opravdovou nepřehlédnutelnost.

Exelero bylo navrženo jako vysoce výkonní automobil pro testování pneumatik značky Fulda, a pokud byste si chtěli podobné auto pořídit, musíte počítat s tím že to nebude tak jednoduché.

Limitujícím faktorem je v první řadě počet vyrobených aut, rovnající se jednomu celému kusu, a hodně potencionálních majitelů dojelo na ceny havarijního pojištění.

Nicméně, pokud chcete opravdu exkluzivní automobil, prakticky nemáte jinou možnost.

 

Pagani Zonda

Zonda je Autíčkářskou stálicí a své místo v našem řebříčku si zaslouží tak jako málo ostatních aut.

Italským inženýrům se povedlo sestrojit opravdu jedinečný sportovní automobil, který svou vysokou cenovku obhajuje právě kombinací drtivého výkonu a každodenní použitelnosti v běžném provozu.

Někomu se při pohledu na ojetý italský sporťák za několik milionů eur mohou podlomit kolena, vysoká cenovka však má svůj pádný důvod. Zonda nabízí prvotřídní výkon a jízdní vlastnosti, precizní a luxusní dílenské zpracování, a v neposlední řadě schopnosti v lehkém terénu. Právě kombinace těchto faktorů, přihlédneme-li k tomu, že se jedná o vysoce výkonní máloseriový hypersport, může za tak vysokou cenu pořízení automobilového klenotu z dílen Pagani.

Přes svou dokonalost však Zondě chybí jediná, pro někoho zdánlivě nepodstatná věc a tou je její původ. Ačkoliv nemá chybu, pořád se jedná o dílo pouhého člověka.

 

Tesla Model S 

Uhodli jste. První příčka nemůže patřit ničemu jinému, než našemu oblíbenému elektrickému sedanu. Je jasné, že Tesla Model S nezůstane jediným mohykánem s podobným výkonem a dojezdem, nicméně byla první a její původ je jedinečný a nenahraditelný.

Právě původ byl jedinou chybičkou jinak brilantní Zondy. Existují auta v podání inženýrů, existují auta v podání ekonomů, jen jedna automobilka však nabízí auta v podání nadčlověka pro nadlidi.

Mohlo by se zdát, že Model S je tu s námi od nepaměti. Majitelé těchto aut totiž považují všechny ostatní za hulváty, ničící planetu svými spalovacími motory. Nenechte se uvést do omylu, Tesla Model S je tady půl tuctu let, nicméně řidiči sedlající tyto vozy dříve chodili pěšky, případně jezdili na kole.

Pokud jako ostatní majitelé čerpáte elektřinu zadarmo a máte dostatečně dlouhou prodlužovačku, kupujte Tesly. Nemáte na výběr.

Ojetý Model S si ke dnešnímu dni můžete pořídit již za třináct bitcoinů.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
02. dubna 2018, 00:52
0

Na první příčku bych dal určitě Veyrona, provoz dražší než pořízení, jinak výběr no nevím... možno i lepší, že to nemusím řešit. Auta z plakátu, které určitě nepotřebujete a ani vlastně nechcete. Historický téreňák, největší kabrio od vw, konečně pořádná amerika, m5 kabrio, tiché big bmw, piechův sen, výstřel do tmy od mb, známou zondu a ... něco na baterky.

reagovat
beastar
02. dubna 2018, 03:47
1

Jeden z nejlepších blogů, co sem tady četl za nějakou dobu. Pobavilo mě to a zároveň potěšilo přesným a správným popisem Zondy. Naprosto přesné hned se pozná, že to psal exprt a znalec. Snad jenom to zetko a vajpr mi tady nesedí jsou totiž moc levné... ale chápu že někde začít musíš, když tepve šetříš na Zondu.

reagovat
Inženýr
03. dubna 2018, 09:31
0

Děkuji! Ono je škoda, že Zonda je tak málo rozšířená. Na jedné straně se nedivím, jelikož ojetých sporťáků, natož italských se lidi bojí, jako že to bude někde odřený a tak. Pak jsou tady samý Veyrony a to je trochu nuda.

MartinCoupe
02. dubna 2018, 08:29
0

Za mě určitě Bentley v kabriu. To je takové nenápadné auto :-)

reagovat
saage
02. dubna 2018, 23:57
0

Nejlepsi veta: Tesla Model S je tady půl tuctu let, nicméně řidiči sedlající tyto vozy dříve chodili pěšky, případně jezdili na kole. :-D Nema chybu. Pekny sneni.. Za me tam chybi snad jen nejaky Fko.. protoze kazdej fotbalista ví, ze červený ferári ho dostane do lepsi spolecnosti.. ;-)

reagovat
beastar
03. dubna 2018, 04:38
0

Jo tak to si se přesně trefil do toho, co jsem teďka nedávno psal:D

Inženýr
03. dubna 2018, 11:49
0

Saage: Že mě nenapadlo něco tak obligátního jako červené Ferrari. Karoserie hatchback nám v řebříčku zoufale chybí, a byly by to svým zbůsobem eFka dva..

Jakub Pospíšil
03. dubna 2018, 10:14
1

Nejprve Beastarův náhled do duše hejla kupujícího prémii a teď tohle...Jen tak dál, takovouhle úrodu v blozích si nechám líbit.

reagovat
Inženýr
03. dubna 2018, 11:52
0

Taková slova potěší, obzvlášť od samotného krále blogů. Škoda že ten apríl je tady jen jednou ročně. :)

krab
03. dubna 2018, 12:32
1

Taky jsem se nasmál. Dokonce tu mám vlastní kategorii, kam nepatří ani Řepka ani Krejčíř z Beastarova nového blogu :-D

Ferrari nám tu ovšem zoufale chybí a to budeme muset napravit v příštím bazarovém snílkovi.
No nic, jdu se radši projet v tom kvílícím desetiválci z dálného východu... :)

reagovat
Jakub Pospíšil
03. dubna 2018, 12:59
0

Počkat - že by TEN desetiválec na "L"?

ToMyx
10. dubna 2018, 13:47
0

Pekná střelba, už ten název mě rozesmál :-)

reagovat