načítám data...

Téma Sen z japonska aneb život nad 8 tisíci

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Macyn 17. února 2015, 17:34
Zdravím Wanix, máš pravdu všeobecně mě fascinuje nátura českých lidí rozumět těmto autům:-). btw. pěkný mazlík.

Vavris pokud na to půjdeš takhle tak si RX nikdy nekoupíš :-). Sám sem to zažil, až ti prostě rupne v bedně a jdeš do toho. Žádné racionální odůvodnění nákupu tohoto auta není:-).
Je to jako kdybys koupil jednorožce:-) naco je ti jednorožec když můžeš mít 40 koní:-).
Ale jízda na koni je tak nějak všední.
Vavris Vavrisovic 15. února 2015, 09:23
Jsem toto vlákno nějak minul. Pořád si říkám, jestli RX-8 jo nebo jestli RX-8 ne. Nakonec vždycky skončím u toho, že sice dostanu relativně mladou zadokolku za směšné peníze, která má jako bonus velmi schopný podvozek, ale stinnou stránkou je nutnost dotovat ji množstvím benzínu i oleje, který by odpovídal o dost výkonnějšímu autu - a přes to jsem se nikdy nepřense :-(
Wanix 14. února 2015, 21:32
Nějaká rotary na nadšeneckém webu jako je autíčkář rozhodně nesmí chybět! :) Nejvíc mě baví ty kecy lidí že to nemá dole a ve středním pásu žádný krouťák...měli by se trochu zamyslet nad svým jízdním stylem, ono by je to mohlo trknout už při nasednutí do auta když uvidí otáčkoměr do 10tis. že se takový motor asi provozuje ve vysokých otáčkách. A jak říkáš, na daily to prostě vhodné není, takže proč to pořádně netočit...
Macyn 25. ledna 2015, 17:29
Mazda RX-8
Takže trochu infa:-) sem člověk co se strašně nerad přizpůsobuje:-). Když vybírám věci, tak rozhodně ne podle modních trendů a vždy se tak nějak se snažím plavat proti proudu:-). Z toho už vyplývá filozofie mého myšlení. Nemám rád ekologické auta, nesnáším naftová auta, naopak se mě líbí když auto sedí v zatáčce:-), mám rád auta pocházející z Japonska (vin musí začínat J!!!) a proto sem se rozhodl, že si koupím něco "unikátního".
Dlouho sem rozmýšlel o autech, k čemu potřebuju auto a k čemu nepotřebuju auto. Na dojezd do práce mě zatím bohužel stačí kolo a cyklostezka nebo pěškobus. Rodinu sem v době koupě neplánoval, nyní už to tak nějak klepe na dveře:-)tak uvidíme. Jelikož heslo zoom-zoom a emoce z pohybu jsou my sympatické, vylučovací metodou jsem dospěl k jednomu kandidátovi Mazda RX, bohužel 7miček je u nás jako šafránu a v rozumném stavu bez řádění kutila je to ještě horší:-(, nicméně pořád o ní sním:-D. Rozhodl jsem se i z ohledu praktičnosti pro novější generaci Rx-8. Kroužil se kolem toho jako kolem horké kaše poměrně dlouho (4roky?) přečteno teoreticky hodně, dokonce jsem v několika kouscích seděl, ale nějak to nebylo pořád ono, v hlavě mě znělo když chceš mazdu tak červenou (ať sem za vraha s červeným autem a tetky si majú o čem vykládat:-D). Poměrně dlouho jsem hledal kus, který splňoval moje představy, červená, malý nájezd (což nakonec vzalo tak nějak za své při zhlédnutí pár kusů a báchorkách autoprodejců potažmo majitelů), silnějsí verze 231 koní s čímž se pojí 6tikvalt a samozřejmě nějaký ten celkový technický stav (což se u tohoto typu auta odhaduje blbě i odborníkům), nakonec jsem zjistil, pokud si RXku chcu vážně pořídít, tak bude nejlepší, když do toho skočím po hlavě (To jsem si řekl jedné sivestrovské noci:-D). Zavolal jsem k jednomu dealerovi mazdy co tahá auta z německa, nadiktoval mu specifikace co hledám, pán mě odpovídá zrovna pro jednu takovou jedu příští týden. Mno a byl kocour v troubě. Jel jsem se na to podívat a složil sem zálohu ještě před projetím:-D. (nerozumné já vím ánooo :-D láska na první pohled no...). Z předchozích prohlídek už sem tak nějak tušil jak by se mělo auto chovat při teplém a jak při studeném startu, takže motor vypadal ok, kilometry už byly trochu za mojí hranicí 86tisic km je na rotary hodně nebo málo to ví bůh a vaše svědomí (dolévaní oleje, točení za studena krátké trasy typu vyjedu z garáže a zdechnu atd.). Nicméně graf od komprese motoru (které Vám mimochodem ani ve většině autorizaků nezměří) byl ok. Vůle v řízení žádná, v "kastlíku" se válela serviska s půl roku starým záznamem, něco německy o dotažení plusové svorky na baterii (říkam si k čemu?, !!dozvíme se dál!!). Testovací jízda probíhala na letních pneu asi v 5cm sněhu a já jako člověk, který zadokolku nikdy neřídil. Takže se ujelo 5km asi 40km/h, vše fungovalo tak proč ne. Plácli jsme si. Následovala preventivní výměna kapalin motorový olej, "diferak" atd. Dealer se nabídl, že mi auto přezuje na zimní, což jsem odmítl, tahle kacířská myšlenka se mi příčí i teď pár let po té. Takže jsme se dohodli, že to nechám zaparkované u něj než sleze to bílé "sviňstvo", které mě do té doby nijak moc nevadilo:-D. Nastal den D. vydal sem se po polosuchých cestách od dealera domů, cca 100km jízda kde jsme se začali postupně poznávat a osahávat:-). Vše šlo tak nějak zlehka v hlavě mě běželi texty ze stránek co sem o tomhle autě načetl. Náhle se objevila rovinka, kouknu na budíky ujel jsem cca 20km teploty všechno v normě: "tak uvidíme co v tobě je holka" V 80km/h podřazuju z 5ky na 3ku otáčkoměr vystřelí z poklidných 3.500 nad 6000 autu někdo právě zápálil koudel za "prdelí" a ten zvuk panebože ten zvuk!! nádhera, už je tam 7000, (myšlenka v hlavě: bože tam normální auta končí), ale ne tady ne, ukaž holka co v tobě je, blížíme se k 8500 tisicům čumím na tachometr my jedem přes 150, to není možné "kde se to tam vzalo? měl bych začít brzdit, tak teda jo". S bušením srdce jako by se o mě pokoušel infarkt přeřazuju na 4ku a dobržďuju před cedulí označující snížení rychlosti na 70km/h :-( (hlavou mi běží myšlenka šlo to tak snadno to snad ne). po cestě nás potkalo několik podobných situací a hlavně nám v cestě stáli "Buchlovské kopce". Lidé říkají že jsou věci na které se nedá zapomenout(první sex, svatba, narození potomka), je to pravda, pro mě je jedna z těch věcí průjezd Buchlovských kopců v RXce.
Další text doplním......(je teho hafec:-)

Krátké shrnutí co Mazda RX-8 je:
sportovní auto s duchem (což se v dnešní době jen tak nevidí ).
zábavné auto (se správným kvaltem v apexu zatáčky vykouzlí úsměv na rtech komukoli).
žíznivé auto (u mě jako víkendovka Noproblem, záleží na stylu jízdy 11l/100 do Raichu, 20-25l/100 blbnutí na letišti, průměr 12,5 - 15l.
finančně náročné auto (Mezi RXkaři koluje vtip, Rxka je jak T-Rex přjde k Vám a sežere Vám z účtu úplně vše pak jde o dům dál a udělá to samé:-)).
Auto s rozložením 50:50
můj splněný sen.



Krátké shrnutí co Mazda RX-8 není:
Na denní ježdění. (par odvážlivců znám:-)
Ekonomická sebevražda. (pokud člověk nekoupí něco za míň. než 150tisic:-(.
Na zimní ježdění (par odvážlivců znám:-).
Slepá vývojová větev motorů (jak tvrdí kmarád zdena z hondklubu ;-)).
Auto pro šetřílky.
Extrémně poruchové auto (je to o pravidelné údžbě).
Neekologické auto. (při otáčkách nad 6tisic spaluje i olej z principu funkce motoru).
Trhač časovek a rekordů.

Negativ se najde spousta, proto musíte být blázen na to aby jste si ji pořídili:-), ale pocit z jízdy Vám tohle všechno vynahradí a v ničem jiném tohle nezažijete.

Jinak zdravím všechny petrolheady a rotary šílence:-)

Postupně budu doplňovat co mě napadne a btw. čeština být můj koby/il:-)



Tento příspěvek byl 25.01.2015 v 17:42 upravován.