načítám data...

Téma N42B18 v 2001 Compactu

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Woyta 09. července 2022, 21:44
Tak a gufera snad úspěšně za mnou.
Nástroj od BimmerZen se osvědčil. https://bimmerzen.com/store/product/4/BMW-N42N46-VSCT-3D-model-STL-files
RRRampapapa 06. června 2022, 10:23
K té spotřebě oleje - psal jsem to už někde v komentářích, ale u mě to na N46 spotřebu snížilo z cca 1l/1000 na minimum (není nutné dolívat během intervalu, jen jsem pak ještě musel řešit těsnění vakuové pumpy). Nevím, zda to platí i pro N42, ale tyhle motory drží provozní teplotu na 105-110°C, kvůli nižším ztrátám, no gufera ventilů na to asi moc dobře netestovaly. U toho mého motoru byly naprosto po smrti, s vůlí na dříku 1 mm. Přikládám fotku, protože celkově mi ten motor přijde dost zakarbonovaný (na 115 tkm). Bohužel ty gufera se jeví jako "spotřební" zboží, protože pokud člověk nevyřeší ten teplotní management, tak časem odejdou znovu. Kdesi jsem na to viděl nějaký piggy back module, co oblbuje ECU aby otvírala termostat dřív.

Zkus to určit dlouhým sjezdem s bržděním motoru ve vyšších otáčkách a pak to prošlápni, pokud zakouří, tak to jsou gufera. Zapečené stírací kruhy zakouří většinou ve full loadu.

Ještě k tomu mám jednu takovou veselou historku. Než jsem ten problém vyřešil, byli jsme zrovna na Šumavě na dovolené. Cesta zpátky - Krumlov v neděli dopoledne, komplet město ucpané turisty, průjezd trval cca 50 minut. Na posledním kruháči už se to začlo trhat, tak jsem na výjezdu přidal a v tu chvíli BMW přeplo do wehrmacht módu - začlo tvořit kouřovou clonu z nahromaděného oleje volnoběžnou jízdou posledních 50 minut. V tu chvíli už nebylo cesty zpět a trvalo dobré 3 km, než se to vypálilo. Ale ani čipnuté TDI tomu nemohlo konkurovat. Silnice za mnou zmizela v bílé mlze, auta musely zastavit, protože nebylo vidět. A jako bonus mi po dojezdu do Brna klekl servomotor valvetronicu (maximálka 40 km/h s délkou akcelerace 2km) a to už jsem měl chuť to auto zapálit.